Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras varsi-imuri?

Vierailija
13.05.2018 |

Mikä olisi laadukas ja kestävä varsi-imuri? Electroluxin Ergorapido on ollut imurin oikein hyvä, mutta sen käyttöikä on turhan lyhyt. Ensimmäinen hajosi takuuaikana, vaihdossa saatu kesti 1,5 vuotta. Olisikohan Dysonit kestävämpiä ja mitä eroja malleissa on?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Ergorapido - mielestäni se oli ihan surkea vekotin. Onneksi hajosi, joten voin ostaa uuden. Valintani kohdistui Dysoniin, ja se on aivan loistava kapine! On ollut minulla jo useamman vuoden, eikä osoita mitään väsymisen merkkejä. Itse asiassa ”oikea” pölynimuri saa yleensä levätä siivouskomerossa, pikkuinen varsi-imuri hoitaa homman niin mallikkaasti. Mikä Dysonin malli se on, siitä minulla ei ole hajuakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut Ergorapido - mielestäni se oli ihan surkea vekotin. Onneksi hajosi, joten voin ostaa uuden. Valintani kohdistui Dysoniin, ja se on aivan loistava kapine! On ollut minulla jo useamman vuoden, eikä osoita mitään väsymisen merkkejä. Itse asiassa ”oikea” pölynimuri saa yleensä levätä siivouskomerossa, pikkuinen varsi-imuri hoitaa homman niin mallikkaasti. Mikä Dysonin malli se on, siitä minulla ei ole hajuakaan.

Kiitos vastauksesta! Minusta Ergorapidokin on ollut kätevä laite, mutta kestävyys tosiaan ongelmana.

Näistä Dysonin malleista olisi kiva kuulla kommentteja, hinnat kun vaihtelevat reilusta 200e:sta 600 euroon.

4/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyson. Meillä on Dysonin halvin varsi-imurimalli ja on todella tehokas. Imuroi helposti, hiekat, sepelit, kaikki.

Vierailija
5/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Dyson. Meillä on Dysonin halvin varsi-imurimalli ja on todella tehokas. Imuroi helposti, hiekat, sepelit, kaikki.

Epäergoominen jos käsivoimia on vähän.

Dysonissa maksaa 2-3x lisää pelkästä nimestä.

Vierailija
6/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Tuo työasento on kyllä sellainen joka hieman mietityttää. Mitä merkkiä itse suosittelisit?

Vierailija
7/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Dysonin V8 ja olen totaalisen ihastunut siihen. Olen ylipainoinen liikuntaa harrastamaton, niin täytyy ihmetellä, millaisia käsivoimia laite muka tarvii. Mulla ei ole mitään ongelmia jaksamisen kanssa ole ollut. Imuroiminen on jopa nautinto, tuntuu ettei ole edes siivonnut.

Vierailija
8/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergorapido oli meillä joitain vuosia sitten. Naiiviudessani kuvittelin että pienen kerrostaloasunnon sillä kyllä imuroi. Ei riittänyt tehot ja tavallinen imuri jouduttiin hankkimaan. Sai ergo lähtöpassit.

Perusideahan noissa on loistava. Se imuri on koko ajan vaan siinä odottelemassa, ja sen voi vaan napata käyttöön ilman johdon kanssa sänkläämistä, siis heti pieneenkin roskaan. Ongelmaksi meillä tuli se tehon puute. Ainakin Ergossa on ne harjakset jotka heittelee roskat sinne imurin kitaan, mutta aikalailla jäi imurointien jälkeen eteiseenkin hiekkaa tms.

Onko näitä varrellisia olemassakaan ainoaksi imuriksi pienille neliöille sopivina, vai onko niissä kaikissa nuo pyörivät harjakset ja olematon imuteho?

Vierailija
9/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boschin Zoo Athlet taitaa tulla kilpailevaksi vaihtoehdoksi tuolle Dysonille. On huomattavasti edullisempi ja ihan kehuttu. Rikka-imuriosuuden käytönnöllisyys on vielä vähän kysymysmerkki.

AP

Vierailija
10/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä ostettu varsi-imuri, jossa irrotettava yläosa käsimalliseksi. Osat helposti puhdistettavia, hyvätehoinen ja akku kestää pitkään. Jos tulee vielä vastaan, ostakaa. Noin 80 euroa.

Vierailija
11/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ostettu varsi-imuri, jossa irrotettava yläosa käsimalliseksi. Osat helposti puhdistettavia, hyvätehoinen ja akku kestää pitkään. Jos tulee vielä vastaan, ostakaa. Noin 80 euroa.

Tossa vaan ei riitä imiteho ainoaksi imuriksi. Dyson V8 on siitä hyvä, että se on niin imutehoinen, että karvamatot imee myös. Siihen on oma vaihtopää, jossa erillinen pyörimisliike.

12/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mä olen varmaan itsekin epäergonominen, kun mulla ei ole ongelmia imurin kanssa, enkä koe tarvitsevani käsivoimia erityisen paljoa tai yhtään sen enempää kuin jonkun Ergorapidon kanssa.

13/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boschin Zoo Athlet taitaa tulla kilpailevaksi vaihtoehdoksi tuolle Dysonille. On huomattavasti edullisempi ja ihan kehuttu. Rikka-imuriosuuden käytönnöllisyys on vielä vähän kysymysmerkki.

AP

Kokeiltiin tuota Bochin imuria kaupassa ja se ei jaksanut imeä lattialla ollutta sepeliä. Kannattaa käydä testaamassa niitä varsi-imureita ennen ostopäätöstä.

Vierailija
14/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dysonin V7 ja V8 tässä vertailussa, liekö näillä muita eroja kuin että V8:n akku kestää 10 min pidempään ja siinä on HEPA-suodatin? Verkkokaupassa näiden hintaero 120e, joka on mielestäni melko paljon vain näistä lisäominaisuuksista..

AP

Vierailija
15/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Hooverin Freejet evo, maksoi noin satasen. Riittää ainoaksi imuriksi ainakin kolmioon. Ei jaksa imeä isompia pikkukiviä, mutta se ei niin haittaa, mieluummin lakaisen eteisen.

Vierailija
16/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergorapido löytyy. Maksoi 120€ tarjouksessa. Parempi malli litiumakuilla joilla pitempi käyttöikä. Ajovalotkin löytyy(😂)mun mielestä turhat. Edellinen oli 80€ ergorapido normi akuilla ja hyytyi 2,5 vuodessa. Toimi muuten, akut meni. Onhan näistä malleja joissa käyttöaika yli puoli tuntia mut ne alkaa jo maksaa. Mut toi mun imuri riittää mainiosti rivarikolmion pikasiivoukseen. Toimii hyvin siinä mihin se on tehty. Turha niiltä on ison imurin tehoja odottaakaan.

Vierailija
17/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boshin Athelt on minusta ainoa vaihtoehto Dysonille. Molempia käyttäneenä sanoisin, etten maksaisi Dysonista niin paljoa enempää.

Se Athletin all floor suulake on toimiva ja imuroi matot tavallista imuria paremmin. Puolitehola 30 min imurointiaikaa. Itse käytän täysteholla ja heittämällä imuroi 65M2 kaksion. En ikinä ostaisi verkkovirtakonetta enää. 

Gigantissa oli viime kesänä 199e tarjous Boshista. Lienee nykyään tuo jo normihinta. Eikös Dysoni maksa n 350-400e?

Vierailija
18/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ergorapido löytyy. Maksoi 120€ tarjouksessa. Parempi malli litiumakuilla joilla pitempi käyttöikä. Ajovalotkin löytyy(😂)mun mielestä turhat. Edellinen oli 80€ ergorapido normi akuilla ja hyytyi 2,5 vuodessa. Toimi muuten, akut meni. Onhan näistä malleja joissa käyttöaika yli puoli tuntia mut ne alkaa jo maksaa. Mut toi mun imuri riittää mainiosti rivarikolmion pikasiivoukseen. Toimii hyvin siinä mihin se on tehty. Turha niiltä on ison imurin tehoja odottaakaan.

Lisään: Ei kuulu tähän mutta hiekkaa ja kiviä varten löytyy electroluxin ultrasilencer. Hiljainen ja imee niin perkeleesti. Ei sitä viitsi pitää kuin puolella teholla kun matotkin lähtee mukaan.

Vierailija
19/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti paras on se jalkapallovaimobloggaaja-Metti Forssellin mainostama Elextroluxin imuri joka on koristeltu aidoilla svarowskikristalleilla! :D

Vierailija
20/44 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli Ergorapido ennen ja nykyinen Dyson pesee sen 100-0. Dysonille ääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi