Mitkä asiat ihmisten kotona ovat mielestäsi köyhien juttuja?
Joko yksittäiset asiat tai tekijät, mitä tulee mieleen?
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskea nahkasohva.
Ja talo!
Kuka asuu ruskeassa nahkatalossa?
Siltsu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovinen suihkuverho
Paperinenko pitäs olla?
Voi luoja....
Ei.
Vaan lasinen suihkukaappi. Tai sitten tilaa on niin paljon että suihkujen yhteydessä ei tarvita mitään verhoja.
Suihkuverho on ahtaan neukkukuution juttuja.
Meillä on talossa monta sataa neliötä. Muovisia suihkuverhoja on neljässä kylpyhuoneessa, koska niissä on kylpyammeet. Kahdessa kylpyhuoneessa on suihkukopit. Poreamme on sitten ihan ilman mitään suojia. Taidamme olla oikein erityisen köyhiä.
Ovatko monta sataa neliötä jossain pakettitalossa jossain peräjunttilassa vai arkkitehdin suunnittelemassa kivitalossa etelän kasvukeskuksessa hyvällä sijainnilla?
Yhdessäkään paremman luokan talossa en meinaan ole suihkuverhoja nähnyt. Poreammeella en kehuskelisi -uima-altaan viereen rakennetulla porealtaalla taas kyllä....
Huuhteluaineen käry leijuu melkeinpä ulos asti.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun sisustusviuhka seinällä
Palapeilit
Just eilen ajattelin, että pitäisiköhän sisustaa kotini jokainen huone eri vuosikymmenten tyyliin. Siis niiden vuosikymmenten, kun olen elänyt. Yksi huone 60-lukua, toinen 70-lukua (tällainen mulla jo onkin), yksi 80-lukua jne.
Bukleematot, nahkasohvat, valkoiset seinät, kotiteatteri, keittiön laminaattiovet ja pientavarapaljous joka nurkassa.
olutmerkkien mainokset missä tahansa esineissä
sellainen tietty yhdistelmä nuhjuisuutta ja riemunkirjavuutta, vaikea kuvailla, mutta varakkaiden asunnoissa en ole tätä nähnyt vaikka olisivatkin krääsäpesiä
vaihtoehtoisesti skandityylin halpisversio jossa keinokuitumatot, seinätarroja, paljon valkoista lastulevyä
Vierailija kirjoitti:
Bukleematot, nahkasohvat, valkoiset seinät, kotiteatteri, keittiön laminaattiovet ja pientavarapaljous joka nurkassa.
Kaikki löytyy 😆
T. Kivitalossa Espoossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha suolakurkkupurkki tuhkiksena.
Meillä on!
Ehkä halvan margariinin käyttö. Vaikea kysymys.
Mä en edes tiedä mikä on halpaa ja mikä kallista margariinia kun en hintoja juuri katsele. Ostan vain sitä mitä aina yleensäkin. Meillä on Keijua. Minkä kuvan se antaa meistä?
T. Hyvätuloinen
Vierailija kirjoitti:
No en nyt ehkä ihan allekirjoita tuota.
Meidän perheessä ei kukaan tupakoi eikä lähipiirissä. Joskus sattuu kylään joku vieras joka polttaa niin silloin kaivan tuhkakupiksi juuri jonkun tyhjän säilykepurkin jonka joko heitän kyläilyn jälkeen pois tai jemmaan jonnekin ulos piiloon.
Tosin tupakointi ei kyllä ole köyhien juttu jos nyt oikein aletaan miettimään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on!
Mä en edes tiedä mikä on halpaa ja mikä kallista margariinia kun en hintoja juuri katsele. Ostan vain sitä mitä aina yleensäkin. Meillä on Keijua. Minkä kuvan se antaa meistä?
T. Hyvätuloinen
Köyhä 😉
Meillä on oivariinia, paras maku.
T: Kotihoidontuella kituuttava
Muoviset valkoiset parveketuolit.
Pyykinkuivausteline olkkarissa tai oikeastaan missä tahansa muualla kuin kodinhoitohuoneessa tai kylppärissä. Tähänkin joku varmaan sanoo, että vaan köyhät käyttää kuivaustelinettä..
Vessassa ei ole roskista siteille yms. Kiva kiikuttaa sitä verirättiä keittiön roskikseen kun on kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovinen suihkuverho
Paperinenko pitäs olla?
Voi luoja....
Ei.
Vaan lasinen suihkukaappi. Tai sitten tilaa on niin paljon että suihkujen yhteydessä ei tarvita mitään verhoja.
Suihkuverho on ahtaan neukkukuution juttuja.
Meillä on talossa monta sataa neliötä. Muovisia suihkuverhoja on neljässä kylpyhuoneessa, koska niissä on kylpyammeet. Kahdessa kylpyhuoneessa on suihkukopit. Poreamme on sitten ihan ilman mitään suojia. Taidamme olla oikein erityisen köyhiä.
Ovatko monta sataa neliötä jossain pakettitalossa jossain peräjunttilassa vai arkkitehdin suunnittelemassa kivitalossa etelän kasvukeskuksessa hyvällä sijainnilla?
Yhdessäkään paremman luokan talossa en meinaan ole suihkuverhoja nähnyt. Poreammeella en kehuskelisi -uima-altaan viereen rakennetulla porealtaalla taas kyllä....
Useamman miljoonan talo useamman miljoonan asukkaan kaupungin arvokkaassa lähiössä. Ja on meillä ulkona myös uima-allas. Tässä ilmastossa kun sisäallas olisi aika tylsä. Ja kyllä, hyvin rikkailla ihmisillä olen täällä nähnyt muovisia suihkuverhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on!
T. Hyvätuloinen
Se antaa typeryyden kuvan. Ja tietämättömyyden.
Se että kahvia keitetään täysi pannullinen.
Mulla on ihan samanlaista vaikka ennen olin varakkaampi ja nykyään persaukinen. Kaikkialla on esineitä, joihin on jokin projektisuunnitelma olemassa, kujinka niistä tehdään jotakin, mutta mitään projektia en ole koskaan aloittanut.
Remontoimaton koti. Mä oon pienituloinen (ja vailla säästöjä) ja lattioissa on alkuperäinen 50 v vanha muovimatto ja keittiössä samanikäiset lastulevykaapit. En osaa myöskään itse remontoida, joten en tiedä miten nuo korjaisi. Asunto on kuitenkin omistusasunto, joten vuokranantajaan ei voi vedota.