Miten saatte ostettua merkkilaukkuja?
En nyt puhu mistään 100€ jouni laukusta vaan LV, Gucci, Prada jne.....miyä työtä teette ja miten hankitte laukut, säästämällä, lainalla, vai miten? Kuin paljon säästätte kk? Entä mitä työtä teette?
Kommentit (93)
Säälittävää, jos käyttää muuten henkilön yleisestä elintasosta poikkeavia merkkilaukkuja. Yleendäkin, mikäli pitää erityisesti säästää laukun ostoon, on se liian kallis eli jonkinlainen statuksennodtstisväline.
Samanlainen juttu miehillä vsikka, että asuu jossain kälyisessä 80-luvun rivaripätkässä, mutta pihassa kallis auto.
Miksi tehdä mitään? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi omistaa joku hieno ja kallis laukku? Tavaroiden kantamiseen käy ihan hyvin peruslaukku.
Miksi pitää olla kallis auto, ladallakin pääsee?
Miksi pitää olla kallis koti, solussakin nukkuu?
Miksi pitää syödä kalliissa ravintolassa, kalapuikoilla ja nuudeleillakin elää?
Tätähän voisi jatkaa loputtomiin, mutta miksi, kun ilmankin voisi olla...?
Tuossa on se, että näyttää tosi naurettavalta LV laukun kanssa jos on vain varaa ajaa Ladalla, syödä kalapuikkoja, asuu surkeasti yms. - Köyhät yrittää olla parempia kuin ovat. Miksi ei ole rehellisesti itsensä - sillä tavalla saa kunnioitusta - ei ylempää luokkaa matkimalla.
Itämeren tai Karibian risteily, ihan sama. Siihen hintaan ei Guccia ostella. Ellei sitten ollut -70 % outletti ja laukun malli jostain 2000 - luvun alusta.
Minua kyllä hirvittäisi pistää 2000 e laukkuun. Sillä pääsisi jo matkustamaankin. Mutta tykkään kyllä laukuista, niitä minulla on monta hintahaitarilla 150-350 e kpl. Vaihtelen laukkua asuni värin mukaan, joten on kiva kun on mistä valita.
Ehkä voisi miettiä tuollaista tonnin laukkua jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guccia laivalla?? Heh no nyt tuli päivän hymy! Ei muuten ole!
Niin sinullekin tiedoksi että kyseessä ei ole mikään ruotsinpaatti.
Minä asun Yhdysvalloissa, ja Gucci on täälläkin high end merkki, jota ei myydä halvalla kuten joitakin keskihintaisia amerikkalaisia outleteissa. Joten en usko tuohon Gucci-juttuusi. En aitoon ainakaan, toki Karibian meren saarilta voit ostaa mitä vaan. Tai vaikka kuuluisalta New Yorkin Fifth Avenuelta. Nimenomaan siltä kadulta, liikkeiden sisällä maksetaan kovat hinnat.
Mitä ihmeen väliä sillä on minkä merkkinen laukku on? Tai onko yhtään minkään merkkinen? Siis sehän on laukku!? Eikö pääasia oo että se on omasta mielestä kivan näköinen ja sopiva käyttötarkoitukseensa? Mun mielestä merkkien perässä juokseminen kertoo äärimmäisestä mauottomuudesta. Siis pääasia laukussa on merkki, ei se miltä laukku näyttää. Ihan kun ei olisi itsellä silmiä päässä tai minkäänlaisia mielipiteitä makuasioista. Ostaa vaan tietyn merkin perusteella. Huvittavaa ja aika halveksittavaakin.
Siis jotkutko oikeesti SÄÄSTÄÄ että vois ostaa tietyn merkkisen laukun??? Voi luoja mihin tää maailma on menny! Hankkikaa elämä ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Siis jotkutko oikeesti SÄÄSTÄÄ että vois ostaa tietyn merkkisen laukun??? Voi luoja mihin tää maailma on menny! Hankkikaa elämä ihmiset!
Säästäminen vaikka vähän turhaankin asiaan on minusta ihan ok asia. Harvassa ovat varmaan ihmiset, joiden elämä on täydellisen järkevää. Mutta luotolla turhuuksien ostaminen on hölmöä ja vastuutonta.
Mäkään en ymmärrä tätä merkkilaukkujuttua, eipä sillä; muut saa harrastaa, mutta tulinpahan sanomaan kantani.
Itse en katukuvassa kiinnitä kenenkään merkkilaukkuun huomiota, ne varmaan kiinnittävät, jotka ovat niiden perään?! Kiinnostun kyllä huvännäköisistä vaatteista, asusteista ja laukuistakin, mutta ainakaan näkemäni merkkilaukut ei ole mun silmään kivoja; ne on aika kovanoloisia.. kylmiä.
Kiinnostaa silti, mistä tämä viehtymys laukkuihin tulee. Autoissa kuitenkin yleensä on jotain lisäominaisuuksia rahalle, mutta laukussa kyllä ei ole...
Outo keskustelu taas? Mitä merkitystä sillä on mihin materiaan ihminen rahansa laittaa, olipa se asunto tai laukku? Mitään sinne monttuun ei saa mukaan kun ihminen kuolee.
Vierailija kirjoitti:
En minä osta merkkilaukkuja, mutta merkkilaukkuja valmistavan firman (LV) osakkeenomistajana saan osinkoa kun joku niitä rumia laukkuja ostaa ja firma tekee tulosta, joten jatkakaa vaan ostelemista.
Juuri olin tulossa sanomaan, etten sijoita laukkuihin, vaan osakkeisiin ja muuten säästöön. Tästä syystä olisi varaa heti vaikka kymmennen laukkuun, mutta ei kiinnosta. Halvemmallakin saa laadukkaita, ajattomia nahkalaukkuja, miksi maksaa palkästä merkistä?
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ymmärrä tätä merkkilaukkujuttua, eipä sillä; muut saa harrastaa, mutta tulinpahan sanomaan kantani.
Itse en katukuvassa kiinnitä kenenkään merkkilaukkuun huomiota, ne varmaan kiinnittävät, jotka ovat niiden perään?! Kiinnostun kyllä huvännäköisistä vaatteista, asusteista ja laukuistakin, mutta ainakaan näkemäni merkkilaukut ei ole mun silmään kivoja; ne on aika kovanoloisia.. kylmiä.Kiinnostaa silti, mistä tämä viehtymys laukkuihin tulee. Autoissa kuitenkin yleensä on jotain lisäominaisuuksia rahalle, mutta laukussa kyllä ei ole...
Ei se merkki autossakaan mitään takaa. On ihmisiä, jotka mieluummin ostavat vanhan Bemarin kuin uuden Renaultin, vaikka ihan kaikilla mittareilla sillä Renaultilla saa samalla rahalla enemmän. Siihenkin ihmisillä on oikeus.
Mä ostin jonkun "halvan" parinsadan DKNY-nahkalaukun, kun oikisopinnot alkoivat, koska tiesin, että tulen tarvitsemaan hyvän edeustavan laukun jossakin vaiheessa, ja HM-laukut eivät kestä mitään. Ennestään minulla oli tasan yksi kurainen Kånken. Ei se nyt mahdoton investointi olisi ollut ostaa 700 eurollakaan, kun ottaa huomioon, että hyvä laukku kestää vuosikymmenen. Monella menee autoon enemmän vuodessa, opiskelijallakin. Juu, jäähän laukku 10 vuodessa muodista ja kaikkea, mutta tarvitseeko sitä viimeisimmän muodin mukaista välttämättä ostaa? Vuittonilla ainakin on suht ajattomia klassikkokuoseja (tosin omasta mielestäni vuittonit ovat melko wt).
Olen ostanut Pradan laukun Nykin outletista, noin 1000€, mutta vieläkin todella hyvässä kunnossa melkein kuuden vuoden käytön jälkeen. Olen ostanut kaksi Vuittonia käytettynä Vestiairesta, missä kaikki on varmasti aitoja, niissä hinnat on yleensä noin puolet uusiin verrattua. Näin kalliita ostoksia en tee hätikoiden, vaan olen yleensä miettinyt pitkään mistä tykkään ja että tulen varmasti käyttämää sitä.
Ei näitä tosiaan joka kk osteta, kyllä vuodessakin saa jo laukkurahat säästöön kun joka kuukausi laittaa vähän sivuun.
En osta merkkilaukkuja, mutta kaikkiin kalliimpiin hankintoihin (minun tapauksessani erityisesti optiikkaan) säästän etukäteen. Isompia hankintoja tulee muutama vuodessa.
Kuinka kallis laukun on oltava, jotta se lasketaan "merkkilaukuksi"? Eli Gucci ja LV ovat merkkilaukkuja, Longchamp ja Furla halvempia sellaisia, mutta Guess ei ole? Ja mitkä merkit ovat hintansa arvoisia eli kestävät käytössä vuodesta toiseen? En tiedä laukkujen maailmasta juuri mitään.
Laivoja seilaa muuallakin kuin Itämerellä.