Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako kukaan enää kirppareilta mitään?

Vierailija
12.05.2018 |

Mulla ei ainakaan hinnoista ole kiinni ja kaikki tavarat on ehjiä ja puhtaita. Kyllä siellä ihmisiä käy, mutta näyttää, että kaikki ovat vain katselemassa. Tuotto on tarkoitus antaa eteenpäin nuorten harrastusryhmälle ja osa tavaroista on saatu sitä varten lahjoituksena lähipiiriltä, jotka eivät jaksa omaa loosia pitää, mutta taitaa mennä koko tuotto kirpparin omistajan hyväksi. Plussalla se on, mutta kahden viikon nettotuotto on n. kymmenen euroa. Vieläpä niin, että ne kalleimmat tavarat on menneet ensin. Ainoa halpa, mikä näyttää myyvän, on lelut, mutta niitä minulla on aika vähän. Ei sentään miinukselle jää, mutta turhauttavaa. Olisi pitänyt vain viedä suoraan SPR:lle ja UFF:ille.

Vaatteiden hinnat alkaa 20 sentistä ja aika harvasta on kahta euroa enempää, parit kahden euron kengät on myyty ja ne siis kalleimmasta päästä. Astioistakaan ei ole kahta euroa enempää ja juuri ne kalleimmat kahden euron setit on olleet myydyimpiä. Mutta sellainen tavara, mikä muutama vuosi sitten vietiin käsistä heti kun oli saanut loosin pystyyn, seisoo siellä hyllyssä koskemattomana. Kiertelin vähän ja mulla on kyllä hinnat halvimmasta päästä ja paikkakin on hyvä, eli ihmisiä menee siitä ohi. Ehkä tarvitsisin jotain, mikä pysäyttää ihmiset?

Mulla on vielä tuota tavaraa, kertokaa mitä kannattaa viedä ja mitä suosiolla lahjoittaa muihin kohteisiin? Muumimukeja minulla ei ole. On oikeastaan vähän kaikkea, paitsi leluja vain vähän.

Mitään velvollisuuttahan kellään ei ole ostaa mitään, mutta ihmetyttää, miten heikkoa myynti on verrattuna aiempiin vuosiin. Onko niin, että osa porukasta on hinnoitellut ostavat ihmiset itsepalvelukirppareilta ulos?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmetyttää että jotkut eivöt viitsi edes pestä astioita kunmolla kun tuovat myyntiin. Ällöttäviä likatahroja ym. Sama vaatteissa.

Vierailija
22/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin Pentikin ison kynttilämaljakon 5 eurolla, ostin kun oli hinta kohdallaan. Mutta Iittalan Vernalasit joista pyydettiin 10 e kpl!! jätin suosiolla ostamatta.

Tämä onkin ongelma. Antiikista ja ehjästä kalliista tavarasta voi jotakin maksaa, muun tarvitsee olla puoli-ilmaista että käytettynä kotiin lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Mä en oikeastaan osta halppis-merkkejä kirppikseltä jos ei ole ihan uudenveroinen tai aiheuta minussa jtn. pakkosaadatoi-fiilistä.  Itse metsästän laadukkaita tavaroita halppis-hintaan. 

Vierailija
24/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja yks juttu on kanssa, että pitää myydä sesonkiin sopivia tuotteita eli ei mitään talvitakkeja kesää kohti jne. Nyt kaikki etsivät kesävaatetta. 

Vierailija
25/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus ja tavaroiden karsiminen on in, ei lisää haaliminen

Vierailija
26/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritus ja tavaroiden karsiminen on in, ei lisää haaliminen

Tämä.

Vierailija
27/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän kyllä. Lähinnä kyllä katson pelejä ja leffoja, mutta jos osuu kohdalle jotain muuta kivaa sopivaan hintaan niin miksikäs ei.

Isoin virhe mitä myyjä tekee on laittaa liian korkea hinta. Esimerkiksi pelejä ja leffoja kattoon asti notkuvat pöydät on poikeuksetta hinnoiteltu ryöstöhinnoilla joita kukaan ei suostu maksamaan, ellei kyseessä ole harvinaisempia yksilöitä.

Vierailija
28/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritus ja tavaroiden karsiminen on in, ei lisää haaliminen[/quote

Ei kauheasti liity kirppari-ideaan kuitenkaan. Ei ole kyse mistään hamstrauksesta jos etsii löytöjä kirpparilta joko vaatetukseen lapsille tai itselleen tai sitten sisustukseen jotain sopivaa. Kirpparilla kaikki on tavallaan uniikkia kuitenkin ja kaupoissa kaikkea löytyy tusinoittain. 

Vierailija
29/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla kyllä ärsyttää ne ammattimyyjien pöydät, jotka ensin itse haalivat halvalla jotain tiettyä esim. pelejä, antiikkia tai urheiluvälineitä ja sitten koittavat tehdä bisnestä niillä ihan ryöstöhinnoin. No nämä pöydät kierretään kaukaa..

Vierailija
30/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauheasti liity kirppari-ideaan kuitenkaan. Ei ole kyse mistään hamstrauksesta jos etsii löytöjä kirpparilta joko vaatetukseen lapsille tai itselleen tai sitten sisustukseen jotain sopivaa. Kirpparilla kaikki on tavallaan uniikkia kuitenkin ja kaupoissa kaikkea löytyy tusinoittain. 

No ei edes tavallaan. Käytettyä ja kulahtanutta ryönää, jonka priimaversio löytyy kaupan alesta jopa halvemmalla.

Vierailija
31/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on lehtiä 0,50- 1 euro ja nämä harrastelehtiä. Pari käsityölehteä on mennyt eurolla.

Arvoastioita ei ole. Oli made in China kahvikuppisetti, mikä itse asiassa on joskus vuosia sitten saatu kylkiäisenä jostain hobby hallista ehkä, parilla eurolla ja sen joku osti heti ensi päivinä, käyttämätön tosin. Minulla on siis tällainen paikka, missä pystyy seuraamaan myyntiään reaaliajassa. Tuostakin mietin, onko liikaa. Mutta taitaa olla viimeinen kerta, kun yritä mitään. Osassa looseista on kyllä ihan naurettavia hintoja ja onhan tätä ollut aina, mutta nykyään yleistynyt tämä "tunnearvon" lisääminen hintoihin.

Mutta siis kaipaisin vinkkejä, mitä ihmiset yleensä ostavat, kun minulla olisi vara valita, mitä vien vielä myyntiin. Varmaan vielä pari viikkoa yritän, jos nyt edes pari kymppiä saisi eteenpäin. En vie likaisia tai rikkinäisiä vaatteita tai tavaroita.

Ap.

Käyn paljon kirppareilla ja ostan pääasiassa hyväkuntoisia leluja sekä vaatteita. Astioita ostin ennenkuin muutin kotoa mutta nyt niitä on jo liikaa. Ostan joskus myös lahjaksi jotain, jos sattuu löytyy hyväkunt juttu, josta tietää että saaja pitäisi.

Vierailija
32/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei edes tavallaan. Käytettyä ja kulahtanutta ryönää, jonka priimaversio löytyy kaupan alesta jopa halvemmalla.

Ei löydy yhdestäkään kaupasta uutena niitä asioita, joita mä kirppareilta etsin.

Vierailija
33/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri eilen katselemassa vaatteita usealla kirppiksellä. S-kokoisena sopivia vaatteita löytyy mahdottoman vähän, ja suurin osa niistä mitä on ovat huonolaatuisia, muuten liian "teinejä" tai ihan liian kalliita (20e neuleesta). Lopulta ostin 7 paitaa ja mekkoa hintahaitarilla 1e-4e, turhauttavan pieni saalis monen tunnin reissusta.

Vierailija
34/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nuo S- ja M-koon kesävaatteet kannattaa nyt viedä? En tiedä minkä liikkeen merkkejä, ovat outoja monet minulle. Siinä on toppeja ja hameita, joista ajattelin laittaa 50 snt- 1 euro. Aika ajattomia mielestäni. Kenkiä minulla olikin ja ne meni. Se oli yllätys, sillä itse en ikinä osta mitään kenkiä käytettynä, toki nuo olivat hyväkuntoisia ja varmaan lähinnä käytetty vain juhlissa. Ap.

Vierailija
35/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse paljon kirpputoreilla, mutta yleensä tavara on niin huonokuntoista, ettei löydy mitään ostettavaa. Tai sitten vaatteet ovat liian isoja ja vanhanaikaisia. Oma koko on se xs-s. 

Vierailija
36/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää. Mä oon ruvennut kammoamaan ötököitä. Tiedä mitä lutikoita saa jostain tuntemattoman vanhasta koltusta?

Vierailija
37/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla myy sisustustuotteet, merkkilaukut&lompakot, aidot korut, laatuastiat, kausikoristeet ja siistit vaatteet. Dvd:t, cd:t ja kirjat toivottomia kaupata halvallakaan ellei ole ihan tuoreet tapaukset kyseessä. Tavaran täytyy olla uudenveroista, jotta ihmiset ostaa ja hinta edullinen.

Vierailija
38/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta enää. Mä oon ruvennut kammoamaan ötököitä. Tiedä mitä lutikoita saa jostain tuntemattoman vanhasta koltusta?

Pakasta pari viikkoa, vie saunaan tai pese vähintään 60 asteessa. Ei tarvi pelätä elukoita.

Vierailija
39/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisäämäni, että käytetystä sohvasta saa paljon todennäköisemmin kotiinsa elukoita kuin vanhasta koltusta, joka oletettavasti pestään ennen käyttöönottoa. Kuitenkaan moni ei taida kammota sohvan ostamista käytettynä.

Vierailija
40/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla myy sisustustuotteet, merkkilaukut&lompakot, aidot korut, laatuastiat, kausikoristeet ja siistit vaatteet. Dvd:t, cd:t ja kirjat toivottomia kaupata halvallakaan ellei ole ihan tuoreet tapaukset kyseessä. Tavaran täytyy olla uudenveroista, jotta ihmiset ostaa ja hinta edullinen.

Meneekö siistit nuorten kirjat tai dekkarit, jos laittaa hinnaksi jotain 50 senttiä/kpl? Divari ei niitä ota. Noita jos saisi edes muutaman myytyä, se olisi eteenpäin. Siistejä ovat kyllä, eivätkä haise vintille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme