Miten saatte ostettua merkkilaukkuja?
En nyt puhu mistään 100€ jouni laukusta vaan LV, Gucci, Prada jne.....miyä työtä teette ja miten hankitte laukut, säästämällä, lainalla, vai miten? Kuin paljon säästätte kk? Entä mitä työtä teette?
Kommentit (93)
MInulla ei ole mitään laukkumanioita, mutta jos olisi niin kai minä menisin kauppaan ja ostaisin haluamani laukun tienaamillani rahoilla.
Rahalla kaupasta. Olipa tyhmä kysymys!
T: Postin täti
Ehkei ole niitä kolmea asuntoa, joita makselee. Eikä kahta autoa.
Fogus laukuissa. Ainakin aika hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Ehkei ole niitä kolmea asuntoa, joita makselee. Eikä kahta autoa.
Fogus laukuissa. Ainakin aika hyvä palkka.
että mikä?
Ei oo listoja. Mutta laukun voin ostaa kun meen kaupan ja ostan.
Olen bioanalyytikko. Ihan perusduunari siis sairaalassa.
En ostele laukkuja joka kk vaan muutaman kerran vuodessa.
Ihan perinteisesti säästämällä, eli joka tilistä pikkasen sivuun.
Seuraava hankintani on chanelin boy.
Pystyyhän moni ostamaan autonkin, vaikka monesti se maksaa vielä enemmän.
Mieheltä saan. Itsellä ei olisi varaa
Boy oh boy kirjoitti:
Olen bioanalyytikko. Ihan perusduunari siis sairaalassa.
En ostele laukkuja joka kk vaan muutaman kerran vuodessa.
Ihan perinteisesti säästämällä, eli joka tilistä pikkasen sivuun.
Seuraava hankintani on chanelin boy.
paljon säästät kuussa suurinpiirtein? Onko miehelläsi hyvä palkka? Miten asut?
ap
Katsoo sen mieleisimmän laukun jonka oikeasti haluaa, ei sitä tarvi eka 2kk aikana ostaa. Joka palkasti tietty summa säästöön. Jos laukku on vaikka sen 1200€ niin laittaa joka kk 100€ ja vuoden päästä laukku on sun. Jos on enemmän rahaa laittaa laukkua varten säästöön niin laittaa sit sen 200€/kk ja näin ollen se on sun jo 6kk päästä. Noi merkki laukut palvelee tosi kauan.
Säästön määrä riippuu, joskus 500, joskus tonnin kuussa.
Miehelläni on hyvä palkka, mutta hän ei liity tähän asiaan mitenkään, meillä on omat rahat.
Asun mukavasti skandinaaviseen tyyliin sisustetussa valoisassa ja viihtyisässä viidennen kerroksen asunnossa.
Kaverini, joka on sairaanhoitaja aina jahkuu noista merkkilaukuista, kun ovat ilmeiseti siellä työyhteisössä kaikille ihan ehdoton must. Onnekkaat parisuhteessa olevat pystyvät ostaa niitä useammin ja loput sitten vinguttavat visaa, tai häpeävät silmät päästään, kun eivät omista moisia. Outoa mielestäni.
Hemmottelen itseäni aina kun saadaan vuosibonus, on yleensä jopa yli kuukauden palkka, menee toki enemmän veroa sitten. Mutta sillä saa perusmerkkilaukun, pikku reissun yms. No kerran ostin 1600 Vuittonin laukun...No on kaapissa koristeena kun en raski pitää ja on epäkäytännöllinen...Jatkossa vain sitten reissuja tai vaikka kasvohoitoja yms.
Mä en ymmärrä yhtään tota merkkilaukku asiaa. En vaan.
Miksi pitäisi omistaa joku hieno ja kallis laukku? Tavaroiden kantamiseen käy ihan hyvin peruslaukku.
Tuotekehitysinsinööri olen ja kuukausittain jää palkasta sivuun 1000-1500 euroa, ensivuonna vähän enemmän kun asuntolaina tulee maksettua. En siis erityisesti säästä. Mutta enpä ostele laukkujakaan, viimeksi ostin Ortliebin pyörälaukun 170€ pari viikkoa sitten (edelliset olikin 80-luvulta :) ).
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi omistaa joku hieno ja kallis laukku? Tavaroiden kantamiseen käy ihan hyvin peruslaukku.
Miksi pitää olla kallis auto, ladallakin pääsee?
Miksi pitää olla kallis koti, solussakin nukkuu?
Miksi pitää syödä kalliissa ravintolassa, kalapuikoilla ja nuudeleillakin elää?
Tätähän voisi jatkaa loputtomiin, mutta miksi, kun ilmankin voisi olla...?
Itselläni on Guccin laukku. Ostin sen laivalta, kun oli tarvetta uudelle laukulle ja hinta oli ok. Enemmän laukun valinnassa painoi ulkonäkö, sopiva koko, käytännöllisyys ja hinta kuin merkki. Useita satasia tai tonneja en laukkuun sijoittaisi, vaikka onkin rahaa.
Niin ja mikä laukku seuraavana hankintalistalla?
ap