Tilaatko Hesburgerissa "pehmyen" vai "pehmiksen"?
Kiinnostaisi tietää. Hesburgerin työntekijätkin voivat vastailla asiakkaiden puolesta. Siis sanooko joku oikeasti siellä, että "yksi pehmyt, kiitos"?
Kommentit (27)
En asioi hesessä. Kuvittelisin tuon olevan joku tavaramerkkijuttu eli pehmis on jonkun toisen tahon käytössä?
En kumpaakaan. Olin 15-vuotiaana jäätelökioskissa kesätöissä ja silloin tuli syötyä pehmiksiä kyllä ihan loppuelämän tarpeiksi. Siis se pehmiskonehan piti pestä säännöllisesti ja silloin sisällä olevat pehmismassat meni joko viemäriin tai sai itse syödä myös. Mähän tietty pursottelin joka kerta pari kolme pehmistä itselleni aina ennen kuin aloitin koneen pesun. Kiloja taisi tulla melkein viisi sen kesän aikana lisää ja sellainen yliannostus pehmikseen, etten ole sen jälkeen kertaakaan halunnut edes maistaa. 😂
Joo, huomasin taannoin Hesessä käydessäni, että heillä pehmisten nimi on nykyään pehmyt. Tuntui oudolta ja tavallaan hauskalta, mutta ei edelleenkään herättänyt ostohaluja.
Hesel töis ja suurin osa tilaa joko pehmisen tai jäätelön. Pehmyt nimi johtuu just tost et Valiolla yksinoikeus pehmikseen.
entäs mäkkärissä double quarder pounder with cheese😂
Olen töissä hesessä ja on kyllä pänniny tuo sana. :D Ite sanon aina pehmis. Usein asiakkaat tilaa esim. "Yks tommonen pehmyt kinuskikastikkeella"
Tekis mieli sanoa, kun joku epäröiden sopertaa pehmyttä, et sano vaan ihan pehmis, tai jätski. :D
Tilaa Maire. Sen merkkistä se Hesen pehmyt o .
Näin asia varmastikin on.
Jos ja kun nimi on Pehmyt, niin silloinhan se tosiaan taipuu Pehmyen. Kuten airut tai tiehyt.