Käveleekö kukaan enää paljain jaloin ulkona? Muistan kun pienempänä 80-luvulla aika moni lapsista ja aikuisista
Kävelivät ilman kenkiä. Eikö edes lapsetkaan enää mökillä tai missään kävele paljain jaloin kesällä?
Kommentit (288)
En pelkkää punkkeja, ne hyppäävät lahkeeseen oli kengät tai ei mutta ajatus lasinsiruista, ampiaisista ja räkäklimpeistä ei innosta! Asumme ok-talossa ja välillä haen postin paljain jaloin, mutta enimmäkseen olen crocsit jalassa juuri niiden ampiaisten takia, räkäklimppejä ja lasinsirujahan täällä ei tietenkään ole.
Meillä kyllä kuljeskelee kotipihalla paljain jaloin koko poppoo, punkkisyynin teen joka tapauksessa ja suurin uhka onkin jonkun mehiläisen päälle tallaaminen .
Saksalainen tuttavani nimittää minua Barfussläuferiksi. Kyllä sepeli keväällä vähän tuntuu jalkapohjissa, mutta kesemmällä ainoastaan hieroo mukavasti jalan akupisteitä.
Onko kellään muulla käynyt niin, että paljain jaloin kävely sattuu pottuvarpaiden niveliin? Meneeköhän tää ohi kun jalat tottuu?
Punkeista. Ne tarttuu erittäin mainiosti vaatteisiin ja kenkiinkin. Ainut ero on se, että paljaalla jalalla sen kutittavan punkin tuntee, kun taas lenkkarissa, sukassa tai lahkeessa matkustava öttiäinen pääsee sun mukana kotiin asti kun et voi tuntea et se on siellä.
Valtaosa koteihin päätyvistä punkeista tulee kyl varmaan eläinten turkeissa. Niistä ne sit päätyy sänkyyn tai sohvaan tai muualle, mihin ihminen voi nukahtaa. Nukkuessa sitä kutittavaa vipellystä ei tunne, ja punkki pääsee etsimään kiinnittymispaikan rauhassa. Samoin voi käydä silloin, jos nukahtaa aurinkoa ottaessa pihalle.
Peseytykää illalla huolella, pelmuttakaa lakanat ennen nukkumaan menoa ikkunasta tai parvekkeelta vaikka joka ilta, ja huolehtikaa, että ulkona liikkuvat eläimet ei pääse teidän sänkyyn. Ootte aika turvassa punkeilta.
Vierailija kirjoitti:
Eilen Helsingin keskustassakin joku ehkä noin 30-40-vuotias nainen käveli paljain jaloin. Hieman yllätyin, mutta mikäs siinä toisaalta.
Näin ehkä saman tyypin kassajonossa. Moitti myyjää kun laittoi punnitsemisen jälkeen pähkinäpussin suun taitellen kiinni että häntä ällöttää jos myyjä koskee pussin suuhun tai etenkin jos pitää pussia samalla vatsaansa vasten. Hmh...
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelen aina kun mahdollista. Miehen lapset 4- ja 6-vuotiaat eivät kävele, koska "niin ei saa tehdä". Veikkaan et mieheni pöpökammoisena on kieltänyt moisen hurjastelun. Koitan sitten meidän viikoilla näyttää esimerkkiä. Surullista kyllä :/
Korjasin.
Ennen kävelin nurmikoilla paljain jaloin mutta nykyisin on joka puistossa sitä ällöttävää hanhenpaskaa.
Minä olen siitä lähtien kun muutin asumaan yksin asumaan 19-vuotiaana kulkenut ympäri vuoden jalat paljaana, mitä nyt kaikkein kovimmilla pakkasilla laitan villasukat jalkaan, mutta silloinkin pitää olla vähintään 30 astetta pakkasta. Lapsesta asti olen kulkenut melkein aina jalat paljaana ja muutenkin vähissä vaatteissa, nyt tälläkin viikolla minulla on ollut vain alushousut jalassa julkisilla paikoilla.
Mä kävelen paljain jaloin omalla pihalla aina kun vaan tarkenee, ja joskus käyn ihan pienellä kymmenen minuutin koiranpissatusreissulla pyörätiellä paljain jaloin. Paljasjalkakenkiä käytän myös säännöllisesti. Lapsia ei ole ainakaan vielä, mutta luulen ja haluaisin että omaksuisivat saman että omalla pihalla ollaan paljain jaloin.
Minä kävelen nurmikolla paljain jalan ja poltan ruohoa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15207265/nelja-harhakasitysta-kannabiks…!!!
Mulla on piha täynnä kanankakkaa kun kanat on vapaana pihassa. Pakko olla kengät jalassa pihalla
Vierailija kirjoitti:
Ennen kävelin nurmikoilla paljain jaloin mutta nykyisin on joka puistossa sitä ällöttävää hanhenpaskaa.
Ja mullassa piilossa lasinsiruja.
Minä kävelen. Jalkapohjat ei puhdistu ku joskus marraskuun lopulla mutta se mittään haittaa..tekkee tosi hyvää jaloille kävellä paljain varpain.
En koska jalkapohjat paskottuu ja peseminen vie aikaa.
Niin no siellä missä ei tarvi pelätä ruiskuja, lasinsiruja, kusta ja p*skaa, on yleensä punkkeja.
Kyllä kävelen ainakin kotipihan nurmella, jonka tiedän olevan esim. lasinsiruista ja pistävistä kivistä vapaa. Myös joku metsäinen, hienoa hiekkaa oleva hiekkatie on ihanaa kävellä paljain jaloin.
Silloin en kävele paljain jaloin, jos nurmi näyttää epäilyttävältä tai ei voi nähdä, mitä siinä nurmessa mahdollisesti on.
Minäkin kuljin lapsena jalat paljaana aina koko kesän, mutta nyt aikuisena ei oikein tule. Lähinnä kotipihalla ja uimarannalla tulee kuljettua ilman kenkiä.
Ykköstyypin diabeteksen takia en saisi kävellä paljain jaloin, mutta se tuntuu vain niin hyvältä kävellä nurmella ilman kenkiä... varsinkin jos siinä on vielä hieman aamun kosteutta.