Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte ostettua merkkilaukkuja?

Vierailija
11.05.2018 |

En nyt puhu mistään 100€ jouni laukusta vaan LV, Gucci, Prada jne.....miyä työtä teette ja miten hankitte laukut, säästämällä, lainalla, vai miten? Kuin paljon säästätte kk? Entä mitä työtä teette?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostele laukkuja, mutta nyt vuoden sisällä olen ostanut 3000 euron kameran ja 1200 eurolla ompelukoneen & saumurin. Kai noilla rahoilla olisi jonkun veskankin saanut.

Olen keskituloinen kolmen lapsen äiti (brutto 3300), nyt äitiyslomalla. Asumme suht edullisesti velkaisessa omistusasunnossa pääkaupunkiseudun ulkopuolella, emme ole kiinnostuneita hienoista autoista, emme juo tai polta, syömme hyvin, ostan omilla rahoillani just sen minkä tarviin, kirpparilta nättiä vaatetta lapsille ja välillä jotain kivaa itselleni. Lapsilisät menevät säästöön lapsille.

Enemmän ihmetyttää nämä, joiden mukaan keskituloisen rahat eivät riitä mihinkään.

Vierailija
22/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotekehitysinsinööri olen ja kuukausittain jää palkasta sivuun 1000-1500 euroa, ensivuonna vähän enemmän kun asuntolaina tulee maksettua. En siis erityisesti säästä. Mutta enpä ostele laukkujakaan, viimeksi ostin Ortliebin pyörälaukun 170€ pari viikkoa sitten (edelliset olikin 80-luvulta :) ).

Nyt voit sitten tota Ortliebin merkkiä näytellä että sullapa on ihan Ortliebiä, kun joku esittelee sulle Guccin laukkua. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää nämä, joiden mukaan keskituloisen rahat eivät riitä mihinkään.

Juuri näin. Ja samaan kastiin kuuluvat ne, kenen mielestä itse hankittua tiliä ei sais käyttää ns. ”turhuuksiin”.

Ja ne ketkä viimeistä piirtoa myöten haluavat tietää missä joku tuntematon ihminen on töissä, paljonko hän tienaa, mikä on hänen kulurakenteensa ja sijoituskäytäntönsä ja puolisosta myös samat tiedot, kiitos.

Vierailija
24/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joillekin on tärkeä merkitys laukun merkillä ja hän on valmis maksamaan että saa sellaisen merkin. Ilmeisesti eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä. Mielenkiintoista, mistä tämä johtuu?

Vierailija
25/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näistä laukku tytöistä ihan luotolla vinguttaa näitä merkkilaukkujaan.  Tiedän tässä  meidän kylällä yhden  naisen löntysteli kuluneet pyllyverkkarit jalassa ja lv laukku kainalossa. Olihan se hieman koomisen näköinen yhdistelmä. 

Vierailija
26/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko laukun kantajalle ylellinen ja luksusmainen olo, kun hänellä on merkkilaukku?

Vierailija
27/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Guccin laukku. Ostin sen laivalta, kun oli tarvetta uudelle laukulle ja hinta oli ok. Enemmän laukun valinnassa painoi ulkonäkö, sopiva koko, käytännöllisyys ja hinta kuin merkki. Useita satasia tai tonneja en laukkuun sijoittaisi, vaikka onkin rahaa.

Meniköhän sulla nyt Gucci ja Guess sekaisin?

Vierailija
28/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse elämäntyyliajattelusta, jota laukun mukana haluaa tuoda esille? (merkkilaukku)

Vierailija
29/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rerfd kirjoitti:

Moni näistä laukku tytöistä ihan luotolla vinguttaa näitä merkkilaukkujaan.  Tiedän tässä  meidän kylällä yhden  naisen löntysteli kuluneet pyllyverkkarit jalassa ja lv laukku kainalossa. Olihan se hieman koomisen näköinen yhdistelmä. 

Mitkä on pyllyverkkarit? 😂

Vierailija
30/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Guccin laukku. Ostin sen laivalta, kun oli tarvetta uudelle laukulle ja hinta oli ok. Enemmän laukun valinnassa painoi ulkonäkö, sopiva koko, käytännöllisyys ja hinta kuin merkki. Useita satasia tai tonneja en laukkuun sijoittaisi, vaikka onkin rahaa.

Meniköhän sulla nyt Gucci ja Guess sekaisin?

No ei todellakaan mennyt! Mitä oikein vihjailet?

Vierailija
31/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkilaukkuja näkyy kirppareilla olevan edullisestikin. Mistä tavantalliainen tunnistaa mikä on aito ja mikä feikkilaukku?

Mä kyl olen niin boheemi, että ostaisin mieluummin jotain muuta silläki rahalla vaikka halvalla saisi kirpparilta merkkilaukun, mulle ei vaan sovi yhtään mikään merkkilaukku. Näyttäisin just tolta "yhdellä oli päällä virttyneet verkkarit ja siinä se Guessi yrittää jotenki roikkuu mukana".

Vierailija
32/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa merkkilaukun, joka maksaa esim noin 1500e, niin säästötilille joka kuukausi esim 40e. Sit kerää useamman vuoden rahaa, noin reilu kolmisen vuotta kunnes saa sellaisen merkkilaukun. Jotain muuta jättää ostamatta tai hankkimatta, törsäämättä (ravintolareissut, laivareissut, herkut...) tolla 40eurolla/kk.

Vierailija
33/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko laukun kantajalle ylellinen ja luksusmainen olo, kun hänellä on merkkilaukku?

Kyllä! Tiedän henkilön, joka kokee, että autot päästävät hänet tien yli paremmin (eli pääsee kadun yli helpommin), kun hänellä on nyt merkkilaukku. Eli kokee saavansa arvostusta kanssakulkijoilta laukun takia... Mielestäni kyse taitaa kuitenkin olla siitä, että hänen omatuntonsa saa "pönkitystä" tästä laukusta.

Vierailija
34/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain edullisia "merkkilaukkuja" kuten Longchamp ja Marimekko. Joo naurakaa vaan.

En tykkää kovasta ja jäykästä nahasta tehdyistä laukuista, joita merkkilaukut usein on. En myöskään isoista säkeistä tyyliin Neverfull.

Vierailija
35/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rerfd kirjoitti:

Mitkä on pyllyverkkarit? 😂

Ne on sellaset college housut  että ovat helvetin tiukat perseen kohdalta,  vähän niinkuin joogapantsit mutta eivät kuitenkaaan ole sellaiset.  Pyllyverkkarit siis

Vierailija
36/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotekehitysinsinööri olen ja kuukausittain jää palkasta sivuun 1000-1500 euroa, ensivuonna vähän enemmän kun asuntolaina tulee maksettua. En siis erityisesti säästä. Mutta enpä ostele laukkujakaan, viimeksi ostin Ortliebin pyörälaukun 170€ pari viikkoa sitten (edelliset olikin 80-luvulta :) ).

Nyt voit sitten tota Ortliebin merkkiä näytellä että sullapa on ihan Ortliebiä, kun joku esittelee sulle Guccin laukkua. :D

Miksi näyttäisin? Jos joku esittelee mulle Guccia niin mietin hiljaa mielessäni, että mikä tpöljä ja liukenen paikalta. Tai esittelisin sen Haltin vm 1985 pyörälaukun joka pelaa vielä ihan hyvin, mutta päätyi nyt mökkikäyttöön.

Vierailija
37/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Tiedän henkilön, joka kokee, että autot päästävät hänet tien yli paremmin (eli pääsee kadun yli helpommin), kun hänellä on nyt merkkilaukku. Eli kokee saavansa arvostusta kanssakulkijoilta laukun takia... Mielestäni kyse taitaa kuitenkin olla siitä, että hänen omatuntonsa saa "pönkitystä" tästä laukusta.

Tämä pitää päästä testaamaan! Mä ostan kirpparilta halvan merkkilaukun ja haluun kokeilla miten guessilla tai guccilla kuljetaan jäämättä auton alle (tai jäädään sen alle). :D

Vierailija
38/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näyttäisin? Jos joku esittelee mulle Guccia niin mietin hiljaa mielessäni, että mikä tpöljä ja liukenen paikalta. Tai esittelisin sen Haltin vm 1985 pyörälaukun joka pelaa vielä ihan hyvin, mutta päätyi nyt mökkikäyttöön.

Tottakai Ortliebiä pitää esitellä.

Vierailija
39/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla nyt enemmän boheemia porukkaa, jotka ei halua merkkilaukkuja. :)

Vierailija
40/93 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, kuinka paljon vihaa nämä merkkilaukut herättävät. Tosi harvoin kuulee ihmetystä, miten jollain on varaa ostaa uusi BMW kun autoja saa halvemmallakin.