Susanna Koski vastaa työttömän haasteeseen
Areenassa pätkä, miten hommassa lopulta kävi. Täytyy sanoa, ettei hirveästi yllättänyt.
Kommentit (1461)
Ennustan, että karma on varma. Tuollainen ylimielisyys kostautuu. Todennäköisesti juuri Sussu itse menettää tuon kaiken kullan ja kimalluksen, mitä on ympärilleen haalinut. Toivottavasti ei mene terveys siinä samalla. On sellainen vanha sanonta, että ahneella on pskainen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ja mitä varten tämä(kin) henkilö on kansanedustajana?
Voisiko joku kertoa.
Samasta syystä kun normi-ihmiset käy töissä: RAHA.
Kansanedustajan toimi ei ole kylläkään mikään työ vaan luottamustoimi. Ei siitä alunperin ole maksettukaan mitään kun ei sellaista asiaa kuin ammattipoliitikko pitäisi olla olemassakaan. Kansanedustajien taso paranisi huomattavasti jos tuosta toimesta ei maksettaisi enää mitään kuten ei aikoinaan alunperinkään koko järjestelmää luotaessa. Luottamustoimi ja palkkiot sen mukaan jotain satasia kuukaudessa kuten aikoinaankin niin järjestelmä alkaisi korjaantua.
Silloin eduskunnassa olisi pääasiassa valmiiksi varakkaita, ”töihin kyllästyneitä”. Kuten Britanniassa jossa parlamentaarikkojen palkat ovat verrattain pienet.
Rauhoittukaa. Suski oli eilen ärtynyt, koska hän ei saanut sitä Louis Vuittonin uusinta laukkua. Myös se Bora-Boran loma siirtyi ylen esiintymisen vuoksi. Suski palaa asiaan loman jälkeen, hän lupaa elää tt-tuella kuukauden. Mutta hänellä on 200.000 €/tilillä, ei hän voi ehkä saada tt-tukea? Vai voiko?
Nuohan voisi laittaa MMA-kehään, sairaammalle suotaisiin keppi millä hivauttaa. Suskillahan on jo raapimiseen rakennekynnet, eli aika tasan menee pelotteet / skillit.
Ohjelma televisioitaisiin CMorella joku lauantai-ilta ja kappas, ei olisi enää rahanpuutetta!
Vierailija kirjoitti:
Ennustan, että karma on varma. Tuollainen ylimielisyys kostautuu. Todennäköisesti juuri Sussu itse menettää tuon kaiken kullan ja kimalluksen, mitä on ympärilleen haalinut. Toivottavasti ei mene terveys siinä samalla. On sellainen vanha sanonta, että ahneella on pskainen loppu.
Tämä. Tytöllä on avainsanat helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
katsoin sen ekan osan ja pitää kyllä sanoa ettei heru sääliä tälle työttömälle. Minusta Koski ei vaikuttanut ivallisella vaan epäuskoisen hämmentyneeltä. Miksi ihminen joka on ollut vuosia tytön on tehnyt tilanteeseen kolme lasta? Miksi hän on valinnut lapselle noin kalliin harrastuksen kun itsekin myöntää että siksi näkee nälkää? Kertoo ekassa jaksossa että haluaisi ostaa kauden kasviksia mutta ne ovat liian kalliita, täh?
Miksi tämä työtön tekee valintoja joita minulla keskituloisella ei ole varaa tehdä? Vai olenko itse idiootti kun vien joka aamu lapsen hoitoon ja lähden töihin jos saman elintason saa tekemättä mitään. Olen epäuskoisen hämmentynyt.
Se on juurikin näin. Kaikki epämääräiset ja harkinnan varaiset tuet pitäisi lopettaa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi kaveria/ystävää, jotka ovat sairaseläkkeellä erittäin pienituloisina ja toisen kautta tiedän myös kolmannen tapauksen. Kaikki elävät erittäin vaatimattomasti ja kurinalaisesti ja pitävät kirjaa menoistaan tarkasti. Kukaan heistä ei valita kohtaloaan tai tavoittele sen kummempaa elämää. Elämyksiä haetaan kirjoista, joskus pienistä retkistä jne.
Tuota naista vaivasi mielestäni muu kuin se, että Suomessa on liian vähän rahaa tarjolla. Hän oli burn outissa oman tilanteensa vuoksi sekä lisäksi kärsi sairauksistaan kovasti. Hän oli erittäin huono esimerkki, jos oli tarkoitus jotekin nivoa juttuun mukaan työttömyys.
Näihin ohjelmiin ja lehtijuttuihin valitaan AINA ääriesimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tolla naisella oli rollaattori?
Hän sairastaa fibromyalgiaa, mikä on tosi kivulias, tulehdustilaa nivelissä aiheuttava sairaus, jossa säryt voivat olla tosi kovat, ja välillä on vaikeata liikkua. Puhutaan myös pehmytkudosteumasta. Lääkäreillä on taudista ja sen oireista eriäviä mielipiteitä, kesti vuosia ennenkuin lääkärit myönsivät taudin olemassaolon.
Tämä lääkärien epäprofessionaalinen suhtautuminen on ollut yleistä vain Suomessa. Kehittyneemmissä maissa on ollut paljon asiallisempaa hoitoa jo pidempään.
Vain Suomessa kuvitellaan että potilaan hoitamatta jättäminen säästää jotenkin kuluissa.
Fibromyalgia sinänsä ei aiheuta tarvetta käyttää rollaattoria, mutta monilla fibroilla on ennenstään selkävamma tms. Tälläkin roiuvalla voi olla selkävaivaa tai kulumaa lonkissa tai polvissa.
Niitä on hyvin suurella osalla yli 50-vuotiaista työssäkäyvistä suomalaisista. Erityisesti hoitoalalla ihan normaalia, samoin rakennusalalla ja muissa fyysisesti raskaissa töissä selkä, lonkat ja polvet kuluvat tavallista enemmän.
Tuo rouva ei tietenkään tule enää työllistymään, mutta hänen työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyssään on se ongelma, että sitten pitäisi päästää kymmenet ellei jopa sadat tuhannet muutkin yhtä huonossa tai vieläkin huonommassa kunnossa olevat työkyvyttömyyseläkkeelle.
Niin, työkyvyttömyyseläkkeen idea on se, että työhön terveysongelmien takia kykenemättömät pääsevät eläkkeelle. En näe siinä mitään ongelmaa vaan ihan järkevä toimi.
Miksi näitä eläkkeitä ei selvästi työkyvyttömille sitten myönnetä vaan heitä roikotetaan työttömien kirjoissa? Siinä sulla on se ongelma.
Se että työkyvyttömiä on 10 tai 10 000 tuhatta tuskin on ongelma. Eläkkeellä saa yhtä vähän rahaa kuin työttömänä ja siitäkin on maksettava vero kuten työttömänä muita korkeamman prosentin mukaan.
No kymmenen työkyvytöntä ei ole mikään ongelma mutta 10 miljoonaa työkyvytöntä mielestäni olisi valtava ongelma, varsinkin kun nykyään ei edes Suomessa väestöä ole niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaako muitakin kokoomuksessa sairastaminen?
Voi kuule, kohta kokkareita naurattaa vielä enemmän matkalla pankkiin =)
Mehiläinen
Terveystalo
...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka toimeentulotuki olisi 5000e kuussa netto, ei sekään riittäisi kaikille.
Ei tarvitse olla tohtori ymmärtääkseen, mitä tapahtuu hinnoille, jos kaikille lätkäistään esim. 1000e/kk perustulo.
Suomessa nyt kuitenkin on kaikilla katto pään päällä, lämmintä, puhdasta vettä ja ruokaa.
Onhan se perseestä, että osa joutuu kitkuttamaan toimeentulotuelka, mutta mitä asialle voi tehdä?
Jo nyt verotus on ihan pilvissä ja 3000e/kk bruttona tienaava saa puntaroida kannattaako töissä käynti rahallisesti. Jos on lapsia 2 tai enemmän, niin hoitomaksujen takia käteen jäisikin jo enemmän, kun jäisi vaan kotiin. Tämä on siis tilanne jo tällä hetkellä.
Älä viitsi jauhaa soopaa 3000€/kk bruttotulojen riittämäyyömyydestä.
Kaikki muuten maksaa veroja, joten turhaa sillä brutolla lesoilet.
Jää sitten kotia hoitamaan lapset jos ei työnteko kannata, tulijoita työpaikkaan varmasti löytyy.
Joo, olet korvaamaton, mutta vaihdettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tolla naisella oli rollaattori?
Hän sairastaa fibromyalgiaa, mikä on tosi kivulias, tulehdustilaa nivelissä aiheuttava sairaus, jossa säryt voivat olla tosi kovat, ja välillä on vaikeata liikkua. Puhutaan myös pehmytkudosteumasta. Lääkäreillä on taudista ja sen oireista eriäviä mielipiteitä, kesti vuosia ennenkuin lääkärit myönsivät taudin olemassaolon.
Tämä lääkärien epäprofessionaalinen suhtautuminen on ollut yleistä vain Suomessa. Kehittyneemmissä maissa on ollut paljon asiallisempaa hoitoa jo pidempään.
Vain Suomessa kuvitellaan että potilaan hoitamatta jättäminen säästää jotenkin kuluissa.
Fibromyalgia sinänsä ei aiheuta tarvetta käyttää rollaattoria, mutta monilla fibroilla on ennenstään selkävamma tms. Tälläkin roiuvalla voi olla selkävaivaa tai kulumaa lonkissa tai polvissa.
Niitä on hyvin suurella osalla yli 50-vuotiaista työssäkäyvistä suomalaisista. Erityisesti hoitoalalla ihan normaalia, samoin rakennusalalla ja muissa fyysisesti raskaissa töissä selkä, lonkat ja polvet kuluvat tavallista enemmän.
Tuo rouva ei tietenkään tule enää työllistymään, mutta hänen työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyssään on se ongelma, että sitten pitäisi päästää kymmenet ellei jopa sadat tuhannet muutkin yhtä huonossa tai vieläkin huonommassa kunnossa olevat työkyvyttömyyseläkkeelle.
Niin, työkyvyttömyyseläkkeen idea on se, että työhön terveysongelmien takia kykenemättömät pääsevät eläkkeelle. En näe siinä mitään ongelmaa vaan ihan järkevä toimi.
Miksi näitä eläkkeitä ei selvästi työkyvyttömille sitten myönnetä vaan heitä roikotetaan työttömien kirjoissa? Siinä sulla on se ongelma.
Se että työkyvyttömiä on 10 tai 10 000 tuhatta tuskin on ongelma. Eläkkeellä saa yhtä vähän rahaa kuin työttömänä ja siitäkin on maksettava vero kuten työttömänä muita korkeamman prosentin mukaan.
No kymmenen työkyvytöntä ei ole mikään ongelma mutta 10 miljoonaa työkyvytöntä mielestäni olisi valtava ongelma, varsinkin kun nykyään ei edes Suomessa väestöä ole niin paljoa.
Työkyvyttömyyseläkkeellä saa rahaa työrläkekertymän verran. Harvalla se on minimi jos on ollut edes vähän ansiotyössä. Eli hyomattavasti enemmän kuin työttömänä. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan varsinaisesti Koskea kannata. Mutta Koski ei tässä ole se ongelma.
Ei hän on vain osa ongelmaa. Hänestä näkyy hyvin mikä se ongelma on: se, ettei kokkaripiireissä ymmärretä mitä on köyhyys, sairaus ja työttömyys eikä siksi osata toimia oikein edes hallituksessa. Selvästi järjen käytön sijasta politiikkaa sanelee halveksunta ja ylenkatse.
Koskesta näki hyvin, että hän piti ko. ihmistä idioottina vain siksi että tämä on työtön. Koski unohti, että heillä kummallakin on samantasoinen yliopistotutkinto. Jotenkin tämä työtön oli kyennyt lukemaan itsensä maisteriksi ja toimimaan yrittäjänäkin, mutta yhtäkkiä muka työttömäksi joutuessaan muuttunut "idiootiksi"? No ei tietenkään.
Tässä on ongelmana kokkarien ja muiden vastaavasti ajattelevien ihmisten puutteellinen kyky ymmärtää sosiaalista ongelmaa nimeltä työttömyys. Sen syy ei ole työttömissä, vaan työttömät ihmiset ovat seurausta yhteiskunnallisista rakenteista, jotka aiheuttavat työttömyyttä.
Onko se että korkeakoulutettu ihminen on viettänyt 20-vuotta kotonaan kokkareiden vika?
Ei missään ole sanottu, että tämä Anna-Maija on ollut 20 vuotta kotona. Se 20 vuotta oli jonkun palstalla heittämä kommentti jossa yleistettiin. Kai kommentoija ymmärsi väärin mitä tarkoittaa pitkäaikaistyötön: se on jokainen joka ei ole ollut töissä 12 kuukauteen, ei siis vuosista kyse.
Anna-Maijahan oli melko vähän aikaa sitten ollut töissä kahdessakin työkokeilupaikassa.
Työkokeilu ei ole oikeaa työtä, älä viitsi, siihen hänet on järjestetty ja suorastaan pakotettu tukien menetyksen uhalla, ja hän on molemmista lähtenyt kesken. Ja se 20 vuotta kotona hän kertoi ihan itse ensimmäisessä osassa, opintojen jälkeen jäi jo työttömäksi.
Jos jokainen saa ihan itse päättää työkyvystään, kuka tekee enää töitä? Ellei kukaan, kuka maksaa oikeasti sairaiden hoidon, taikaseinäkö?
Tunnen oikeasti sairaita, he pyrkivät yleensä viimeiseen saakka pysymään töissä, eivät halua eläkkeelle, vaan joutuvat. Nuo sairaudet eivät ole sellaisia että työnteko niitä pahentaisi, päinvastoin palkalla ja työterveyshuollolla saisi paremmin hoitoa. Itsekin kärsin kroonisesta kivusta, mutta kotona kattoon syljeksiminen ei ole ratkaisu joka lisää hyvinvointia, ei noin terveessä tapauksessa. Eikä asia varmasti tule autetuksi lisäämällä hänelle 150e/kk (jonka jonkun muun pitää ansaita), äkkiä sellon lisäksi tulisi vaan jotakin yhtä kallista ja tarpeetontakin.
Minusta Koski esiintyi huonosti, järkyttyi kai siitä miten härskisti tuolla työttömällä oli pokkaa vaatia vaan lisää, vaikka nytkin kaikki maksetaan hänelle.
Kukaan ei maksa kenellekään toiselle mitään.
Taas yksi kokkari-ideologian uhri selittää höpöjä.
Niin että kukaan ei ole maksajana? Mistä se raha sitten tulee? Ja mihin minulta häviää satasia kuussa hiellä ansaitusta palkastani?
Tutustu asioihin äläkä länkytä palstalla.
Kukaan ei maksa veroillaan toisten elämää täällä.
No miksi niitä veroja pitäisi kerätä sitten, jos ne vain menee KO yksilön palveluiden tuottamiseen? Miksi esim nallen palvelut on tuhansia kertoja kalliimpia kuin esim työttömän? Ja miksi minun pitää maksaa välittömiä veroja vuodessa yli 30 000€ vaikka käytän vuosittain palveluita vain noin 4000 euron edestä?
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo valtion palveluksessa ja kultalusikat perseessä syntyneet varakkaat ihmiset tajua millaista on olla työtön ja lähes pennitön.
Kansanedustaja ei ole työsuhteessa eikä virkasuhteessa, kyseessä ei ole mikään valtion virka vaan luottamustoimi, josta ei makseta palkkaa vaan vain palkkio tästä luottamustoimesta. Kansanedustaja ei ole töissä eduskunnassa tai valtiolla eikä hänellä ole mitään velvoitetta käydä eduskunnassa paikalla koskaan tai tehdä mitään toimeensa liittyen ellei hän halua. Istunnoissa ei ole pakko käydä eikä ole pakko äänestää tms. Kansanedustaja edustaa kansaa ja on kansan palveluksessa, tähän järjestelmään koko demokratiamme perustuu. Aikoinaan vaikka silloin aikoinaan itsenäisyyden alkuaikoina ei tuosta edustajan toimesta maksettukaan palkkioina kuin kohtuulliset kulut ettei sitä nyt tarvinnut omilla rahoilla tappioksikaan edustaa. Ei sellaista ilmiötä kuin ammattipoliitikko ole ollut olemassakaan ennen Väyrysiä yms. Kaikilla oli jokin oikea ammatti ja sivutoimena luottamustoimi kansanedustajana, äänillä saatu valtuutus edustaa kansaa äänestäjien toivomana. Silloin kun poliitikot olivat rehellisempiä ja kunnian miehiä ja naisia, vaikka nyt Kallio, Svinhufvud, Paasikivi, Tanner, Ryti, Linkomies jne. Eivät he rahan takia poliitikoiksi olleet ryhtyneet eikä esim. Hertta Kuusinenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova hintainen on tuon lapsen harrastus. Kuinka monella on oikesti varaa semmoiseen harrastukseen joka vie 200 €/kk. Ei ainakaan minulla, varsinkin kun maksan asumiset, ruoat ja vaatteet. Ja, minä käyn kuitenkin töissä, maksan veroja. Olen siinä mielessä onnellinen, kun lapseni saa ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon. Mutta en todella lähtisi pyytämään enemmän rahaa valtiolta, koska lapseni haluaa harrastaa jotain kallista. Jokainen meistä haluaa lapsilemme kaikken, mutta normaali perheessä pohditaan mihin on varaa.
Jos lapseni olisi halunnut noin kalliin, olisi etsinyt kaikki vaihtoehdot läpi. Olisiko joku järjestö joka voisi lahjoittaa käytetyn Sellon. Olisiko mahdollista saada tukea kirkosta? jos, en olisi löäytänyt raktaisua, minun olisi ollut pakko sanoa ei. Oltaisiin lapsen kanssa keksitty toinen ratkaisu, toinen vähän edullisempi soitin. Valitettavasti kaikkea ei voi saada, haaveita pitää olla ja niitä pitää tavoitella, mutta ei niin, että odotan että joku maksaa ne minun puolesta.
Se, että on ollut kotona 20 vuotta, on pakko olla vitsi. Jos hän olisi ollut noin kipeä 20 vuotta, niin lapsia ei olisi tehty. Hän on myös itse irtisanoutunut töistä, tietäen että tuolla alalla on vaikea työllistyä. Se on oma valinta. Joskus kaikki vaan ei mene niin kuin haluaa, mutta silloin on vaan etsittävä toinen keino. Fakta asia on, että mikään asia ei parane valittamalla, vaan tilanne paranee etsimällä ratkaisua tilanteeseen.
Jos aletaan laskea, mitä tuo nainen on oikeasti saanut 20 vuoden aikana, niin se on jo melkoinen potti verovaroista.
Laskepa kuule mielummin MIHIN se raha on mennyt.
Eikös ne soittotuntien rahatkin mene opettajalle?
Ja kukas tämä Sello on josta puhut, en muista ohjelmasta henkilöä?
Niin, mihin se raha on mennyt? Hän siis saa 1500 euroa kuukaudessa. Sen verran saan minäkin, ja saan itseni ja lapsen elätettyä. Eli mihin rahat menevät?? Tosin lapseni ei harrasta sellon soittoa, siihen meillä ei ole varaa. En minäkään käy salilla, osta uusia vaatteita jne. Minä saan rahat riittämään, mutta hän ei saa. Me asutaan kaksiossa, minä maksan bussilipun (jonka hän saa Kelalta). Hän saa yhtä paljon, kun minä ja minä käyn töissä. Eli sinun mielestä työttömän ihmisen pitäisi saada enemmän rahaa käteen kuin tavallinen työtä tekevä kansalainen? Tässä on elämäntilanne aika hukassa. Kun minä olen maksanut laskut ja vuokran, niin ei siinä jää kuin 10€ enemmän kuukaudessa kuin hänellä. Pientä rajaa pitää olla vaatimuksilla myös työttömillä.
Se että, soittotunnin rahat menee opettajalle, on totta, mutta menetkö hierojalle, kampaajalle, elokuviin jne jos sinulla ei ole varaa? Jokainen on vastuussa omasta elämästä, ja jos ei ole varaa niin sitten ei mennä. Ei se ole yhteiskunnan vastuulla maksaa kalliin harrastuksen. Sosiaalietuudet ovat välttämättömiä tarpeita varten. Ei harrastuksiin.
Väärin, lapsen harrastusta ei voi lajitella samaan kasaan huvittelujen kanssa. Vanhemmalla pitäisi olla jopa velvollisuus käyttää osa sosiaalituesta lapsen harrastukseen. Sosiaalituen olisi oltava tarpeeksi suuri tähän. Harrastukset ehkäisevät syrjäytymistä ja se on tärkein syy miksi kaikilla lapsilla pitää olla mahdollisuus sosiaaliseen ja/tai taitoakehittävään harrastukseen, vaikka olisi työkyvyttömän vanhemman lapsi. Yksi kodista ja koulusta poikkeava kehitystä tukeva ympäristö voi olla ratkaiseva tekijä siinä, periytyykö köyhyys vanhemmalta lapselle.
No tää on kyllä pahinta puppua. Mulla eikä sisaruksillani (3 kpl) ole ikinä ollut mitään kunnon harrastuksia ja ihan kunnon työssäkäyviä kansalaisia meistä silti tuli, ei todellakaan syrjäytyneitä. Ja jos harrastus on kerta _pakko_ olla niin voisiko se köyhien tapauksessa olla joku muu kuin 200 euroa kuussa maksava juttu.
Vierailija kirjoitti:
mikä susannan siviilisääty on? kenen kanssa seurustelee? tietääkö joku? t: utelias
Ei ole tietoa. Tai siis naimaton se ainakin on, mutta noin muuten.
Jos minun pitäisi jotain sanoa niin lesbo-tutkani on piippaillut hänen kohdallaan alusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon reppanoita ihmisiä. On ihmisiä, joita elämä on kolhinut ja jotka eivät ovat saaneet huonot lähtökohdat alusta asti. On sairauksia. On ihmisiä jotka ovat tehneet virheitä ja vääriä valintoja. On ihmisiä, jotka ovat laiskoja. On ihmisiä, jotka ovat jo kouluiästä asti lusmuilleet, koska ei ole pakko tehdä töitä menestyäkseen. On ihmisiä, joiden elämänhallintataidot ovat aina olleet huonot. On ihmisiä, jotka ovat aina kokeneet alemmuutta ja ovat lyttääntyneet paineiden alle. On ihmisiä, jotka eivät koskaan ole saaneet arvostusta, rakkautta ja nähdyksi tulemisen tunnetta.
Heitä toki pitää tukea ja auttaa. Mutta usein Suomessa oletetaan että kaikki on yhteiskunnan syytä. Ratkaisu ei ole ottaa rahaa väkisin niiltä, jotka sen itse ovat ansainneet työllään ja ahkeruudellaan ja voittamalla vaikeutensa, ja lahjoittaa sitä jokaiselle elämän kolhimalle.
Ratkaisu olisi lisätä ihmisten empatiaa toisiaan kohtaan, jolloin ihmiset vapaaehtoisesti auttaisivat toisiaan. Ja vastavuoroisesti elämänkolhimat voisivat olla kiitollisia jatkuvan valittamisen sijaan siitä että ainakin on ruokaa ja katto pään päällä. Jos ei niitäkään ole, pitäisi miettiä syitä siihen, miten tähän tilanteeseen on tultu ja miten eteenpäin.
Elämänhallintataitoja voisi opettaa kouluissa. Tulisi opettaa itsekuria ja ahkeruutta sekä terveitä elämäntapoja. Sitä että jo lapsilla ja nuorilla on velvollisuuksiakin, ei pelkästään oikeuksia.
Tämä olisi hyvä malli jossa jokainen saisi vapaasti valita ketä haluaa aittaa ja kuinka paljon. Itse en ainakaan auttaisi Anna-Maija Tikkasta enkä tämän lapsia pennilläkään.
No, tälle linjalle kun lähdetään ei ole yhteiskuntaa ollenkaan, mutta sitähän kokoomus juuri taitaa halutakin, ainakin tekee suomesta venäjän kaltaista oikeistokehitysmaata.
Minä en maksaisi tiestöstä penniäkään, enkä yritystukia jne.
Autoilioiltahan ne kulut pumpataan, vieläpä moninkertaisesti verrattuna mitä niihin investoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa ulostaa lihavan pitkäaikaistyöttömän hiuksille ja suuhun.
Näin se vain on! Olisi niistäkin jotain iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrän noista tietokoneista mutta mikä olisi sellainen työ, jota sitten voisi tehdä kotoa tietokoneen kanssa? Eikös melkein kaikkeen tarvitse kuitenkin jotain koulutusta? Vai onko tällä työttömällä jokin vastaava koulutus?
Tämä työtön on tietääkseni ekonomi koulutukseltaan ja vielä viisi vuotta sitten toiminut Näkövammaisten Keskusliiton viestinnän pomona...
Tämä. Minä oikeasti toivon että täällä Koskea puolustaville napsahtaa ikioma sisärlinsyöpä kohdalle. Sellainen levinnyt. Sitten me tullaan porukalla etsimään vahvuuksia ja naureskelemaan.
Tällaiset kommentit vain lisäävät tuntemaani epäempaattista sääliä näitä katkeria työttömiä kohtaan. Koskesta on puhuttu tässäkin ketjussa todella rumasti, samoin ihmisistä, jotka ovat ymmärtäneet hänenkin näkökulmansa.
Ymmärrän että näitä heittelevät täällä jotkut yksittäiset, mieleltään heikot yksilöt, mutta miksi juuri he ovat niitä äänekkäimpiä?
Eikö asioista voisi keskustella asiallisesti.
"Kansanedustaja Susanna Koski (kok) ei juuri saanut ymmärrystä eduskunnassa esiintymisestään A-studion Kuplat-sarjan päätösjaksossa."
https://yle.fi/uutiset/3-10206802
"– Surullinen juttu. Empatian puutetta. Hallituksella on kova linja, mutta arvoilla on silti väliä, kommentoi Suna Kymäläinen (sd) Ylelle.
Vihreiden Olli-Poika Parviainen oli samoilla linjoilla.
– Minun mielestäni Koski syyllisti pitkäaikaistyötöntä asemastaan ja jopa naurahteli välillä. Se oli mielestäni aika erikoista käytöstä kansanedustajalta, Parviainen kritisoi Koskea."
Ai ihan turhaan mollaamme Koskea?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa tota susannaa "kaikilla meillä on rajotteita" ja ylimielinen holhoava hymy päälle.
Mitäs rajotteita susanna koskella on, muuta kuin sosiopaatin aivot.
Täällä nyt jäpätetään asioista joista ei tiedetä tarkemmin.
Myös Susanna Koski on kokenut kovia elämässään.
Kerran lapsena Susanna ei päässyt ratsastustunnille kun hevosen jalka oli tulehtunut. Se ratsastustunnin peruuntuminen oli kova koettelemus Susannalle, mutta hän saikin sitten siihen lohdutukseksi timanttikorun ja ylimääräisen matkan Disneylandiin.
Ei myrkyllinen vaan häiriintynyt. Tuollainen käytös löytyy sairausluokituksesta.