Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko näköjään omistaa suurehkon kaupungin euroopassa kun sinne ei saisi mennä

Vierailija
07.05.2018 |

Ollaan varattu viikon matka Euroopan kaupunkiin missä miehen sisko asuu.

Sai tästä ilmeisesti anopin kautta tietää ennenkuin kerroimme asiasta ja nyt on sitten kunnon show päällä.

Sieltä tulee viestiä miehelle että emme sitten yhtään aikaisemmin voineet ilmoittaa, ja ei hänellä ole aikaa meitä opastaa ja meistä huolehtia. Pitäis kuulemma peruuttaa matka.

Kysyin sitten anopilta mitä ihmettä hön on siskolle sanonut niin ei muuta kun että me olemme menossa samaan kaupunkiin missä hän asuu.

Soitin miehen siskolle ja sanoin että olisi kiva nähdä mutta jos se ei sulle sovi niin ok, hän alkaa toisessa päässä jankuttamaan että ei me osata siellä liikkua tai tiedetä mistään mitään ja hän ei kiireiltänsä ehdi ja hän kuulemma tietää sen että joudumme pyytämään kuitenkin häneltä apua jne.. ja jos jokin menee vikaa niin hän on ainoa joka pystyy siellä auttamaan ja taas painotti että hän ei kyllä millään ehdi.

Nyt vielä anoppi soittaa perään että jos me nut kumminkin vaihdettais kohdetta, sanoin että ei vaihdeta ja tästä on enää turha puhua.

Nyt me olemme jotenkin ymmärtämättömiä ihmisiä. Joo no pitää paikkansa, emme todellakaan ymmärrä tälläistä, kuka tahansa muu olisi varmaan iloinen että näkee pitköstä aikaa (jos siis omaan aikatauluun sopii) mutta tuskin käskee vaihtaamaan kohdetta jos ei sovi.

Oli vaan pakko purkautua.

Kommentit (349)

Vierailija
221/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ap ja mies olisi siskolle ilmoittanut reissusta, jos anoppi ei olisi heti lähtenyt omin nokkinensa öyhöttämään.

Itse (iso)siskona olisin odotellut että veli ilmoittaa minulle itse, enkä alkanut kiukuttelemaan mitään oman äidin puheiden perusteella. Jotkut vanhemmat nyt on semmosia joiden on pakko päästä heti juoruilemaan, eikä edes antaa tilaa toiselle selittää tai kertoa uutisiaan.

Sitten kun se veli olisi minulle ilmoittanut, että hei tullaan lomailemaan kotikaupunkiisi ajankohtana x. Niin olisin sanonut, että on aika kiirettä töissä, mutta varmasti saadaan joku aika tapaamiselle sopimaan. Kuten jokainen pyrkii sopimaan tietty, mutta ei ole maailmanloppu jos ei oikeasti keritä. Tavataan vaan sitten seukki kerralla.

Ja koska veljeni ja vaimonsa eivät ole heikkolahjaisia, niin en epäilisi että kaksi puhetaitoista, normaaliin liikkumiseen kykenevää, kielitaitoista, korkeastikoulutettua ihmistä, jotka ovat reissaanneet ennenkin eivät pärjäisi lomareissulla Euroopassa. Jokainen normaali ihminen pärjää.

Monesti oman asuinpaikkansa kaikista menoista ei ole edes perillä, en minä esim. tiedä voiko omassa asuinpaikassani harrastaa kansantansseja, mutta jos niistä veli olisi kiinnostunut, niin hän olisi varmaan jo googletellut asiaan ja etsinyt tietoa.

Maailma on nykyään myös pienentynyt siinä suhteessa, että internet on mahdollistanut meille sen että voimme tietää jo matkustuskohteestamme etukäteen todella paljon. On keskustelupalstoja, facebook-ryhmiä, matkustussivustoja jne.

Uskon myös että jokainen reissuun lähtevä osaa ottaa matkavakuutuksen.

Jos jotain sattuisi, niin jälleen jokainen normaali menisi vaikka sairaalaan katsomaan omaistaan, eikä kihise kotona "no niin minähän tiesin, että eivät osaa.." Vaikka kyseessä olisi esim. tilanne jossa toinen auto olisi törmännyt matkailijoiden taksiin.

Ei se paikallinen välttämättä ihan oikeasti tiedä missä on paras ruoka. Hänhän voi syödä vaikka aina kotona tai jos on niin kiireinen ihminen, niin syö töissä. Ravintolaopastuksia on myös netti täynnä.

Eikä varmasti ekaa kertaa reissuun yhdessä lasten jälkeen lähteviä harmita se ettei nyt tullut syötyä kaupungin parasta pizzaa, vaan toisiksi parasta.

Pienten lasten vanhemmat monesti tykkää enemmän siitä, että saavat syödä ruokaa joka on lämmintä ja sen saa syödä ilman, että käyttää yhtä välissä pissalla, pyyhkii kaatuneen maidon pöydältä tai pitää itkevää lasta sylissään.

Iltamenotkaan ja epäilyttävät kadut eivät ehkä kiinnosta niin, koska hetkellisesti lapsivapaalla pariskunnalla ole hieman intressejä viettää myös hotellihuoneessa kahdenkeskistä aikaa ;)

Vierailija
222/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulaan ei ole vielä kysynyt ap:n lasten ikää ja mesonnut siitä että noin ja näin pientä ei saa jättää hoitoon.. Ihme!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja jos veljeni tulisi vaimoineen tähän kaupunkiin sillä mielellä, ettei haittaa vaikka en ehtisi heitä tavata, niin kyllä vetäisin sellaiset herneet nenään ettei koskaan. Se olisi sellainen osoitus, etteivät he välitä minusta pätkäään. Olisin erittäin syvästi loukkaantunut. 

No ei olisi varaa olla. Jos veljesi ja vaimosi tulisivat sinne esim. viikon lomalle etkä ehtisi heitä tavata niin enemmän se minusta kertoisi siitä, että itse et taida välittää heistä ihan hirveästi. Todella harvoin joku on oikeasti niin kiireinen, että ei ehdi tapaamista järjestää monen päivän aikana, jos sitä aidosti haluaa.

Ja ap, jättäkää tuollainen suoraa sanottuna ääliö omaan arvoonsa. Niin typerää ja lapsellisen kuuloista käytöstä miehesi siskolta, en ymmärrä ollenkaan

Vierailija
224/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi loukkaantua, kun ette ottaneet häntä huomioon suunnitelmissanne, vaikka matkustatte niin lähelle.

Vierailija
225/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minulla menee tunteisiin, koska asun maassa, jonne on kalliit lennot mutkien kautta. Jos veljeni tulisi tänne lomalle minua tapaamatta, niin suuttuisin totaalisesti. Riippuu siis tilanteesta. 

Veli halusi tavata. Sinä tässä esimerkissä olit liian kiireinen tavataksesi, eikä ilmaisesti mitään tekemistäsi voinut yhtään siirtää.

En voi ottaa lomaa milloin haluan valitettavasti. Ihmettelisin, että veljeni tulisi tänne kaikkien mutkien kautta maksaen kalliit liput tapaamatta siskoaan. Kyllä ihmettelisin ja todella paljon hänen tekemisiään. 

Itse et voi ottaa lomaa milloin halust mutta vaadit että muut ottaa lomaa silloin kun sinulle sopii..

Tietysti, hänhän on The Ulkosuomalainen, luomakunnan kruunu ja koko suvun elämän keskipiste.

Tää on just ihan uskomatonta. Mun kaveripiiri on asunut eripituisia aikoja ympäri Eurooppaa ja maailmaa, ja jos tullaan samaan kaupunkiin, niin yritetään nähdä jos sattuu aikataulut kohdilleen, jos ei, niin sitten seuraavalla kerralla. Ei kukaan siitä tee mitään show'ta, kun kaikki matkustaa paljon työasioissa ja muuten, ja tilaisuuksia nähdä tulee. Sisko on ehkä vähän eri asia kuin kaverit, mutta toisaalta luulisi, että siskoa näkee joka tapauksessa muutenkin.

Kaverit on nyt ihan eri asia kuin lähisukulaiset. Minä tapaan vanhempiani ja veljeäni vain kerran vuodessa pitkän välimatkan takia. Olisin kyllä harmissaan, jos veli tulisi tänne lomalle enkä ehtisi häntä näkemään vaikka työmatkan takia. En kuitenkaan mitään showta asiasta nostaisi. Olisin vaan harmissaan, kun muutenkin niin harvoin näkee. 

No edelleenkin Italia on niin lähellä, että näkeminen suht usein on ihan mahdollista, vaikka ei juuri tällä kertaa ehtisikään. Ja ap sanoi, että he saivat ex tempore -mahdollisuuden kahdenkeskiseen lomaan ja anopillekin sopi lasten hoitaminen - ei kai kukaan tuossa tilanteessa ala miettiä, että mitenköhän sen siskon aikataulut. Ja ap ja mieshän halusivat nähdä siskoa!

Ap oli käynyt siellä 15 vuotta sitten joten tuskin on kertaakaan käynyt kälyn luona.

Vierailija
226/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menossa häämatkalle Pariisiin missä miehen sukulainen asuu, onko nyt niin että meidän pitää kysyä häneltä lupa ja viettää hänen kanssaan aikaa siellä?

Ei tullut edes mieleen tuollainen, ajattelin että olemme sen pitkän viikonlopun ihan kahdestaan.. tuleekohan meillekkin nyt sukusota tämän vuoksi?

Peruutatte nyt varmuuden vuoksi sen matkan ja käytte päiväseltään tutustumassa Seurasaaren ulkoilmamuseoon.

Eksyisitte kumminkin siellä Pariisissa ja tuskin osaatte edes ranskaa, ainakaan täydellisesti.

Vierailija
227/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minulla menee tunteisiin, koska asun maassa, jonne on kalliit lennot mutkien kautta. Jos veljeni tulisi tänne lomalle minua tapaamatta, niin suuttuisin totaalisesti. Riippuu siis tilanteesta. 

Veli halusi tavata. Sinä tässä esimerkissä olit liian kiireinen tavataksesi, eikä ilmaisesti mitään tekemistäsi voinut yhtään siirtää.

En voi ottaa lomaa milloin haluan valitettavasti. Ihmettelisin, että veljeni tulisi tänne kaikkien mutkien kautta maksaen kalliit liput tapaamatta siskoaan. Kyllä ihmettelisin ja todella paljon hänen tekemisiään. 

Itse et voi ottaa lomaa milloin halust mutta vaadit että muut ottaa lomaa silloin kun sinulle sopii..

Tietysti, hänhän on The Ulkosuomalainen, luomakunnan kruunu ja koko suvun elämän keskipiste.

Tää on just ihan uskomatonta. Mun kaveripiiri on asunut eripituisia aikoja ympäri Eurooppaa ja maailmaa, ja jos tullaan samaan kaupunkiin, niin yritetään nähdä jos sattuu aikataulut kohdilleen, jos ei, niin sitten seuraavalla kerralla. Ei kukaan siitä tee mitään show'ta, kun kaikki matkustaa paljon työasioissa ja muuten, ja tilaisuuksia nähdä tulee. Sisko on ehkä vähän eri asia kuin kaverit, mutta toisaalta luulisi, että siskoa näkee joka tapauksessa muutenkin.

Kaverit on nyt ihan eri asia kuin lähisukulaiset. Minä tapaan vanhempiani ja veljeäni vain kerran vuodessa pitkän välimatkan takia. Olisin kyllä harmissaan, jos veli tulisi tänne lomalle enkä ehtisi häntä näkemään vaikka työmatkan takia. En kuitenkaan mitään showta asiasta nostaisi. Olisin vaan harmissaan, kun muutenkin niin harvoin näkee. 

No edelleenkin Italia on niin lähellä, että näkeminen suht usein on ihan mahdollista, vaikka ei juuri tällä kertaa ehtisikään. Ja ap sanoi, että he saivat ex tempore -mahdollisuuden kahdenkeskiseen lomaan ja anopillekin sopi lasten hoitaminen - ei kai kukaan tuossa tilanteessa ala miettiä, että mitenköhän sen siskon aikataulut. Ja ap ja mieshän halusivat nähdä siskoa!

Ap oli käynyt siellä 15 vuotta sitten joten tuskin on kertaakaan käynyt kälyn luona.

Emmekä me tiedä kauanko käly on siellä asunut. 

Vierailija
228/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menossa häämatkalle Pariisiin missä miehen sukulainen asuu, onko nyt niin että meidän pitää kysyä häneltä lupa ja viettää hänen kanssaan aikaa siellä?

Ei tullut edes mieleen tuollainen, ajattelin että olemme sen pitkän viikonlopun ihan kahdestaan.. tuleekohan meillekkin nyt sukusota tämän vuoksi?

Jos se on naispuoleinen niin tämän ketjun perusteella: kyllä

Minä ainakin olen provoillut täällä useamman viestin. En asu ulkomailla vaan Vantaalla. Oli vähän tylsää.

Kiitos vilpittömyydestä, voitko kertoa vielä jonkun viestisi numeron, niin voisi tarkastella aitoa provoa? :)

Voin katsoa myöhemmin, nyt ei ehdi.

Ap:n miehen loukkaantunut sisko...

Vierailija
229/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa en ihmettele enää yhtään miksi esim. tälläkin keskustelupalstalla ihmiset kirjoittavat niin paljon ihmissuhdeongelmistaan. Ei yhtään osata tulkita toisia vaan mennään minä-minä-asenteella. "Mä teen näin ja ihme, kun se loukkaantui, ei oo mun vika."

Onneksi omassa elämässä ei ole tällaista draamaa, mutta taitaa johtua siitä, että osaamme huomioida myös toisten tunteet ja puhumme suoraan asioista ilman mitään venkoiluja.

Vierailija
230/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kyllä ihan parasta av-tasoa. Tästä saadaan vielä monta vitsi ja heittoa uusiin ketjuihin.

MInun  tätini asuu Skotlannissa, toinen täti Kööpenhaminassa, serkku Berliinissä, toinen serkku Lontoossa, kolmas serkku Tukholmassa. Mun yksi isoisovanhempani asuu Rovaniemellä. Lapsen kummitäti, läheinen ystäväni,  asuu Pariisissa. Miehen sisko asuu Brysselissä ja hänen perheellään  on mökki myös Alpeilla.

Saanko mennä työmatkalle Brysseliin ja olla näkemättä miehen siskoa? Saammeko perheenä vierailla Lontoossa, jos mun serkku on silloin työmatkalla Yhdysvalloissa? Saammeko ajaa lentää Kittilään lomalle ilman että käymme tapaamassa yhtä isoisovanhempaani Rovaniemellä? Saako Tukholman risteilyllä viettää päivän ihan vain kaupungilla hummaillen vai pitääkö sopia kahvilakäynnistä serkun kanssa?

Joskus haluamme lomailla vain oman perheen kanssa, joskus kahdestaan miehen kanssa ja joskus on niin kiireinen työmatka, että ei vain jaksa ottaa yhteyttä kehenkään.

Vierailija
231/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa matkaa vaan! Miten taas naiset saivat yksinkertaisesta asiasta tämmösen sopan 😳

Niinpä. Väärinkäsityksiä voi sattua ja mammat kuitenkin heti juoksee koneelle loukkaantuneina purkamaan mieltä ja suurentelemaan asiaa.

Omassa perheessä kun sattuu väärinkäsityksiä, ne puhutaan lävitse, eikä aleta kolmatta maailmansotaa sen takia.

Vierailija
232/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa en ihmettele enää yhtään miksi esim. tälläkin keskustelupalstalla ihmiset kirjoittavat niin paljon ihmissuhdeongelmistaan. Ei yhtään osata tulkita toisia vaan mennään minä-minä-asenteella. "Mä teen näin ja ihme, kun se loukkaantui, ei oo mun vika."

Onneksi omassa elämässä ei ole tällaista draamaa, mutta taitaa johtua siitä, että osaamme huomioida myös toisten tunteet ja puhumme suoraan asioista ilman mitään venkoiluja.

Siis niinpä, ihan törkeetä apltä, saavat miehen kanssa extempore loma mahdollisuuden, lapsenvahdin ja halvan lipun tykkäämäänsä maahan ja kehtaavaksi varata viikoksi parisuhdeloman ilman kälyn lupaa!

Miten kehtaavatkin, ainahan kälyn pitää antaa hyväksyntänsä miten aikuiset ihmiset viettävät vapaa-aikansa.

Nyt vaan perumaan lomamatkat, menettävät siinä vaan rahaa ja istumaan persusta homeessa kotisohvalla koska kälylle voi tulla paha mieli. Varmastikkaan koko viikon aikana hänellä ei ole irrota minuuttiakaan näille lomalaisille, ei edes kahvittelunkaan verran. On niin kiireinen ja tärkeä ihminen, että kyllä nyt muiden pitää pomppia hänen tahtonsa mukaan.

Vierailija
233/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän sitä kaupunkia omi vaan on aidosti harmissaan, että ei ehkä näe veljeään. Tekin olette sillä asenteella, että ihan ok vaikka ei nähdä. Ehkä siellä ulkomailla kaipaa perhettä ja sukulaisiaan. 

No, itse yli 20 vuotta ulkosuomalaisena elänyt olen sitä mieltä, että jos ulkosuomalainen kaipaa perhettään ja sukulaisiaan, niin se on sen ulkosuomalaisen ongelma. Siitä ei missään nimessä voi syyllistää niitä Suomeen ja taakseen jättäneitä. Jokainen ulkosuomalainen on itse tehnyt päätöksen lähteä ja lähtiessään pitää olla sinut sen kanssa, että ikävä tulee ja että lähtijänä voi jäädä sukulaisten prioriteettilistalla hännille heidän matkustaessaan. Varsinkin, kun aika tekee tehtävänsä ja elämän täyttää muut ihmiset puolin ja toisin. Näin se vaan on. Parhaiten säilyy sellaiset suhteet, joissa ei ole painostamista ja syyllistämistä. Vuosikymmeniäkin, vaikka välissä olisi mantereita.

Vierailija
234/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä asettua näiden molempien asemaan.. ymmärrän hyvin , että ulkomailla asuvalla siskolla ikävä sukuaan, ja tuntuu absurdilta, jos ei näe veljeään ja tämän vaimoaan, vaikka olisivat kivenheiton päässä. Samalla ymmärrän ap:tä, ihana lähteä reissuun jonne on haaveillut, jos se mahdollisuus tulee.

Sitä em ymmärrä, että miehen sisko kieltäisi tulin kyseiseen kaupunkiin (varmaan jotenkin hormoniraivo pöllyssä noin sanonut !).

Ja sitä, että miten on niin kamala kiire, ettei ees yhdesti kerkeis syömässä käydä yhdessä.

Ja ap:lle, sä oisit voinu ehkä tahdikkaammin hoitaa ton niin, että oisit esim whqtsup viestillä laittanut miehen siskolle heti kun kaikki hoitu, että "hei kuule, me oltais tulossa käymään siellä näin extempore, ois ihana nähdä! Oisko mahdollista treffata esim joku päivä "

Nyt ehkä kannattaa vaan kälyltä kysyä, että mitä kiireitä hänellä on, että eikö voi tosiaan etes yhtenä päivänä nähdä. Ja jos ei passaa, niin sano että on kyllä tosi harmi, mutta nähdään sitten toiste :)

Vierailija
235/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on aikuisista ihmisistä tullut näin kädettömiä, ettei onnistu sanomaan sukulaiselleen, ettei kaipaa tämän läsnäoloa lomaillessaan samassa kaupungissa? Tai että tulee julkisesti itkemään, kun joku sanoi mielestäni pahasti? Aina saa hävetä...

Vierailija
236/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että miksi veli ei itse soittanut siskolleen. Miksi ap hoitelee asioita kälyn kanssa. Ei siis ole mitenkään läheiset välit sisaruksilla. 

Vierailija
237/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa matkaa vaan! Miten taas naiset saivat yksinkertaisesta asiasta tämmösen sopan 😳

Niinpä. Väärinkäsityksiä voi sattua ja mammat kuitenkin heti juoksee koneelle loukkaantuneina purkamaan mieltä ja suurentelemaan asiaa.

Omassa perheessä kun sattuu väärinkäsityksiä, ne puhutaan lävitse, eikä aleta kolmatta maailmansotaa sen takia.

Joo, normaalisti näin. Mutta ei ole kovinkaan normaalia käskeä veljeään puolisoineen lomailemaan eri kaupunkiin, kuin missä itse asuu, kun aikuiset ihmiset eivät muka ilman siskon apua pärjää (miten pärjäävät sitten siellä toisessa kaupungissa?).

Vierailija
238/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että miksi veli ei itse soittanut siskolleen. Miksi ap hoitelee asioita kälyn kanssa. Ei siis ole mitenkään läheiset välit sisaruksilla. 

No entä sitten, jos sisarukset eivät ole läheisiä? Ylipäätään, mikä siinä on, että verisukulaisuus jotenkin velvoittaa sietämään sietämättömiä ihmisiä? Jotkut sukulaiset, jopa sisarukset, on niin luonnovikaisia että niistä on vaan parempi pysyä kaukana. Jos ulkosuomalaisen tykönä ei sukulaiset laukkaa tie sonnalla, voi kenties katsoa peiliin, ehket ole kovin kaivattu. Miksiköhän?

Vierailija
239/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ketju niin ei tarvitse ihmetellä.

Anoppi ehti ensin ja veli sai siskoltaan tulta ja tulikiveä kännykkäänsä.

Vierailija
240/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa tuossa on? Mäkin soittelen miehen siskolle useammin kuin mies. Ollaan kuitenkin tunnettu yli 20 vuotta ja hän on lapsemme kummi ja minulle todella läheinen. Soittelen myös hänen toiselle siskolleen vaikka hän on nuorempi ja ei niin läheinen, onko joku sääntö että vaan sisarukset saa hoidella tälläisiä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä