Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako kukaan enää kirppareilta mitään?

Vierailija
12.05.2018 |

Mulla ei ainakaan hinnoista ole kiinni ja kaikki tavarat on ehjiä ja puhtaita. Kyllä siellä ihmisiä käy, mutta näyttää, että kaikki ovat vain katselemassa. Tuotto on tarkoitus antaa eteenpäin nuorten harrastusryhmälle ja osa tavaroista on saatu sitä varten lahjoituksena lähipiiriltä, jotka eivät jaksa omaa loosia pitää, mutta taitaa mennä koko tuotto kirpparin omistajan hyväksi. Plussalla se on, mutta kahden viikon nettotuotto on n. kymmenen euroa. Vieläpä niin, että ne kalleimmat tavarat on menneet ensin. Ainoa halpa, mikä näyttää myyvän, on lelut, mutta niitä minulla on aika vähän. Ei sentään miinukselle jää, mutta turhauttavaa. Olisi pitänyt vain viedä suoraan SPR:lle ja UFF:ille.

Vaatteiden hinnat alkaa 20 sentistä ja aika harvasta on kahta euroa enempää, parit kahden euron kengät on myyty ja ne siis kalleimmasta päästä. Astioistakaan ei ole kahta euroa enempää ja juuri ne kalleimmat kahden euron setit on olleet myydyimpiä. Mutta sellainen tavara, mikä muutama vuosi sitten vietiin käsistä heti kun oli saanut loosin pystyyn, seisoo siellä hyllyssä koskemattomana. Kiertelin vähän ja mulla on kyllä hinnat halvimmasta päästä ja paikkakin on hyvä, eli ihmisiä menee siitä ohi. Ehkä tarvitsisin jotain, mikä pysäyttää ihmiset?

Mulla on vielä tuota tavaraa, kertokaa mitä kannattaa viedä ja mitä suosiolla lahjoittaa muihin kohteisiin? Muumimukeja minulla ei ole. On oikeastaan vähän kaikkea, paitsi leluja vain vähän.

Mitään velvollisuuttahan kellään ei ole ostaa mitään, mutta ihmetyttää, miten heikkoa myynti on verrattuna aiempiin vuosiin. Onko niin, että osa porukasta on hinnoitellut ostavat ihmiset itsepalvelukirppareilta ulos?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että sinulla on liian alhaiset hinnat. Ne ihmiset jotka ostavat vaatteen maksavat siitä kyllä euronkin.

Niitä 20 sentin vaatteita saa myydä 50, jotta tienaa edes sen kympin. Se on aika paljon se.

Vierailija
42/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että sinulla on liian alhaiset hinnat. Ne ihmiset jotka ostavat vaatteen maksavat siitä kyllä euronkin.

Niitä 20 sentin vaatteita saa myydä 50, jotta tienaa edes sen kympin. Se on aika paljon se.

Eli vaatteet eivät mene kaupaksi, koska hinnat on liian alhaiset? Minähän näen koko ajan halutessani täsmälleen reaaliajassa, mitä on mennyt kaupaksi, kun olen hinnoitellut tuotteet netissä ja tämä kirppari kuuluu kirpparikalle-sovelluksen piiriin.

Eli jos nostan hintoja, sitten ihmiset alkavat ostaa? Minulla olisi tavoite noiden vaatteiden kohdalla vain päästä niistä eroon ja saada edes jotain tuottoa, varsinainen tuotto tulee sitten noista muista tavaroista.

Vaatteita on aina ennenkin saanut tuoda takaisin, mutta takavuosina muita tavaroita jäi myymättä todella vähän. Nyt tuntuu siis, että lelut on ainoa, mitä ostetaan ja osa astioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla myy sisustustuotteet, merkkilaukut&lompakot, aidot korut, laatuastiat, kausikoristeet ja siistit vaatteet. Dvd:t, cd:t ja kirjat toivottomia kaupata halvallakaan ellei ole ihan tuoreet tapaukset kyseessä. Tavaran täytyy olla uudenveroista, jotta ihmiset ostaa ja hinta edullinen.

Meneekö siistit nuorten kirjat tai dekkarit, jos laittaa hinnaksi jotain 50 senttiä/kpl? Divari ei niitä ota. Noita jos saisi edes muutaman myytyä, se olisi eteenpäin. Siistejä ovat kyllä, eivätkä haise vintille.

Kirjat menee todella huonosti nykyään, elleivät ole jotain uusia tai haluttuja. Voihan sinne jotain uusimpia viedä 50 senttiä/kpl ja ostaja voi hyvällä tuurilla löytyä. Tosin ostaja, joka kirjasta innostuu, varmaan maksaisi siitä myös euron tai kaksi. Minä ainakin maksan.

Ainakin meillä on kirjastossa kierrätyspiste, jonne saa viedä ja sieltä ottaa kirjoja. Kannattaa viedä sellaiseen roskiksen sijaan.

Vierailija
44/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaatteet eivät mene kaupaksi, koska hinnat on liian alhaiset? Minähän näen koko ajan halutessani täsmälleen reaaliajassa, mitä on mennyt kaupaksi, kun olen hinnoitellut tuotteet netissä ja tämä kirppari kuuluu kirpparikalle-sovelluksen piiriin.

Eli jos nostan hintoja, sitten ihmiset alkavat ostaa? Minulla olisi tavoite noiden vaatteiden kohdalla vain päästä niistä eroon ja saada edes jotain tuottoa, varsinainen tuotto tulee sitten noista muista tavaroista.

Vaatteita on aina ennenkin saanut tuoda takaisin, mutta takavuosina muita tavaroita jäi myymättä todella vähän. Nyt tuntuu siis, että lelut on ainoa, mitä ostetaan ja osa astioista.

Liian alhaiset hinnat saa epäröimään ja miettimään mikä siinä on vialla. Kannattaa pitää niitä samalla tasolla kuin muilla.

Vierailija
45/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis en minä osaa sanoa, miksi vaatteet eivät mene kaupaksi. Tuo oli vain teoria. Voihan se olla, että ne vaatteet ovat vanhanaikaisia, rumia ja kunnoltaan kehnompia kuin luulet.

Kirppisasioissa on todella vaikea neuvoa netissä, koska olen huomannut, että joka paikkakunnalla on erilainen kirppiskulttuuri. Esimerkiksi minun kotikaupungissani vaatteet menevät ihan mukavasti kaupaksi. Itseltäni on mennyt, ja aina kun käyn kirppiksellä, näen ihmisiä jonossa ostamassa vaatteita ja kaikkea muutakin. Enkä ole ikinä myynyt mitään vaatetta 20 sentin hintaan. Hinnat ovat yleensä ollet 1-5 euron välillä, ja hyvin on kaupaksi mennyt. Ainoa mistä en päässyt millään eroon oli kasa farkkuja. Niistä tuntuu olevan kirpputorilla ylitarjontaa.

Vierailija
46/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lakanat ja pyyhkeet meni heti. Lehdet ja astiat 90%:sti, se "miesten" roina kans kaikki. Tosi vähän naisten vaatetta ja kenkiä, mutta laukut tais mennä kaikki.

Itse ostan lasten vaatteita 0,50-5€ ja itselle imetysvaatteita ja hameita. Myös hyväkuntoisia leluja saatan joskus ostaa.

Omat hinnat oli 0,50-5€ melkein kaikessa, muutamat kalliimmat meni kans ekana kaupaksi (ovh hintaansa nähden halpoja).

Vierailija
47/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa vaatteissa ole muuta vikaa kuin että ne on lahjoituksia ja niitä on paljon. Lumppuihin on huonot viety ja osa sitten sellaisista, minkä suhteen ollaan epävarmoja, pistetää uffille ja koetettu ajatella, että mitä itse voisi ostaa jos olisi kohderyhmää, pistetään myyntiin.

Miten on, jos loosiin laittaisi lapun peräkylän tyttöjen voimisteluseuran hyväksi, karkottaisiko se ostajia, toisiko lisää vai eikö vaikuttaisi mihinkään suuntaan? Se ainakin kertoisi, että tavarat on lahjoitettuja ja siksi halpoja.

Vierailija
48/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eevee kirjoitti:

Mun mielestä nykyään harvoin ihan perusvaatteilla pääsee tienaamaan. Paljon myös riippuu kirpparista. Mun lähikirppari on tosi hyvä. Lapsille ostan sieltä vaatteita. Etenkin pienemmälle löytyy hyvin ja myös jotain leluja. Itelleni en yleensä löydä oikein mitään.

Mulla oli ihan perusvaatteita myynnissä. Vastasyntyneen vauvan vaatteita ja tytön vaatteita 110cm koossa.

En paljoa takaisin tuonut.

Vaatteet oli pesty, silitetty ja olivat nykyaikaisia. Lindexiä, newbieta, h&m.

Yksi mini rodinin haalari oli, yksi gugguun haalari ja joku polarn o pyretin setti vauvalle.

Sitten meni ulkovaatteet hyvin. H&m ulkovaatteet meni heti! Reimatecin fuksiat ulkohousut jäi myymättä, nekin siistit ja ehjät yhden tytön käyttämät. Toin ne kyllä vasta myöhemmin myyntiin niin ei tainnut siinä parina vikana päivänä tulla ostajaa vastaan. Hintaa niillä oli 3€.

Se merkkaa oikeasti paljon että vaatteet on nykyaikaisia ja väljästi esillä. Ei mitään pinoja vaan niin että kaikki on siinä vähän limittäin että koko tarjonta näkyy heti.

Olen myynyt niin paljon kirppiksellä että olen jo konkari 😊

Tossa kokoluokassa ne ensinnäkin menee ja lisäksi kirppiksiltä vielä löytää vaatteita lapsille. Olen itsekin myynyt vuosittain vaikka ja mitä ja myös löytänyt kirppiksiltä ostettavaa.

Kun mennään kokoon 134 cm ja yli, niin tapahtuu jotain. En tiedä mitä. Teinien vaatteet vaan ei mene

Mulla oli esim. pöytä, jossa myin 140 cm -> tyttöjen farkkuja, niitä oli melko monet ja kaikki olivat GAP, Levi's, Pepe Jeans jne. merkkiä ja hintaa 1 € tai alle. Yhdetkään ei menneet. ja siellä oli jopa sellaisia GAP:n farkkuja, jotka olen osanut ulkomailla asuessamme alesta ja joissa oli vielä lappu kiinni ja lapussa n. 10 x hinta pyyntihintaan 1 € verrattuna, siis se alen hinta. Ja viimeisen muodin mukaista, ei siis mitään muutamia vuosia vanhoja. Oli väljää, oli viikattu, oli laput, että uudenveroisia tyttöjen farkkuja mm. GAP koossa 140 -> Ei. 

Samasta pöydästä meni järkyttäviä, kulahtaneita, poikamme käytössä ennen ulkomaan vuosia olleita Me & I paitoja, joita en meinannut edes viedä, vaan laittaa suoraan keräykseen.. Jos ei kaveri olis sanonut, että noi on arvokkaita olisin heittänyt pois. Joku oikeasti rähjäinen ja susiruma  T-paita, jossa oli ruskealla pohjalla jotain oransseja autoja meni hintaan 5 € ja noista taisteltiin. Samoin mulla oli siinä tosiaan pojan ulkovaatteita vuosilta ennen muuttoamme, siis esim. 5 vuotta vanhaa Polarn o Pyret välikausivaatetta ja meni kuin kuumille kiville. Samoin käytetyt Vikingin talvikengät koossa 29 jne.

Mutta teinien vaatteet - ei. Samoin koulupojalle on pöytäkirppiksiltä tuskien taival löytää yhtään mitään ehjää. Tuurilla voi löytää vaikka tumman puvun, mutta täytyy käydä satumainen tsägä, että koko, hinta ja kunto ovat kohdillaan.

Että tuossa vaiheessa on helppo sanoa, että menee kyllä kun on silitettyä ja siistiä. Muutaman vuoden päästä ei enää mene ja vaatteiden ostohinta uutena pompsahtaa samalla askeleen ylöspäin. Pienten lasten vaatteet on kuitenkin aika halpoja uutenakin.

Vierailija
49/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noissa vaatteissa ole muuta vikaa kuin että ne on lahjoituksia ja niitä on paljon. Lumppuihin on huonot viety ja osa sitten sellaisista, minkä suhteen ollaan epävarmoja, pistetää uffille ja koetettu ajatella, että mitä itse voisi ostaa jos olisi kohderyhmää, pistetään myyntiin.

Miten on, jos loosiin laittaisi lapun peräkylän tyttöjen voimisteluseuran hyväksi, karkottaisiko se ostajia, toisiko lisää vai eikö vaikuttaisi mihinkään suuntaan? Se ainakin kertoisi, että tavarat on lahjoitettuja ja siksi halpoja.

Itse ainakin karsastan noita lappuja: "Tuotto tyttöjen voimisteluseuran hyväksi." En osta, koska tuolla minusta kalastetaan ostajia ja minusta tuollainen lappu on vain huijaus (juu, tiedän, olen lukenut liikaa huijauksista hyväntekeväisyyden nimissä).

Vierailija
50/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päätty tänään viikon kirpparipaikka, saldo 160€. Olen huomannut saman, eli että nykyään menee huonommin kaupaksi. Noin viiden vuoden ajan mulla ollut suunnilleen puolen vuoden välein paikka, yli 200 saatto aiemmin tulla, nyt jää usein tuohon 150 paikkeille. Toki tuo on mulle iso ja tervetullut summa. Ja tästä toki vähennetään vielä se paikkavuokra, 30€ niin plussaa 130.

Tällä kertaa ei ollut ainuttakaan merkkivaatetta, ja vaatteitten hinnat 1-2 euroa. Farkkuja toin läjän kotiiin, nyt ne menee UFFille, niille ei näköjään tosiaan menekkiä ole, hintana kaikissa niissä kuitenkin 1€. Lehdet meni saman tien kun hyllyyn vei, 50-80snt oli näissä lähikuukausina tulleissa Kotivinkeissä, Me Naisissa yms hinta. Sisustustavara ja astiat menee aina kaikki, myös Ikean halpiskama kun oikein hinnoittelee. Vaatetta lähinnä saa takasin roudata.

Kätevä kyllä se kirpparikalle, näkee reaaliajassa mitä mennyt ja tietää minkä verran ottaa lisättävää mukaan kun lähtee paikkaa siivoamaan. Pyrin käymään päivittäin, oon huomannút että paikan siisteys vaikuttaa huomattavasti menekkiin ja pidän sopivan vajaana myös paikkani, kukaan ei ala penkoa täyteen tupattua loosia.

Vierailija
51/54 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sam huomattu, kirppari-innostus yleisesti ottaen  hiipumassa. Itse yhä käyn ja toisinaan hyviä löytöjä teen.

Vierailija
52/54 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kirjat ja lelut menevät kaupaksi. Jotain sisustustuotteita samoin.

Mutta pääsääntöisesti voisi sanoa, että kirppiskauppa on hiljentynyt viime vuosina.

Vierailija
53/54 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse kirppiksillä paljon harvemmin kuin menneinä vuosina, ei tee mieli hankkia tavaraa ja vaatteet ovat melko huonokuntoisia. Jos olisi pieniä lapsia, niin tulisi varmaan käytyä. Nykyään ei saa hyvää tavaraa annettua edes ilmaiseksi kenellekään, tavarataivas on lakannut kiinnostamasta ihmisiä.

Vierailija
54/54 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, lastenvaatteita ja leluja. Joskus löytyy itsellekin jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän