Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttynyt etävanhempi avautuu Hesarissa: Yhteishuoltajuudesta huolimatta toinen osapuoli saa kaikki yhteiskunnan tuet

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin isältä pois jos lapset pääsi reissuun ulkomaille? Onko isä jotenkin kateellinen ja kokee, että hänen olisi itse pitänyt päästä reissuun mukaan?

Vierailija
22/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin isältä pois jos lapset pääsi reissuun ulkomaille? Onko isä jotenkin kateellinen ja kokee, että hänen olisi itse pitänyt päästä reissuun mukaan?

Isältä on tässä tapauksessa viety mahdollisuus lähteä lasten kanssa ulkomaille. Lähtisikö silti, en tiedä, mutta on se hirveä tilanne, jos ihmiseltä viedään mahdollisuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko isä maksaa niitä elareita. Jos 300 € kuussa per lapsi niin ymmärrän valituksen, jos 50 € per lapsi niin en ymmärrä, koska äiti joutuu kuitenkin maksamaan päiväkotimaksut ym.

Vierailija
24/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isältä on tässä tapauksessa viety mahdollisuus lähteä lasten kanssa ulkomaille. Lähtisikö silti, en tiedä, mutta on se hirveä tilanne, jos ihmiseltä viedään mahdollisuudet.

Millä tavalla viety? Mies ei näe lasten aiheuttamia kuluja, kun itse maksaa vain asumisesta ruuasta + elarit. Hänen mielestään hänen lapsiin kuluu poikkeuksellisen vähän rahaa (kierrätys yms.), vaikkei itse ole maksamassa näitä "halpoja kuluja".

Samalla hän kyttää, mihin ex käyttää rahansa.

Vierailija
25/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö päivähoitomaksut, vammaispoliklinikkakäyntimaksut, terveyskeskusmaksut, hammashuoltomaksut ym ym ohjaudu suoraan lähivanhemmalle?

Ei lapsen kulut ole vain ruokaa ja vaatteita ja matkoja.

Vierailija
26/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla viety? Mies ei näe lasten aiheuttamia kuluja, kun itse maksaa vain asumisesta ruuasta + elarit. Hänen mielestään hänen lapsiin kuluu poikkeuksellisen vähän rahaa (kierrätys yms.), vaikkei itse ole maksamassa näitä "halpoja kuluja".

Käyttäköön rahansa miten haluaa, mutta tuppaa menemään myös omat ja lasten rahat sekaisin.

Vierailija
27/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäköön rahansa miten haluaa, mutta tuppaa menemään myös omat ja lasten rahat sekaisin.

Lapsista koituu huomattavasti enemmän kuluja kuin lähivanhempi saa tukia, joten ei ne noin 200 e/lapsi mitään sellasia summia ole, että niistä riittää hassattavaa. Asumistukea saa harvoin muualla kuin Helsingissä normaalituloilla, joten sen varaan en laskisi.

Vierailija
28/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä naisenkin näkökulmasta härski ja läpimätä systeemi!Terveisin lähi-äiti ("kiitos isä että olet,mutta me pärjäämme omillammekin.Pyydän jos lapset tarvitsevat jotain mihin omani eivät riitä..")

Vierailija
29/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista koituu huomattavasti enemmän kuluja kuin lähivanhempi saa tukia, joten ei ne noin 200 e/lapsi mitään sellasia summia ole, että niistä riittää hassattavaa. Asumistukea saa harvoin muualla kuin Helsingissä normaalituloilla, joten sen varaan en laskisi.

Lapsilisä 94,88€ + yh-korotus 53,30€ + 156,39€ = 304,57€ ja tähän kun lisätään tasapuolisesti lähivanhemman antama 156,39€ on lapseen käytettävissä 460,96€ kuukaudessa. 

Vierailija
30/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, kateellinen omien lastensa hyvinvoinnista. Tietenkin heidän pitäisi roikkua köyhän äitinsä kanssa leipäjonossa, kun ei itse enää kelvannut joukkoon.

Vierailija
31/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä 94,88€ + yh-korotus 53,30€ + 156,39€ = 304,57€ ja tähän kun lisätään tasapuolisesti lähivanhemman antama 156,39€ on lapseen käytettävissä 460,96€ kuukaudessa. 

Mikä ihmeen 156,39 e? Jos tarkoitat Kelan maksamaa elatusmaksua, niin sen saa ainoastaan siinä tapauksessa, että on tehty sopimus elareista ja että se etävanhempi ei maksa mitään. Muussa tapauksessa ei kannata ko. asiasta edes haaveilla (ellei vie asiaa oikeuteen ja vaadi sitä kautta rahaa etävanhemmalta, harva viitsii niin tehdä). Ja Kela perii tuon etävanhemmalta.

Joten käytännössä se lähivanhempi saa ns. tavallisessa tapauksessa kokonaista 150 e/kk yhteiskunnalta ja siihen mahdollisesti muutaman kympin asumistukea päälle. Kuitenkin hän vastaa käytännössä yksin lapsen hoitomaksuista, lääkärikuluista, harrastuksista jne., koska laskut tulevat lähivanhemmalle. Monella tuo summa menee hoitomaksuihin. Ja samaan aikaan etävanhempi pui nyrkkiä ja ihmettelee, että kun muija saa rahaa ovista ja ikkunoista, niin hyvä sen on elellä.

Vierailija
32/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia on esim. kaksi voi toisen lapsen lapsilisän maksaa toisen tilille ja toisen toiselle. Elatusmaksuja ei tarvitsisi maksella, jos lapset ovat vuoroviikoin. Kannattaisi käydä lastenvalvojalla.

ihan samaa ajattelin. Jos on niin typerä, että antaa toisen viedä kaikki edut javielä maksaa elatuksesta puolet, niin ihan turhaa vinkuu yhtään mitään. Olis sopinut asiat niin että tulot puoliks ja menot puoliks.

Vierailija
33/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä onko lapsiin varaa ennen kuin niitä aletaan tehtaileen. Minun puolesta lapsilisät ja asumistuet voitais ottaa pois kaikilta.

Niihin oli varaa vielä siinä vaiheessa, kun alettiin tehtailla, mutta ositus ja elarit toiselle, joka saa lapsilisät, yh-korotukset, asumistuet etc. tekee etävanhemmasta yllättävän nopeasti pienituloisen.

Elarien maksajien kannattaisi muistaa, että kaikki kulut kuuluu sille toiselle, sillä sen takia niitä elareita maksetaan, eikä sen toisen kuulu vaatia mitään lisää.

Ruotsissa tämä on paremmin, sillä siellä voi olla oikeasti yhteishuoltajuudessa, jossa lapsella on kaksi tasa-arvoista vanhempaa, kaksi osoitetta ja lapsilisä jaetaan molempien tileille.

Millä lailla noi tuet edes liittyy asiaan?

Jos on ollut hyvätuloinen ja hankkinut kaksi lasta (todella harvalla on varaa enempään) niin miten noi lähihuoltajan saamat tuet hetkauttaa etävanhempaa mitenkään? Hän maksaa elarit eikä mitään muuta.

Vierailija
34/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen 156,39 e? Jos tarkoitat Kelan maksamaa elatusmaksua, niin sen saa ainoastaan siinä tapauksessa, että on tehty sopimus elareista ja että se etävanhempi ei maksa mitään. Muussa tapauksessa ei kannata ko. asiasta edes haaveilla (ellei vie asiaa oikeuteen ja vaadi sitä kautta rahaa etävanhemmalta, harva viitsii niin tehdä). Ja Kela perii tuon etävanhemmalta.

Joten käytännössä se lähivanhempi saa ns. tavallisessa tapauksessa kokonaista 150 e/kk yhteiskunnalta ja siihen mahdollisesti muutaman kympin asumistukea päälle. Kuitenkin hän vastaa käytännössä yksin lapsen hoitomaksuista, lääkärikuluista, harrastuksista jne., koska laskut tulevat lähivanhemmalle. Monella tuo summa menee hoitomaksuihin. Ja samaan aikaan etävanhempi pui nyrkkiä ja ihmettelee, että kun muija saa rahaa ovista ja ikkunoista, niin hyvä sen on elellä.

Ei tuota Kelan osuutta voi jättää laskuista pois. Jos etä maksaa alle 156,39€, niin Kela maksaa erotuksen.

Vierailija
35/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä siis haluaisi yhteiskunnan tukea siihen, että pääsisi myös itse lasten kanssa reissuun kaukomaille?

Vierailija
36/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, kateellinen omien lastensa hyvinvoinnista. Tietenkin heidän pitäisi roikkua köyhän äitinsä kanssa leipäjonossa, kun ei itse enää kelvannut joukkoon.

Mutta ilkeän äidin on oikeus laittaa lapset roikkumaan leipäjonoon köyhän isänsä kanssa?

Kaverilla on hyvä diili eksänsä kanssa. Lapset on vuoroviikkoina ja elarit ei kulje välillä. Sen sijaan lapsilla on tili, johon isopalkkainen isä laittaa 200 ja pienipalkkaisempi äiti 100 Euroa per lapsi. Tältä tililtä maksetaan isommat hankinnat ja harrastukset. Eipä tarvi tapella ja lapset saa kaiken tarvitsemansa. Ja kumpikaan ei koe joutuvansa mystisten menojen maksumieheksi.

Vierailija
37/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tuo mies osaa nyt käyttää kondomia jos ainoa huoli hänelle on rahanmeno kun toinen kasvattaa lapset

Vierailija
38/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö päivähoitomaksut, vammaispoliklinikkakäyntimaksut, terveyskeskusmaksut, hammashuoltomaksut ym ym ohjaudu suoraan lähivanhemmalle?

Eikö noi hammas ja terveysmaksut ole lapsille maksuttomia? Muistelen että alle 18v ovat.

Vierailija
39/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noi hammas ja terveysmaksut ole lapsille maksuttomia? Muistelen että alle 18v ovat.

Poliklinikkakäynnit eivät ainakaan ole. Vadta maksoin 37e käynnistä, lisäksi apteekkiin reilu 100e.

Vierailija
40/129 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta missään ei sanota, että etävanhempi on mies. Mutta miehiähän on mukavampi haukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme