Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sunnuntailisä?

Vierailija
07.05.2018 |

Olen pian ylioppilaaksi valmistuva lukiolainen, ja olen armeijan alkuun asti töissä lämmityskeskuksella 9e/h tuntipalkalla. Eihän tuo palkka kummoinen ole, mutta onpahan jotain tekemistä. Täysin kiveenhakattuja työaikoja ei ole, vaan teen töitä yleensä ma-pe ja joskus la n. 7-10 tuntia päivässä. Työhön kuuluu siis lämmityskeskuksen ylläpitäminen (lämmitys, siivoaminen, talonmiehen työt yms.) sekä tarvittaessa pomon auttaminen muissa hommissa kuten puiden haussa ja muiden hänen omistamiensa kiinteistöjen hoitamista.
Sunnuntaisin en ole ollut töissä kuin kerran, ja sain kyseiseltä palkkakaudelta juuri sihteerin lähettämän palkkalaskelman. Siinä ei ollut minkäänlaista sunnuntailisää, vaan kaikilta päiviltä tunnit oli laskettu tavalliseen tapaan.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että sunnuntailisä kuuluu saada kaikissa töissä vaikka sitä ei työsopimuksessa mainittaisikaan. Netistä en täysin tyhjentävää vastausta löytänyt. Kuuluisiko sunnuntailisää siis saada vai ei? Miten sihteeriltä pitäisi kysyä asiasta? En kuitenkaan varsinaisesti tahtoisi asettua poikkiteloin nyt kun minulla vihdoinkin on työpaikka...

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rohkeasti paljanlaskijalta. Nopeasti luin finlexiä, ja siellä poissuljetaan talonmiehen työt työaikalain piiristä. Voi olla, että vetoaa tuohon lainkohtaan.

Vierailija
2/4 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy rohkeasti paljanlaskijalta. Nopeasti luin finlexiä, ja siellä poissuljetaan talonmiehen työt työaikalain piiristä. Voi olla, että vetoaa tuohon lainkohtaan.

Nyt ei puhuta työajasta, vaan sunnuntaityöstä ja siitä kuuluu lain mukaan maksaa tuplapalkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta, työaikalakiin kuuluu myös palkat ( siis vuorolisät)

Vierailija
4/4 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin tuplapalkka. Älä asetu poikkiteloin eli kiukuttele vaan huomautat palkanlaskijalle että on tainnut unohtua tuo sunnuntai tuosta..