Tätäkö te eutanasian kannattajat haluatte?
Kommentit (125)
Eutanasia on eri asia kuin avustettu itsemurha.
Avustettuun itsemurhaan aion turvautua itsekin, sitten kun olen liian huonokuntoinen itsenäiseen elämään. En halua olla muille taakka.
Vierailija kirjoitti:
Kun aletaan tottua siihen, että vanhukset alkavat tapattaa itsensä, aletaan sitä epäsuorasti edellyttää.
Millainen 55 ÄO:lla varustettu vajukkipelle oikein pitää olla, jotta tuollaista kuvittelee?
Itsemurhahan on jo nyt täysin mahdollista, joten miksei sitä edellytetä nyt niiltä, jotka eivät ole neliraajahalvaantuneita?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida pöntöt eutanasian vastustajat ymmärtää, että eutanasiahan koskisi vain kuolemansairaita ihmisiä, joiden elämä on silkkaa kärsimystä.
Ei täällä mitään itsemurha pillereitä aleta myydä.Kyllä minä ainakin haluan kuolla nukkuessa, kuin esim tukehtumalla, jos sellanen on edessä. Osaatteko ollenkaan asettua koskaan muitten asemaan, sieltä omasta norsunluutornistanne.
Sen edestään löytää minkä taakseen jättää, minä en ainakaan uskaltaisi sanoa kellekään, että pitää kärsiä mahdollisimman kammottavasti, voi meinaan huomata äkkiä että siinä onkin itse kitumassa kammottava tukehtumiskuolema edessä. Hyi helvetti, eikä itsellä ole mitään mahdollisuutta nousta ja kävellä rekan alle.
Suomalaiset on outo kansa. Hyvin harva osaa asettua toisen asemaan, mutta hel#vetin moni taas on antamassa saarnaa ja ohjeita siitä, missä nuhteessa- ja miten ihmisen pitäisi elämänsä elää.
Yksilönvapaus ja itsemäärämisoikeus on edelleen sellainen asia, mitä nämä helv#etin "kristityt" eivät ymmärrä.
Eutanasia suoritetaan erillisellä eutanasiaklinikalla eikä missään tavallisessa sairaalassa kahden yskäpotilaan välissä. Kukaan ei pakota lääkäreitä hakeutumaan eutanasiaklinikalle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nyt luvattaisiin että eutanasia olisi vapaaehtoista lääkäreille tms niin ei taatusti olisi tulevaisuudessa
Esim nykyään pidetään suorastaan rikoksena jos ei abortoi vammaista lasta. Paljosta vetoa että esim 50 vuoden kuluttua eutanasian tekemättä jättäminen raihnaab vanhuksen tai yllätyksenä syntyneen vammaisen kohdalla herättäisi paheksuntaa. Jos siis eutanasia tulisi lailliseksi