Jos mies haluaa tapailla pitkään ennen varsinaista parisuhdetta, tarkoittaako se ettei halua suhdetta ollenkaan?
Mikä se raja on? Itse olen tapaillut miestä 3kk, eikä vielä seurustella. Ollaan siis keskusteluissa puhuttu vain tapailuista ja mies on sanonut, että haluaa katsella rauhassa miten tapailu etenee.
Keskusteluissa on kommentteja, että toiset ovat alkaneet seurustella heti parin päivän päästä tapaamisesta ja toisista on normaalia tapailla pitkään ennen seurustelua.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että todella rakastunut mies haluaa "varata" sen naisen itselleen ettei se nainen ole muiden miesten saatavilla, eli näin ollen haluaa aloittaa seurustelun hyvin nopeasti ja tekee tämän sille naiselle selväksi.
Todella rakastunut mies voi haluta myös katsella rauhassa onko nainen hänen rakkautensa arvoinen ennen kukkaislupauksia.
No eikö siinä seurustellessa selviä sekin kuten moni muukin asia? Eikö se just ole seurustelun idea, että tutustutaan toisiinsa ennen yhteenmuuttoa, kihloja sun muita vakavamman vakiintumisen merkkejä.
N40
Hmm. Minä sanoin yhdelle tällaiselle tapaukselle, että voidaan kyllä tapailla ja viettää aikaa yhdessä jne, mutta seksiä harrastan vasta parisuhteessa/seurustellessa. Mies ei halunnut sen jälkeen kanssani tapailua eikä parisuhdetta. Eli oikeasti oli vain seksin perässä tuolla tapailullaan eikä oikeasti halunnut sitoutua juuri minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu tarkoittaa, että saa tapailla muitakin. Seurustelu taas on sitä, että ollaan vain sen yhden kanssa.
Avio/avoliitonkin pitäisi tarkoittaa, että ollaan vain sen yhden kanssa, mutta sekin on päässyt monilta unohtumaan.
Joo mutta silloin on kyseessä pettäminen. Jos sanoo, että tapaillaan vaan eikä seurustella, niin silloin muiden kanssa oleminen ei ole mitään pettämistä, vaan oli nimenomaan sovittu, että voi olla muiden kanssa koska ei seurustella eikä kummallakaan ole "lupaa" odottaa mitään uskollisuutta tai yhteistä tulevaisuutta.
Näin se menee teoriassa, mutta vaikka pistän pääni pantiksi, että jos ap. tapailee nyt muita miehiä ja tämä tapailu-jätkä saa tietää niin se suuttuu. Se meinaa roikottaa ap:ta varalla.
Juuri siksi ap:n kannattaakin elää kuin sinkku ja tapailla muitakin, koska silloin sen miehen on pakko valita että mitä haluaa. Ei kannata suostua varalla roikotettavaksi.
Ap. Ainoa tapa miten saat tietää onko mies tosissaan kanssasi on osoittaa hänenelle selkeästi että sinä olet kysytty nainen ja hänen paikalleen on ottajia. Sinun pitää olla kiireinen ja kysytty. Pidenpää taukoa tapaamisiin. Etkä anna joka kerta tai et kertaakaan. Tapaile muita miehiä. Kaksi vaihtoehtoa: Mies havahtuu ja haluaa parisuhteen.Tai mies lähtee sinun elämästä vähin äänin. Viimeisessä tapauksessa et menetä mitään., mies ei halunnut sitoutua, sinä halusit.
Vierailija kirjoitti:
Tapailu tarkoittaa, että saa tapailla muitakin. Seurustelu taas on sitä, että ollaan vain sen yhden kanssa.
Mä en ymmärrä yhtään tuota, että "saa" tapailla muitakin. Ihan kuin seurustelu ja parisuhde olisi jokin rangaistus ja elämä sen jälkeen yhtä kärsimystä. Miksi ihmeessä kiinnostunut/ihastunut/rakastunut ihminen edes tarvitsisi mahdollisuuden tapailla jotakuta muutakin? Eihän silloin edes näe eikä kuule mitään muuta kuin sen oman kiinnostuksen/ihastuksen/rakkauden kohteen.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä yhtään tuota, että "saa" tapailla muitakin. Ihan kuin seurustelu ja parisuhde olisi jokin rangaistus ja elämä sen jälkeen yhtä kärsimystä. Miksi ihmeessä kiinnostunut/ihastunut/rakastunut ihminen edes tarvitsisi mahdollisuuden tapailla jotakuta muutakin? Eihän silloin edes näe eikä kuule mitään muuta kuin sen oman kiinnostuksen/ihastuksen/rakkauden kohteen.
N40
"Saa" on varmaan väärä sana, olet ihan oikeassa. Pitäisi olla, että haluaa tapailla vielä muitakin. Eli ei halua vielä sitoutua yhteen. Eli kyseessä on ihminen, joka ei ole kovin ihastunut/rakastunut, koska haluaa tapailla muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että todella rakastunut mies haluaa "varata" sen naisen itselleen ettei se nainen ole muiden miesten saatavilla, eli näin ollen haluaa aloittaa seurustelun hyvin nopeasti ja tekee tämän sille naiselle selväksi.
Todella rakastunut mies voi haluta myös katsella rauhassa onko nainen hänen rakkautensa arvoinen ennen kukkaislupauksia.
No eikö siinä seurustellessa selviä sekin kuten moni muukin asia? Eikö se just ole seurustelun idea, että tutustutaan toisiinsa ennen yhteenmuuttoa, kihloja sun muita vakavamman vakiintumisen merkkejä.
N40
Näin minäkin sen olen aina ymmärtänyt. Kohta neljä vuotta ollut nykyisen elämänkumppanini kanssa emmekä ole koskaan tajunneet erikseen sopia seurustelevamme. Sen sijaan on kyllä puhuttu paljon tulevaisuudesta, arvoista, odotuksista toisillemme, "säännöistä" jne. Enkä ole muunlaisessa parisuhteessa ollut aiemminkaan; aina on ensin tavattu toisemme, kiinnostuttu molemmin puolin, jonkinlainen ihastuminen on virinnyt, on alettu viettää aikaa yhdessä, tehdä suunnitelmia ensin lyhyellä tähtäimellä ("mitä tehdään ensi viikonloppuna"), sitten pitemmällä tähtäimellä, samalla on alettu tutustua toisen sukulaisiin ja ystäviin jne. Joskus kiinnostus on loppunut toiselta tai molemmilta muutamassa viikossa, joskus ratkaisevat erot ovat tulleet esiin vasta muutaman kuukauden kuluttua. Yksi suhde johti avioliittoon, nykyisessä on alettu vähitellen puhua mahdollisesta yhteen muuttamisesta (kumpikaan ei halua uudestaan naimisiin mutta avoliitto olisi ratkaisuna aivan yhtä iso).
On minulla ollut aikoinani myös sellaisia ihmissuhteita, missä ei ole ollut tarkoituskaan vakiintua eli molemmille on ollut selvää, että ollaan vain "friends with benefits" ja on voitu jopa keskenään jakaa ihmissuhdehuolemme. Mutta tuo, että ensin tapaillaan ja sitten päätetään seurustella - sitä en ymmärrä. Jos tapailu eroaa seurustelusta siinä, että silloin saa tapailla muitakin ja etsiä ihmistä, johon ihastuu niin miten se eroaa siitä, että hengaillaan yhdessä FWB-tyylisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siis olen todella ihastunut ja mietin olisiko parempi vain katkaista tapailu, jos mies ei kerta vielä halua sitoutua. Kuitenkin jahkailen sen kanssa, että entä jos teenkin virheen? Mies on todella ihana.
Mihin sinulla on kiire? Jos viihdyt hänen kanssaan miksi et vain voisi katsoa tätä korttia?
niin mutta älä anna sille enää
Vierailija kirjoitti:
Olette asiasta keskustelleet ja teidän rajanne on kauempana kuin 3kk. Nyt pallo on sinulla. Jos sinulla on kiire tekemään loppuelämää koskevia päätöksiä jo nyt tuo mies ei ole sinun varten.
Seurustelun voi lopettaa vaikka seuraavana päivänä aloittamisesta, se ei sido loppuelämää. Jos mies ei kolmen kuukauden jälkeen ole kiinnostunut edes seurustelusta, missä oltaisiin tutustumassa vain toisiinsa, eikä muihin ihmisiin, ei taida ilmassa olla minkäänlaista tunteen kaltaistakaan. Toinen roikottaa vain paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Ainoa tapa miten saat tietää onko mies tosissaan kanssasi on osoittaa hänenelle selkeästi että sinä olet kysytty nainen ja hänen paikalleen on ottajia. Sinun pitää olla kiireinen ja kysytty. Pidenpää taukoa tapaamisiin. Etkä anna joka kerta tai et kertaakaan. Tapaile muita miehiä. Kaksi vaihtoehtoa: Mies havahtuu ja haluaa parisuhteen.Tai mies lähtee sinun elämästä vähin äänin. Viimeisessä tapauksessa et menetä mitään., mies ei halunnut sitoutua, sinä halusit.
Muuten ihan hyvä ohje, mutta miksi käytät sanaa antaa? Onko seksi mielestäsi jotain, mitä nainen antaa miehelle? Entä jos ap itse haluaa seksiä? Entä jos hän haluaa sitä jopa enemmän kuin mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siis olen todella ihastunut ja mietin olisiko parempi vain katkaista tapailu, jos mies ei kerta vielä halua sitoutua. Kuitenkin jahkailen sen kanssa, että entä jos teenkin virheen? Mies on todella ihana.
Mitä sinulle niissä sinun kauhukuvissa tapahtuu, jos mies myöhemmin ilmoittaa ettei haluakaan seurustella?
Tapahtuu se, että olen "tuhlannut" monta kuukautta mieheen, joka ei haluakaan minusta kuin seksiä. Olen ollut pitkään yksin ja haluaisin viimein parisuhteen. Olen jo 30v joten perhekin olisi kiva perustaa. Kuulostan nyt todella epätoivoiselta ja sitä kai vähän olenkin. Eniten minua kuitenkin pelottaa se, että itse olen rakastunut ja mies ei ja hän ei haluakaan mitään. Jotenkin sitä haluaa suojella itseään pettymyksiltä.
Että nyt kun sä olet 30, olisi se aika vaan sormia napsautamalla perustaa perhe.
Ei ne asiat valitetavasti toimi noin. En päälle kolmekymppisenä miehenä haluaisi mihinkään tekemisiin naisen kanssa, joka heti alkaa kinuta perhettä, koska hänestä vaan tuntuu, että nyt sen pitää tapahtua.
Minä tapailin alussa muitakin. Jossain vaiheessa mies otti asian puheeksi ja sanoi olevan ok sen kanssa, jos haluan nähdä vielä muita. Kuitenkin paljasti sitten, että asia haittaa häntä sen verran, ettei uskalla olla ihan rennosti ja vapautuneesti kanssani, jos tapailen muita. Minä jätin sitten muut kuviot, kun mies sanoi etten ole vain seksiseuraa vaan tykkää minusta, viihtyy seurassani ja tahtoo tulevaisuudessa parisuhteen. Ei ole kuitenkaan sanonut että haluaa sitä nyt minun kanssani vaan rauhakseen tutustutaan. Nyt mietin, että olenko hölmö jos jään vielä tähän ja jätän kaikki muut potentiaaliset. Minä todella pidän miehestä ja ei kiinnosta muut, mutta pelkään tuhlaavani aikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulle niissä sinun kauhukuvissa tapahtuu, jos mies myöhemmin ilmoittaa ettei haluakaan seurustella?
Tapahtuu se, että olen "tuhlannut" monta kuukautta mieheen, joka ei haluakaan minusta kuin seksiä. Olen ollut pitkään yksin ja haluaisin viimein parisuhteen. Olen jo 30v joten perhekin olisi kiva perustaa. Kuulostan nyt todella epätoivoiselta ja sitä kai vähän olenkin. Eniten minua kuitenkin pelottaa se, että itse olen rakastunut ja mies ei ja hän ei haluakaan mitään. Jotenkin sitä haluaa suojella itseään pettymyksiltä.
Että nyt kun sä olet 30, olisi se aika vaan sormia napsautamalla perustaa perhe.
Ei ne asiat valitetavasti toimi noin. En päälle kolmekymppisenä miehenä haluaisi mihinkään tekemisiin naisen kanssa, joka heti alkaa kinuta perhettä, koska hänestä vaan tuntuu, että nyt sen pitää tapahtua.
Ap ei kinunnut perhettä, vaan sitä, että seurustellaan ja tutustutaan vain toisiinsa, ei enää muihin. Jos mies ei ole tähän valmis, ei ole mukana ihastumista eikä rakastumista, jote. ajanhukkaa on silloin tuohon mieheen tutustuminen ylipäätään. Mies käyttää hyväkseen naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan hyvä ohje, mutta miksi käytät sanaa antaa? Onko seksi mielestäsi jotain, mitä nainen antaa miehelle? Entä jos ap itse haluaa seksiä? Entä jos hän haluaa sitä jopa enemmän kuin mies?
tässä tapauksessa missä ap. on rakastunut ja mies haluaa vain tapailla on miehellä ilmeisesti käsitys että aplta saa. Siksi mies on yhä kuvioissa jos ap. tistää jalat ristiin niin iso veikkaus on että mieskin lähtee roikuttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tapailin alussa muitakin. Jossain vaiheessa mies otti asian puheeksi ja sanoi olevan ok sen kanssa, jos haluan nähdä vielä muita. Kuitenkin paljasti sitten, että asia haittaa häntä sen verran, ettei uskalla olla ihan rennosti ja vapautuneesti kanssani, jos tapailen muita. Minä jätin sitten muut kuviot, kun mies sanoi etten ole vain seksiseuraa vaan tykkää minusta, viihtyy seurassani ja tahtoo tulevaisuudessa parisuhteen. Ei ole kuitenkaan sanonut että haluaa sitä nyt minun kanssani vaan rauhakseen tutustutaan. Nyt mietin, että olenko hölmö jos jään vielä tähän ja jätän kaikki muut potentiaaliset. Minä todella pidän miehestä ja ei kiinnosta muut, mutta pelkään tuhlaavani aikaa. Ap
No mies sanoi, että hän ei halua sinun tapailevan muita ja sinä lopetit muiden tapailun. Tapaileeko mies edelleen muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
"Saa" on varmaan väärä sana, olet ihan oikeassa. Pitäisi olla, että haluaa tapailla vielä muitakin. Eli ei halua vielä sitoutua yhteen. Eli kyseessä on ihminen, joka ei ole kovin ihastunut/rakastunut, koska haluaa tapailla muitakin.
Ei kaikki halua tapailla yhtään ketään.
Vierailija kirjoitti:
Puhu miehelle ihan suoraan ja rehellisesti. Kysy tapaileeko hän muita. Onko hän oikeasti kiinnostunut sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se raja on? Itse olen tapaillut miestä 3kk, eikä vielä seurustella. Ollaan siis keskusteluissa puhuttu vain tapailuista ja mies on sanonut, että haluaa katsella rauhassa miten tapailu etenee.
Keskusteluissa on kommentteja, että toiset ovat alkaneet seurustella heti parin päivän päästä tapaamisesta ja toisista on normaalia tapailla pitkään ennen seurustelua.
Jos te näätte ja panette toisianne, niin kyllä te ihan seurustelette. Tapailu ja seurustelu on ihan yksi ja sama asia, jos siinä on seksiä mukana.
Juuri näin. Toki sitten on nämä fwb-suhteet mutta niissä taas on jo erikseen sovittu että p*nnaan vaan eikä mitään muuta.
Tuo mies kuulostaa hieman oudolle. Joko hän pyörittää monta naista yhtä aikaa, tai on pahasti sitoutumiskammoinen tai sitten ei ole ihastunut ap:hen. Ei mikään näistä kolmesta vaihtoehdosta ap:n kannalta mikään kiva ole.
Ja itse en siis todellakaan olisi jaksanut katsella tollasta vuoden roikottamista, mutta ystäväni ja miehensä ovat olleet nyt monta vuotta onnellisesti yhdessä. Se oli ehkä heille sopiva tahti?
Itse olin miehestäni täysin varma jo 4-5 tapaamisen jälkeen ja hän kuulemma jo toisien treffien. Keskustelimme kuitenkin vasta kuukauden jälkeen, koska en itse halunnut painostaa miestä ja hän ajatteli minusta samaa. Emme tapailleet ekojen treffien jälkeen muita, joten mihin sitten sen tapailun/seurustelun rajan voi laittaa?