Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käveleekö kukaan enää paljain jaloin ulkona? Muistan kun pienempänä 80-luvulla aika moni lapsista ja aikuisista

Vierailija
14.05.2018 |

Kävelivät ilman kenkiä. Eikö edes lapsetkaan enää mökillä tai missään kävele paljain jaloin kesällä?

Kommentit (288)

Vierailija
1/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen aina kun mahdollista. Miehen lapset 4- ja 6-vuotiaat eivät kävele, koska "niin ei saa tehdä". Veikkaan et äitinsä pöpökammoisena on kieltänyt moisen hurjastelun. Koitan sitten meidän viikoilla näyttää esimerkkiä. Surullista kyllä :/

Vierailija
2/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen paljain jaloin aina kun on tarpeeksi lämmin. Nurmikko tuntuu ihanalta jaloissa... asfaltillakin on kiva kävellä, tosin täällä kaupungissa mua katsotaan aina kieroon kun kävelen ilman kenkiä. Ilmeisesti vain "hipit" voi kävellä ilman kenkiä ilman kieroon katsomista?

4-vuotias lapseni ei kävele ilman kenkiä koska on herkkä, kaikki tuntuu inhottavalta jalkapohjissa ja pelkää kukkia ja ötököitä... Huoh.

1-vuotias sen sijaan ei välitä kengistä yhtään ja huitelee aina ilman kenkiä nyt kun on lämmintä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kävellyt en edes silloin 80-luvulla. En vaan tykkää. No yhdesti kävelin lapsena ja ampiainen pisti jalkaan. 😣

Vierailija
4/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävellään kesällä ilman kenkiä. Lapset ja aikuiset. Jalat tykkää.

Vierailija
5/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen vanhemmillani maalla tai mökillä. Puistossa tulee myös otettua kengät pois. Rannalla myös, sulkkista pelatessa jne.

Vierailija
6/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen ilman kenkiä silloin tällöin, nurmikolla se on mukavaa. Asfaltilla palaa helposti jalkapohjat ja pikkukiviä on joka paikassa.

Vierailija
7/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän -99 syntyneelle tytölle piti joskus pakottaa kengät jalkaa, esimerkiksi kouluun lähtiessä. Koko kesän hän liikkui kotona pelkissä uimabikineissä.

Vierailija
8/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen näin ratikan ikkunasta, kun joku mies nukkui Hesarilla sukkasillaan.

Vierailija
9/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kävellään kesäisin ilman kenkiä. Lasten kans monta kertaa menty myös lähikauppaan ilman kenkiä.

Vierailija
10/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin kävelee porukka ikään katsomatta kesäisin ilman kenkiä niin kodin kuin mökinkin pihamaalla. Itse myös välillä kadulla tai hiekkatiellä, kun jalkapohjat ovat tottuneet taas talven jäljiltä suoraan maakontaktiin.

Vierailija
11/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Helsingin keskustassakin joku ehkä noin 30-40-vuotias nainen käveli paljain jaloin. Hieman yllätyin, mutta mikäs siinä toisaalta.

Vierailija
12/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellään koko perhe.

Vierailija
13/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina,kun mahdollista olen ilman kenkiä ja vaatteita..

Vierailija
14/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kävelen ilman kenkiä, missä koen sen olevan turvallist. Eli lähi leikkikentällä ja nurmikolla. Äidin pihamaalla ja rannalla. Muualla ei viitsi, kun ei ikinä tiedä mikä koiran kakka, lasinsiru tai muu inha ylläri nurmikossa piilee.

Vierailija
15/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen näin ratikan ikkunasta, kun joku mies nukkui Hesarilla sukkasillaan.

Itse olen nähnyt siellä myös munasillaan...

Vierailija
16/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu uskaltaa kun punkit on vitsaus ja ihniset rikkoo pulloja ja heittelee neuloja jne. Lisäksi ihmiset sylkee joka paikkaan ja antaa lemmikkiensä kusta ja paskoa joka paikkaan.

Vierailija
17/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiva, mutta jo muutaman kilometrin kävely helteisellä asvaltilla saa jalkapohjat mustaksi. :( Asvaltista tarttuu bitumia (paksua öljyä) ja sehän ei lähde pesemällä.

Vierailija
18/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kävellä paljain jaloin! Painelen kotipihalla paljain jaloin ja kannustan lapsiakin siihen. Kävelisin myös ihmisten ilmoilla jos kehtaisin. Mutta ei näköjään ole enää tapana.

Muutamia vuosia sitten olin reppureissaamassa australiassa ja työskentelin monta kuukautta pikkukaupungissa. Aboriginaaleilla oli tapana kulkea kaupungillakin paljain jaloin. Minä tein perässä enkä käyttänyt vapaa-ajalla lainkaan kenkiä. Vitsit että oli vapauttavaa ja kivaa!

Vierailija
19/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen paljain jaloin aina kun mahdollista, keväästä myöhäiseen syksyyn. Erilaisissa paikoissa, kaupungilla, metsäreiteillä jne. Kävelyn lisäksi myös juoksen.

Me aikuiset voidaan päättää käytetäänkö kenkiä tai sukkia, mutta lapsille tätä valintaa ei useinkaan anneta.

Esimerkiksi pari päivää sitten oli lämmintä +28C ja näin kun eräälle lapselle oli puettu jalkaan sukat ja lämpimän näköiset kengät. Itse voisin käyttää sellaisia kenkiä ehkä talvella. Lapsi oli ottanut ne pois ja oli sukkasillaan ulkona. Vieressä oli lapsen isä komentamassa kenkiä takaisin jalkaan.

Itse olin liikenteessä paljain varpain ja katselin säälien lapsiparan kohtaloa. Olisi tehnyt mieli valistaa tuota(kin) vanhempaa siitä, että paljain jaloin liikkuminen on oikeasti terveellistä ja hyväksi lapsen jalkojen kehitykselle. 

https://www.mll.fi/lapsemme-lehti/kesalla-ei-kenkia-kaivata/

Vierailija
20/288 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa muistoja mieleen tästä ketjusta :D Penskana juoksenneltiin kesät paljain jaloin, muistan vieläkin miltä tuntuu ruoho ja kuuma asfaltti jalkojen alla. Jalkapohjat aina ihan mustina :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi