Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkö te eutanasian kannattajat haluatte?

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26v kirjoitti:

Näin kotihoidossa työskentelevänä eutanasian laillistaminen Suomessa olisi aivan loistava juttu!

Sinäkö se kulkisit sitten joku myrkkyannos mukana?

Oikeasti olet noin idiootti?

Taidat olla alle 18-vuotias.

Vierailija
82/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap, juuri tätä haluan, eli mahdollisuutta päättää itse elämästäni ja kuolemastani ja sitä, että päätöstäni kunnioitetaan ja tuetaan. Yleensä eutanasiaa toivovat potilaat olisivat valmiita tekemään myös ihan perinteisen itsemurhan mutta ovat siinä kunnossa, että se ei onnistu vaan he tarvitsevat apua. On julmaa olla antamatta apua sitä tarvitsevalle vain siksi, että ajattelee itse asiasta toisin.

Niin että jos sinä haluaisit että minä auttaisin sinut kuolemaan niin minä olisin julma jos en sitä suostuisi tekemään? Niin että minun pitäisi traumatisoutua vain sen takia ettei sinulle tulisi paha mieli? No thanks.

Niin, onko se parempi että sinulla on hyvä mieli, kuin se, että järkyttävästi kärsivä ihminen saisi kuolla ilman pelkoa vammautumisesta? Eutanasia antaa inhimillisen ja varman poislähdön. Se, että olet kuolemansairas kivuissa, joita ei järjellä voi selittää ja mahdollisesti yrität, jos vielä pystyt, itsemurhaa tavalla tai toisella ja epäonnistut siinä, se jos mikä on karmivin kohtalo ihmisellä. 

Eutanasian vastustajat ovat poikkeuksetta julmia p*kiaisia. Hirvittävää, ettei aloitetta saatu eteenpäin laiksi. Olen todella pettynyt.

Vaikutat aika kypsymättömältä kun nimittelet vastustajia tuolla tavalla.

Ok. Ehkä tuo kantasi toi lisäarvoa tärkeälle keskustelulle.

Enemmän se toi kuin julmaksi pas.iaiseksi nimittely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26v kirjoitti:

Näin kotihoidossa työskentelevänä eutanasian laillistaminen Suomessa olisi aivan loistava juttu!

Sinäkö se kulkisit sitten joku myrkkyannos mukana?

Oikeasti olet noin idiootti?

Taidat olla alle 18-vuotias.

Ihan 26v olen ja ikä on aina huono argumentti. Suurin osa omaisista on tullut saateltua hautaan ja työnpuolesta kuolevia/kuolemia on tullut nähtyä, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
84/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö, mikä on ongelma ap?

Luin kys hrasta pari päivää sitten ja tuon, että hän on nyt päässyt pois, omasta täysipäisestä halustaan, aiemmin tänään.

Miksi ihmisellä ei saisi olla oma päätäntävalta asiassa? Varsinkin jos ei koe elämäänsä elämänä vaan vaikkapa kitumisena, päivittäisinä tuskina johon ei morfiinipumppukaan ja lääkecocktailit tehoa. Miksi eläimen kituminen lopetetaan, mutta ihmisen ei, eläin arvokkaampi kuin ihminen?

Kys hra oli täysipäinen ja ilm fiksu, pohtinut ja punninnut asiaa ja päätöstään vuosia.

Eli kyllä, kannatan eutanasiaa ja 4v ajalta läheisen tuskia seurannut, ilman toivoa paremmasta.

Ahaa siis kaikki itsaria yrittävätkin ovat siis ihan oikealla asialla kun eivät enää halua jatkaa elämäänsä ja heille täys päätäntävalta. Ja tämähän koskee kaikenikäisiä henkilöä eli piikkiä vaan kun joskus tuntuu elämä ikävältä. Sitähän tämä uutinen tarkoittaa. Tuo mies ei kärsinyt kivuista mutta hän ei halunnut elää vanhana joku toinen taas ei haluais elää ties mistä syystä aina silloin tällöin. Ja kun tämä inspis tulee päälle että nyt saa elämä riittää niin siitä vaan elämää lopettamaan. Kuolema nyt ei kyllä enää kaukana olis ollu muutenkaan 104 vuotiaana.

Vierailija
85/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap, juuri tätä haluan, eli mahdollisuutta päättää itse elämästäni ja kuolemastani ja sitä, että päätöstäni kunnioitetaan ja tuetaan. Yleensä eutanasiaa toivovat potilaat olisivat valmiita tekemään myös ihan perinteisen itsemurhan mutta ovat siinä kunnossa, että se ei onnistu vaan he tarvitsevat apua. On julmaa olla antamatta apua sitä tarvitsevalle vain siksi, että ajattelee itse asiasta toisin.

Niin että jos sinä haluaisit että minä auttaisin sinut kuolemaan niin minä olisin julma jos en sitä suostuisi tekemään? Niin että minun pitäisi traumatisoutua vain sen takia ettei sinulle tulisi paha mieli? No thanks.

Niin, onko se parempi että sinulla on hyvä mieli, kuin se, että järkyttävästi kärsivä ihminen saisi kuolla ilman pelkoa vammautumisesta? Eutanasia antaa inhimillisen ja varman poislähdön. Se, että olet kuolemansairas kivuissa, joita ei järjellä voi selittää ja mahdollisesti yrität, jos vielä pystyt, itsemurhaa tavalla tai toisella ja epäonnistut siinä, se jos mikä on karmivin kohtalo ihmisellä. 

Eutanasian vastustajat ovat poikkeuksetta julmia p*kiaisia. Hirvittävää, ettei aloitetta saatu eteenpäin laiksi. Olen todella pettynyt.

Onko oikein että auttaja traumatisoutuu jopa vuosikymmeniksi verrattuna että kuolemansairas elää lyhyen ajan??

Voi ristus sentään. Tuohon tehtävään ei todennäköisesti hakeudu sellaisia ihmisiä, jotka traumatisoituvat eutanasiasta. Ja kuolemansairaan sitten pitäisi kitua viimeiset hetket? Sekö on mielestäsi oikein? 

Vierailija
86/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein että auttaja traumatisoutuu jopa vuosikymmeniksi verrattuna että kuolemansairas elää lyhyen ajan??

Voi ristus sentään. Tuohon tehtävään ei todennäköisesti hakeudu sellaisia ihmisiä, jotka traumatisoituvat eutanasiasta. Ja kuolemansairaan sitten pitäisi kitua viimeiset hetket? Sekö on mielestäsi oikein? 

Minkälainen ihminen mahtaa hakeutua tehtävään, jossa työksensä surmaa ihmisiä?

Vierailija
87/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen surmaaminen on AINA väärin.

Tähän ei voi muuta todeta kuin HÖPÖ HÖPÖ.

Mitäköhän Suomen laki sanoo tuosta ihmisen surmaamisesta? Mieti sitä hetki. Ja sen jälkeen mieti mitä tuli kirjoitettua.

Vierailija
88/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova hinku on nyt joillakin päästä omaisistaan eroon.

Mit vit? Jos joku haluaa itse päättää elämänsä, niin se on eri asia kuin toisen lahtaaminen.

Oma isoäitini oli vuodepotilaana useamman vuoden. Hän ei edes tunnistanut omia lapsiaan. Makasi sängyssä ja puheli ihan ihmeitä. Jos minä joskus joudun tuollaiseen tilaan, niin toivottavasti jostain joku antaa minulle viimeinsen pillerin. Ei tuollainen ole mitään elämisen arvoista elämää, vaan kidutusta.

Vierailija
89/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän Suomen laki sanoo tuosta ihmisen surmaamisesta? Mieti sitä hetki. Ja sen jälkeen mieti mitä tuli kirjoitettua.

Suomen laissa on useita kohtia, jotka ovat täysin järjettömiä. Jo mieti ihan itse.

Vierailija
90/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan useamman ihmisen murhanneella sekopäällä on täysi oikeus päästä vapauteen, kun tuomio on kärsitty. Laki ja oikeudenmukaisuus eivät ole sama asia.

Vierailija
91/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuta kuin miettiä aborttilain muuttumista sallivammaksi ja sallivammaksi niin voi tietää miten eutanasian rajoja ajan myötä väljennettäisiin.

Vierailija
92/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö, mikä on ongelma ap?

Luin kys hrasta pari päivää sitten ja tuon, että hän on nyt päässyt pois, omasta täysipäisestä halustaan, aiemmin tänään.

Miksi ihmisellä ei saisi olla oma päätäntävalta asiassa? Varsinkin jos ei koe elämäänsä elämänä vaan vaikkapa kitumisena, päivittäisinä tuskina johon ei morfiinipumppukaan ja lääkecocktailit tehoa. Miksi eläimen kituminen lopetetaan, mutta ihmisen ei, eläin arvokkaampi kuin ihminen?

Kys hra oli täysipäinen ja ilm fiksu, pohtinut ja punninnut asiaa ja päätöstään vuosia.

Eli kyllä, kannatan eutanasiaa ja 4v ajalta läheisen tuskia seurannut, ilman toivoa paremmasta.

Ahaa siis kaikki itsaria yrittävätkin ovat siis ihan oikealla asialla kun eivät enää halua jatkaa elämäänsä ja heille täys päätäntävalta. Ja tämähän koskee kaikenikäisiä henkilöä eli piikkiä vaan kun joskus tuntuu elämä ikävältä. Sitähän tämä uutinen tarkoittaa. Tuo mies ei kärsinyt kivuista mutta hän ei halunnut elää vanhana joku toinen taas ei haluais elää ties mistä syystä aina silloin tällöin. Ja kun tämä inspis tulee päälle että nyt saa elämä riittää niin siitä vaan elämää lopettamaan. Kuolema nyt ei kyllä enää kaukana olis ollu muutenkaan 104 vuotiaana.

Mitä jos hän olisi sairastunut pian ja kärsinyt suurista kivuista. Sekö olisi ollut sinun mielestä oikein hänelle? 

Minä en ymmärrä tätä asennetta, että ihmisen on pakko kituutella ihan loppuun asti vaikka väkisin. 

Vierailija
93/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani viimeistään tajuan, että minulla ei ole juurikaan mitään yhteistä teidän kanssanne - ja hyvä niin.

Vierailija
94/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova hinku on nyt joillakin päästä omaisistaan eroon.

Tuota noin. Se ei ole eutanasia, jos lapsen lapset sanovat lääkärille, että voisiko papalle antaa hieman väkevämpää droppia iltapuuron joukossa. 

Vierailija
95/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani viimeistään tajuan, että minulla ei ole juurikaan mitään yhteistä teidän kanssanne - ja hyvä niin.

Eli olet väliinputoaja? Vai kumman kannan kanssa sinä olet eri mieltä.

Vierailija
96/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taas ymmärrrä mikä on ongelmana. Se, että eutanasia olisi laillista, ei tarkoita, että kaikki haluaisi mahdollisuutta yhtäkkiä hyödyntää tai, että sitä suositeltaisiin kaikille tietyn ikäisille. Luultavimmin eutanasian apuun turvautuisivat eniten ne, jotka vakaasti ovat päättäneet, että eivät halua enää elää, mutta eivät pysty itse lopettamaan kärsimystään. Eläminen ei ole mikään velvollisuus... paitsi jos on alaikäisiä lapsia ehkä... surullista tietysti, että niin moni päätyy päättämään päivänsä vaikkapa tilapäisten vaikeuksien vuoksi. Mutta esimerkiksi tilanteessa, jossa kuolema on varma ja loppuaika lähinnä kärsimystä... 

Vierailija
97/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Matkustan sveitsiin kun haluan kuolla.

Vierailija
98/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt taas ymmärrrä mikä on ongelmana. Se, että eutanasia olisi laillista, ei tarkoita, että kaikki haluaisi mahdollisuutta yhtäkkiä hyödyntää tai, että sitä suositeltaisiin kaikille tietyn ikäisille. Luultavimmin eutanasian apuun turvautuisivat eniten ne, jotka vakaasti ovat päättäneet, että eivät halua enää elää, mutta eivät pysty itse lopettamaan kärsimystään. Eläminen ei ole mikään velvollisuus... paitsi jos on alaikäisiä lapsia ehkä... surullista tietysti, että niin moni päätyy päättämään päivänsä vaikkapa tilapäisten vaikeuksien vuoksi. Mutta esimerkiksi tilanteessa, jossa kuolema on varma ja loppuaika lähinnä kärsimystä... 

Tämä. En ymmärrä miten 104-vuotiaan oma tahto kuolla voi herättää näin paljon tunteita toisissa. Uutisissahan on kerrottu, että hänellä olisi ollut hoitokotipaikka tulossa ihan lähitulevaisuudessa. Itse en ainakaan sellaiseen halua, vaan mennä ns. saappaat jalassa. 

Vierailija
99/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasian kannattaminen on taas yksi keino esittää olevansa muita parempi ihminen. Se on tätä nykyajan itsensä korostamista ja oman erinomaisuutensa mainostamista.

Vierailija
100/125 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan keskusteltiin pitäisikö polttohautaus sallia. Vastustajat perustelivat asiaa, että kohta alkaa valtava murha aalto kun omaiset tappavat vanhuksia perinnön toivossa ja polttavat ruumiit piilottaakseen todisteet.

Noh tuliko Suomeen murhien aalto? Ei tullut.

.

Nyt keskustellaan pitäisikö eutanasia sallia. Vastustajat perustelevat asiaa, että kohta alkaa valtava murha aalto kun Suomen talous laitetaan kuntoon antamalla kaikille eläkeläisille tappavat ruiskeet.

Mistä näitä hysteerisiä ihmisiä oikein ilmestyy vastustamaan kaikkia fiksuja ehdotuksia. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi