Susanna Koski vastaa työttömän haasteeseen
Areenassa pätkä, miten hommassa lopulta kävi. Täytyy sanoa, ettei hirveästi yllättänyt.
Kommentit (1461)
Sitten kun nämä kosket ja vartiaiset ovat järjestäneet Suomeen täystyöllisyyden (PALKKAtöistä), voivat alkaa viisastelemaan sosiaalituilla elävien omasta vastuusta ja lisäarvon tuottamisesta.
Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan varsinaisesti Koskea kannata. Mutta Koski ei tässä ole se ongelma.
Ei hän on vain osa ongelmaa. Hänestä näkyy hyvin mikä se ongelma on: se, ettei kokkaripiireissä ymmärretä mitä on köyhyys, sairaus ja työttömyys eikä siksi osata toimia oikein edes hallituksessa. Selvästi järjen käytön sijasta politiikkaa sanelee halveksunta ja ylenkatse.
Koskesta näki hyvin, että hän piti ko. ihmistä idioottina vain siksi että tämä on työtön. Koski unohti, että heillä kummallakin on samantasoinen yliopistotutkinto. Jotenkin tämä työtön oli kyennyt lukemaan itsensä maisteriksi ja toimimaan yrittäjänäkin, mutta yhtäkkiä muka työttömäksi joutuessaan muuttunut "idiootiksi"? No ei tietenkään.
Tässä on ongelmana kokkarien ja muiden vastaavasti ajattelevien ihmisten puutteellinen kyky ymmärtää sosiaalista ongelmaa nimeltä työttömyys. Sen syy ei ole työttömissä, vaan työttömät ihmiset ovat seurausta yhteiskunnallisista rakenteista, jotka aiheuttavat työttömyyttä.
Onko se että korkeakoulutettu ihminen on viettänyt 20-vuotta kotonaan kokkareiden vika?
Ei missään ole sanottu, että tämä Anna-Maija on ollut 20 vuotta kotona. Se 20 vuotta oli jonkun palstalla heittämä kommentti jossa yleistettiin. Kai kommentoija ymmärsi väärin mitä tarkoittaa pitkäaikaistyötön: se on jokainen joka ei ole ollut töissä 12 kuukauteen, ei siis vuosista kyse.
Anna-Maijahan oli melko vähän aikaa sitten ollut töissä kahdessakin työkokeilupaikassa.
Työkokeilu ei ole oikeaa työtä, älä viitsi, siihen hänet on järjestetty ja suorastaan pakotettu tukien menetyksen uhalla, ja hän on molemmista lähtenyt kesken. Ja se 20 vuotta kotona hän kertoi ihan itse ensimmäisessä osassa, opintojen jälkeen jäi jo työttömäksi.
Jos jokainen saa ihan itse päättää työkyvystään, kuka tekee enää töitä? Ellei kukaan, kuka maksaa oikeasti sairaiden hoidon, taikaseinäkö?
Tunnen oikeasti sairaita, he pyrkivät yleensä viimeiseen saakka pysymään töissä, eivät halua eläkkeelle, vaan joutuvat. Nuo sairaudet eivät ole sellaisia että työnteko niitä pahentaisi, päinvastoin palkalla ja työterveyshuollolla saisi paremmin hoitoa. Itsekin kärsin kroonisesta kivusta, mutta kotona kattoon syljeksiminen ei ole ratkaisu joka lisää hyvinvointia, ei noin terveessä tapauksessa. Eikä asia varmasti tule autetuksi lisäämällä hänelle 150e/kk (jonka jonkun muun pitää ansaita), äkkiä sellon lisäksi tulisi vaan jotakin yhtä kallista ja tarpeetontakin.
Minusta Koski esiintyi huonosti, järkyttyi kai siitä miten härskisti tuolla työttömällä oli pokkaa vaatia vaan lisää, vaikka nytkin kaikki maksetaan hänelle.
Kukaan ei maksa kenellekään toiselle mitään.
Taas yksi kokkari-ideologian uhri selittää höpöjä.
Niin että kukaan ei ole maksajana? Mistä se raha sitten tulee? Ja mihin minulta häviää satasia kuussa hiellä ansaitusta palkastani?
Ai siinä työssä jossa hiki niskassa trollailet AV:llä työaikana?
Niin... teen vuorotyötä. Rankkaa elimistölle mutta ei ole vaihtoehtoa. Nytkin pitäisi nukkua vielä muutama tunti illalla ennen töihin lähtöä.
Ai, kas kun ei ollut taas "yrittäjä joka on korvaamaton"-mantra.
Tällä kertaa marttyyrilinja.
Toisilla ei ole edes vuorotyötä.
Ole kiitollinen.
Kyllä olen kiitollinen ja onnellinen siitä että olen voittanut itseni kerta toisensa jälkeen ja rakentanut oman osaamiseni sellaiseksi että töitä riittä. Olen onnellinen, huolimatta vaikeuksistani. Toivoisin että muutkin olisivat, sinäkin kiukkupussini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitteko ensimmäisen osan? Tuntui hieman irvokkaalta kun Kokoomus-koski osteli vihanneksia ja lihaa kauppahallista, kokkaili kalliissa kodissaan illallista ja saarnasi elämänohjeita köyhille.
Irvokkaalta vaikuttaa aina kun avaa suunsa.
Enkä halua nyt haukkua ihmistä, mutta millä tekemisellä Koski on saanut äänestäjät houkuteltua uurnille, kun eihän sen suusta mitään järkevää tullut ulos koko ohjelman aikana?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä muuten on, nämä nykyiset typpit eivät edes tiedä mikä kopiokone on.
Jos vastasit minulle kun sanoin että yleisiä toimistotöitä ei ole, jos joutuu vielä käyttämään kopiokonetta töissä niin joko työnantajayritys on jäänyt kehityksessä jälkeen tai on julkisella puolella töissä. Ja kaikki he jotka opiskelevat tutkintoja että saavat jonkin kuolevan roolin mukaisen työn julkiselta puolelta, tuhlaavat aikaansa ja yhteiskunnan resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Katsoitteko ensimmäisen osan? Tuntui hieman irvokkaalta kun Kokoomus-koski osteli vihanneksia ja lihaa kauppahallista, kokkaili kalliissa kodissaan illallista ja saarnasi elämänohjeita köyhille.
Tästä varmaan voi syyttää Yleä. Ei se kosken vika ole jos hän laittaa ruokaa. Ei se minunkaan vikani varsinaisesti ole, että vaikka ruokabudjetti onkin aika tiukka niin ihan hyvää ja kunnollista ruokaa syön. Ja joku toinen varmasti aika lähellä näkee nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koski ei pakottanut ketään töihin vaan kyseli mitä vaihtoehtoja voisi olla työllistymiseen että saisi parannettua omaa tilannettaan. Tämän kyseisen naisen henkisillä ja fyysisillä ominaisuuksilla ei kyllä tehdä yhtäkään työtä tässä maassa eli case closed.
Luulen, että nainen vielä pystyisi tekemään työtäkin. Jos hän suuntaisi tuon hillittömän raivonsa, kiukkunsa, vaikka painonpudotukseen ja kuntoutukseen eikä yhteiskunnan syyttelyyn, niin tuloksia varmasti näkyisi aika pian. Muut krempat helpottaisivat myös. Nyt hänelle tarvittaisiin sellainen hyvä kierre: fyysistä kuntoutumista, vaivojen helpottamista, mielen piristymistä, positiivisempaa asennetta, vaihtoehtojen lisääntymistä, työtä.
Ei taida kuitenkaan olla halua. On kivempi valittaa ja raivota.
Trolli. Tämä nainen ei nimenomaan raivonnut missään kohdassa videota.
Puhut puppua.
Katso uudelleen. Vihainen, hyökkäävä, silmissä raivoa. Todella vihainen. Kun senkin energian käyttäisi johonkin rakentavaan, niin alkaisi tapahtua. Olen nähnyt liikaa näitä, joiden mielestä vika on muissa: äidissä, opettajassa, puolisossa, yhteiskunnassa. Kivempi olla vihainen kuin ottaa vastuuta.
Kyllä. Näitä syyttelijöitä riittää. Jotain pitkäaikaisen piilevän raivon purkautumista oli havaittavissa. Ehkä hän on pettynyt itseensä, eikä psyyke sitä kestä vaan mieli kääntää sen muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Koski on varmaan ollu koulukiusaaja. Tai sitten sillä on ollu tyranni-vanhemmat ja nyt "kansanedustajana" se on powertripillä ja kyykyttää rahvasta.
Pukeutui kuulema koulussa hevi/gootti -tyylisesti ja esitti luokan kovinta tyttöä, mutta oli silti vain pelkkä stereotyyppinen pissis.
joo, onhan niitä goottipissiksiä maaima täynnä, ei niillä oo mitään tekemistä rockhenkisyyden ja kapinallisuuden kanssa, naurettavia bimboja ovat. koski ollut varmaan juri sellanen.
No onhan sillä rock-poikaystävä 🙄
Olikohan poikaystävä tulossa illalliskutsuille kun Susanna teki salaattia ja taitteli servettejä ensimmäisessä jaksossa.
On sinällään harmi, että valtion hallinto ajaa eteenpäin sellaisia ratkaisuja, joiden seurauksena erittäin monien kansalaisien on vain käytettävä enemmän aikaa lakikirjojen yms. lukemiseen.
Tämänkin ajan olisi voinut käyttää esim. vientituotteiden suunnitteluun, mutta valtion hallituksella ei ilmeisesti tunnu olevan oikein käsitys kunnossa siitä, mikä se valtion hallinnon tehtävä on, ja miksi suomalaisen työn on saatava riittävä kysyntä ja kannattavuus etenkin avoimella sektorilla.
On ikävä asia että Sipilä ei sitten ymmärtänyt sitä asiaa että myös pääomat ja kotimaan kustannuksista tuottonsa saavat tahot pitää ottaa myös osaa KiKyyn esim. hintoja alentamalla. Tai en tiedä ymmärsikö tai ei, mutta esim. asumisen hinnan osuuden nousu tuloista ainakin kielii että asia olisi näin.
Ja tämä on ehkä se tärkein syy, miksi Sipilän kohdalla valinta pitäisi olla "ei jatkoon". Valtion hallinnolle osakkeenomistajien edut eivät todellakaan ole yhtä tärkeitä, kuin se, että suomalaisen työn kysyntä ja kannattavuus on oltava kunnossa, ja kaikki se tapahtuu vapailla markkinoilla eikä millään painostus- tai kiristystoimilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koski vaikuttaa kieltämättä ylimieliseltä mutta ei tuon Annamaijankaan ilmaisu mitään mallikasta ole😂 Jos toinen on keskustelussa noin aggressiivinen ja hyökkäävä, niin väkisinkin se heijastuu toiseen keskustelijaan.
Tajuatko psykologiasta mitään?
Ei sellainen valmiiksi ihminen jota narsistinen hemmoteltu kakara pilkkaa pysy kauan tyynenä.
Miksi edes tarvitsisi? Paikalla oli vain yksi tunteeton "ihminen".
Koski ei missään vaihessa pilkannut. Hän oli koko ajan asiallinen. Ainoa räyhääjä oli tuo työtön.
Ai valehteminen ja vähätteleminen ei ole pilkkaamista?
Jos lupaa tehdä jotain, ei siihen riitä "hei kuule meiän on ihan turha verrata näitä"-löpinä.
Miksi edes lupasi mitään? Varmaan halusi nöyryyttää köyhempää viipeellä.
Itse olisin räyhännyt paljon pahemmin moiselle öykkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koski vaikuttaa kieltämättä ylimieliseltä mutta ei tuon Annamaijankaan ilmaisu mitään mallikasta ole😂 Jos toinen on keskustelussa noin aggressiivinen ja hyökkäävä, niin väkisinkin se heijastuu toiseen keskustelijaan.
Ei sellainen valmiiksi ihminen jota narsistinen hemmoteltu kakara pilkkaa pysy kauan tyynenä.
Koski ei missään vaihessa pilkannut. Hän oli koko ajan asiallinen. Ainoa räyhääjä oli tuo työtön.
Ai valehteminen ja vähätteleminen ei ole pilkkaamista?
Jos lupaa tehdä jotain, ei siihen riitä "hei kuule meiän on ihan turha verrata näitä"-löpinä.
Miksi edes lupasi mitään? Varmaan halusi nöyryyttää köyhempää viipeellä.
Itse olisin räyhännyt paljon pahemmin moiselle öykkärille.
Sen uskon, sen verran epävakaalta vaikutat. Rauhoitu ja lähde vaikkavälillä luontoon. Kyllä sinäkin vielä joskus olet onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon reppanoita ihmisiä. On ihmisiä, joita elämä on kolhinut ja jotka eivät ovat saaneet huonot lähtökohdat alusta asti. On sairauksia. On ihmisiä jotka ovat tehneet virheitä ja vääriä valintoja. On ihmisiä, jotka ovat laiskoja. On ihmisiä, jotka ovat jo kouluiästä asti lusmuilleet, koska ei ole pakko tehdä töitä menestyäkseen. On ihmisiä, joiden elämänhallintataidot ovat aina olleet huonot. On ihmisiä, jotka ovat aina kokeneet alemmuutta ja ovat lyttääntyneet paineiden alle. On ihmisiä, jotka eivät koskaan ole saaneet arvostusta, rakkautta ja nähdyksi tulemisen tunnetta.
Heitä toki pitää tukea ja auttaa. Mutta usein Suomessa oletetaan että kaikki on yhteiskunnan syytä. Ratkaisu ei ole ottaa rahaa väkisin niiltä, jotka sen itse ovat ansainneet työllään ja ahkeruudellaan ja voittamalla vaikeutensa, ja lahjoittaa sitä jokaiselle elämän kolhimalle.
Ratkaisu olisi lisätä ihmisten empatiaa toisiaan kohtaan, jolloin ihmiset vapaaehtoisesti auttaisivat toisiaan. Ja vastavuoroisesti elämänkolhimat voisivat olla kiitollisia jatkuvan valittamisen sijaan siitä että ainakin on ruokaa ja katto pään päällä. Jos ei niitäkään ole, pitäisi miettiä syitä siihen, miten tähän tilanteeseen on tultu ja miten eteenpäin.
Elämänhallintataitoja voisi opettaa kouluissa. Tulisi opettaa itsekuria ja ahkeruutta sekä terveitä elämäntapoja. Sitä että jo lapsilla ja nuorilla on velvollisuuksiakin, ei pelkästään oikeuksia.
Tämä olisi hyvä malli jossa jokainen saisi vapaasti valita ketä haluaa aittaa ja kuinka paljon. Itse en ainakaan auttaisi Anna-Maija Tikkasta enkä tämän lapsia pennilläkään.
No, tälle linjalle kun lähdetään ei ole yhteiskuntaa ollenkaan, mutta sitähän kokoomus juuri taitaa halutakin, ainakin tekee suomesta venäjän kaltaista oikeistokehitysmaata.
Minä en maksaisi tiestöstä penniäkään, enkä yritystukia jne.
Minä en maksaisi kansanedustajien, te-toimiston väen tai 75% kaupunkini tt palkkoja.
Koska eivät mitään tee asioiden eteen.
Parempaa yritystä ja sitten saisivat 20% nykypalkastaan.
Niin, siinäpä sitten mietit, kauanko sellanen oikeistovaltio pyörisi, jossa kukaan ei jaksa maksaa veroja, kun ei vaan huvita.
Veroja maksavat kaikki ja kaikesta, niin tämä homma pyörii. Ei ne ruuatkaan kauppaan taivaasta tipu, siinä vaaditaan aika paljon veronkeruuta pitää kunnossa tiet, joita pitkin rekat kulkevat kuljettamassa tavaraa. rautatiet jne, aivan kaikki, se tuppaa kokoomuskiimassa monelta unohtumaan, ettei edes yrittäjä ilman veroja yritystään pyörittäisi, ei olisi mitä myydä, kun tuotteet eivät tulisi hyllyyn jne jne.
Kokoomuksen logiikka on, että kaikki pitäisi saada veroja maksamatta, haluavat loisia yhteiskunnassa maksamatta osallistumisestaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irvokkaalta vaikuttaa aina kun avaa suunsa.
Enkä halua nyt haukkua ihmistä, mutta millä tekemisellä Koski on saanut äänestäjät houkuteltua uurnille, kun eihän sen suusta mitään järkevää tullut ulos koko ohjelman aikana?
Ohis, mutta se vasta ihme poliitikko olisi, jonka mielipiteistä ja tyylistä kaikki pitäisivät. Suomessakin riittää kansaa ja sen edustajia moneen lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koski toimi asiattomasti naurahtaessaan monisairaalle äidille sen ongelmia väheksyen, että onhan meillä kaikilla rajoitteita. Ymmärrän kyllä, ettei tilanne ollut Koskelle helppo, kun äiti käyttäytyi niin hyökkäävästi ja näki vikaa kaikessa muussa muttei itsessään ja omassa holtittomassa rahankäytössään (lapsen kallis harrastus). Kosken olisi silti pitänyt suhtautua naiseen kunnioittavammin, etenkin tällaisessa asiassa jossa on kyse lääkärin diagnosoimista sairauksista ja tavallista suuremmista toimintakyvyn alenemisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova hintainen on tuon lapsen harrastus. Kuinka monella on oikesti varaa semmoiseen harrastukseen joka vie 200 €/kk. Ei ainakaan minulla, varsinkin kun maksan asumiset, ruoat ja vaatteet. Ja, minä käyn kuitenkin töissä, maksan veroja. Olen siinä mielessä onnellinen, kun lapseni saa ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon. Mutta en todella lähtisi pyytämään enemmän rahaa valtiolta, koska lapseni haluaa harrastaa jotain kallista. Jokainen meistä haluaa lapsilemme kaikken, mutta normaali perheessä pohditaan mihin on varaa.
Jos lapseni olisi halunnut noin kalliin, olisi etsinyt kaikki vaihtoehdot läpi. Olisiko joku järjestö joka voisi lahjoittaa käytetyn Sellon. Olisiko mahdollista saada tukea kirkosta? jos, en olisi löäytänyt raktaisua, minun olisi ollut pakko sanoa ei. Oltaisiin lapsen kanssa keksitty toinen ratkaisu, toinen vähän edullisempi soitin. Valitettavasti kaikkea ei voi saada, haaveita pitää olla ja niitä pitää tavoitella, mutta ei niin, että odotan että joku maksaa ne minun puolesta.
Se, että on ollut kotona 20 vuotta, on pakko olla vitsi. Jos hän olisi ollut noin kipeä 20 vuotta, niin lapsia ei olisi tehty. Hän on myös itse irtisanoutunut töistä, tietäen että tuolla alalla on vaikea työllistyä. Se on oma valinta. Joskus kaikki vaan ei mene niin kuin haluaa, mutta silloin on vaan etsittävä toinen keino. Fakta asia on, että mikään asia ei parane valittamalla, vaan tilanne paranee etsimällä ratkaisua tilanteeseen.
Jos aletaan laskea, mitä tuo nainen on oikeasti saanut 20 vuoden aikana, niin se on jo melkoinen potti verovaroista.
Laskepa kuule mielummin MIHIN se raha on mennyt.
Eikös ne soittotuntien rahatkin mene opettajalle?
Ja kukas tämä Sello on josta puhut, en muista ohjelmasta henkilöä?
Niin, mihin se raha on mennyt? Hän siis saa 1500 euroa kuukaudessa. Sen verran saan minäkin, ja saan itseni ja lapsen elätettyä. Eli mihin rahat menevät?? Tosin lapseni ei harrasta sellon soittoa, siihen meillä ei ole varaa. En minäkään käy salilla, osta uusia vaatteita jne. Minä saan rahat riittämään, mutta hän ei saa. Me asutaan kaksiossa, minä maksan bussilipun (jonka hän saa Kelalta). Hän saa yhtä paljon, kun minä ja minä käyn töissä. Eli sinun mielestä työttömän ihmisen pitäisi saada enemmän rahaa käteen kuin tavallinen työtä tekevä kansalainen? Tässä on elämäntilanne aika hukassa. Kun minä olen maksanut laskut ja vuokran, niin ei siinä jää kuin 10€ enemmän kuukaudessa kuin hänellä. Pientä rajaa pitää olla vaatimuksilla myös työttömillä.
Se että, soittotunnin rahat menee opettajalle, on totta, mutta menetkö hierojalle, kampaajalle, elokuviin jne jos sinulla ei ole varaa? Jokainen on vastuussa omasta elämästä, ja jos ei ole varaa niin sitten ei mennä. Ei se ole yhteiskunnan vastuulla maksaa kalliin harrastuksen. Sosiaalietuudet ovat välttämättömiä tarpeita varten. Ei harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Koski on varmaan ollu koulukiusaaja. Tai sitten sillä on ollu tyranni-vanhemmat ja nyt "kansanedustajana" se on powertripillä ja kyykyttää rahvasta.
Pukeutui kuulema koulussa hevi/gootti -tyylisesti ja esitti luokan kovinta tyttöä, mutta oli silti vain pelkkä stereotyyppinen pissis.
joo, onhan niitä goottipissiksiä maaima täynnä, ei niillä oo mitään tekemistä rockhenkisyyden ja kapinallisuuden kanssa, naurettavia bimboja ovat. koski ollut varmaan juri sellanen.
No onhan sillä rock-poikaystävä 🙄
no jaa, tulee enemmän tekorusketus, hiuslakan tuoksu ja valkaistut hampaat siitä pörröpäästä mieleen, kuin rock.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan varsinaisesti Koskea kannata. Mutta Koski ei tässä ole se ongelma.
Ei hän on vain osa ongelmaa. Hänestä näkyy hyvin mikä se ongelma on: se, ettei kokkaripiireissä ymmärretä mitä on köyhyys, sairaus ja työttömyys eikä siksi osata toimia oikein edes hallituksessa. Selvästi järjen käytön sijasta politiikkaa sanelee halveksunta ja ylenkatse.
Koskesta näki hyvin, että hän piti ko. ihmistä idioottina vain siksi että tämä on työtön. Koski unohti, että heillä kummallakin on samantasoinen yliopistotutkinto. Jotenkin tämä työtön oli kyennyt lukemaan itsensä maisteriksi ja toimimaan yrittäjänäkin, mutta yhtäkkiä muka työttömäksi joutuessaan muuttunut "idiootiksi"? No ei tietenkään.
Tässä on ongelmana kokkarien ja muiden vastaavasti ajattelevien ihmisten puutteellinen kyky ymmärtää sosiaalista ongelmaa nimeltä työttömyys. Sen syy ei ole työttömissä, vaan työttömät ihmiset ovat seurausta yhteiskunnallisista rakenteista, jotka aiheuttavat työttömyyttä.
Olen eri mieltä. Hän yritti niillä eväillä mitä yhteiskunnalla on tarjota löytää tälle naiselle helpotusta ja apua, jotain millä elämänlaatu saataisiin paremmaksi. Naisen suhteen raha oli ja on se, jolla elämänlaatu paranisi. Niinhän siinä naisen suulla todettiin.
Kosken ongelma on se, että hänen stailauksensa (valkoinen tukka, kovahko meikki) ei yhtään pehmennä viestiä. Ääni ei ole lämmin ja silmät ovat pyöreät, aika imeettömät. Sitten se tulkitaan, että hän on kylmä ja kova.
Tosiasia on, että vaikka Koski olisi itkenyt, voivotellut ja pitänyt tätä naista kädestä kiinni, kaivanut lompakostaan sen 150 niin ei tämän naisen elämä siitä helpottuisi. Sitä ei helpota mikään, koska nainen on PÄÄTTÄNYT olevansa työrajoitteinen ja sen vuoksi hän ei enää koskaan kykene omini avuin elämänsä laatua parantamaan. Ei koskaan.
Olet samaa ylimielistä ymmärtämöntä sakkia kuin Koski. Että muka stailauksessa vika? Hehe. Kuuntelitko yhtään mitä se sanoi ja millä äänensävyllä?
Sinulla ei ole mitään kompetenssia väittää jonkun videon perusteella (!) että joku on "päättänyt olla työrajoitteinen". Eiköhän ne diagnoosit ole ihan lääkärien tekemiä ja rollaattori saatu terveydenhuollosta.
Hävettää sun puolesta, olit sitten oikeasti tuota mieltä tai trolli.
Sinulla ei ole kompetenssia väittää jonkun videon perusteella (!), että joku on ylimielinen. Teet itse sitä samaa: tulkitset vain omista lähtökohdistasi että toinen on hyvä ja toinen paha. Ei se koskaan ole niin mustavalkoista.
Ajattelepas jos Kosken tyyli olisi vähän maanläheisempi, meikki pehmeämpi, hiukset eivät ihan niin kovaksi värjätyt. Se muuttaisi käsitystä kovasti. Jos olet aikaihminen niin varmasti tiedät että sillä miltä näytät, miten meikkaat ja pukeudut on valtava merkitys mielikuvien kannalta. Vai mitä varten sitten julkkikset käyttävät stailisteja?
En ymmärrä myöskään sitä, että jos tulkitsen Kosken ilmeitä ja eleitä (kaikkihan me vain tulkitsemme) eri tavalla kuin sinä niin väität minua ylimieliseksi. Teen paljon vapaaehtoistyötä, autan järjestöissä joissa autetaan niitä joilla menee ihan kaikista heikoimmin, rapajuoppoja, kodittomia, päihdeongelmaisia, mielenterveysongelmaisia. Olen suurin piirtein nähnyt kaiken mahdollisen ja mahdottoman (btw, kun pohjalla ollaan niin naiset ovat kyllä sitten todella pohjalla). Yhteistä näille kaikille on yleensä surkeat lähtökohdat elämälle: päihteitä, väkivaltaa, turvattomuutta, köyhyyttä kotoa alkaen. Toinen yhteinen piirre on, että halua löytää mitään muuta elämään ei ole. Se on tässä ja muuta ei ole tarjolla, antakaa lisää rahaa.
Suosittelen vapaaehtoistyötä. Siinä saa perspektiiviä.
Vierailija kirjoitti:
"- Kaikilla meillä on kuule rajoitteita, Koski naurahti."
Ehkei mutta Susannan rajoitteet on täysin itseaiheutettuja ja surkeasta asenteesta johtuvia. Lisäksi hölmön asenteen kanssa voi elää mukavaa elämää varsinkin jos ei tajua omaa hölmöyttään.
Krooninen kipu ei taas vastaavasti ole tahdon asia ja siitä ei pääse eroon asennemuutoksella .
Ei siitä pääse kyllä rahallakaan. Käsittääkseni ohjelma ei koskenut epäonnistunutta kivunlievitystä tai muita ongelmia sairaanhoidossa, mikä ehkä on mahdollistanut naisen terveydentilan huononemisen vaan puhuttiin toimeentulosta.
Lähtökohta toimeentulolle on se, että jokainen hankkii sen itse ja vanhemmat huoltavat jälkeläisensä jne. Joskus aina jollekin käy huonosti ja syystä tai toisesta ei siihen kykene. Silloin yhteiskunta tulee apuun ja pitää tämän henkilön ja hänen mahdolliset huollettavansa hengissä ja MINIMItoimeentulolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova hintainen on tuon lapsen harrastus. Kuinka monella on oikesti varaa semmoiseen harrastukseen joka vie 200 €/kk. Ei ainakaan minulla, varsinkin kun maksan asumiset, ruoat ja vaatteet. Ja, minä käyn kuitenkin töissä, maksan veroja. Olen siinä mielessä onnellinen, kun lapseni saa ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon. Mutta en todella lähtisi pyytämään enemmän rahaa valtiolta, koska lapseni haluaa harrastaa jotain kallista. Jokainen meistä haluaa lapsilemme kaikken, mutta normaali perheessä pohditaan mihin on varaa.
Jos lapseni olisi halunnut noin kalliin, olisi etsinyt kaikki vaihtoehdot läpi. Olisiko joku järjestö joka voisi lahjoittaa käytetyn Sellon. Olisiko mahdollista saada tukea kirkosta? jos, en olisi löäytänyt raktaisua, minun olisi ollut pakko sanoa ei. Oltaisiin lapsen kanssa keksitty toinen ratkaisu, toinen vähän edullisempi soitin. Valitettavasti kaikkea ei voi saada, haaveita pitää olla ja niitä pitää tavoitella, mutta ei niin, että odotan että joku maksaa ne minun puolesta.
Se, että on ollut kotona 20 vuotta, on pakko olla vitsi. Jos hän olisi ollut noin kipeä 20 vuotta, niin lapsia ei olisi tehty. Hän on myös itse irtisanoutunut töistä, tietäen että tuolla alalla on vaikea työllistyä. Se on oma valinta. Joskus kaikki vaan ei mene niin kuin haluaa, mutta silloin on vaan etsittävä toinen keino. Fakta asia on, että mikään asia ei parane valittamalla, vaan tilanne paranee etsimällä ratkaisua tilanteeseen.
Jos aletaan laskea, mitä tuo nainen on oikeasti saanut 20 vuoden aikana, niin se on jo melkoinen potti verovaroista.
Laskepa kuule mielummin MIHIN se raha on mennyt.
Eikös ne soittotuntien rahatkin mene opettajalle?
Ja kukas tämä Sello on josta puhut, en muista ohjelmasta henkilöä?
Niin, mihin se raha on mennyt? Hän siis saa 1500 euroa kuukaudessa. Sen verran saan minäkin, ja saan itseni ja lapsen elätettyä. Eli mihin rahat menevät?? Tosin lapseni ei harrasta sellon soittoa, siihen meillä ei ole varaa. En minäkään käy salilla, osta uusia vaatteita jne. Minä saan rahat riittämään, mutta hän ei saa. Me asutaan kaksiossa, minä maksan bussilipun (jonka hän saa Kelalta). Hän saa yhtä paljon, kun minä ja minä käyn töissä. Eli sinun mielestä työttömän ihmisen pitäisi saada enemmän rahaa käteen kuin tavallinen työtä tekevä kansalainen? Tässä on elämäntilanne aika hukassa. Kun minä olen maksanut laskut ja vuokran, niin ei siinä jää kuin 10€ enemmän kuukaudessa kuin hänellä. Pientä rajaa pitää olla vaatimuksilla myös työttömillä.
Se että, soittotunnin rahat menee opettajalle, on totta, mutta menetkö hierojalle, kampaajalle, elokuviin jne jos sinulla ei ole varaa? Jokainen on vastuussa omasta elämästä, ja jos ei ole varaa niin sitten ei mennä. Ei se ole yhteiskunnan vastuulla maksaa kalliin harrastuksen. Sosiaalietuudet ovat välttämättömiä tarpeita varten. Ei harrastuksiin.
Sosiaalietuudet on tarkoitettu myös harrastuksiin, mutta vain halpoihin sellaisiin.
Meillä on 3 lasta ja molemmat vanhemmat käy töissä. Lasten harrastukset saa maksaa korkeintaan 20 €/kk per lapsi. Valinnanvaraa on rajallisesti, mutta kaikki on silti saanut yhden hyvän harrastuksen itselleen. Kamalaa ajatella, että meidän verorahoista maksetaan jopa 10 kertaa kalliimpia harrastuksia köyhien lapsille. Meilläkin on rahasta tiukkaa, muttei valiteta vaikka lapsilisät on ainoa tuki jota saadaan ja loput tienataan tekemällä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon reppanoita ihmisiä. On ihmisiä, joita elämä on kolhinut ja jotka eivät ovat saaneet huonot lähtökohdat alusta asti. On sairauksia. On ihmisiä jotka ovat tehneet virheitä ja vääriä valintoja. On ihmisiä, jotka ovat laiskoja. On ihmisiä, jotka ovat jo kouluiästä asti lusmuilleet, koska ei ole pakko tehdä töitä menestyäkseen. On ihmisiä, joiden elämänhallintataidot ovat aina olleet huonot. On ihmisiä, jotka ovat aina kokeneet alemmuutta ja ovat lyttääntyneet paineiden alle. On ihmisiä, jotka eivät koskaan ole saaneet arvostusta, rakkautta ja nähdyksi tulemisen tunnetta.
Heitä toki pitää tukea ja auttaa. Mutta usein Suomessa oletetaan että kaikki on yhteiskunnan syytä. Ratkaisu ei ole ottaa rahaa väkisin niiltä, jotka sen itse ovat ansainneet työllään ja ahkeruudellaan ja voittamalla vaikeutensa, ja lahjoittaa sitä jokaiselle elämän kolhimalle.
Ratkaisu olisi lisätä ihmisten empatiaa toisiaan kohtaan, jolloin ihmiset vapaaehtoisesti auttaisivat toisiaan. Ja vastavuoroisesti elämänkolhimat voisivat olla kiitollisia jatkuvan valittamisen sijaan siitä että ainakin on ruokaa ja katto pään päällä. Jos ei niitäkään ole, pitäisi miettiä syitä siihen, miten tähän tilanteeseen on tultu ja miten eteenpäin.
Elämänhallintataitoja voisi opettaa kouluissa. Tulisi opettaa itsekuria ja ahkeruutta sekä terveitä elämäntapoja. Sitä että jo lapsilla ja nuorilla on velvollisuuksiakin, ei pelkästään oikeuksia.
Tämä olisi hyvä malli jossa jokainen saisi vapaasti valita ketä haluaa aittaa ja kuinka paljon. Itse en ainakaan auttaisi Anna-Maija Tikkasta enkä tämän lapsia pennilläkään.
No, tälle linjalle kun lähdetään ei ole yhteiskuntaa ollenkaan, mutta sitähän kokoomus juuri taitaa halutakin, ainakin tekee suomesta venäjän kaltaista oikeistokehitysmaata.
Minä en maksaisi tiestöstä penniäkään, enkä yritystukia jne.
Minä en maksaisi kansanedustajien, te-toimiston väen tai 75% kaupunkini tt palkkoja.
Koska eivät mitään tee asioiden eteen.
Parempaa yritystä ja sitten saisivat 20% nykypalkastaan.
Niin, siinäpä sitten mietit, kauanko sellanen oikeistovaltio pyörisi, jossa kukaan ei jaksa maksaa veroja, kun ei vaan huvita.
Veroja maksavat kaikki ja kaikesta, niin tämä homma pyörii. Ei ne ruuatkaan kauppaan taivaasta tipu, siinä vaaditaan aika paljon veronkeruuta pitää kunnossa tiet, joita pitkin rekat kulkevat kuljettamassa tavaraa. rautatiet jne, aivan kaikki, se tuppaa kokoomuskiimassa monelta unohtumaan, ettei edes yrittäjä ilman veroja yritystään pyörittäisi, ei olisi mitä myydä, kun tuotteet eivät tulisi hyllyyn jne jne.
Kokoomuksen logiikka on, että kaikki pitäisi saada veroja maksamatta, haluavat loisia yhteiskunnassa maksamatta osallistumisestaan siihen.
Juuri näin, kovasti kaikille susannoille ja vartiaisille maistuu ruoka ja mersukyyti ja mediassa sönkkääminen ja aivopierujen suoltaminen ym yhteiskunnassa elämisen ilot. Mutta veroja ei toki haluta itse maksaa, halutaan elää siivellä.
Minä, ei me. muistakaa, minä, ei me. se on se kakkakokkaremantra.
Yhteiskunta lienee kokoomuskielellä yksinkunta.
Katso uudelleen. Vihainen, hyökkäävä, silmissä raivoa. Todella vihainen. Kun senkin energian käyttäisi johonkin rakentavaan, niin alkaisi tapahtua. Olen nähnyt liikaa näitä, joiden mielestä vika on muissa: äidissä, opettajassa, puolisossa, yhteiskunnassa. Kivempi olla vihainen kuin ottaa vastuuta.