Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko näköjään omistaa suurehkon kaupungin euroopassa kun sinne ei saisi mennä

Vierailija
07.05.2018 |

Ollaan varattu viikon matka Euroopan kaupunkiin missä miehen sisko asuu.

Sai tästä ilmeisesti anopin kautta tietää ennenkuin kerroimme asiasta ja nyt on sitten kunnon show päällä.

Sieltä tulee viestiä miehelle että emme sitten yhtään aikaisemmin voineet ilmoittaa, ja ei hänellä ole aikaa meitä opastaa ja meistä huolehtia. Pitäis kuulemma peruuttaa matka.

Kysyin sitten anopilta mitä ihmettä hön on siskolle sanonut niin ei muuta kun että me olemme menossa samaan kaupunkiin missä hän asuu.

Soitin miehen siskolle ja sanoin että olisi kiva nähdä mutta jos se ei sulle sovi niin ok, hän alkaa toisessa päässä jankuttamaan että ei me osata siellä liikkua tai tiedetä mistään mitään ja hän ei kiireiltänsä ehdi ja hän kuulemma tietää sen että joudumme pyytämään kuitenkin häneltä apua jne.. ja jos jokin menee vikaa niin hän on ainoa joka pystyy siellä auttamaan ja taas painotti että hän ei kyllä millään ehdi.

Nyt vielä anoppi soittaa perään että jos me nut kumminkin vaihdettais kohdetta, sanoin että ei vaihdeta ja tästä on enää turha puhua.

Nyt me olemme jotenkin ymmärtämättömiä ihmisiä. Joo no pitää paikkansa, emme todellakaan ymmärrä tälläistä, kuka tahansa muu olisi varmaan iloinen että näkee pitköstä aikaa (jos siis omaan aikatauluun sopii) mutta tuskin käskee vaihtaamaan kohdetta jos ei sovi.

Oli vaan pakko purkautua.

Kommentit (349)

Vierailija
241/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että miksi veli ei itse soittanut siskolleen. Miksi ap hoitelee asioita kälyn kanssa. Ei siis ole mitenkään läheiset välit sisaruksilla. 

Mitä outoa tuossa on? Mäkin soittelen miehen siskolle useammin kuin mies. Ollaan kuitenkin tunnettu yli 20 vuotta ja hän on lapsemme kummi ja minulle todella läheinen. Soittelen myös hänen toiselle siskolleen vaikka hän on nuorempi ja ei niin läheinen, onko joku sääntö että vaan sisarukset saa hoidella tälläisiä asioita.

Tätä minäkin ihmettelen, meidän perheessä minä hoidan pääsääntöisesti kuulumiset sukulaisten kanssa.. kyllä mieskin välillä soittelee mutta ei niin usein kuin minä, mekin ollaan tunettu monta vuotta.

Aika monella on sellainen mielipide että miehen pitäis nämä asiat hoitaa kun on kerran hänen sisko.

Vierailija
242/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja jos veljeni tulisi vaimoineen tähän kaupunkiin sillä mielellä, ettei haittaa vaikka en ehtisi heitä tavata, niin kyllä vetäisin sellaiset herneet nenään ettei koskaan. Se olisi sellainen osoitus, etteivät he välitä minusta pätkäään. Olisin erittäin syvästi loukkaantunut. 

Höpö höpö. Se on sun asuinkaupunki, muille turistikohde. Lomalla pitäisi olla sukulaisten kanssa koko ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti! Repesin otsikollesi ääneen julkisella paikalla 😅 :)

Vierailija
244/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tässä ei ole kyse kapungin "omistamisesta" vaan siitä, että siskoa harmittaa, ettei pääse näkemään teitä. Tietenkään tämä ei oikeuta tällaiseen tökeröön käytökseen siskon puolelta, harminsa voi ilmaista asiallisestikin. Kyse on myös varmaan väärinkäsityksestä, sillä sisko ei kuullut asiasta teiltä, jolloin hänelle välittyi sellainen (aiheeton) hällä väliä siskosta -asenne, joka nyt kismittää. Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja voitte nauttia lomasta!

Vierailija
245/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että anoppisi on kertonut vähän ennemän kuin mitä sanoo. Toinen mennyt sitten ihan panikkiin, kun ei oikeasti ehdi olla oppaana. Väärinkäsitys puolin ja toisin. 

Toisaalta minä saisin suvun vihan niskaan, jos menisin Suomeen lomalle sillä periaatteella, että ei se haittaa vaikka ei ehditä nähdä.

Vierailija
246/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vähemmistössä mielipiteeni kanssa, mutta AP sun tekstistä paistaa ivailu ja huonot tavat.

Minun mielestäni on epäkohteliasta, että yksi perheenjäsen asuu ulkomailla ja hänen luonaan ei vierailla ollenkaan eikä sinne menosta edes vaivauduta ilmoittamaan, vaan hän kuulee asian anopilta. Epäkohteliasta! Ette taida olla läheisiä.

Vielä epäkohteliaammin olet toiminut miehesi kanssa, että tiedätte että sisko asuu nimenomaan siellä, ja on tosiaan täysin normaalia nähdä perheenjäseniä, ja olette varanneet loman koordinoimatta tai edes kysymättä koska hän olisi siellä.

Itse olisin tälläisessä tilanteessa kysynyt ensin, hei suunnittelemme matkaa Milanoon, olisi ihana nähdä syyskuun ekalla viikolla siellä. Majoitumme hotellissa, mutta sopisiko sinulle nähdä vaikka yhtenä päivänä, olisi kiva nähdä missä asut ja tavata muutenkin! Meillä mahdollisuus pitää lomaa vain tällä viikolla tms... Jos sisko tähän kohteliaaseen kyselyyn vastaisi jyrkän ein, niin sitten vain pahoittelisin ja sanoisin että meillä ainoa loma-ajankohta on tämä ja todella harmi ettei tällä kertaa nyt nähdä. Eli jos emme onnistuisi mitenkään MOLEMMILLE osapuolille sopivaa ajankohtaa järjestämään.

Mielestäni sinä AP olet tosi lapsellinen ja yksioikoinen, ja sisko on ymmärtävästi pahoittanut mielensä. Kyllä meidän perheessä matka koordinoitaisiin ja ajateltaisiin molempien puolten tunteita: hänen ikäväänsä ja odotuksia että perhe harvoin käy, ja teidän matkan onnistumista ja ajankohdan sopivuutta.

Sinuna soittaisin uudelleen, pahoittelisin että ette yrittäneetkään järjestää tapaamista, ja kohteliaasti pyytäisin onnistuuko hänen ohjelmaansa esim yhteinen illallinen, että toivoisitte nähdä.

Vierailija
247/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huonotapaisia ihmiset nykyään ovat🤔🤭

Vierailija
248/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta vastaan nyt aloitusviestiin. Ap, minusta on oikeasti vähän outoa mennä lomailemaan kälysi asuinkaupunkiin puhumatta hänelle asiasta mitään. Tietenkään teidän ei ole pakko, lakikaan ei velvoita ja voitte majoittua airbnb:n asuntoon vaikka hänen naapuriinsa, mikään ei teitä estä, mutta, mutta. Ihmisten kanssakäymisessä kun noudattaa hienotunteisuuden ja ystävällisyyden periaatteita, moni kohu jäisi nousematta.

Olisi ollut fiksua ilmoittaa ihan ensimmäiseksi siskolle henk.koht., että aiotte tehdä lomamatkan hänen kotikaupunkiinsa, muttei se velvoita häntä toki mihinkään. Olisi kiva tavata, jos sopii, vaikka lyhyestikin, lomanne aikana. Näin toimisitte fiksusti. No, kaatunutta maitoa ei takaisin kannuun saa, joten ohjeeni tuli liian myöhään. Halusin vain ilmaista sinulle, että oikeudet mennä ja tulla miten lystää ovat toki puolellanne, mutteivat fiksun kanssakäymisen säännöt.

Olisi vaan nytkin kannattanut lukea ketju ennen kuin kommentoit - tai edes ne ap:n kirjoittamat lisäselvennykset. Voithan lukea ne nytkin, niin huomaat, miten metsään menit arvailuinesi. 

Vierailija
249/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan vähemmistössä mielipiteeni kanssa, mutta AP sun tekstistä paistaa ivailu ja huonot tavat.

Minun mielestäni on epäkohteliasta, että yksi perheenjäsen asuu ulkomailla ja hänen luonaan ei vierailla ollenkaan eikä sinne menosta edes vaivauduta ilmoittamaan, vaan hän kuulee asian anopilta. Epäkohteliasta! Ette taida olla läheisiä.

Vielä epäkohteliaammin olet toiminut miehesi kanssa, että tiedätte että sisko asuu nimenomaan siellä, ja on tosiaan täysin normaalia nähdä perheenjäseniä, ja olette varanneet loman koordinoimatta tai edes kysymättä koska hän olisi siellä.

Itse olisin tälläisessä tilanteessa kysynyt ensin, hei suunnittelemme matkaa Milanoon, olisi ihana nähdä syyskuun ekalla viikolla siellä. Majoitumme hotellissa, mutta sopisiko sinulle nähdä vaikka yhtenä päivänä, olisi kiva nähdä missä asut ja tavata muutenkin! Meillä mahdollisuus pitää lomaa vain tällä viikolla tms... Jos sisko tähän kohteliaaseen kyselyyn vastaisi jyrkän ein, niin sitten vain pahoittelisin ja sanoisin että meillä ainoa loma-ajankohta on tämä ja todella harmi ettei tällä kertaa nyt nähdä. Eli jos emme onnistuisi mitenkään MOLEMMILLE osapuolille sopivaa ajankohtaa järjestämään.

Mielestäni sinä AP olet tosi lapsellinen ja yksioikoinen, ja sisko on ymmärtävästi pahoittanut mielensä. Kyllä meidän perheessä matka koordinoitaisiin ja ajateltaisiin molempien puolten tunteita: hänen ikäväänsä ja odotuksia että perhe harvoin käy, ja teidän matkan onnistumista ja ajankohdan sopivuutta.

Sinuna soittaisin uudelleen, pahoittelisin että ette yrittäneetkään järjestää tapaamista, ja kohteliaasti pyytäisin onnistuuko hänen ohjelmaansa esim yhteinen illallinen, että toivoisitte nähdä.

Ihmettelen pitkää sepustustasi ja mielipidettäsi, miten niin on epäkohteliasta, että yksi perheenjäsen asuu ulkomailla?

Ja miksi ihmeessä SINÄ soittaisit miehesi sisarelle, miksi miehesi ei soita itse?

Vierailija
250/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen pitkää sepustustasi ja mielipidettäsi, miten niin on epäkohteliasta, että yksi perheenjäsen asuu ulkomailla?

Ja miksi ihmeessä SINÄ soittaisit miehesi sisarelle, miksi miehesi ei soita itse?

Siis teidän toimintanne on äärimmäisen tökeröä ja epäkohteliasta, ei siskon ulkomailla asuminen 😍

Vierailija
251/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teidän toimintanne on äärimmäisen tökeröä ja epäkohteliasta, ei siskon ulkomailla asuminen 😍

Meidän toimintamme? Ei minun mieheni sisko asu Italiassa.

Vierailija
252/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kehtaisi lähteä tuollaiselle matkalle ensin varmistamatta, että onko kälyllä aikaa tavata. Maailmassa on niin monta reissupaikkaa, että todennäköisesti olisin ottanut äkkilähdön johonkin toiseen matkakohteeseen. Miehen siskon kaupunkiin mentäisiin silloin, kun hänellä on varmasti aikaa tavata. 

Mutta kukin suku toimikoon omalla tavallaan. 

Vierailija
253/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on mahdoton käly ja anoppi kun alkaa koko suvun matkoja säätämään. Minä en kyllä kehtaisi alkaa käskyttämään veljeni perhettä muuttamaan varattua matkaansa. Pitäisi varmaan lomatkin ensin kysyä sisarelta! Maailmalla on niin helppo matkustaa, että todennäköisesti veli vaimoineen voi varata uuden matkan jonakin toisena ajankohtana. Sitten kun arvon rouvalla tai neidillä on varmasti aikaa tavata.

Vierailija
254/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta olisi outoa, jos sisareni olisi tulossa kaupunkiin, jossa asun eikä kyselisi olenko edes kaupungissa silloin, tavataanko? Haluaisin kyllä tavata pidempään kuin yhdellä illallisella ravintolassa, jos asuisin toisella puolen Eurooppaa, eikä varmaan kuukausittain tavata.

No eihän ap miehensä kanssa ehtinyt edes kysymään kun anoppi oli ehtinyt ensin ja sisko sai raivarin.

Lukekaa nyt hyvät ihmiset edes aloitus, ennenkuin alatte vaahtoamaan.

Vierailija
255/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se miehen sisko missään ulkomailla asu. Jossain perähikiällä Suomessa, maitojunalla tullut takaisin vuosia sitten ja pitää vaan kulisseja pystyssä ja nyt ne sitten sortuu

Vierailija
256/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on mahdoton käly ja anoppi kun alkaa koko suvun matkoja säätämään. Minä en kyllä kehtaisi alkaa käskyttämään veljeni perhettä muuttamaan varattua matkaansa. Pitäisi varmaan lomatkin ensin kysyä sisarelta! Maailmalla on niin helppo matkustaa, että todennäköisesti veli vaimoineen voi varata uuden matkan jonakin toisena ajankohtana. Sitten kun arvon rouvalla tai neidillä on varmasti aikaa tavata.

En minäkään käskyttäisi ketään muuttamaan varattua matkaa, mutta en myöskään varaisi tuollaista matkaa. 

Vierailija
257/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kokemusta puolison kautta saadusta uudesta suvusta etten ihmettele AP:n dilemmaa lainkaan. Voimia.

Vierailija
258/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, onko tällainen kaupungin omistaminen tavallista kotimaassakin? Nimim. lomailen usein Suomessa sukulaisten kaupungeissa ilmoittamatta heille.

Vierailija
259/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaupunki? Lainaa kirjastosta oppaita ja ala opiskella kuinka siellä liikutaan ja missä kannattaa/haluatte käydä. Missä vaan pärjää kun valmistautuu huolella.

Sormi voi mennä suuhun miljoonakaupungissa äkkinäisellä...

Ja ymmärrän hyvin miehen siskoa, ei varmasti ole aikaa eikä voimia toimia turistioppaana!

Ymmärsitkö ettei sitä siskoa ole pyydetty eikä muutenkaan mitenkään asialla vaivattu? Eikä ap ole tuonut esiin että tarvitsisi minkäänlaista apua selviytyäkseen ulkomailla. Miten muka nykypäivänä aikuinen ihminen ei itse pärjäisi? Mulla ei ainakaan sellaista paikkaa oo vastaan tullut vaikka paljon olen matkustanut.

Vierailija
260/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaupunki? Lainaa kirjastosta oppaita ja ala opiskella kuinka siellä liikutaan ja missä kannattaa/haluatte käydä. Missä vaan pärjää kun valmistautuu huolella.

Sormi voi mennä suuhun miljoonakaupungissa äkkinäisellä...

Ja ymmärrän hyvin miehen siskoa, ei varmasti ole aikaa eikä voimia toimia turistioppaana!

Ymmärsitkö ettei sitä siskoa ole pyydetty eikä muutenkaan mitenkään asialla vaivattu? Eikä ap ole tuonut esiin että tarvitsisi minkäänlaista apua selviytyäkseen ulkomailla. Miten muka nykypäivänä aikuinen ihminen ei itse pärjäisi? Mulla ei ainakaan sellaista paikkaa oo vastaan tullut vaikka paljon olen matkustanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan