Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako kukaan enää kirppareilta mitään?

Vierailija
12.05.2018 |

Mulla ei ainakaan hinnoista ole kiinni ja kaikki tavarat on ehjiä ja puhtaita. Kyllä siellä ihmisiä käy, mutta näyttää, että kaikki ovat vain katselemassa. Tuotto on tarkoitus antaa eteenpäin nuorten harrastusryhmälle ja osa tavaroista on saatu sitä varten lahjoituksena lähipiiriltä, jotka eivät jaksa omaa loosia pitää, mutta taitaa mennä koko tuotto kirpparin omistajan hyväksi. Plussalla se on, mutta kahden viikon nettotuotto on n. kymmenen euroa. Vieläpä niin, että ne kalleimmat tavarat on menneet ensin. Ainoa halpa, mikä näyttää myyvän, on lelut, mutta niitä minulla on aika vähän. Ei sentään miinukselle jää, mutta turhauttavaa. Olisi pitänyt vain viedä suoraan SPR:lle ja UFF:ille.

Vaatteiden hinnat alkaa 20 sentistä ja aika harvasta on kahta euroa enempää, parit kahden euron kengät on myyty ja ne siis kalleimmasta päästä. Astioistakaan ei ole kahta euroa enempää ja juuri ne kalleimmat kahden euron setit on olleet myydyimpiä. Mutta sellainen tavara, mikä muutama vuosi sitten vietiin käsistä heti kun oli saanut loosin pystyyn, seisoo siellä hyllyssä koskemattomana. Kiertelin vähän ja mulla on kyllä hinnat halvimmasta päästä ja paikkakin on hyvä, eli ihmisiä menee siitä ohi. Ehkä tarvitsisin jotain, mikä pysäyttää ihmiset?

Mulla on vielä tuota tavaraa, kertokaa mitä kannattaa viedä ja mitä suosiolla lahjoittaa muihin kohteisiin? Muumimukeja minulla ei ole. On oikeastaan vähän kaikkea, paitsi leluja vain vähän.

Mitään velvollisuuttahan kellään ei ole ostaa mitään, mutta ihmetyttää, miten heikkoa myynti on verrattuna aiempiin vuosiin. Onko niin, että osa porukasta on hinnoitellut ostavat ihmiset itsepalvelukirppareilta ulos?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni, ja tykkään kierrellä kirpputoreja. Tuntuu vaan että myytävien tavaroiden laatu on nykyään ihan sontaa.

Vierailija
2/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on sellainen kirppispöytä, joka on sullottu liian täyteen niitä kamoja niin kukaan ei jaksa niitä katsella. Moni tekee sen virheen, että viedään liikaa tavaraa sinne ja on sotkuisen näköistä. Ihmiset ohittavat nuo pöydät. Lisäksi jos viet kaiken lahjoitetun myyntiin seulomatta hyviä huonoista niin sekin vaikuttaa. Kannattaa valita myyntiin vain oikeasti hyväkuntoista tavaraa ja hyvällä hinnalla eli tosi halvalla.t. kirpparilla töissä ollut monta vuotta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. lisään vielä että paljon törmää sellaisiin myyntipöytiin joissa on ummehtuneen hajuisia, vuosikymmeniä jossain mummon vintillä hillottuja lumppuja , joita sitten kaupitellaan vintagena. Sitä hajua vaan ei oikein tahdo saada pois :(

Vierailija
4/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyään harvoin ihan perusvaatteilla pääsee tienaamaan. Paljon myös riippuu kirpparista. Mun lähikirppari on tosi hyvä. Lapsille ostan sieltä vaatteita. Etenkin pienemmälle löytyy hyvin ja myös jotain leluja. Itelleni en yleensä löydä oikein mitään.

Vierailija
5/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kierrä enää kirppareita, ylihinnoiteltua roskaa yleensä. Harvoin mitään kunnollista. En nyt tarkoita sinun tavaroitasi. Mutta valitettavasti useimmiten on aivan järkyttävää tyyliin "lasi, 1 €, vähän rikki".

Vierailija
6/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirpparit ovat tulleet jäädäkseen, mutta jättäkää ne nyppyyntyneet, tahraiset vaatteet pois ja silittäkää myyntiin tulevat vaatteet niin saatte niistä uudenveroisia melkein jos hyvä kunto. 

Vierailija
7/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa tavaraa. Kotona on laatikkotolkulla tavaraa, joita ei oikein voi viedä, ennen kuin vähän vajuu. Ainakin omasta mielestäni liian täysi samoin kuin liian tyhjä ei ole houkutteleva. Rikkinäisiä minäkin sain jonkin verran, vein suoraan lasinkeräykseen. En minä niitä vie myyntiin, kun ei mitään arvotavaraa edes ollut. Toisaalta sitten saattaa mennä joku aika yllättäväkin tavara. Näyttää siltä, että "miesten" tavarat, jos tällaista sanontaa saa käyttää, myyvät eniten Joku ihme varaosa, josta piti googlettaa, mikä on, meni saman tien ja hintana oli kolmas osa ovh:sta, alkuperäispakkauksessa.

Ap.

Vierailija
8/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Syynä älyttömät hinnat käytetystä kamasta ja se, että turhan tavaran ja vaatteiden haaliminen on mennyt auttamattomasti muodista. Täsmäostokset säästäen uutena ja laadukkaana on päivän juttu.

Vierailija
9/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lehdistä pyydetään 4 euroa tai Teemasta/Iittalasta sama kui kaupassa, niin pitäköön tavaransa. En ainakaan minä osta.

Vierailija
10/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin. Syynä älyttömät hinnat käytetystä kamasta ja se, että turhan tavaran ja vaatteiden haaliminen on mennyt auttamattomasti muodista. Täsmäostokset säästäen uutena ja laadukkaana on päivän juttu.

Tuskin sieltä kirppareilta välttämättä sitä turhaa tavaraa ollaan haalimassa, vaan juurikin edullisesti etsitään niitä laatulöytöjä. Miksi pitäisi ostaa uutena, jos saa laatua käytettynä halvalla kirpparilta, jos joku kyllästyy tai koko väärä tms?

Vierailija
11/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki erikoinen menee. Henkka mailat ostetaan eurolla parilla suoraan kaupasta.

Vierailija
12/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki erikoinen menee. Henkka mailat ostetaan eurolla parilla suoraan kaupasta.[/quote

Mailat=maukat

Vierailija
13/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sieltä kirppareilta välttämättä sitä turhaa tavaraa ollaan haalimassa, vaan juurikin edullisesti etsitään niitä laatulöytöjä. Miksi pitäisi ostaa uutena, jos saa laatua käytettynä halvalla kirpparilta, jos joku kyllästyy tai koko väärä tms?

Ei sieltä saa sen halvemmalla kuin kunnon alennusmyynneistä - uutta ja priimaa. Kirpparikierrätys on menettänyt ekologisen merkityksensä jo ajat sitten - jos sitä on ollutkaan.

Vierailija
14/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on lehtiä 0,50- 1 euro ja nämä harrastelehtiä. Pari käsityölehteä on mennyt eurolla.

Arvoastioita ei ole. Oli made in China kahvikuppisetti, mikä itse asiassa on joskus vuosia sitten saatu kylkiäisenä jostain hobby hallista ehkä, parilla eurolla ja sen joku osti heti ensi päivinä, käyttämätön tosin. Minulla on siis tällainen paikka, missä pystyy seuraamaan myyntiään reaaliajassa. Tuostakin mietin, onko liikaa. Mutta taitaa olla viimeinen kerta, kun yritä mitään. Osassa looseista on kyllä ihan naurettavia hintoja ja onhan tätä ollut aina, mutta nykyään yleistynyt tämä "tunnearvon" lisääminen hintoihin.

Mutta siis kaipaisin vinkkejä, mitä ihmiset yleensä ostavat, kun minulla olisi vara valita, mitä vien vielä myyntiin. Varmaan vielä pari viikkoa yritän, jos nyt edes pari kymppiä saisi eteenpäin. En vie likaisia tai rikkinäisiä vaatteita tai tavaroita.

Ap.

Vierailija
15/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Harratusvälineet on helpompi etsiä netistä. Kirpparilta ostetaan joku mihin ihastuttaan. No vaatteita tulee ostettua, jos osuu sopivan kokoinen ja tyylinen pöytä. Silloin usein tulee ostettua monta samasta pöydästä.

Vierailija
16/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kirpparipöydät tyhjentyneet ennätys vauhtia. Ei ole oikeastaan ole mitään mikä ei olisi mennyt kaupaksi, siis ihan kaikkea olen myynyt. Mä luulen että se johtuu siitä, että kaikki tavara on hyväkuntoista ja siistiä ja realistisesti hinnoiteltua. Kerran vuodessa käyn yleensä kevät siivouksen yhteydessä ja voittoa on tullut yleen n. 400-500€ kahdessa viikossa.

Itse kun siivoan kaappeja teen kolme pinoa; kirppis, uff/kierrätyskeskus ja roskis.

Kirppikselle hyväkuntoinen, laadukas merkkikama.

Uffille/Kierrätyskeskukseen bulkkiroinat.

Roskikseen huonokuntoiset ja risat tavarat ja vaatteet.

Itse olen huomannut kirppiksillä että joillain on hiukan epärealistinen kuvitelma siitä oman tavaran kunnosta/arvosta. Epäsiisti tai ylihinnoiteltu kama saa ainakin minut kääntymään kannoillani.

Vierailija
17/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No henkkamaukkaa noissa lahjoituksissa kyllä on, merkkikamaa ei juurikaan. Eli siitä lienee kyse, eli henkkamaukkaa ei haluta ostaa edes 20 sentillä?

Vierailija
18/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevee kirjoitti:

Mun mielestä nykyään harvoin ihan perusvaatteilla pääsee tienaamaan. Paljon myös riippuu kirpparista. Mun lähikirppari on tosi hyvä. Lapsille ostan sieltä vaatteita. Etenkin pienemmälle löytyy hyvin ja myös jotain leluja. Itelleni en yleensä löydä oikein mitään.

Mulla oli ihan perusvaatteita myynnissä. Vastasyntyneen vauvan vaatteita ja tytön vaatteita 110cm koossa.

En paljoa takaisin tuonut.

Vaatteet oli pesty, silitetty ja olivat nykyaikaisia. Lindexiä, newbieta, h&m.

Yksi mini rodinin haalari oli, yksi gugguun haalari ja joku polarn o pyretin setti vauvalle.

Sitten meni ulkovaatteet hyvin. H&m ulkovaatteet meni heti! Reimatecin fuksiat ulkohousut jäi myymättä, nekin siistit ja ehjät yhden tytön käyttämät. Toin ne kyllä vasta myöhemmin myyntiin niin ei tainnut siinä parina vikana päivänä tulla ostajaa vastaan. Hintaa niillä oli 3€.

Se merkkaa oikeasti paljon että vaatteet on nykyaikaisia ja väljästi esillä. Ei mitään pinoja vaan niin että kaikki on siinä vähän limittäin että koko tarjonta näkyy heti.

Olen myynyt niin paljon kirppiksellä että olen jo konkari 😊

Vierailija
19/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteet, kengät, lelut, pelit, urheiluvarusteet, lastenkirjat, merkkiastiat, verhot ja matot menevät, naisten vaatteet ei, ei myöskään kirjat.

Vierailija
20/54 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Pentikin ison kynttilämaljakon 5 eurolla, ostin kun oli hinta kohdallaan. Mutta Iittalan Vernalasit joista pyydettiin 10 e kpl!! jätin suosiolla ostamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi