Kävin pitkästä aikaa prismassa ja olin pyörtyä!
Kauppalasku 247€!
En ostanut oikeastaan mitään muuta kuin ruokaa ja kahta shampoota, hoitoainetta ja suihkusaippuaa. Yleensä ostan Lidlistä, toisinaan muualtakin. Ei sillä, kyllä tilillä rahaa on, enkä nyt edes yrittänyt mitenkään pihistellä, mutta oli kyllä melkoinen summa, varsinkin kun elän kahden teinin ja kissan kanssa.
Loppujen lopuksi jääkaappi ei ole edes mitenkään kovin täynnä. Suuri summa meni jäätelöitä pakkaseen. Ainakin kuitin mukaan.
On tämä elämä kallista. Olin niin järkyttynyt että kuljin alkon ohi, vaikka sinnekin olisi ollut asiaa. Mutta ei haittaa, pärjään hyvin ilmankin.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
No tabletin kamera on huono, ei sillä saa tänne kuvia, mutta nyt kun tässä katson tuota kuittia tarkemmin, eniten maksoivat luomumunat 6.49,halloumx2 4,89, lehtitalon hillo x2 yhteensä 6,65 ( ainoa hillo, jonka tuoteselosteessa ensimmäisenä tulee : mustikka/raparper/mansikka) Miniluumutomaattipurkki 5,39, tonnikala x4 9,96, naudan jauheliha 6,09, maustamaton kanan ohut leike 7,49, oltermanni 3,55, emmental 4,89, luomukurkku x3 5,55, omena-mango täysmehu 3,19, omena-vadelmatäysmehu 3,19, laktoositon kevytmaitojuoma x2 4,90, coca-cola x6 3,55, oivariini 3,29, luomupäärynäsose 4 kpl 3,56, muut olivatkin sitten alle 3€ kuitissa. Mm tuore knkiväöri, Rosamunda, jääsalaatti, pinaatti, kesäkurpitsa, banaani, keittokinkku, rankat, luomukesäkurpitsa, sipuli, luomupaprika,romainesalaatti, tomaattimurska, oliivit, kissanruoka yhteensä 15 pussia, jäätelöitä 20 kpl jne
Ap
Onko noita kaikkia tuotteita myös Lidlissä? Jos on, niin miksi menit kalliimpaan kauppaan?
Nuo irtojäätelöt on kyllä kalliita, niihin sinulla meni monta kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl kuten Aldikin ovat molemmat todella luotaantyöntäviä vähittäis kauppoja.
Tuotteiden esillepano on jo vastenmielinen. Jos jakaisivat ilmaiseksi, saattaisin hakea porkkanoita säkillisen. En kyllä mitään muuta.
Tulisipa aldi suomeen! 😍
Tämä. Tulisi lidlillekin todellinen kilpailija. Nythän Lidl myy muualla samoja tuotteita paljon halvemmalla kuin Suomessa.
Liian pieni markkina ulkomaisille ketjuille että kannattaisi rakentaa verkosto tänne.Lidl on ainoa.
Suositten ap:lle lääkärissä käyntiä, jos kaupareissu meinaa viedä tajun. Tai laita ainakin testamentti kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kertokka miten yksinäinen henkilö saa satasella kuukauden muonat?
Vastaus tähän on ollut jo monesti palstalla!
-Teet kaiken ruuan itse perusraaka-aineista.
-Ostat jokaisen tuotteen sieltä, mistä sen saa halvimmalla (Prisma, Cittari tai Lidl).
-Kun yleisesti käyttämäsi raaka-aine on tarjouksessa, ostat sitä pakastimeen paljon (huomaa säilyvyysajat).
-Käyt ostoksilla illalla ja ostat laputustuotteita.
-Vertailet! Saman kaupan esim. omenat voivat vaihdella hinnaltaan paljonkin vaikka sen perusteella, onko tuote valmiiksi pakattu vai ei.
-Valitset reseptisi oikein. Jossain reseptissä voi olla kymmenen eksoottista, kallista raaka-ainetta, toisessa vain edullisia. Tarvittaessa tuunaa reseptit halvemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no niin. Mitenköhän paljon ja monelle ja miten pitkäksi aikaa olet sitä ruokaa ostanut? Jos tuo on kahdelle ihmiselle viikoksi niin onhan se ihan helvetin paljon, mutta jos vaikka neli-viisihenkiselle perhelle jossa pari teinipoikaa, niin sitten jo eri asia.
En pariin viikkoon varmasti astu kauppaan, joten näillä mennään seuraavat 1.5- 2 vk, minä, kissa ja 2 teiniä.
Ja jätskiä oli jätteistä, Kingistä, purettua, lakupuikkoa ja pingviinituuttia.
Oisittekohan pärjänny vähemmillä jätskeillä?
Minä taas kävin tänään Lidlissä puolen vuoden tauon jälkeen ja voin kertoa, että meidän s-market on kyllä halvempi.
Lidlissä lisäksi osa pakastealtaista tyhjinä jostain syystä ja kauppa oli ahdas ja epäsiisti. Näissä voi tietty olla myymäläkohtaisia eroja. Enkä tietenkään saanut edes samoja tai edes vastaavia tuotteita eri merkiltä.
No puolen vuoden päästä voin taas käydä siellä ihmettelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ostat jokaisen tuotteen sieltä, mistä sen saa halvimmalla (Prisma, Cittari tai Lidl).
-Kun yleisesti käyttämäsi raaka-aine on tarjouksessa, ostat sitä pakastimeen paljon (huomaa säilyvyysajat).
-Vertailet! Saman kaupan esim. omenat voivat vaihdella hinnaltaan paljonkin vaikka sen perusteella, onko tuote valmiiksi pakattu vai ei.
-Valitset reseptisi oikein. Jossain reseptissä voi olla kymmenen eksoottista, kallista raaka-ainetta, toisessa vain edullisia. Tarvittaessa tuunaa reseptit halvemmiksi.
Lisäisin vielä tähän, että älä ylipäätään tee mitään kovin erikoisia ruokia, jotka vaativat jotain mitä menee vain kyseiseen ruokaan (usein se on joku soijakastike, mauste, juuri joku tiettyä erikoismakua oleva juttu tms. mitkä ovat aika kalliita ostaa vain yhden ruuan takia.) Toisin sanoen jos reseptiin menee jo 3-5 sellaista ruoka-ainetta, mitkä eivät ole jotain luokkaa perus jauhot, suola, sokeri, vaan jotain kalliimpaa, niin älä tee sitä. Tee ihan vaan tylsää perus kotiruokaa, tyyliin perunat+jauhelihakastike, riisi+kanakastike, uunivihannekset tms. Myöskin kala on kallista, kannattaa siis suosia lihaa tai kanaa. Esim. makaroonilaatikon saa tehtyä todella halvalla, sika-nautajauhelihaa näkee todella usein -30/50% alennuksessakin kaupasta riippuen joten sille jää hintaa joku reilu euro, plus makaroonipussi 15snt ja maito ja kananmunat siihen päälle. Näin kokkailin itse opiskelijana, sai siinä kaikenmaailman avokadopastat ja erikoisuudet kyllä unohtaa mutta halvalla pääsi.
Vierailija kirjoitti:
K-supermarketista:
Kerran erehdyin ostamaan salaatin k-supermarketista (sellaisen johon saa itse valita ainekset) ja meinasin pyörtyä kun näin hinnan: 14,99€! Yhdestä hemmetin salaatista! Siis huhhuh. Ja sitä ei voinut enää laittaa takaisin ja oli pakko maksaa. Sen verran vitutti että pyrin välttämään kyseistä puljua.
Hintavirhe, tai sitten olet annostellut salaatin johonkin omaan astiaasi, joka on tuplasti isompi kuin ne tarjolla olevat kipot.
Ne suurimmatkin salaattikipot, joita Delissä on tarjolla, tekevät kaikkein painavimmillakin (vesimeloni esim.) salaattibuffetin tuotteilla enintään n. 7-8 euroa (itse olen täyden askin hinnaksi saanut enimmillään 6 euroa). Ja tuskin kukaan sen askin täyteen vesimelonia latoo, vaan ottaa myös kalaa, kanaa, papuja, kananmunaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi mielikuvitus käyttöön! Syöt kaurapuuroa ja kuvittelet sen olevan herrojen herkkua! Eikä maksa mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä lidl ole mikään sika halpa tai edes halpa. Ihme satulijoita täällä. Etteivät vaan olisi lidlin palkkalistoilla.
Espanjan lidlissä kaikki maksoi alle puolet kuin mitä suomessa. Ei ne kyllä sielläkään tappiolla mitään myy. Rahti ja työvoimakustannukset suomessa ovat niin pieni murto-osan tuotteen hinnasta ettei se selitä miten hinta voi tuplaantua kun tuotteet tuodaan tänne. Ainoa selitys on lidlin röyhkeä ja raha ahne omistaja joka väkisin repii miljardinsa köyhän suomalaisen duunarin selkänahasta.
Ihmetyttää kyllä miten joku voi vapaaehtoisesti antaa rahansa tuolle firmalle. Itse en asu jalallanikaan tuohon puljuun. Suosiolla jätän sen roskaväelle.
No enpä ole S-marketissa tai k-marketissa nähnyt esim. Ruisleipää myytävän 40 centtiä paketti. Lidlin Retkieväs maksaa sen verran, vai oliko 39 centtiä. Ja on ainakin ravitsemusterapeutin mukaan oikein hyvä leipä :)
Pakko kommentoida. Kävin tänään Kalevan Prismassa Tampereella vaikka harvoin käyn. Piti mennä hakemaan vain kaalilaatikkoainekset pikaisesti, eikä muuta. Paketti reissumiestä maksoi 28 snt. Ostin kaksi pakettia vaikka syön vähän leipää. Yksi tuollainen paketti riittää mulla viikon (teen itse siemennäkkileipää, jota syön jonkun verran). Juhlamokka oli 2,98 paketti. Ostin kaksi. Tuli heräteostoja :) Koitan pitää kappaostokseni alle 250 €/kk, yksin asuva. Siinä on kaikki pesuaineet ja myös töihin eväät eli en tuhlaa ruokaan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Kauppalasku 247€!
En ostanut oikeastaan mitään muuta kuin ruokaa ja kahta shampoota, hoitoainetta ja suihkusaippuaa. Yleensä ostan Lidlistä, toisinaan muualtakin. Ei sillä, kyllä tilillä rahaa on, enkä nyt edes yrittänyt mitenkään pihistellä, mutta oli kyllä melkoinen summa, varsinkin kun elän kahden teinin ja kissan kanssa.
Loppujen lopuksi jääkaappi ei ole edes mitenkään kovin täynnä. Suuri summa meni jäätelöitä pakkaseen. Ainakin kuitin mukaan.
On tämä elämä kallista. Olin niin järkyttynyt että kuljin alkon ohi, vaikka sinnekin olisi ollut asiaa. Mutta ei haittaa, pärjään hyvin ilmankin.
Mitähän oot mahtanut ostaa? Meillä maksaa viikko-ostokset Prismassa 80-90€ ja sillä saa 4-5 täyttä kassillista kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa, maidot, jugurttia, pakastekasviksia, puuroa, pesuaineet, satunnaiset herkut jne.
Vierailija kirjoitti:
Siirryin jo 5 vuotta sitten täysin Lidl-asiakkuuteen, en edes kuse muihin kauppoihin päin.
Alkuun meni muutama viikko tottua siihen ajatukseen että pitää ostaa vain sitä mitä sieltä löytyy, mutta ajanoloon olen sisäistänyt tuon ajatuksen.
Tiedän että prismasta ja cittarista löytyisi vaikka mitä, mutta toisaalta elän hyvin Lidlin tuotteillakin. Lidlissä jää heräteostokset lähes kokonaan tekemättä, ostan vain sen mitä tarvitsen. Halpaa on.
Heräteostosten väliin jättäminen ei ole kauppaketjusidonnaista. Itse jätän aina heräteostokset väliin Prismassa ja halpaa on. Avainsanat ovat ruokalistasuunnittelu ja kauppalista (siihen järjestykseen kun tuotteet ovat kaupassa, niin menee kaikista jouhevimmin). En näe muutenkaan mitään iloa siinä, että pakollista kauppareissua venytetään se takia, että "katsellaan vähän".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppalasku 247€!
On tämä elämä kallista. Olin niin järkyttynyt että kuljin alkon ohi, vaikka sinnekin olisi ollut asiaa. Mutta ei haittaa, pärjään hyvin ilmankin.Mitähän oot mahtanut ostaa? Meillä maksaa viikko-ostokset Prismassa 80-90€ ja sillä saa 4-5 täyttä kassillista kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa, maidot, jugurttia, pakastekasviksia, puuroa, pesuaineet, satunnaiset herkut jne.
Hahhaahhaaah, ei oo todellista.
Alle 20€/kassillinen ruokaa...lihat, kanat, kalat, maidot, jugurtit, kasvikset, puurot, pesuaineet ja satunnaiset herkut...
Ei taida edes köyhänmiehen kauppakassi olla alle 20 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin vielä tähän, että älä ylipäätään tee mitään kovin erikoisia ruokia, jotka vaativat jotain mitä menee vain kyseiseen ruokaan (usein se on joku soijakastike, mauste, juuri joku tiettyä erikoismakua oleva juttu tms. mitkä ovat aika kalliita ostaa vain yhden ruuan takia.) Toisin sanoen jos reseptiin menee jo 3-5 sellaista ruoka-ainetta, mitkä eivät ole jotain luokkaa perus jauhot, suola, sokeri, vaan jotain kalliimpaa, niin älä tee sitä. Tee ihan vaan tylsää perus kotiruokaa, tyyliin perunat+jauhelihakastike, riisi+kanakastike, uunivihannekset tms. Myöskin kala on kallista, kannattaa siis suosia lihaa tai kanaa. Esim. makaroonilaatikon saa tehtyä todella halvalla, sika-nautajauhelihaa näkee todella usein -30/50% alennuksessakin kaupasta riippuen joten sille jää hintaa joku reilu euro, plus makaroonipussi 15snt ja maito ja kananmunat siihen päälle. Näin kokkailin itse opiskelijana, sai siinä kaikenmaailman avokadopastat ja erikoisuudet kyllä unohtaa mutta halvalla pääsi.
Avokadot on kyllä paljon halvempia kuin liha. Eikä niitä tarvitse kuin yhden/henkilö avokado pastaa varten. Makarooni on myös tosi halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä lidl ole mikään sika halpa tai edes halpa. Ihme satulijoita täällä. Etteivät vaan olisi lidlin palkkalistoilla.
Espanjan lidlissä kaikki maksoi alle puolet kuin mitä suomessa. Ei ne kyllä sielläkään tappiolla mitään myy. Rahti ja työvoimakustannukset suomessa ovat niin pieni murto-osan tuotteen hinnasta ettei se selitä miten hinta voi tuplaantua kun tuotteet tuodaan tänne. Ainoa selitys on lidlin röyhkeä ja raha ahne omistaja joka väkisin repii miljardinsa köyhän suomalaisen duunarin selkänahasta.
Ihmetyttää kyllä miten joku voi vapaaehtoisesti antaa rahansa tuolle firmalle. Itse en asu jalallanikaan tuohon puljuun. Suosiolla jätän sen roskaväelle.
No enpä ole S-marketissa tai k-marketissa nähnyt esim. Ruisleipää myytävän 40 centtiä paketti. Lidlin Retkieväs maksaa sen verran, vai oliko 39 centtiä. Ja on ainakin ravitsemusterapeutin mukaan oikein hyvä leipä :)
Itse ostin kerran paketin jäätelötötteröitä lidlistä. Hinta taisi olla jotain 1,60e 6kpl paketissa. Ne maistu ihan hirveeltä. Sitten huomattiin etteivät ne sula lämpimässä! Mitäköhän kemistin viritelmiä nekin oli. En kyllä pistä tuon kaupan roskaa koskaan enää suuhuni. Ei kyllä halvalla hyvää saa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no niin. Mitenköhän paljon ja monelle ja miten pitkäksi aikaa olet sitä ruokaa ostanut? Jos tuo on kahdelle ihmiselle viikoksi niin onhan se ihan helvetin paljon, mutta jos vaikka neli-viisihenkiselle perhelle jossa pari teinipoikaa, niin sitten jo eri asia.
Joo, riippuu aika paljon miten monelle ja miten pitkälle ajalle niiden ruokien, juomien ja muiden välttämättömyystarvikkeiden (shampoot, saippuat, astianpesu- ja pyykinpesuaineet, hammastahnat yms.) on tarkoitus riittää. Yhden hengen taloudessakin voi ollut joskus isompia ruokalaskuja mikäli haluaa hankkia kotiinsa oikein kunnon varmuusvaraston monenlaista ruokaa mm. säilykkeitä, pakastevihanneksia, pakastettuja valmisaterioita, näkkileipää, voileipäkeksejä, margariinia, nuudeleja, riisiä ja muuta vastaavaa pitkään säilyvää ruokaa. Kotona tapahtuvaa ruuanlaittoakin on mukavampi suunnitella kun on olemassa tietyt hyvät perusvarastot, jolloin ei välttämättä tarvitsee ostaa kuin jauhelihaa, maitoa, hedelmiä tai muuta vastaavaa jonkun toisen kauppareissun yhteydessä.
Kazumi-chan kirjoitti:
AP paljasti olevansa täysi WT.
Mitä odotit av-palstalta?
Hernemaissipaprika-pakaste,arkijuusto,kaura hiutaleita,maksalaatikko.