Kävin pitkästä aikaa prismassa ja olin pyörtyä!
Kauppalasku 247€!
En ostanut oikeastaan mitään muuta kuin ruokaa ja kahta shampoota, hoitoainetta ja suihkusaippuaa. Yleensä ostan Lidlistä, toisinaan muualtakin. Ei sillä, kyllä tilillä rahaa on, enkä nyt edes yrittänyt mitenkään pihistellä, mutta oli kyllä melkoinen summa, varsinkin kun elän kahden teinin ja kissan kanssa.
Loppujen lopuksi jääkaappi ei ole edes mitenkään kovin täynnä. Suuri summa meni jäätelöitä pakkaseen. Ainakin kuitin mukaan.
On tämä elämä kallista. Olin niin järkyttynyt että kuljin alkon ohi, vaikka sinnekin olisi ollut asiaa. Mutta ei haittaa, pärjään hyvin ilmankin.
Kommentit (242)
Eihän tuo ole summa eikä mikään jos talossa on kasvavia teinejä.
No kai ne turhuudet maksaa jos ei yhtään katso mitä ostaa.Luomu on Suomen oloissa huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kalliilta, jos kyseessä oli päivän, parin ostokset. Viikon ostoksista taas ei juuri mitään, joten riippuu kovasti mitä ostit ja kuinka usein kaupassa käyt. Vähävaraiselle tietenkin kaikki on kallista, luojan kiitos että minä olen hyvästä perheestä. En kehtaisi käydä Prismassa, enkä edes ilkeä mainita tuon saksankaupan nimeä, K-kaupat käyvät kyllä. Itse käyn kuitenkin vain Stockmann herkussa. Kysyin mieheltäni ja hänkään ei ikinä voisi mennä köyhien kauppa Prismaan, K-kaupassa käy välillä.
Missäpäin te asutte? Minä nimittäin törmäsin takavuosina useinkin yhden tamperelaisen lidlin alenurkassa pomooni, joka oli ylilääkäri, miljonääri ja ajoi vanhalla kuhmuisella Toyotalla, koska auto oli sijoituksista huonoin.
Minä taas olin suorittavan tason duunari, mutta kolmevitosena velaton, koska euroistani tarkka. Stockan herkun kanssa se ei olisi onnistunut.
Joku mielenterveyshäiriö tuokin kun väkisin pitää säästää jokainen penni minkä voi terveyden kustannuksella. Sitten ajetaan vanhalla epäturvallisella autolla ja syödään lidlin huonolaatuisia ja epäterveellisiä tuotteita. Eipä noita miljoonia kuitenkaan sitten saa mukaansa sinne varhaiseen hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kalliilta, jos kyseessä oli päivän, parin ostokset. Viikon ostoksista taas ei juuri mitään, joten riippuu kovasti mitä ostit ja kuinka usein kaupassa käyt. Vähävaraiselle tietenkin kaikki on kallista, luojan kiitos että minä olen hyvästä perheestä. En kehtaisi käydä Prismassa, enkä edes ilkeä mainita tuon saksankaupan nimeä, K-kaupat käyvät kyllä. Itse käyn kuitenkin vain Stockmann herkussa. Kysyin mieheltäni ja hänkään ei ikinä voisi mennä köyhien kauppa Prismaan, K-kaupassa käy välillä.
Missäpäin te asutte? Minä nimittäin törmäsin takavuosina useinkin yhden tamperelaisen lidlin alenurkassa pomooni, joka oli ylilääkäri, miljonääri ja ajoi vanhalla kuhmuisella Toyotalla, koska auto oli sijoituksista huonoin.
Minä taas olin suorittavan tason duunari, mutta kolmevitosena velaton, koska euroistani tarkka. Stockan herkun kanssa se ei olisi onnistunut.Joku mielenterveyshäiriö tuokin kun väkisin pitää säästää jokainen penni minkä voi terveyden kustannuksella. Sitten ajetaan vanhalla epäturvallisella autolla ja syödään lidlin huonolaatuisia ja epäterveellisiä tuotteita. Eipä noita miljoonia kuitenkaan sitten saa mukaansa sinne varhaiseen hautaan.
Kun minä aloittelin Lidl-asiakkuuttani, huomasin ilokseni että samassa kaupassa törmäsin lähes viikottain suomalaiseen laivanrakennusteollisuudessa kannuksensa hankkineeseen vuorineuvokseen.
Ikämiehenä häntä ei näy enää rouvineen nykyään kaupassa, eikä me sentään tutustuttu, mutta ainakin itseäni hymyillytti sisäänpäin kun prisman asiakkaat pätivät sillä kauppansa statuksella.
Ei kyllä lidl ole mikään sika halpa tai edes halpa. Ihme satulijoita täällä. Etteivät vaan olisi lidlin palkkalistoilla.
Espanjan lidlissä kaikki maksoi alle puolet kuin mitä suomessa. Ei ne kyllä sielläkään tappiolla mitään myy. Rahti ja työvoimakustannukset suomessa ovat niin pieni murto-osan tuotteen hinnasta ettei se selitä miten hinta voi tuplaantua kun tuotteet tuodaan tänne. Ainoa selitys on lidlin röyhkeä ja raha ahne omistaja joka väkisin repii miljardinsa köyhän suomalaisen duunarin selkänahasta.
Ihmetyttää kyllä miten joku voi vapaaehtoisesti antaa rahansa tuolle firmalle. Itse en asu jalallanikaan tuohon puljuun. Suosiolla jätän sen roskaväelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl kuten Aldikin ovat molemmat todella luotaantyöntäviä vähittäis kauppoja.
Tuotteiden esillepano on jo vastenmielinen. Jos jakaisivat ilmaiseksi, saattaisin hakea porkkanoita säkillisen. En kyllä mitään muuta.
Tulisipa aldi suomeen! 😍
Tämä. Tulisi lidlillekin todellinen kilpailija. Nythän Lidl myy muualla samoja tuotteita paljon halvemmalla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olin suorittavan tason duunari, mutta kolmevitosena velaton, koska euroistani tarkka. Stockan herkun kanssa se ei olisi onnistunut.Joku mielenterveyshäiriö tuokin kun väkisin pitää säästää jokainen penni minkä voi terveyden kustannuksella. Sitten ajetaan vanhalla epäturvallisella autolla ja syödään lidlin huonolaatuisia ja epäterveellisiä tuotteita. Eipä noita miljoonia kuitenkaan sitten saa mukaansa sinne varhaiseen hautaan.
Ihan hyvin näytti pyyhkivän. Se mies oli ymmärtääkseni lähtöisin varsin vaatimattomista oloista, mikä selittänee hintatietoisuutta. Omaisuuden saavat varmaankin lapset aikanaan. Tuotteiden laatua varten on tuoteselosteet, ei ole pakko ostaa huonoa laatua mistään kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä lidl ole mikään sika halpa tai edes halpa. Ihme satulijoita täällä. Etteivät vaan olisi lidlin palkkalistoilla.
Espanjan lidlissä kaikki maksoi alle puolet kuin mitä suomessa. Ei ne kyllä sielläkään tappiolla mitään myy. Rahti ja työvoimakustannukset suomessa ovat niin pieni murto-osan tuotteen hinnasta ettei se selitä miten hinta voi tuplaantua kun tuotteet tuodaan tänne. Ainoa selitys on lidlin röyhkeä ja raha ahne omistaja joka väkisin repii miljardinsa köyhän suomalaisen duunarin selkänahasta.
Ihmetyttää kyllä miten joku voi vapaaehtoisesti antaa rahansa tuolle firmalle. Itse en asu jalallanikaan tuohon puljuun. Suosiolla jätän sen roskaväelle.
No enpä ole S-marketissa tai k-marketissa nähnyt esim. Ruisleipää myytävän 40 centtiä paketti. Lidlin Retkieväs maksaa sen verran, vai oliko 39 centtiä. Ja on ainakin ravitsemusterapeutin mukaan oikein hyvä leipä :)
Väittääkö joku tosiaan, että samantasoisen tuotteen saa puolet halvemmalla? Ei pidä paikkaansa. Halvin tonnikala esimerkiksi on epämääräisiä hiutaleita vedessä. Kiva laittaa salaattiin.yök.
einari keskipörhölä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tabletin kamera on huono, ei sillä saa tänne kuvia, mutta nyt kun tässä katson tuota kuittia tarkemmin, eniten maksoivat luomumunat 6.49,halloumx2 4,89, lehtitalon hillo x2 yhteensä 6,65 ( ainoa hillo, jonka tuoteselosteessa ensimmäisenä tulee : mustikka/raparper/mansikka) Miniluumutomaattipurkki 5,39, tonnikala x4 9,96, naudan jauheliha 6,09, maustamaton kanan ohut leike 7,49, oltermanni 3,55, emmental 4,89, luomukurkku x3 5,55, omena-mango täysmehu 3,19, omena-vadelmatäysmehu 3,19, laktoositon kevytmaitojuoma x2 4,90, coca-cola x6 3,55, oivariini 3,29, luomupäärynäsose 4 kpl 3,56, muut olivatkin sitten alle 3€ kuitissa. Mm tuore knkiväöri, Rosamunda, jääsalaatti, pinaatti, kesäkurpitsa, banaani, keittokinkku, rankat, luomukesäkurpitsa, sipuli, luomupaprika,romainesalaatti, tomaattimurska, oliivit, kissanruoka yhteensä 15 pussia, jäätelöitä 20 kpl jne
Ap
No varmasti saa menemään ruokaan rahaa jos ruokailutottumukset on tommosia. Mihin tarvitaan sokeroituja hilloja tai jotain omena-vadelmatäysmehuja? Mihin tarvitsee miniluumutomaatteja kun kotimainen tomaatti on tällä hetkellä 3e/kg tai jopa halvempaa. Tonnikalaa x4 saa alle vitosella kun ei osta kalleinta vaan hinta-laatusuhteeltaan parasta. Luomukurkun kun vaihtaa tavalliseen niin yhden kurkun saa tällä hetkellä muutamalla kymmenellä sentillä. Kotimaista - laktoositon kevytmaitojuoma puolet halvempaa kuin Valion ja ihan samoista lehmistä lypsetty.
Se on vaan se oma tyhmyyys mikä monilla nostaa sitä laskua.
En ymmärrä sun kaltaisiakaan.
Musta säälittävää jos pitää valita halvin vaihtoehto, ostan sitä mikä maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän Prismaan saa palamaan vaikka tonnin jos mättää kärryyn vain sitä parasta laatua. Ehkä ostit ihan turhaan merkkiä vaikka sisältö on muilla kilpailijoilla ihan samaa.
Ei Prismasta saa sitä parasta laatua.
Esim. vanutyynyissä haluaisin ostaa vaikkapa Topzin vanutyynyjä. Ei käy, on vain Extraa, Rainbow'ta ja haisevaa luomua.
Haluaisin ostaa paikallisen leipomon leipää. Ei käy. On vain Vaasanin bulkkituotettua ja paistopisteen omia, ikuisesti samana pysyviä kalliita sämpylöitä ja leipiä.
Haluaisin ostaa oikeita leivoksia, vaikkapa Napoleon-leivoksen tai marenkisitruunaleivoksen tai jonkin kermaleivoksen. Ei käy. Meidän Prismoissa ei ole kuin muovirasiaan pakattuja kestoleivoksia Riitan Herkulta ja jostain muualta. Ei ymmärretä, että tiivis muoviin pakkaaminen pilaa leivoksen rakenteen ja tasakostuttaa koko leivoksen, vaikka sisuksen pitäisi olla märkä ja pinnassa rapeutta.
Missä on Prisman laatu? Entä vastuu paikallisesta tuotannosta? Miksi ei pyydetä vaikka konsulenttia esittelemään paikallisten leipomoiden parhaita tuotteita, kuten Cittarit tekevät?
Ja nyt kyseessä Tampereen Prismat.
No Tampere nyt on ihan oma lukunsa. Siellä kaikki on niin vaikeeta. Joka puolella muualla Suomessa isoista marketeista saa lasipullovichyäkin, limsojakin lasipulloissa. Mutta ei Tampereella. Eikä koske vain Tampereen Prismoja, vaan myös Cittareita ja Stockan ja Sokoksen Herkkua. Se nyt vaan on mahdotonta tilata valikoimiin lasipulloja, kun ne on niin ikävän painavia ja saattavat mennä rikki. Olutta kyllä löytyy lasipullossa, mutta sehän onkin ihan eri asia...
Lasipulloja löytyy ihan pienistä S-marketeistakin eri puolilta Suomea, jopa Lapista. Mutta Tampereelle niitä ei perkele tilata.
Nyt kesällä täytyy Tampereen reissulla käydä katsastamassa se uusi K-market kauppakeskus Ratinassa. On kuulemma loistovalikoimat :-) Mutta onkohan lasipulloja kuitenkaan...
Taidat olla samanlainen kuin eräs yltiöpihi sukulaiseni. Kaikki elintarvikkeet ostetaan sen mukaan mikä on halvinta, margariinikin pitää ehdottomasti olla se halvin että säästetään jokunen sentti. Sitten kuitenkin ahmitaan kaikkea turhaa paskaa kärry täyteen ja sitten valitetaan kuinka kallista kaikki on. Voisiko se syy olla ihan omassa kulutustottumuksessa? Itse en nimittäin millään saa noin paljoa rahaa kulutettua cittarissa tai prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla samanlainen kuin eräs yltiöpihi sukulaiseni. Kaikki elintarvikkeet ostetaan sen mukaan mikä on halvinta, margariinikin pitää ehdottomasti olla se halvin että säästetään jokunen sentti. Sitten kuitenkin ahmitaan kaikkea turhaa paskaa kärry täyteen ja sitten valitetaan kuinka kallista kaikki on. Voisiko se syy olla ihan omassa kulutustottumuksessa? Itse en nimittäin millään saa noin paljoa rahaa kulutettua cittarissa tai prismassa.
Pienistä puroista kasvaa suuri joki ;)
Vaan mikäpäs siinä jos on varaa maksaa mitä vaan.
En ole ikinä saanut Prismaan menemään tuollaista summaa vaikka ostettiin ennen aina viikon ruoat sieltä ja meillä on neljä lasta. Silti ostan nykyään Lidlistä.
Käyn kerran viikossa Citymarketissa (useimmiten) tai Prismassa. Ostan ruoat nelihenhiselle perheelle. Kauppalasku on 70 e lähes poikkeksetta. Ostan kasviksia, hedelmiä (omenaa ja banaania), broileria, lihaa, jauhelihaa, kalaa, maitoa, piimää, maustamatonta jogurttia sekä kaupan oman "leipomon" leipää ja karkkia ja wc-ja talouspaperit. Eineksina satunnaisesti kalapuikot ja pinaattiletut. Täydennysostokset lähikaupassa viikolla on n. 20 e. Ruokaan siis 90e viikko. Edullista mielestäni. Arkena syödään lämmin ruoka ja viikonloppuisin kahdesti päivässä lämmin ruoka.
Itse olen huomannut, että sokeria sisältävät herkut ovat kalliita ja niihin menee helposti paljon rahaa. Eli jogurtit, jäätelö, erikosrahkat, karkit, keksit, leivonnaiset, mehut ja limsat.
Se mikä on mielestäni kallista on ulkona syödyt lounaat 10e per lounas. Myös ulkona syöminen koko perheellä on kallista, silti sitä harrastamme.
Ostamme vaatteet ja kengät muista kaupoista. Tottakai, jos kaikki ostokset keskittää markettiin, niin ostoskuitissa se näkyy. Tosin marketissa on edullisia vaatteita ja kenkiä eli edullisemmaksi niiden ostaminen marketissa tulee. Mielestäni tämä selittää sen, kun toisilla ruokakauppamenot on 400 ja toisilla tuplasti.
Kertokka miten yksinäinen henkilö saa satasella kuukauden muonat?
Vierailija kirjoitti:
Kertokka miten yksinäinen henkilö saa satasella kuukauden muonat?
Jos siis viiden hengen ruuat 500 € kk?
K-supermarketista:
Kerran erehdyin ostamaan salaatin k-supermarketista (sellaisen johon saa itse valita ainekset) ja meinasin pyörtyä kun näin hinnan: 14,99€! Yhdestä hemmetin salaatista! Siis huhhuh. Ja sitä ei voinut enää laittaa takaisin ja oli pakko maksaa. Sen verran vitutti että pyrin välttämään kyseistä puljua.
Saahan sieltä Lidlistäkin suomalaisia tuotteita.