Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkö te eutanasian kannattajat haluatte?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies oli jo 104v. Eiköhän luona olisi hoitanut asian jo vuoden kuluessa. Turhaa tuskaa omaisille, itsekästä. Hänellä ei kuitenkaan ollut tuon mukaan kipuja, ainoastaan pyörätuolissa istumista ja tylsyyttä.

Luonto siis.

Vierailija
22/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aletaan tottua siihen, että vanhukset alkavat tapattaa itsensä, aletaan sitä epäsuorasti edellyttää. Vanhuspalveluja voidaan ajaa alas, kun aina on mahdollisuus valita myös se eutanasia.

Noissakin maissa se eutanasia oli aluksi tarkoitettu vain suurissa tuskissaan oleville, joille ei saatu helpotusta tuskiin. Nyt se on liikkunut jo elämäänsä kyllästyneille. (Esim täysin terve sairaanhoitaja otti eutanasian, kun ei halunnut kokea vanhuutta.)

Sveitsissä eutanasian saa vuosittain muutama sata ihmistä, joista suuri osaa on ulkomailta juuri eutanasiaa varten matkustanut. Jokainen noista eutanasian saaneista on maksanut siitä suhteellisen suuren summan, jolla olisi mainiosti maksettu kroonikkovaippoja pitkäänkin. Ei luksuspalveluita tarjota säästötarkoituksissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Mutta eiköhän se meillä Suomessa koskis vain kuolemansairaita, joilla ei ole enää voimia itse tehdä edes itsemurhaa ja joiden aika on pelkkää kärsimystä ja kitumista enää.

Vierailija
24/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies oli jo 104v. Eiköhän luona olisi hoitanut asian jo vuoden kuluessa. Turhaa tuskaa omaisille, itsekästä. Hänellä ei kuitenkaan ollut tuon mukaan kipuja, ainoastaan pyörätuolissa istumista ja tylsyyttä.

Eiköhän juuri se, että päivästä toiseen vain istuu pyörätuolissa eikä kykene nauttimaan mistään ole jo henkistä tuskaa. Ei se 104-vuotias ole parempaan kuntoon tulossa. Miksi olisi ollut tarpeellista odottaa, että hän olisi ollut vaivaisempi ja sairaampi? Olisiko se ilahduttanut niitä omaisia?

Mitä tekemistä muuten vastaanottokeskuksilla olisi ollut tuon miehen kuoleman kanssa...? :D

Vierailija
25/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän elinikämme aikana Suomessa ei eutanasiaa sallita, jos ikinä. En ymmärrä miksi eläin päästetään kärsimyksistään "inhimillisesti", mutta ihmistä ei?!

Ukkini ei olisi halunnut kitua. Yritti 2 kertaa lääkkeillä tappaa itsensä, kunnes lopulta "tapettiin" oksikodonilla terminaalihoidossa.

Toivottavasti kaikki eutanasian kieltäjät kokevat tuskaisen kuoleman ja kituvat mahdollisimman pitkään.

Sipiläkin saa ihan vapaasti rukoilla jeesusta ja maata paskavaipoissaan aikanaan, ei paljoa kiinnosta. Ei heru sympatiaa toisten yksityiselämää rajoittaville holhoajille.

Vierailija
26/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä yks erittäin hyvä puoli on: Täältä voi poistua milloin vain. Jos ei autettuna, niin itseaiheutettuna.

Vierailija
27/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa harjoitetaan nykyään passiivista eutanasiaa.

Eli jätetään hoitamatta.

Esim. ALS-potilaiden annetaan vain tukehtua kun heillä lakkaa hengityslihakset toimimasta.

Hirveän julmaan mun mielestä  >:(

Yleensä länsimaissa heille tarjotaan mahdollisuus hengityskoneen käyttämiseen. Eivät joudu kuolemaan tukehtumalla.

Eräs tuntemani ALS:ia sairastanut mies kertoi, että heti diagnoosin saatuaan hän sai lääkäriltä kuulla, että "sinähän et sitten halua hengityskoneeseen" ja pelotellut kuinka kurja kohtalo se olisi ollut. Eikä siinä vaiheessa vielä hyvissä voimissa ollut mies sitten ollut halunnut. Asiasta oli päätetty siltä istumalta. Ko. mies kertoi että tämä on tyypillinen tapa toimia maassamme.

Sitten kun tauti etene, alkoi miehestä tuntumaan että se hengityskone olisi sittenkin ollut hyvä vaihtoehto. Mutta eipä sitä vaihtoehtoa hänelle suotu.

Ja sitten sanotaan että meillä ei ole eutanasiaa.

Vierailija
28/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinulta pois AP, jos joku haluaa eutanasian? Jos vielä itse kustantaa. Meneekö tunteisiin?

Vierailija
29/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasian kannattajat on hyvä esimerkki nykyajan rappioituneesta ihmisestä: kaikkea kyllä vaaditaan, mutta itse ei olla valmiita toteuttamaan.

Vierailija
30/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aletaan tottua siihen, että vanhukset alkavat tapattaa itsensä, aletaan sitä epäsuorasti edellyttää. Vanhuspalveluja voidaan ajaa alas, kun aina on mahdollisuus valita myös se eutanasia.

Noissakin maissa se eutanasia oli aluksi tarkoitettu vain suurissa tuskissaan oleville, joille ei saatu helpotusta tuskiin. Nyt se on liikkunut jo elämäänsä kyllästyneille. (Esim täysin terve sairaanhoitaja otti eutanasian, kun ei halunnut kokea vanhuutta.)

Tämän takia esim. Iso-Britanniassa monet vammaisten, halvaantuneiden ja vakavasti sairaiden oikeuksia ajavat aktivistit vastustavat sitä, että mieluummin kampanjoidaan eutanasian puolesta kuin sen, että ei-terveille järjestettäisiin edellytykset parempaan elämään.

Ymmärrän eutanasian siinä tapauksessa, että ennuste on huono ja loppuhetket tulevat olemaan tuskalliset. Mutta jos esimerkiksi vammautuneille ajetaan eutanasiaa siksi, että heillä on vamma joka rajoittaa elämää, se tarkoittaa periaatteessa sitä, että on luovutettu sen suhteen, että vammautuneilla olisi hyvä ELÄMÄ hyvän kuoleman sijaan.

Puhumattakaan eutanasian myöntämisestä masennuspotilaille, mikä on jo arkipäivää.

Vierailija
31/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia potilaat itse ottavat kuolettavan lääkkeen joten eutanasian rappioituneena kannattajana en ole valmis toteuttamaan tätä itselleni tällä hetkellä. 

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian kannattajat on hyvä esimerkki nykyajan rappioituneesta ihmisestä: kaikkea kyllä vaaditaan, mutta itse ei olla valmiita toteuttamaan.

Vierailija
32/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinulta pois AP, jos joku haluaa eutanasian? Jos vielä itse kustantaa. Meneekö tunteisiin?

En ole ap, mutta se on minulta pois, jos oletusarvona on, että vanha ja raihnas poistattaa itsensä muiden tieltä.

Vierailija
33/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jätetään hoitamatta.

Esim. ALS-potilaiden annetaan vain tukehtua kun heillä lakkaa hengityslihakset toimimasta.

Yleensä länsimaissa heille tarjotaan mahdollisuus hengityskoneen käyttämiseen. Eivät joudu kuolemaan tukehtumalla.

Eräs tuntemani ALS:ia sairastanut mies kertoi, että heti diagnoosin saatuaan hän sai lääkäriltä kuulla, että "sinähän et sitten halua hengityskoneeseen" ja pelotellut kuinka kurja kohtalo se olisi ollut. Eikä siinä vaiheessa vielä hyvissä voimissa ollut mies sitten ollut halunnut. Asiasta oli päätetty siltä istumalta. Ko. mies kertoi että tämä on tyypillinen tapa toimia maassamme.

Sitten kun tauti etene, alkoi miehestä tuntumaan että se hengityskone olisi sittenkin ollut hyvä vaihtoehto. Mutta eipä sitä vaihtoehtoa hänelle suotu.

Juuri noin.

Jossain eutanasiamaassa Euroopassa (en muista missä) joku nainen oli kirjoittanut hoitotahtoonsa, että kun alkaa olla vain toisten autettavissa ja muisti alkaa mennä, hänelle pitää tehdä eutanasia. Sitten kun hänelle kävi noin, hän ei enää halunnutkaan eutanasiaa, mutta se tehtiin hänelle silti.

Vierailija
34/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap, juuri tätä haluan, eli mahdollisuutta päättää itse elämästäni ja kuolemastani ja sitä, että päätöstäni kunnioitetaan ja tuetaan. Yleensä eutanasiaa toivovat potilaat olisivat valmiita tekemään myös ihan perinteisen itsemurhan mutta ovat siinä kunnossa, että se ei onnistu vaan he tarvitsevat apua. On julmaa olla antamatta apua sitä tarvitsevalle vain siksi, että ajattelee itse asiasta toisin.

Vierailija
35/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö vielä niin, että aletaan mainostaa sitä, että vanhusten eutanasian avulla saadaan länsimaiden ikäpyramidit jälleen normaaleiksi.

Vierailija
36/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti eutanasia tulee sallia Suomessa. Parantumattomasti sairaan ja kovista kivuista kärsivän on saatava avustettu itsemurha, jos hän sitä täysissä järjissään on pyytänyt.

Miten on jalompaa maatatuttaa ihmistä sairaalassa lähes tajuttomana ilman ravintoa? "Luonto hoitaa" tyylillä.

Vierailija
37/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän elinikämme aikana Suomessa ei eutanasiaa sallita, jos ikinä. En ymmärrä miksi eläin päästetään kärsimyksistään "inhimillisesti", mutta ihmistä ei?!

Ukkini ei olisi halunnut kitua. Yritti 2 kertaa lääkkeillä tappaa itsensä, kunnes lopulta "tapettiin" oksikodonilla terminaalihoidossa.

Toivottavasti kaikki eutanasian kieltäjät kokevat tuskaisen kuoleman ja kituvat mahdollisimman pitkään.

Sipiläkin saa ihan vapaasti rukoilla jeesusta ja maata paskavaipoissaan aikanaan, ei paljoa kiinnosta. Ei heru sympatiaa toisten yksityiselämää rajoittaville holhoajille.

Et ole yhtään parempi itse, kun toivot pahaa muille. Muista sanasi sitten, kun sinulta evätään kipulääkitys vanhana ja tarjotaan sen sijaan eutanasiaa.

Vierailija
38/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jätetään hoitamatta.

Juuri noin.

Jossain eutanasiamaassa Euroopassa (en muista missä) joku nainen oli kirjoittanut hoitotahtoonsa, että kun alkaa olla vain toisten autettavissa ja muisti alkaa mennä, hänelle pitää tehdä eutanasia. Sitten kun hänelle kävi noin, hän ei enää halunnutkaan eutanasiaa, mutta se tehtiin hänelle silti.

Puhut puppuja. Eutanasia voidaan tehdä vain juuri sillä hetkellä eutanasiaa haluavalle ja joka on täysjärkinen. Jos ehtii dementoitumaan, ei eutanasiaa voida tehdä.

Vierailija
39/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisiko se ollut kauniimpaa että pappa olisi losauttanut aivonsa haulikolla kuusen oksalle?

Kauniimpaa tai ei, hänen olisi itse pitänyt ottaa vastuu kuolemastaan eikä lykätä sitä muille.

Lisäksi teki valtavan karhunpalveluksen ikääntyville antamalla ymmärtää, että ihmisen elämä ei ole enää arvokasta keski-iän jälkeen!

Täälläkin kirjoittelee paljon viittäkymmentä käyviä, oletteko ajatelleet, että haluaisitte heidänkin/itsenne poistuvan tästä elämästä kun 50 tulee täyteen?

Aivan sairasta ja tuo mies oli hullu natsi ja nihilisti. Sekä lisäksi epärehellinen, koska oli saanut itse elää enemmän kuin 2 kertaa 50-vuotiaaksi!

Kannattaisi ehkä miettiä jotain jutteluapua. Olen 45 enkä koe 104 -vuotiaan valintaa eutanasiasta millään muotoa itseäni vastaan kohdistuvaksi. Sen sijaan pidän eutanasiaa erittäinkin miellyttävänä vaihtoehtona kun ikää tulee lisää ja terveys heikentyy niin, että eläminen tuottaa minulle vähemmän iloa ja onnea kuin tuskaa. Tähän ikään mennessä olen nähnyt jo vaikeasti sairaiden elämäntilannetta eikä se ole vähentänyt eutanasian kannatustani. Tällä hetkellä ja tässä iässä en koe eutanasiaa omanani. Olen perusterve ja onnellinen perheenäiti. Miellän olevani hyvin kaukana samasta tilanteesta kuin 104 -vuotias hoivakotipotilas, joka liikkuu ainoastaan pyörätuolilla. 

Vierailija
40/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jätetään hoitamatta.

Juuri noin.

Puhut puppuja. Eutanasia voidaan tehdä vain juuri sillä hetkellä eutanasiaa haluavalle ja joka on täysjärkinen. Jos ehtii dementoitumaan, ei eutanasiaa voida tehdä.

No siis... vakavasti masentuneille on jo nyt tehty eutanasioita. Onko mielisairas "täysjärkinen"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi