Mitäs tästä sanotte? En pidä lapsestani. Haluaisin, että hän muuttaisi pois
isälleen. Se ei ole mahdollista, koska minulla ei olisi varaa elatusmaksuihin. Ne olisivat suuret, koska isällä ei ole tuloja. Lapsi on itsekeskeinen ja ilkeä ja muistuttaa minua isästään.
Kommentit (73)
Eiköhän ne elarit lasketa sun tulojen mukaan sopiviksi, joten lastenvalvojaan vaan yhteys!
No, eihän sitä aina lapsestaan pidä. Meilläkin tytär murrosiässä ja välillä suorastaan ihan rasittavan v*ttumainen. Ja osaa iskeä juuri arkoihin kohtiin yrittäeessään saada minut kiihtymään. Mutta se on vaan yksi kasvun vaihe ja se pitää vanhemman kestää läpi, kuten muutkin vaiheet. Uskon että tuostakin ihan kunnon ihminen vielä tulee, kunhan aikuistuu ja tasoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin lapsikaan pitää sinusta. Mitäs jos vaikka kasvattaisit hänestä fiksumman kuin olet itse
Ei näytä pitävän. Kaksi muuta lasta ovat ihan toisenlaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, eihän sitä aina lapsestaan pidä. Meilläkin tytär murrosiässä ja välillä suorastaan ihan rasittavan v*ttumainen. Ja osaa iskeä juuri arkoihin kohtiin yrittäeessään saada minut kiihtymään. Mutta se on vaan yksi kasvun vaihe ja se pitää vanhemman kestää läpi, kuten muutkin vaiheet. Uskon että tuostakin ihan kunnon ihminen vielä tulee, kunhan aikuistuu ja tasoittuu.
Tätä on kestänyt jo vuosia. En millään jaksaisi enää yrittää. Minua väsyttää olla tuon lapsen äiti.
Ap
Taitaa olla sinulla mt-puolen ongelmia? Puhu terapeutillesi tuosta. Ja lapsen isälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin lapsikaan pitää sinusta. Mitäs jos vaikka kasvattaisit hänestä fiksumman kuin olet itse
Ap
Varmaan ovat, kun olet suosinut heitä tuon yhden kustannuksella. Kuulostat narsistilta. T. Sellaisen kasvattama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olethan muistanut usein kertoa hänelle, tai vähintään sanattomasti antanut ymmärtää, miten hänen kaksi sisarustaan ovat niin paljon ihanampia, ja haluaisit tämän mustan lampaan skipata isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla sama isä?
On
Ap
No minkähänlaisia ongelmia sulla on tämän lapsesi kanssa?
Kuvaile vähän muutenkin lastasi?
Mitä et hänessä ymmärä?
Mikä hänessä ärsyttää sinua?
Käyttöytyykö siis huonosti? Miten?
Ja miten olet koittanut näitä ongelmia ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla sinulla mt-puolen ongelmia? Puhu terapeutillesi tuosta. Ja lapsen isälle.
Ei ole. Siksi tämä onkin niin raastava tunne. Lapsi oli toivottu ja rakkaudella tehty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Siksi tämä onkin niin raastava tunne. Lapsi oli toivottu ja rakkaudella tehty.
Ap
Useinkaan sairas ei ymmärrä olevansa sairas. Sitä se häpeä teettää, mt-ongelmat ovat monille tabu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä et hänessä ymmärä?
Hän ei kunnioita mitään, mitä sanon, toivon, kehotan. Vertaa minua isäänsä, joka on alkoholisti. Ei hoida koulua. Ei anna auttaa. Puhuu epäkunnioittavasti jne.
Ap
Hankala vaihe lapsen elämässä/kehityksessä? Kannattaa hakea apua monestakin syystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlethan muistanut usein kertoa hänelle, tai vähintään sanattomasti antanut ymmärtää, miten hänen kaksi sisarustaan ovat niin paljon ihanampia, ja haluaisit tämän mustan lampaan skipata isälleen.
En. Isästä ei tosiasiassa ole kasvattajaksi, koska hän ei ole pystynyt huolehtimaan omistakaan asioistaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hankala vaihe lapsen elämässä/kehityksessä? Kannattaa hakea apua monestakin syystä!
Olen joskus hakenut apua, mutta silloin isä otetaan mukaan kuvioihin. Hän mustamaalaa minua, valehtelee ja manipuloi lasta. Ei päästä keskittymään oikeaan asiaan eli lapseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä et hänessä ymmärä?
Hän ei kunnioita mitään, mitä sanon, toivon, kehotan. Vertaa minua isäänsä, joka on alkoholisti. Ei hoida koulua. Ei anna auttaa. Puhuu epäkunnioittavasti jne.
Ap
Kokeilepa sitten jättää alkoholin käyttöä vähän vähemmälle. Ehkä lapsi on oikeassa, joka taas sinua ärsyttää. Alkkisten lapsilla koulukaan ei usein suju.
Ja sinä vielä ylempänä ehdotit lapsen muuttavan alkoholisti-isälleen? Kertoo kaiken tasostasi vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVarmaan ovat, kun olet suosinut heitä tuon yhden kustannuksella. Kuulostat narsistilta. T. Sellaisen kasvattama
En todellakaan ole vaan muut kärsivät yhden käytöksen takia ja ovat huolissaan, miten jaksan äitinä, kun yksi on niin raskas lapsi. He ovat ottaneet itselleen ihan liikaa vastuuta.
Ap