Miehen sisko näköjään omistaa suurehkon kaupungin euroopassa kun sinne ei saisi mennä
Ollaan varattu viikon matka Euroopan kaupunkiin missä miehen sisko asuu.
Sai tästä ilmeisesti anopin kautta tietää ennenkuin kerroimme asiasta ja nyt on sitten kunnon show päällä.
Sieltä tulee viestiä miehelle että emme sitten yhtään aikaisemmin voineet ilmoittaa, ja ei hänellä ole aikaa meitä opastaa ja meistä huolehtia. Pitäis kuulemma peruuttaa matka.
Kysyin sitten anopilta mitä ihmettä hön on siskolle sanonut niin ei muuta kun että me olemme menossa samaan kaupunkiin missä hän asuu.
Soitin miehen siskolle ja sanoin että olisi kiva nähdä mutta jos se ei sulle sovi niin ok, hän alkaa toisessa päässä jankuttamaan että ei me osata siellä liikkua tai tiedetä mistään mitään ja hän ei kiireiltänsä ehdi ja hän kuulemma tietää sen että joudumme pyytämään kuitenkin häneltä apua jne.. ja jos jokin menee vikaa niin hän on ainoa joka pystyy siellä auttamaan ja taas painotti että hän ei kyllä millään ehdi.
Nyt vielä anoppi soittaa perään että jos me nut kumminkin vaihdettais kohdetta, sanoin että ei vaihdeta ja tästä on enää turha puhua.
Nyt me olemme jotenkin ymmärtämättömiä ihmisiä. Joo no pitää paikkansa, emme todellakaan ymmärrä tälläistä, kuka tahansa muu olisi varmaan iloinen että näkee pitköstä aikaa (jos siis omaan aikatauluun sopii) mutta tuskin käskee vaihtaamaan kohdetta jos ei sovi.
Oli vaan pakko purkautua.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minulla menee tunteisiin, koska asun maassa, jonne on kalliit lennot mutkien kautta. Jos veljeni tulisi tänne lomalle minua tapaamatta, niin suuttuisin totaalisesti. Riippuu siis tilanteesta.
Veli halusi tavata. Sinä tässä esimerkissä olit liian kiireinen tavataksesi, eikä ilmaisesti mitään tekemistäsi voinut yhtään siirtää.
En voi ottaa lomaa milloin haluan valitettavasti. Ihmettelisin, että veljeni tulisi tänne kaikkien mutkien kautta maksaen kalliit liput tapaamatta siskoaan. Kyllä ihmettelisin ja todella paljon hänen tekemisiään.
Itse et voi ottaa lomaa milloin halust mutta vaadit että muut ottaa lomaa silloin kun sinulle sopii..
Tietysti, hänhän on The Ulkosuomalainen, luomakunnan kruunu ja koko suvun elämän keskipiste.
Tää on just ihan uskomatonta. Mun kaveripiiri on asunut eripituisia aikoja ympäri Eurooppaa ja maailmaa, ja jos tullaan samaan kaupunkiin, niin yritetään nähdä jos sattuu aikataulut kohdilleen, jos ei, niin sitten seuraavalla kerralla. Ei kukaan siitä tee mitään show'ta, kun kaikki matkustaa paljon työasioissa ja muuten, ja tilaisuuksia nähdä tulee. Sisko on ehkä vähän eri asia kuin kaverit, mutta toisaalta luulisi, että siskoa näkee joka tapauksessa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän sitä kaupunkia omi vaan on aidosti harmissaan, että ei ehkä näe veljeään. Tekin olette sillä asenteella, että ihan ok vaikka ei nähdä. Ehkä siellä ulkomailla kaipaa perhettä ja sukulaisiaan.
Vaikka olis kuinka harmissaan niin ei varmaan ole järkevää omalle veljelleen alkaa räyhäämään että ette pärjää täällä ja Minä en ehdi opastamaan ja vaihtakaa kaupunkia.
Jos oikeesti kaipaa perhettään ei käyttäydy noin, vaan sanoo että kiva kun tuutte yritän järjestää edes yhden vapaa illan.
Jos toinen on tullut lankoja pitkin ja raivonnut viesteissä moneen kertaan ettei ehdi näkemään niin ei siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin sanoa niin kuin ap, ”olis kiva nähdä mutta jos ei millään sovi niin ok” en minäkään anelemaan lähtisi tuollaisen käytöksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Ymmärrän kyllä senkin, että joku ulkosuomalainen pahastuu tämän ketjun aloitustilanteen tapaisesti. Mutta hän varmaankin pahastuisi vaikka asuisi ihan missä vaan, hän pahastuisi sen takia, että hän ei tullut mielestään tarpeeksi tai oikealla tavalla huomioiduksi.
Niinpä. Jos luonne on hankala jo Suomessa, niin ei se ruusuiseksi asuinpaikan takia muutu. Tietty tyyppi tykkää säätää sukulaisten asioita ja kieroilla selän takana muille sukulaisille. Ulkomailla asuminen antaa vain yhden väylän (lisää) toteuttaa sellaista tarvetta. Saman väylän mutta toisinpäin tällainen tyyppi saa, jos joku muu sukulainen muuttaa ulkomaille.. "Ei hän vaan ulkomaille muuttaisi, vaikka hänelläkin mahdollisuus olisi ollut, ettekö ajattele lapsia" jne. Yleisestikin uhkakuvien maalailua sukulaisten asioilla, koska "on huolissaan". Tiedän tällaisen tapauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minulla menee tunteisiin, koska asun maassa, jonne on kalliit lennot mutkien kautta. Jos veljeni tulisi tänne lomalle minua tapaamatta, niin suuttuisin totaalisesti. Riippuu siis tilanteesta.
Veli halusi tavata. Sinä tässä esimerkissä olit liian kiireinen tavataksesi, eikä ilmaisesti mitään tekemistäsi voinut yhtään siirtää.
En voi ottaa lomaa milloin haluan valitettavasti. Ihmettelisin, että veljeni tulisi tänne kaikkien mutkien kautta maksaen kalliit liput tapaamatta siskoaan. Kyllä ihmettelisin ja todella paljon hänen tekemisiään.
Itse et voi ottaa lomaa milloin halust mutta vaadit että muut ottaa lomaa silloin kun sinulle sopii..
Tietysti, hänhän on The Ulkosuomalainen, luomakunnan kruunu ja koko suvun elämän keskipiste.
Tää on just ihan uskomatonta. Mun kaveripiiri on asunut eripituisia aikoja ympäri Eurooppaa ja maailmaa, ja jos tullaan samaan kaupunkiin, niin yritetään nähdä jos sattuu aikataulut kohdilleen, jos ei, niin sitten seuraavalla kerralla. Ei kukaan siitä tee mitään show'ta, kun kaikki matkustaa paljon työasioissa ja muuten, ja tilaisuuksia nähdä tulee. Sisko on ehkä vähän eri asia kuin kaverit, mutta toisaalta luulisi, että siskoa näkee joka tapauksessa muutenkin.
Kaverit on nyt ihan eri asia kuin lähisukulaiset. Minä tapaan vanhempiani ja veljeäni vain kerran vuodessa pitkän välimatkan takia. Olisin kyllä harmissaan, jos veli tulisi tänne lomalle enkä ehtisi häntä näkemään vaikka työmatkan takia. En kuitenkaan mitään showta asiasta nostaisi. Olisin vaan harmissaan, kun muutenkin niin harvoin näkee.
Mä niin odotan, että apn anoppi tulee ketjuun kertomaan, että ihan hyvää hyvyyttään soitti Pirkko-Irmelille että veljes on tulossa kaupunkiin, ja että voisitko ottaa heidät sinne 20m2 yksiöön kun eihän heillä ole rahaakaan kun tuo miniäkin joutui nyt työttömäksi.. säästyisi se hotelliraha kun hänkin on joutunut lainaamaan heille rahaa; pari kolikkoa parkkiin kun eihän miniällä ollut edes kolikoita taskussa...
Vierailija kirjoitti:
[ Uranaisilla ei niinkään ole aikaa miettiä tämmöisiä, tai sitten on ajatusmaailma sellainen, että muitten elämä on heidän omassa hallussaan,.
Joo eikä niillä, jotka ovat joutuneet muuttamaan useampaan kertaan maasta toiseen. Omissa asioissa on aivan tarpeeksi järjestelemistä, ja maita olisi pikkasen liikaa "omistettavaksi".
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaupunki? Lainaa kirjastosta oppaita ja ala opiskella kuinka siellä liikutaan ja missä kannattaa/haluatte käydä. Missä vaan pärjää kun valmistautuu huolella.
Sormi voi mennä suuhun miljoonakaupungissa äkkinäisellä...
Ja ymmärrän hyvin miehen siskoa, ei varmasti ole aikaa eikä voimia toimia turistioppaana!
Eihän siskolta ollut yhtään mitään pyydettykään. Ja älypuhelimet on matkaan lähtijöillä varmaan mukana, kyllä kohteet löytyvät.
Me ollaan menossa häämatkalle Pariisiin missä miehen sukulainen asuu, onko nyt niin että meidän pitää kysyä häneltä lupa ja viettää hänen kanssaan aikaa siellä?
Ei tullut edes mieleen tuollainen, ajattelin että olemme sen pitkän viikonlopun ihan kahdestaan.. tuleekohan meillekkin nyt sukusota tämän vuoksi?
Aptä puolustetaan, koska anoppi ja käly. Entä jo kyseessä olisi apn äiti ja sisko?
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan menossa häämatkalle Pariisiin missä miehen sukulainen asuu, onko nyt niin että meidän pitää kysyä häneltä lupa ja viettää hänen kanssaan aikaa siellä?
Ei tullut edes mieleen tuollainen, ajattelin että olemme sen pitkän viikonlopun ihan kahdestaan.. tuleekohan meillekkin nyt sukusota tämän vuoksi?
Jos se on naispuoleinen niin tämän ketjun perusteella: kyllä
Vierailija kirjoitti:
Aptä puolustetaan, koska anoppi ja käly. Entä jo kyseessä olisi apn äiti ja sisko?
Siinä tapauksessa sanottaisiin kyllä, että asiahan ei ap:n miehelle kuulu mitenkään, joten hän pääsisi pälkähästä, kuten pääsee nytkin. Aina kaikki on vain naisten keskeistä lopulta. :( Ikävä kyllä. Miesten ei tarvitse puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverit on nyt ihan eri asia kuin lähisukulaiset. Minä tapaan vanhempiani ja veljeäni vain kerran vuodessa pitkän välimatkan takia. Olisin kyllä harmissaan, jos veli tulisi tänne lomalle enkä ehtisi häntä näkemään vaikka työmatkan takia. En kuitenkaan mitään showta asiasta nostaisi. Olisin vaan harmissaan, kun muutenkin niin harvoin näkee.
No edelleenkin Italia on niin lähellä, että näkeminen suht usein on ihan mahdollista, vaikka ei juuri tällä kertaa ehtisikään. Ja ap sanoi, että he saivat ex tempore -mahdollisuuden kahdenkeskiseen lomaan ja anopillekin sopi lasten hoitaminen - ei kai kukaan tuossa tilanteessa ala miettiä, että mitenköhän sen siskon aikataulut. Ja ap ja mieshän halusivat nähdä siskoa!
Nämä ketjun ulkomailla asuvat mammat antavat kyllä todella yksinkertaisen kuvan itsestään kun keuhkoavat täällä viesti toisensa jälkeen asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ap on aika yksityiskohtaisesti kertonut koko tilanteesta, mutta SILTI ihmetellään, että kyllähän se pitäisi miehen siskolle ilmoittaa, että ollaan menossa kyseiseen kaupunkiin lomalle tms.
Ai hyvää päivää onko tosiaan liikaa vaadittu, että itseasiassa lukisi ketjua ennenkin tulee keuhkoamaan? Näköjään on.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjun ulkomailla asuvat mammat antavat kyllä todella yksinkertaisen kuvan itsestään kun keuhkoavat täällä viesti toisensa jälkeen asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ap on aika yksityiskohtaisesti kertonut koko tilanteesta, mutta SILTI ihmetellään, että kyllähän se pitäisi miehen siskolle ilmoittaa, että ollaan menossa kyseiseen kaupunkiin lomalle tms.
Ai hyvää päivää onko tosiaan liikaa vaadittu, että itseasiassa lukisi ketjua ennenkin tulee keuhkoamaan? Näköjään on.
Nauroin eniten sitä että apn olis pitänyt sanoa anopille vaan että mennään lomalle eikä kertoa matkakohdetta vaikka kysyisi niin ei pidä kertoa koska normaalit ihmiset toimii näin:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No edelleenkin Italia on niin lähellä, että näkeminen suht usein on ihan mahdollista, vaikka ei juuri tällä kertaa ehtisikään. Ja ap sanoi, että he saivat ex tempore -mahdollisuuden kahdenkeskiseen lomaan ja anopillekin sopi lasten hoitaminen - ei kai kukaan tuossa tilanteessa ala miettiä, että mitenköhän sen siskon aikataulut. Ja ap ja mieshän halusivat nähdä siskoa!
Asun Keski-Euroopassa ja käyn Suomessa kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Lopetin Suomessa ramppaamisen, kun tajusin, ettei sisaruksia kiinnosta käydä vastaavasti minun luona kylässä. Nähtiin vain, kun kävin Suomessa. Vierailut olivat kovin yksisuuntaisia. Ehkä aloittaja ramppaa myös aina Suomessa ja nyt on harmissaan, kun kerrankin hänenkin luona olisi voinut käydä kylässä. Ymmärrän harmituksen, mutta en tuota käytöstä.
On sulla nolo mies kun ei juttele siskon kanssa kun suunnittelette matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen provoillut täällä useamman viestin. En asu ulkomailla vaan Vantaalla. Oli vähän tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen provoillut täällä useamman viestin. En asu ulkomailla vaan Vantaalla. Oli vähän tylsää.
Kiitos vilpittömyydestä, voitko kertoa vielä jonkun viestisi numeron, niin voisi tarkastella aitoa provoa? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vilpittömyydestä, voitko kertoa vielä jonkun viestisi numeron, niin voisi tarkastella aitoa provoa? :)
Voin katsoa myöhemmin, nyt ei ehdi.
Voi huoh sentään. Sinäkin.