Saisin unelmieni työn, mutta miehen äiti estää lähdön
Siis mä en kestä! Sain pari viikkoa sitten kuulla että saisin unelmieni työpaikan Espanjasta! Kun kerroin miehelleni ei se ollukaan yllätäen yhtään innoissaan. Sitten sen äiti (ei olla vielä nailkarissa, kaksi pientä lasta) soitti ja pyysi kahville. Siellä se sanoi että olen todella vastuuton jos pistän omat "haihatukseni" miehen uran edelle, ja itsekäs jos edes ajattelen että perheemme voisi muuttaa ulkomaille nyt kun lapset ovat pieniä.
Olen aina keronut alusta asti miehelleni että haluan asua ulkomailla jossain missä on lämmintä. Kun mieheni opiskeli asuimme Hesassa (koulun takia) jossa en viihtynyt yhtään. Eikö hän voisi nyt vasta vuoroisesti ajatella minua?
Eniten ehkä potuttaa se ettei miehessäni ollut tarpeeksi "miestä" sanoa asiaa itse vaan lähetti äidin hoitamaan asian.
Mitä teen? En todellakaan haluaisi passata unelmaduunia!
Kommentit (62)
Ymmärrän mitä tarkoitat. Miehen ongelma kai on juuri se palkka, kun saa hyvää liksaa täällä Suomessa, enkä osaa luvata sille "että saan varmasti juuri näin paljon" heti ekassa kuussa kun siinä perehdytysviheessa on vain perus palkka, sitten myöhemmin tulospalkkaus. Tunnen sieltä yhden Suomalaisen joka olisi siis se mun uusi pomoni. Se tienaa yli 10000 euroa kuussa! Eli jos mä tienaisin edes puolet siitä se olisi melkein yhtä paljpn kun mun mies saa nyt. Ja Espanja on paljon halvempi maa elää.
Ap
Mies ei tainnut edes tietää että olit hakenut Espanjasta töitä?
Käyttäjä11719 kirjoitti:
Siis mä en kestä! Sain pari viikkoa sitten kuulla että saisin unelmieni työpaikan Espanjasta! Kun kerroin miehelleni ei se ollukaan yllätäen yhtään innoissaan. Sitten sen äiti (ei olla vielä nailkarissa, kaksi pientä lasta) soitti ja pyysi kahville. Siellä se sanoi että olen todella vastuuton jos pistän omat "haihatukseni" miehen uran edelle, ja itsekäs jos edes ajattelen että perheemme voisi muuttaa ulkomaille nyt kun lapset ovat pieniä.
Olen aina keronut alusta asti miehelleni että haluan asua ulkomailla jossain missä on lämmintä. Kun mieheni opiskeli asuimme Hesassa (koulun takia) jossa en viihtynyt yhtään. Eikö hän voisi nyt vasta vuoroisesti ajatella minua?
Eniten ehkä potuttaa se ettei miehessäni ollut tarpeeksi "miestä" sanoa asiaa itse vaan lähetti äidin hoitamaan asian.
Mitä teen? En todellakaan haluaisi passata unelmaduunia!
Mä lähtisin.Arkea se on sielläkin. Eikä teidän suhde kestä sitä että mies esti sua lähtemästä.
Jätä se sika ja lapsetkin voit aluksi jättää miehen hoiviin. Ehkäpä anoppi auttaa.
Käyttäjä11719 kirjoitti:
Siis on sekava tilanne. Mies ei suostu edes keskustelemaan vaan "laittaa äidin asialle". Mun pitäisi ilmoittaa kuun puoli väliin mennessä otanko työn vastaan. Lapset alle kouluikäisiä, ei ei mitään ongelmaa sen suhteen. Työt alkaisivat heti kesän jäökeen eli olisi hyvin aikaa hoitaa muutot ja sellaiset.
Olen haaveillut Espanjassa asumisesta aona ja puhunut siitä miehelle. Nyt kun mahdollisuus koittaisi niin vähätellään mun ura haaveita.
Ap
Otat työn vastaan. Miehiä löytyy muualtakin ja selkesti nykyinen miehes ei arvosta ja tue sua.
Itse lähdin aikoinaan ulkomaille töihin ja silloinen suhteeni kariutui siihen. En ole katunut päivääkään.
Nykyistä puolisoani kannustan hakemaan töitä myös ulkomailta ja olen ilmoittanut tukevani häntä meni hän minne vaan. Minä en halua olla esteenä kenenkään uralle.
Totta kai muutatte koko perhe. Aina voi muuttaa takaisin, ja jos on oma asunto Suomessa niin sen voi laittaa vuokralle. Espanjassa vuokrat voivat olla melko korkeat, ihan asuinalueesta riippuen. Siihen kannattaa varautua, etta asumiseen menee rahaa. Mutta kylla yhden ihmisen paremmilla tuloilla tulee toimeen, jos toinen vanhemmista hoitaa kotona pienet lapset, jolloin pk-hoitoa ei tarvitse. Espanjassa pk-maksut ovat aika korkeat verrattuna tulotasoon. Ja jos ap itse olet toissa paikallisella tyosopimuksella niin voit laittaa koko perheesi, lapset ja puolison, saman paikallisen sairaskortin alle, joten ei tarvitse erikseen maksaa terkkarireissuista. Toki on hyva olla hieman omiakin saastoja ennen muuttamista, ihan kaiken varalta. Varmaan pienten lasten kanssa on helpompi muuttaa. Pienet lapset sopeutuvat hyvin. Lentoyhteydet Suomeen on hyvat ja teilla voi kayda Suomesta vieraita (anopin kutsuisin varauksella) ja voitte itse vaivattomasti vierailla myos Suomessa. t. Espanjassa asuva
Vierailija kirjoitti:
En siis itse hakenut vaan mut "hedhuntattiin^. Tutustuon siis tähän mun tulevaan pomoon yhdessä tilaisuudessa ja se tarjosi sitten mulle tätä duunia.
Ap
Aina pääsee maitojunalla kotiin, jos homma ei toimi. Jos on ihan oikeesti hyvä työ, niin tottakai kannattaa lähteä. Tuommoisessa tapauksessa pitää miehenkin ymmärtää tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis itse hakenut vaan mut "hedhuntattiin^. Tutustuon siis tähän mun tulevaan pomoon yhdessä tilaisuudessa ja se tarjosi sitten mulle tätä duunia.
Ap
No ei tuo ole hunttausta.
😂😂😂 Tämä koko aloitus on täysin utopistinen, ap ei ole edes korkeakoulutettu eikä kotimaan ura ole mitään mainitsemisen arvoista, mutta hänet headhuntataan Espanjaan töihin. 5000-10 000 kuukausiansiot maassa, jossa on alhaisempi palkkataso kuin Suomessa. Ja porukka vaan tsemppaa matkaan! 4/5 siitä hyvästä että sait osan porukasta uskomaan tähän soopaan.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 Tämä koko aloitus on täysin utopistinen, ap ei ole edes korkeakoulutettu eikä kotimaan ura ole mitään mainitsemisen arvoista, mutta hänet headhuntataan Espanjaan töihin. 5000-10 000 kuukausiansiot maassa, jossa on alhaisempi palkkataso kuin Suomessa. Ja porukka vaan tsemppaa matkaan! 4/5 siitä hyvästä että sait osan porukasta uskomaan tähän soopaan.
Sä kuulostat ihan mun miehen äidiltä. Ihan vain siksi että me en ole "korkeakoulutettu" ei tarkoita sitä ettei mulla voisi käydä tuuri.
Ap
Miten on lasten kannalta, laitatko unelmaksi lasten edelle. Mitä haittaa muutosta on lapsille ja mitä hyötyä siitä on. Miten lapsiperheen arki pyörii siellä. Kun olet ratkaissut nämä asiat voit ajatella muita henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11719 kirjoitti:
Siis on sekava tilanne. Mies ei suostu edes keskustelemaan vaan "laittaa äidin asialle". Mun pitäisi ilmoittaa kuun puoli väliin mennessä otanko työn vastaan. Lapset alle kouluikäisiä, ei ei mitään ongelmaa sen suhteen. Työt alkaisivat heti kesän jäökeen eli olisi hyvin aikaa hoitaa muutot ja sellaiset.
Olen haaveillut Espanjassa asumisesta aona ja puhunut siitä miehelle. Nyt kun mahdollisuus koittaisi niin vähätellään mun ura haaveita.
Ap
Puhelinmyyjät tienaa siellä jopa vähemmän kuin Suomessa ja sinun kielioppiosaamisellasi on hankala uskoa, että mitään sen vaativampaa olisi tarjolla.
Toisaalta millainen aikuinen nainen olettaa, että jos anoppi on muuttoa vastaan, niin hän estää muuton?
Tähän provoon tekee mieli vastata, että mies jää Suomeen, lähde sinä lasten kanssa Espanjaan. Toki saat sellaista palkkaa, että lapsille on helppoa hankkia hoitaja kotiin. Eikös?
Kieliopin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä jos näppäilee vahingossa väärän kirjaimen.
Normaaliälyiset osaavat oudon sanan nähdessään, vilkaista näppistä, että onkos siinä viereinen kirjain.
Rautalangasta vielä tässä esimerkki teille viisasteleville kielisössöttäjä pässeille: "Menen huomenns autokouluub". s=a ja b=n! Ne ovat viereiset kirjaimet.
Sinäkö et löydä ap:n kirjoituksista kuin näppäilyvirheitä? Ilmaisen asian siten, että jos ap kirjoittaa yhtä hyvin englanniksi, niin en päästäisi häntä sihteeriksi. Voi tulla väärin käsityksiä (jos sana leikki yhdys sanoilla sallitaan).
Löydän jos etsimällä etsin. Katsos lapsikulta kun toiset ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita sisällöstä ja siitä mikä kirjoituksen viesti on. Aivoni toimivat siten, että ne jotenkin blokkaavat suurimman osan virheistä. Tuskimpa ihmiset kirjoittavat tärkeitä työjuttujaan samoin kuin paskapalstan viestejä.
Täällä palstalla on ilkeitä ja persoonallisuushäiriöisiä persapinoita. Ei minua ainakaan motivoi heidän takiaan oikolukea tekstejäni, vaan näpyttelen suht rivakkaan tahtiin ajatukseni ulos, ja sitten botti erottelu numerot.
Valitettavasti ihmisen sivistystaso näkyy edelleen siinä, miten hän tuottaa tekstiä. Näppäilyvirheet ovat pieni juttu, mutta jos ei tunnista peruspalkkaa yhdyssanaksi, niin osaaminen on todella alhaista tasoa.
Eikä ap ole kyennyt kirjoittamaan aloitustaan englanniksi, joka on yleensä se kansainvälisten yritysten työkieli. Paitsi että oman kokemuksen mukaan Espanjassa edellytetään myös maan oman kielen osaamista siinä sivussa. Asioita kun ei hoideta englanniksi eikä kansainvälinen firma hanki tulkkia edes pomoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä kuulostat ihan mun miehen äidiltä. Ihan vain siksi että me en ole "korkeakoulutettu" ei tarkoita sitä ettei mulla voisi käydä tuuri.
Ap
Miten sujuvaa espanjaa puhut? Kirjoita tuo aloitus espanjaksi, niin voimme vastata siihen samalla kielellä. Olet lähdössä maahan, jossa virastossa ei asioida englanniksi, joten miten sujui kielitesti?
Keskipalkka Espanjassa on noin 1700 e/kk, Suomessa muistaakseni 3200 e/kk. Silti ap saisi noin 10 000 e/kk kielitaidottomana ulkomaalaisena ei-korkeakoulututkintoa suorittaneena suomalaisena, jonka firman pomo feadhunttasi jossain iltatilaisuudessa.
Täytyy sanoa, että uskomaton säkä!
Tosin se vähän epäilyttää, ettei noin hyväpalkkaiselle ole samantien tarjota asuntovaihtoehtoja. Kun kansainvälinen yritys palkkaa ylintä johtoa Suomeen, on etukäteen etsitty 3-5 sopivaa asuntoa, joista valitun firma vuokraa työsuhdeasunnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten sujuvaa espanjaa puhut? Kirjoita tuo aloitus espanjaksi, niin voimme vastata siihen samalla kielellä. Olet lähdössä maahan, jossa virastossa ei asioida englanniksi, joten miten sujui kielitesti?
En siis osaa Espanjaa, mutta se ei ole pakollista koska asiakkaat ovat Suomalaisia. Enkkua osaan ihan hyvin. Uskoisin pärjääväni.
Ap
Minulle on minun perhe ja mies työtä tärkeämpiä, joten jos muu perhe ei olisi minun kanssa lähdössä ulkomaille, jättäisin menemättä.
Mielestäni on kohtuutonta pyytää miestäsi jättämään työnsä ja muuttamaan Espanjaan, jossa hän ei mahdollisesti työllisty. Onko hänellä edes haluja työskennellä ulkomailla?
Tilanne Espanjassa saattaa olla se, että vain sinulla on töitä ja miehellä ei. Suomessa molemmat voisitte työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tässä naurattaa. Suomessa nämä tsemppaajat eivät voi matkustaa 80km matkaa töihin koska lapset ja isot kulut jne, mutta kun nainen on jättämässä miehen ja perheen jonkun haistapaskatyöpaikan takia ja muuttamassa ulkomaille... niin you go girl! tottakai sinun pitää toteuttaa unelmasi!
Uskomatonta väkeä täällä palstaileekin.
No paljonko tulet tienaamaan? Elättääkö sillä perheen? Millainen se miehen ura on? Onko tehnyt sen eteen paljon töitä ja viimein saavuttanut jotain, vai onko jotain perusduunia? Löytyisikö miehelle työtä espanjasta? Kyllä tuo on niin iso juttu, ettei päätöstä voi tehdä tuosta vain ottamatta huomioon koko perhettä. Et ole enää sinkku.
Mieti millainen poru se olisi toisin päin. Sinulla olisi täällä lupaava ura, mutta miespä bongaisi duunin ulkomailta, ja sinne olisi koko perheen lähdettävä, koska yksi haluaa niin. Kummankin on haluttava muuttoa, tai teidän on kehitettävä suunnitelma joka miellyttää myös miestä.