Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset harrastaa, vanhemmat luistaa talkoista

Vierailija
09.05.2018 |

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Meidän lapset harrastaa joukkuelajeja ja monessa joukkueessa vanhemmat tekevät säännöllisesti erilaisia talkoita joko pelien/turnauksien järjestelyihin liittyen tai varainkeruuseen liittyen. Itseäni ottaa päähän, kun monet perheet luistavat omista talkoovuoroistaan lisäten muiden taakkaa. Selitellään työkiireitä ja muita esteitä, rai ei selitetä mitenkään. Työt toki menevätkin talkootöiden edelle, mutta usein muut kiireet on täysin tuulesta temmattuja, kun ei vaan viitsitä tai haluta tehdä mitään yhteisen hyvän eteen. Muiden keräämät varat toki pit hyödyntää kaikkien pelaajien kesken.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt saisi halvalla aktivoitua työttömiä tuollaisiin puuhiin kisa kisalta.

Vierailija
62/64 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos on monta lasta, joilla monta harrastusta? Tai vauva? Vuorotyö? Omia harrastuksia? Tai ei vain jaksamista mihinkään talkoopuuhiin?

Oman lapseni harrastukser pyrin valitsemaan niin, ettei tarvitse koko ajan olla jossain talkoissa. Tyttö harrastaa tanssia eikä tod ole talkootöitä. Riittää, että kuskaan treeneihin ja niin sen kuuluu ollakin. Lapsen harrastus on lapsen harrastus, ei aikuisten pullanleivontaleiri. Itse maksan mieluusti rahalla jos kotain tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Varsinaisia vuoden äitejä täällä kommentoimasta. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
64/64 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua myös vähän säälittää ne lapset, joiden vanhemmat ei koskaan osallistu. Kyllähän he jo pienenä tajuavat, että muiden vanhemmat ovat mukana touhussa mutta omia ei kiinnosta.

Oma lapseni on jo täysi-ikäinen, mutta kyllä me vieläkin hänen kanssaan muistellaan hauskoja juttuja, mitä joukkueen piirissä tapahtui. Mukavia tyyppejä sekä lapsissa että aikuisissa. Upeita muistoja. Olen itse nyt 43-vuotias ja ehdin ihan riittämiin harrastaa omia juttuja ja käydä töissä, niillähän äidit tässä ketjussa osallistumattomuuttaan perustelivat. En kadu yhtään lapseni kanssa vietettyjä vuosia, vaikka joskus kyllästytti ja väsytti. Mutta ei tosiaankaan tunnu ”uhratulta” ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme