Suomalaisten järkyttävä kesäpukeutuminen
Voi ei, taas se on alkanut ainakin täällä maakunnissa: isot ja rumat junttitatskat, miehet lyllertävät ilman paitaa, naisilla mustapunavalkoiset hiukset, leggarit minihameiden kanssa (vieläpä valkoiset). liian pienet vaattett ym. Mikä siinä on niin vaikeaa? Itsekään en ole ihan hoikka mutta käytän sopivan kokosia vaatteita, eii ole tatskoja, en pue jotain kalsongeja jalkaan ja edes yritän näyttää ihmismäiseltä.
Kommentit (394)
Minulla on joka kesä niin inhottavat valkoiset laihat jalat etten voi olla hameessa kuin kotipihalla. Nauttikaa niin kauan kuin on mitä näyttää, toivoo täti.
Menen ttas pian ulkoiluttamaan isoja ihania tatuointeja sekä läskejäni, enkä kysy tänäänkään sinulta lupaa tai välitä mielipiteestäsi:) ajatella, teen motä minua huvittaa.
puhumattakaan miehillä yli 60 vuotiailla t-paidan päällä sellaiset vihreät tai ruskeat taskuliivit ja prismasta ostetut ruskeat lyhyet reisitaskuhousut
tai tauskilaisillla miehillä eli tauskin iässä ja älykkyysosamääärässä olevia kaljamahaisia 45-50 vuotiaita miehiä jotka haluavat nyt näyttää muodikkailta, kun pidetään revittyjä teinix-farkkuja ja paidassa samoin yliseksikkäitä symboleja
Kyllä noita keski-ikäisiä paidattomia miehiä näkee aivan keskisuurissakin kaupungeissa julkisilla paikoilla. Kuvittelevat olevansa hottiksia, vaikka maha roikkuu, ja naama on parhaat päivänsä nähnyt. Esim. jos tatuointeja haluaa esitellä, niin niistä voi ottaa kuvan ja laittaa vaikka kavereille facebookkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ranskalainen tai italialainen nainen pukeudu kaupungille lähtiessään shortseihin. Vain Suomessa ja Briteissä näkee tuulitöntä pukeutumista. Ero Ruotsin ja Suomen välilläkin on huikea.
Tämä. Miksi ihmeessä ylipienistä shortseista on tullut nuorille naisille joku ihmeen yleisvaate joka tilanteeseen? Ei se tällaista ollut ysärillä tai vuosituhannen vaihteessa, eikä tullut kuuloonkaan että silloin olisi yökerhoon lähdetty bilettämään shortseissa.
Ysärillä mentiin muotia oli mikroshortsit ja pyöräilyhousut. Myös sellaiset joissa pitsit lahkeessa. Todella tavallinen bilevaate. Tosin näihin yhdistettiin jakku tai pitkähelmainen pusero.
Oli toki myös kukkamekkoja ja leveälahkeisia pitkiä housuja.
Vierailija kirjoitti:
Aika rasistista sanoa että valkoiset jalat on rumat. Miettikää ny jos joku sanois että hyi miten mustat jalat ei kannattais käyttää shortseja.
T. Hoikka(ei ole selluliittiä kun joku siihen tarttuu kuitenkin), todella vaalea ihoinen nainen joka ei rusketu mutta aikoo käyttää shortseja tänäkin kesänä.
Minusta valkoiset jalat ovat kauniita enkä ole yksin tämän mielipiteeni kanssa, joten pidä vain shortseja tänäkin kesänä. :) Tykkään kyllä myös nätistä päivetyksestä ja luonnostaan tummasta ihosta, mutta tätä joidenkin vaaleiden ihmisten hankittua epäluonnollisen voimakasta rusketusta en oikein ymmärrä. Mutta kai siitäkin jotkut tykkäävät, kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi pitää legginsejä ja minihametta? Kyselee se kuusikymppinen. Minusta sellainen on mukavalta tuntuva asu.
Saa varmasti. Mielestäni tosin varsinkin kuumalla on nurinkurisen näköistä jos päällä on sekä housut että hame, ja se hameen idea vähän menee siinä.
Minäkin kyllä käytän 80 den leggingsejä(?) hameiden ja mekkojen alla, mutta shortsimittaisina. Eivät näy helman alta lainkaan ja ovat mukavat (minejä mulla ei olekaan, kaikki helmat loppuu vähintään polveen). Olen ostanut niitä HM:n nettikaupasta alusvaatepuolelta, Prismasta ja Tokmannilta. Jälkimmäisissä on kankaisia, ovat hieman kuumemmat kuin sukkismateriaalista tehdyt.
Miksi sinä sellaisia käytät? Mikä on niiden tarkoitus?
Mukavuus- ja siveyssyyt. Mulla on isohkot reidet ja ne hikoaa ja hinkkaa inhottavasti toisiaan vasten jos on kuuma. Suurin osa hameistani on kevyttä ja hulmuavaa kangasta joiden kanssa tuulenpuuska aiheuttaa helposti tahattoman vilauttelun.
Oma äitini on aina ollut lihava ja on edelleen kuusikymppisenäkin. Mutta muistan ettei minua ole edes teininä hävettänyt liikkua äitini kanssa,koska hän on aina osannut pukeutua vartalolleen sopiviin kesävaatteisiin.
Hellepäivänä hänellä on usein hame, vähän farkkuhameen tyylinen paksumpaa kangasta oleva, polviin asti ylettyvä hame. Sen kanssa joko hihaton tai t-paita. Mutta hihaton ei ole mikään naruolkaimellinen, vaan leveät olkaimet ja paita laskeutuu nätisti.
Ja äitini ei todellakaan tuhlaa rahaa vaatteisiin, mutta katsoo ostaessaan miten vaate istuu päällä.
Ei ole siis koosta kiinni voiko näyttää kesältä silti hyvältä, tai niinkuin ihan normaalilta.
Ihastuttava kaunis ilma ja iki-ihana puheenaihe.
Laitoin mauttomat kukalliset pitkät housut, nautin kesästä, iiih.
Tällaiset aloitukset tuntuu pahalle. Miten ilkeitä ihmiset voi olla. Miten pitäisi pukeutua kun on hoikka mutta raskauksista on jäänyt röllykkä joka näyttää ja tuntuu pahalta, on selluliittia jota ollut aina ja iho on valkoinen. Ei ole varaa ostaa hienoja puuvillamekkoja, muotoilevat alusvaatteet lähinnä tursuttavat tuota vatsan epäkohtaa ja olo on entistä tukalampi. Niin ja naiseksi hikoilen joten Kiva pitää valkoista kun näkyy läikät. Jos laitan ihonmyötäistä vaatetta, vatsa roikkuu. Olen pienikokoinen paitsi alavatsasta eikä sellaisia vaatteita ole joissa näyttäisi hyvältä. Farkkujen kanssa kuolen ulos. Tunikassa näytän koomiselta, lihavalta. Ei ole varaa abdominoplastiaan.
On iso juttu mennä ulos kesävaatteissa kun yleensä häpeän vartaloa ja edelliset kesät kulkenut huppareissa ja pitkissä housuissa tai ollut lähinnä sisällä lämpimimpään aikaan. Tänä vuonna päätin irtaantua itseinhostani ja pukea legginsit hameella sekä löysiä yläosia mutta nyt olen sitten muotipoliisien ilkkuvan katseen alla. Taidan laihduttaa anorektiseksi johon hyvää vauhtia menossa niin vatsa pienenee vähän kun ei ole rasvaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on ihan oikean kokoiset legginsit ja hame. Siinä sitten sopiva yläosa. Joskus pitkä tunika ja legginsit. Tai sortsit ja toppi. Tai kiva kukkamekko. Miten nyt sattuu tunnelmaan sopivan ja kaapista puhtaana löytymään. Puhtaita ja siistejä ovat aina. Mikä siis on ongelma tässä ap:lla ja muutamalla muulla? Niin ja ihan minihameitakin pidän toisinaan legginseillä tai ilman.
Se pulska kuusikymppinen
Hyvä! Me 60 vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaameleeratut perseestä roikkuvat verkkarit. Maailmankaikkeuden rumin vaate ja valitettavan yleinen.
Käytän näitä juuri siksi etten näyttäisi liian hyvältä.
T. Kaunis varattu nainen
Näytä hyvältä kun vielä olet nuori.
se on jännä että kesällä saa kulkea ulkona likaisissa housuissa ja shortseissa, paita repaleisena, ja se on Suomessa ihan muotia kesällä. mutta talvella samanlaista pukeutumista pidetään spugena
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti tatuoinniessa ei ole mitään pahaa, paitsi merimiestatskat naissa on aika..ei hyvä. Suomessa naiset ovat sen verran tasa-arvoisia sek riittävällä itsetunnolla varustettuja, että voivat/haluavat/saavat pukeutua kuten haluavat. Sen verran on 'älyä' että tajutaan ,että ne 8 kk housejen alla muhineet koivet ovat helevetin rumat (valkoiset kuin jauhot). Lisäksi talvella liikutaan vähemmän, joten sellua tai läskiäkin on. Näihin auttaa legginsit, vaikkei mitään tyyli-ihme olisikaan.
MIehet, noh, antaa jokaisen kukan kukkia, näille mahamölliköillekin löytyy joku joka niitä rakastaa vaikket se sinä olisikaan :)
Kaikki saa pukautua kuin haluaa, ulkomuodosta huolimatta ja hyvä niin!
Pitäisikö ne jauhonvalkoiset koivet jossain piilossa ruskettaa, ennen kuin voi shortseja pitää julkisella paikalla?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miehillä tätä sukat+sandaalit+shortsit yhdistelmää. Se on suomalaisten kesävaatetuksessa kaikkein pahinta. Parhaimmillaan sukat on vielä jotkut valkoiset tennissukat ja vielä vyölaukku siihen päälle. Sandaalien kanssa ei kuulu käyttää sukkia vaan ne ovat nimenomaan sitä varten että saa kesällä laittaa ne paljaisiin jalkoihin kun sukkia ei tarvitse käyttää!
Valkoisia tennissukkia en ole nähnyt kenelläkään ainakaan kymmeneen vuoteen, en myöskään kaupoissa. Vyölaukut on taas muotia.
Asun pikkukaupungissa Etelä-suomessa ja täällä (feikki) Crocsit ovat yleisin kesäkenkä niin lapsilla kuin kolmenkympin ylittäneillä aikusillakin. +40 miehillä on lisäksi halvat puuvillasortsit ja muka hauskat tekstipaidat , nuoremmilla miehillä farkut/farkkusortsit ja joku printtipaita Henkkamaukalta .
Naiset taas suosivat , ikään katsomatta, lyhyitä sortseja ja ihonmyötäisiä maksimekkoja. Keski-ikäiset naiset tunnistaa ylipainosta ja lyhyistä hiuksista joissa räväkkä tehosteraita, nuoremmat ovat etupäässä hoikkia, pitkähiuksia ja lävistettyjä/tatuoituja.
Ai mitenkä minä pukeudun? Juuri nyt pitkä, pitsihelmainen musta toppi ja alusvaatteet, en ole tässä ulos lähdössä mutta jos lähden laitan mustavalkoiset legginsit ja mustat tennarit. Ärtyvän suolen kannalta joustavat vaatteet ovat parhaimpia, ei tule tukala olo eikä tarvitse aukoa nappeja jos/kun maha paisuu äkkiä valtavaksi palloksi!
ehkä naurettavimmat on nämä Kashmirit , lihavat pullukat wanna be hispterit joilla on parta ja reikä ppolvessa, ja tekevät sitä rappikäsimerkkiä
kuvottavaa
Minulle on sama mitä muut pukevat, MUTTA kulahtaneen narutopin alta paistavat harmaantuneet ja nuhraantuneet rintaliivien olkaimet ovat kyllä järkyttävä näky samoin kuin sellainen muodoton farkkuhame legginsien päällä. Ei, ei ja vielä kerran ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---miehet lyllertävät ilman paitaa---
Missä kaupungissa tällaista tapahtuu oikeasti? Itse asun keskisuuressa kaupungissa ja en muista että olisin koskaan törmännyt tällaiseen näkyyn kadulla, kaupassa, kahvilassa, terassilla. Kaikkea muuta (=kamalaa pukeutumista) olen nähnyt, mutta musta toi on liioittelua, ei tuollaista oikeasti missään näe. Rannoilla ja omilla pihoillaan miehet toki saattaa kulkea paidoitta.
Ainakin Lappeenrannassa on näkynyt viimeisten päivien aikana valitettavasti näitä paidattomia ihan keskustan alueella.
Taisi olla yksi mieskin.
Sinulla on hämmästyttävä kyky koota kaikki karmeimmat näkemäsi ja mielikuvituksesi kliseet yhteen ja luoda niistä yleiskuva ihmisten pukeutumisesta - onnittelut siitä.
Minä en ole juurikaan tuollaiseen törmännyt, vaikka olen liikuskellut viime päivinä niin maalaistaajamassa kuin isolla kirkollakin - ihmiset pukeutuvat eri tavoin, värikkäästi, hillitysti, vähän kulahtaneisiin ja uusinkin vaatteisiin. Hiukset ovat tietysti eri tavalla esillä nyt, kun ei ole päähineitä päässä, mutta eiköhän ne hiukset ole aika lailla samanlaiset myös talvella.
Voi tietysti olla, että minä en sen takia juuri huomaa tällaisia "kaikki suomalaiset pukeutuvat niin karmeasti" juttuja, kun toisten pukeutuminen ei isommin kiinnosta minua, toisten kyylääminen ja nokkiminen ei ole omaa erityisosaamisaluettani.