Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susanna Koski vastaa työttömän haasteeseen

Vierailija
14.05.2018 |

Areenassa pätkä, miten hommassa lopulta kävi. Täytyy sanoa, ettei hirveästi yllättänyt.

Kommentit (1461)

Vierailija
841/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittukaa. Suski oli eilen ärtynyt, koska hän ei saanut sitä Louis Vuittonin uusinta laukkua. Myös se Bora-Boran loma siirtyi ylen esiintymisen vuoksi. Suski palaa asiaan loman jälkeen, hän lupaa elää tt-tuella kuukauden. Mutta hänellä on 200.000 €/tilillä, ei hän voi ehkä saada tt-tukea? Vai voiko?

On sen verran tyylikkääksi laitettu daami, että helposti menee jo naamavärkkiin 1/13 osaa toimeentulotuen verrani / kk. Onneksi jää vielä ne 12 muuta, huh!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005680483.html

Vierailija
842/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos ihminen kykenee keskustelemaan, hän pystyy moneen työhön"

Katsotaanpa jatkossa kuinka moneen työhön Susanna Koski pystyy, kun häntä ei enää edustajakseen kansa valitse....

Varmaan turkistarhojen mannekiiniksi Aasiaan.

Näytöt linnan juhlista puhuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrän noista tietokoneista mutta mikä olisi sellainen työ, jota sitten voisi tehdä kotoa tietokoneen kanssa? Eikös melkein kaikkeen tarvitse kuitenkin jotain koulutusta? Vai onko tällä työttömällä jokin vastaava koulutus?

Tämä työtön on tietääkseni ekonomi koulutukseltaan ja vielä viisi vuotta sitten toiminut Näkövammaisten Keskusliiton viestinnän pomona...

Tämä. Minä oikeasti toivon että täällä Koskea puolustaville napsahtaa ikioma sisärlinsyöpä kohdalle. Sellainen levinnyt. Sitten me tullaan porukalla etsimään vahvuuksia ja naureskelemaan.

Tällaiset kommentit vain lisäävät tuntemaani epäempaattista sääliä näitä katkeria työttömiä kohtaan. Koskesta on puhuttu tässäkin ketjussa todella rumasti, samoin ihmisistä, jotka ovat ymmärtäneet hänenkin näkökulmansa.

Ymmärrän että näitä heittelevät täällä jotkut yksittäiset, mieleltään heikot yksilöt, mutta miksi juuri he ovat niitä äänekkäimpiä?

Eikö asioista voisi keskustella asiallisesti.

"Kansanedustaja Susanna Koski (kok) ei juuri saanut ymmärrystä eduskunnassa esiintymisestään A-studion Kuplat-sarjan päätösjaksossa."

https://yle.fi/uutiset/3-10206802

"– Surullinen juttu. Empatian puutetta. Hallituksella on kova linja, mutta arvoilla on silti väliä, kommentoi Suna Kymäläinen (sd) Ylelle.

Vihreiden Olli-Poika Parviainen oli samoilla linjoilla.

– Minun mielestäni Koski syyllisti pitkäaikaistyötöntä asemastaan ja jopa naurahteli välillä. Se oli mielestäni aika erikoista käytöstä kansanedustajalta, Parviainen kritisoi Koskea."

Ai ihan turhaan mollaamme Koskea?

Tämän lisäksi myös muualla somessa jopa omat (lue kokoomuslaiset) häpeävät Susannan empstiakyvutöntä käytöstä, sairaudelle naureskelua ja kiusaamista. Kannattaa tutustua!

Vierailija
844/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä susannan siviilisääty on? kenen kanssa seurustelee? tietääkö joku? t: utelias

Ei ole tietoa. Tai siis naimaton se ainakin on, mutta noin muuten. 

Jos minun pitäisi jotain sanoa niin lesbo-tutkani on piippaillut hänen kohdallaan alusta saakka. 

Erään kotimaisen keskustelupalstan mukaan Seiskassa oliai lukenut että Susanna olisi pettänyt miestään Jussi69;n kanssa.

https://m.iltalehti.fi/viihde/2015120820797952_vi.shtml

Vierailija
845/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkö Susanna vihjaisi kun pilkkasi, kiusasi ja nauroi toisen ihmisen kivulle, sairaudelle ja tuskalle? Nautti niistä.

Siis minkä keskustelun SINÄ katsoit? Ne missä Susanna keskusteli tämän sairaan pitkäaikaistyöttömän kanssa niin ei tapahtunut 🤔

Ei naurua, ei pilkkaa eikä mitään sadistista nautintoa. Missä kohtaa tallenteessa nämä ovat nähtävissä?

Erittäin hölmistynyt Susanna kyllä oli ja epäuskoinen, kun mikään ratkaisu ei tälle työttömälle sopinut. Ainoastaan riihikuiva raha olisi kelvannut?

Vierailija
846/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä susannan siviilisääty on? kenen kanssa seurustelee? tietääkö joku? t: utelias

Jos minun pitäisi jotain sanoa niin lesbo-tutkani on piippaillut hänen kohdallaan alusta saakka. 

Erään kotimaisen keskustelupalstan mukaan Seiskassa oliai lukenut että Susanna olisi pettänyt miestään Jussi69;n kanssa.

https://www.seiska.fi/Uutiset/Susanna-Koski-ja-Jussi-69-salasuhde-palja…

Vierailija
847/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyyköhän tuohon Susannan sairauteen alkoholiperhekuvio? Päihteiden kyllästämät lapsuudenkokemukset tekevät rumaa jälkeä vielä aikuisuudessa.

En tiedä? Onko Susanna pohjalaisesta alkkariperheestä? Pohjanmaallahan niitä on lähes kaikki?

Susanna on kotoisin Vähäkyröstä, eli noin 4.5 tuhannen pohjalaisen junttilasta. Lisäksi hän on 33-vuotias eli aika kokematon poliittisessa retoriikassa. Antakaa sille parikymmentä vuotta, niin eiköhän ajatukset ja sanojen suodatus kypsy mallikkaasti. Harmi sinänsä kun on niin valtavan kauniskin, mutta myrkyllinen.

Ei uskoisi 33-vuotiaaksi. Näyttää 20 vuotta vanhemmalta.

Vierailija
848/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkö Susanna vihjaisi kun pilkkasi, kiusasi ja nauroi toisen ihmisen kivulle, sairaudelle ja tuskalle? Nautti niistä.

Siis minkä keskustelun SINÄ katsoit? Ne missä Susanna keskusteli tämän sairaan pitkäaikaistyöttömän kanssa niin ei tapahtunut 🤔

Ei naurua, ei pilkkaa eikä mitään sadistista nautintoa. Missä kohtaa tallenteessa nämä ovat nähtävissä?

Erittäin hölmistynyt Susanna kyllä oli ja epäuskoinen, kun mikään ratkaisu ei tälle työttömälle sopinut. Ainoastaan riihikuiva raha olisi kelvannut?

Tsekkaa muu media ja ole hiljaa. Suski on kiusaaja ja saa nautintoa toisten kärsimyksestä. Piste.

Vierailija
849/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttilan tyttö on sitten saanut rokkik*rpää. ;D

Vierailija
850/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen toissa kesänä nähnyt Jussi69:n hortoilevan Riikan lentokentällä. Ihan selvin päin siis. Oisko vetäny Alkon sijaan...

Ennen S:n koeajoa en kommentoi enempää

Vierailija
851/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katsoin sen ekan osan ja pitää kyllä sanoa ettei heru sääliä tälle työttömälle. Minusta Koski ei vaikuttanut ivallisella vaan epäuskoisen hämmentyneeltä. Miksi ihminen joka on ollut vuosia tytön on tehnyt tilanteeseen kolme lasta? Miksi hän on valinnut lapselle noin kalliin harrastuksen kun itsekin myöntää että siksi näkee nälkää? Kertoo ekassa jaksossa että haluaisi ostaa kauden kasviksia mutta ne ovat liian kalliita, täh?

Miksi tämä työtön tekee valintoja joita minulla keskituloisella ei ole varaa tehdä? Vai olenko itse idiootti kun vien joka aamu lapsen hoitoon ja lähden töihin jos saman elintason saa tekemättä mitään. Olen epäuskoisen hämmentynyt.

"Kriisiviestinnän asiantuntija Katleena Kortesuo pitää Susanna Kosken esiintymistä ylimielisenä.

– Siinä oli kulmien kohottelua ja nenänvartta pitkin katsomista. Ihan selvästi näki, että häntä alkoi ärsyttää. Koski suhtautui keskustelukumppaniinsa teennäisen kärsivällisesti, Kortesuo sanoo."

https://yle.fi/uutiset/3-10206148

"Tuloeroista pitää Kortesuon mielestä keskustella, mutta ei niin, että asettuu toisen yläpuolelle.

– Nyt meillä on käsissämme video, jossa kokoomuslainen on ylimielinen, kylmä ja tunteeton. En usko, että tämä hyödyttää puoluetta, Kortesuo sanoo."

Vierailija
852/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyyköhän tuohon Susannan sairauteen alkoholiperhekuvio? Päihteiden kyllästämät lapsuudenkokemukset tekevät rumaa jälkeä vielä aikuisuudessa.

En tiedä? Onko Susanna pohjalaisesta alkkariperheestä? Pohjanmaallahan niitä on lähes kaikki?

Susanna on kotoisin Vähäkyröstä, eli noin 4.5 tuhannen pohjalaisen junttilasta. Lisäksi hän on 33-vuotias eli aika kokematon poliittisessa retoriikassa. Antakaa sille parikymmentä vuotta, niin eiköhän ajatukset ja sanojen suodatus kypsy mallikkaasti. Harmi sinänsä kun on niin valtavan kauniskin, mutta myrkyllinen.

Näitkö Aatussakin kauneuden?

Vierailija
853/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsoin sen ekan osan ja pitää kyllä sanoa ettei heru sääliä tälle työttömälle. Minusta Koski ei vaikuttanut ivallisella vaan epäuskoisen hämmentyneeltä. Miksi ihminen joka on ollut vuosia tytön on tehnyt tilanteeseen kolme lasta? Miksi hän on valinnut lapselle noin kalliin harrastuksen kun itsekin myöntää että siksi näkee nälkää? Kertoo ekassa jaksossa että haluaisi ostaa kauden kasviksia mutta ne ovat liian kalliita, täh?

Miksi tämä työtön tekee valintoja joita minulla keskituloisella ei ole varaa tehdä? Vai olenko itse idiootti kun vien joka aamu lapsen hoitoon ja lähden töihin jos saman elintason saa tekemättä mitään. Olen epäuskoisen hämmentynyt.

"Kriisiviestinnän asiantuntija Katleena Kortesuo pitää Susanna Kosken esiintymistä ylimielisenä.

– Siinä oli kulmien kohottelua ja nenänvartta pitkin katsomista. Ihan selvästi näki, että häntä alkoi ärsyttää. Koski suhtautui keskustelukumppaniinsa teennäisen kärsivällisesti, Kortesuo sanoo."

https://yle.fi/uutiset/3-10206148

"Tuloeroista pitää Kortesuon mielestä keskustella, mutta ei niin, että asettuu toisen yläpuolelle.

– Nyt meillä on käsissämme video, jossa kokoomuslainen on ylimielinen, kylmä ja tunteeton. En usko, että tämä hyödyttää puoluetta, Kortesuo sanoo."

Pohjalainen pershärö.

Vierailija
854/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen käytös ja epävarmuus lähes poikkeuksetta juontaa lapsuuden ikävistä tapahtumista.

Vierailija
855/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaako muitakin kokoomuksessa sairastaminen?

Voi kuule, kohta kokkareita naurattaa vielä enemmän matkalla pankkiin =)

Mehiläinen

Terveystalo

...

Olen menestyvä yksityislääkäri, pidän vastaanottoa Mehiläisessä. Mutta ihan itse laskutan palkkioni 17.000 - 21.000€/kk, josta minulle jää bruttona n. 13.500 - 17.000€ /kk, josta maksan verot vielä. Pidän vastaanottoa keskimäärin 4pv/vko 8h/päivä. Mutta verorahoja ei juurikaan mene tähän, KELA-korvaus on mitätön. Yksityislääkärinä en kuluta verorahoja lääkärin työhön liitten vaan päinvastoin toimintani tuottaa runsaasti verotuloja, elätän veroillani noin 4 ihmisen elämän Suomessa, kun sosiaaliturvaan menee veroista puolet kuitenkin ja maksan veroja ainakin 6.000€ kuukaudessa. Tekee 72.000€ vuodessa. Josta 3000 €/kk = 36.000 €/v. muiden elättämiseen eli sosiaaliturvaan. Mielestäni jokaiselle joka maksaa vaikka yli 50.000€ veroja vuodessa pitäisi myöntää jonkinlainen mitali presidentin toimesta, kyllä siinä niin paljon maksaa yhteiseen hyvään omasta pussistaan silloin että jotain tunnustusta voisi saada. olisi vielä vähän Eri asia jos Suomessakin olisi kulttuuri jossa anottaisiin almuja ja niitä annettaisiin eli pyydettäisiin apua ja sitten annettaisiin kuten suurimmassa osassa maailman muissa maissa on. Mutta ei, nyt ei edes pyydetä, otetaan vaan. Äänestän Kokoomusta.

Vierailija
856/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee oikein oksennusta suuhun ja alkaa itkettämään kun ajattelee noita lihavia työttömiä, joilla on meidän normaalien rahoilla ostettuja kalliita esineitä.

Vierailija
857/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan varsinaisesti Koskea kannata. Mutta Koski ei tässä ole se ongelma.

Ei hän on vain osa ongelmaa. Hänestä näkyy hyvin mikä se ongelma on: se, ettei kokkaripiireissä ymmärretä mitä on köyhyys, sairaus ja työttömyys eikä siksi osata toimia oikein edes hallituksessa. Selvästi järjen käytön sijasta politiikkaa sanelee halveksunta ja ylenkatse.

Koskesta näki hyvin, että hän piti ko. ihmistä idioottina vain siksi että tämä on työtön. Koski unohti, että heillä kummallakin on samantasoinen yliopistotutkinto. Jotenkin tämä työtön oli kyennyt lukemaan itsensä maisteriksi ja toimimaan yrittäjänäkin, mutta yhtäkkiä muka työttömäksi joutuessaan muuttunut "idiootiksi"? No ei tietenkään.

Tässä on ongelmana kokkarien ja muiden vastaavasti ajattelevien ihmisten puutteellinen kyky ymmärtää sosiaalista ongelmaa nimeltä työttömyys. Sen syy ei ole työttömissä, vaan työttömät ihmiset ovat seurausta yhteiskunnallisista rakenteista, jotka aiheuttavat työttömyyttä.

Onko se että korkeakoulutettu ihminen on viettänyt 20-vuotta kotonaan kokkareiden vika?

Ei missään ole sanottu, että tämä Anna-Maija on ollut 20 vuotta kotona. Se 20 vuotta oli jonkun palstalla heittämä kommentti jossa yleistettiin. Kai kommentoija ymmärsi väärin mitä tarkoittaa pitkäaikaistyötön: se on jokainen joka ei ole ollut töissä 12 kuukauteen, ei siis vuosista kyse.

Anna-Maijahan oli melko vähän aikaa sitten ollut töissä kahdessakin työkokeilupaikassa.

Työkokeilu ei ole oikeaa työtä, älä viitsi, siihen hänet on järjestetty ja suorastaan pakotettu tukien menetyksen uhalla, ja hän on molemmista lähtenyt kesken. Ja se 20 vuotta kotona hän kertoi ihan itse ensimmäisessä osassa, opintojen jälkeen jäi jo työttömäksi.

Jos jokainen saa ihan itse päättää työkyvystään, kuka tekee enää töitä? Ellei kukaan, kuka maksaa oikeasti sairaiden hoidon, taikaseinäkö?

Tunnen oikeasti sairaita, he pyrkivät yleensä viimeiseen saakka pysymään töissä, eivät halua eläkkeelle, vaan joutuvat. Nuo sairaudet eivät ole sellaisia että työnteko niitä pahentaisi, päinvastoin palkalla ja työterveyshuollolla saisi paremmin hoitoa. Itsekin kärsin kroonisesta kivusta, mutta kotona kattoon syljeksiminen ei ole ratkaisu joka lisää hyvinvointia, ei noin terveessä tapauksessa. Eikä asia varmasti tule autetuksi lisäämällä hänelle 150e/kk (jonka jonkun muun pitää ansaita), äkkiä sellon lisäksi tulisi vaan jotakin yhtä kallista ja tarpeetontakin.

Minusta Koski esiintyi huonosti, järkyttyi kai siitä miten härskisti tuolla työttömällä oli pokkaa vaatia vaan lisää, vaikka nytkin kaikki maksetaan hänelle.

Kukaan ei maksa kenellekään toiselle mitään.

Taas yksi kokkari-ideologian uhri selittää höpöjä.

Niin että kukaan ei ole maksajana? Mistä se raha sitten tulee? Ja mihin minulta häviää satasia kuussa hiellä ansaitusta palkastani?

Sun palkasta lähtee satasia Susanna Kosken röökeihin ja meikkeihin.

Ja nämä menoerät eivät hyödytä suomalaisia.

Köyhät käyttävät kotimaan kulutukseen.

Rikkaat ostavat ulkolaisia luksustavaroita ja matkustelevat tuhlaamaan rahaa muualle.

Ja rikkaat myös tuovat ihan uutta rahaa Suomeen. Minäkin tuon, vaikken olekaan rikas. Satoja euroja kuukaudessa tulee pääomatuloina ulkomailta, ja tästäkin Suomen valtio ryöstää osansa. Ja kyllä aina välillä näitä tuottoja tulee tottapuhuen käytettyäkin esim hierontaan tai hiusten leikkuuseen.

Vierailija
858/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaako muitakin kokoomuksessa sairastaminen?

Voi kuule, kohta kokkareita naurattaa vielä enemmän matkalla pankkiin =)

Mehiläinen

Terveystalo

...

Olen menestyvä yksityislääkäri, pidän vastaanottoa Mehiläisessä. Mutta ihan itse laskutan palkkioni 17.000 - 21.000€/kk, josta minulle jää bruttona n. 13.500 - 17.000€ /kk, josta maksan verot vielä. Pidän vastaanottoa keskimäärin 4pv/vko 8h/päivä. Mutta verorahoja ei juurikaan mene tähän, KELA-korvaus on mitätön. Yksityislääkärinä en kuluta verorahoja lääkärin työhön liitten vaan päinvastoin toimintani tuottaa runsaasti verotuloja, elätän veroillani noin 4 ihmisen elämän Suomessa, kun sosiaaliturvaan menee veroista puolet kuitenkin ja maksan veroja ainakin 6.000€ kuukaudessa. Tekee 72.000€ vuodessa. Josta 3000 €/kk = 36.000 €/v. muiden elättämiseen eli sosiaaliturvaan. Mielestäni jokaiselle joka maksaa vaikka yli 50.000€ veroja vuodessa pitäisi myöntää jonkinlainen mitali presidentin toimesta, kyllä siinä niin paljon maksaa yhteiseen hyvään omasta pussistaan silloin että jotain tunnustusta voisi saada. olisi vielä vähän Eri asia jos Suomessakin olisi kulttuuri jossa anottaisiin almuja ja niitä annettaisiin eli pyydettäisiin apua ja sitten annettaisiin kuten suurimmassa osassa maailman muissa maissa on. Mutta ei, nyt ei edes pyydetä, otetaan vaan. Äänestän Kokoomusta.

Ja kerrot sen Vauvan av-palstalla tähän aikaan illasta. Taidat kuitenkin olla insinööri. Mene pois.

Vierailija
859/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kova hintainen on tuon lapsen harrastus. Kuinka monella on oikesti varaa semmoiseen harrastukseen joka vie 200 €/kk. Ei ainakaan minulla, varsinkin kun maksan asumiset, ruoat ja vaatteet. Ja, minä käyn kuitenkin töissä, maksan veroja. Olen siinä mielessä onnellinen, kun lapseni saa ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon. Mutta en todella lähtisi pyytämään enemmän rahaa valtiolta, koska lapseni haluaa harrastaa jotain kallista. Jokainen meistä haluaa lapsilemme kaikken, mutta normaali perheessä pohditaan mihin on varaa.

Jos lapseni olisi halunnut noin kalliin, olisi etsinyt kaikki vaihtoehdot läpi. Olisiko joku järjestö joka voisi lahjoittaa käytetyn Sellon. Olisiko mahdollista saada tukea kirkosta? jos, en olisi löäytänyt raktaisua, minun olisi ollut pakko sanoa ei. Oltaisiin lapsen kanssa keksitty toinen ratkaisu, toinen vähän edullisempi soitin. Valitettavasti kaikkea ei voi saada, haaveita pitää olla ja niitä pitää tavoitella, mutta ei niin, että odotan että joku maksaa ne minun puolesta.

Se, että on ollut kotona 20 vuotta, on pakko olla vitsi. Jos hän olisi ollut noin kipeä 20 vuotta, niin lapsia ei olisi tehty. Hän on myös itse irtisanoutunut töistä, tietäen että tuolla alalla on vaikea työllistyä. Se on oma valinta. Joskus kaikki vaan ei mene niin kuin haluaa, mutta silloin on vaan etsittävä toinen keino. Fakta asia on, että mikään asia ei parane valittamalla, vaan tilanne paranee etsimällä ratkaisua tilanteeseen.

Jos aletaan laskea, mitä tuo nainen on oikeasti saanut 20 vuoden aikana, niin se on jo melkoinen potti verovaroista. 

Laskepa kuule mielummin MIHIN se raha on mennyt.

Eikös ne soittotuntien rahatkin mene opettajalle?

Ja kukas tämä Sello on josta puhut, en muista ohjelmasta henkilöä?

Niin, mihin se raha on mennyt? Hän siis saa 1500 euroa kuukaudessa. Sen verran saan minäkin, ja saan itseni ja lapsen elätettyä. Eli mihin rahat menevät?? Tosin lapseni ei harrasta sellon soittoa, siihen meillä ei ole varaa. En minäkään käy salilla, osta uusia vaatteita jne. Minä saan rahat riittämään, mutta hän ei saa. Me asutaan kaksiossa, minä maksan bussilipun (jonka hän saa Kelalta). Hän saa yhtä paljon, kun minä ja minä käyn töissä. Eli sinun mielestä työttömän ihmisen pitäisi saada enemmän rahaa käteen kuin tavallinen työtä tekevä kansalainen? Tässä on elämäntilanne aika hukassa. Kun minä olen maksanut laskut ja vuokran, niin ei siinä jää kuin 10€ enemmän kuukaudessa kuin hänellä. Pientä rajaa pitää olla vaatimuksilla myös työttömillä.

Se että, soittotunnin rahat menee opettajalle, on totta, mutta menetkö hierojalle, kampaajalle, elokuviin jne jos sinulla ei ole varaa? Jokainen on vastuussa omasta elämästä, ja jos ei ole varaa niin sitten ei mennä. Ei se ole yhteiskunnan vastuulla maksaa kalliin harrastuksen. Sosiaalietuudet ovat välttämättömiä tarpeita varten. Ei harrastuksiin.

Väärin, lapsen harrastusta ei voi lajitella samaan kasaan huvittelujen kanssa. Vanhemmalla pitäisi olla jopa velvollisuus käyttää osa sosiaalituesta lapsen harrastukseen. Sosiaalituen olisi oltava tarpeeksi suuri tähän. Harrastukset ehkäisevät syrjäytymistä ja se on tärkein syy miksi kaikilla lapsilla pitää olla mahdollisuus sosiaaliseen ja/tai taitoakehittävään harrastukseen, vaikka olisi työkyvyttömän vanhemman lapsi. Yksi kodista ja koulusta poikkeava kehitystä tukeva ympäristö voi olla ratkaiseva tekijä siinä, periytyykö köyhyys vanhemmalta lapselle.

No tää on kyllä pahinta puppua. Mulla eikä sisaruksillani (3 kpl) ole ikinä ollut mitään kunnon harrastuksia ja ihan kunnon työssäkäyviä kansalaisia meistä silti tuli, ei todellakaan syrjäytyneitä. Ja jos harrastus on kerta _pakko_ olla niin voisiko se köyhien tapauksessa olla joku muu kuin 200 euroa kuussa maksava juttu.

Harrastukset ehkäisee syrjäytymistä, mutta ei tietenkään ole edellytys syrjäytymisen välttämiselle. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että mitä syrjäytyneemmät ja moniongelmaisemmat vanhemmat, sitä tärkeämpi rooli harrastuksella on.

Vierailija
860/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan varsinaisesti Koskea kannata. Mutta Koski ei tässä ole se ongelma.

Ei hän on vain osa ongelmaa. Hänestä näkyy hyvin mikä se ongelma on: se, ettei kokkaripiireissä ymmärretä mitä on köyhyys, sairaus ja työttömyys eikä siksi osata toimia oikein edes hallituksessa. Selvästi järjen käytön sijasta politiikkaa sanelee halveksunta ja ylenkatse.

Koskesta näki hyvin, että hän piti ko. ihmistä idioottina vain siksi että tämä on työtön. Koski unohti, että heillä kummallakin on samantasoinen yliopistotutkinto. Jotenkin tämä työtön oli kyennyt lukemaan itsensä maisteriksi ja toimimaan yrittäjänäkin, mutta yhtäkkiä muka työttömäksi joutuessaan muuttunut "idiootiksi"? No ei tietenkään.

Tässä on ongelmana kokkarien ja muiden vastaavasti ajattelevien ihmisten puutteellinen kyky ymmärtää sosiaalista ongelmaa nimeltä työttömyys. Sen syy ei ole työttömissä, vaan työttömät ihmiset ovat seurausta yhteiskunnallisista rakenteista, jotka aiheuttavat työttömyyttä.

Onko se että korkeakoulutettu ihminen on viettänyt 20-vuotta kotonaan kokkareiden vika?

Ei missään ole sanottu, että tämä Anna-Maija on ollut 20 vuotta kotona. Se 20 vuotta oli jonkun palstalla heittämä kommentti jossa yleistettiin. Kai kommentoija ymmärsi väärin mitä tarkoittaa pitkäaikaistyötön: se on jokainen joka ei ole ollut töissä 12 kuukauteen, ei siis vuosista kyse.

Anna-Maijahan oli melko vähän aikaa sitten ollut töissä kahdessakin työkokeilupaikassa.

Työkokeilu ei ole oikeaa työtä, älä viitsi, siihen hänet on järjestetty ja suorastaan pakotettu tukien menetyksen uhalla, ja hän on molemmista lähtenyt kesken. Ja se 20 vuotta kotona hän kertoi ihan itse ensimmäisessä osassa, opintojen jälkeen jäi jo työttömäksi.

Jos jokainen saa ihan itse päättää työkyvystään, kuka tekee enää töitä? Ellei kukaan, kuka maksaa oikeasti sairaiden hoidon, taikaseinäkö?

Tunnen oikeasti sairaita, he pyrkivät yleensä viimeiseen saakka pysymään töissä, eivät halua eläkkeelle, vaan joutuvat. Nuo sairaudet eivät ole sellaisia että työnteko niitä pahentaisi, päinvastoin palkalla ja työterveyshuollolla saisi paremmin hoitoa. Itsekin kärsin kroonisesta kivusta, mutta kotona kattoon syljeksiminen ei ole ratkaisu joka lisää hyvinvointia, ei noin terveessä tapauksessa. Eikä asia varmasti tule autetuksi lisäämällä hänelle 150e/kk (jonka jonkun muun pitää ansaita), äkkiä sellon lisäksi tulisi vaan jotakin yhtä kallista ja tarpeetontakin.

Minusta Koski esiintyi huonosti, järkyttyi kai siitä miten härskisti tuolla työttömällä oli pokkaa vaatia vaan lisää, vaikka nytkin kaikki maksetaan hänelle.

Kukaan ei maksa kenellekään toiselle mitään.

Taas yksi kokkari-ideologian uhri selittää höpöjä.

Niin että kukaan ei ole maksajana? Mistä se raha sitten tulee? Ja mihin minulta häviää satasia kuussa hiellä ansaitusta palkastani?

Tutustu asioihin äläkä länkytä palstalla.

Kukaan ei maksa veroillaan toisten elämää täällä.

No miksi niitä veroja pitäisi kerätä sitten, jos ne vain menee KO yksilön palveluiden tuottamiseen? Miksi esim nallen palvelut on tuhansia kertoja kalliimpia kuin esim työttömän? Ja miksi minun pitää maksaa välittömiä veroja vuodessa yli 30 000€ vaikka käytän vuosittain palveluita vain noin 4000 euron edestä?

Et käytä.

Taas lukuja ilman lähteitä.

Olet tullut 25-ikävuoteen mennessä yhteiskunnalle 250 000 €.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…

Vasta sitten takaisinmaksu voi alkaa. Tämä siis ilman mitään syöpiä tms.

Niitä et millään 4000 € verokertymällä maksele.

Eli lupaatko pulittaa 1 000 000 € sairaalakuluja mikäli sairastut, vai suljetko suusi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän