Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolainan ottaminen "välimiehen" avulla

Vierailija
06.05.2018 |

Eli siis en voi itse saada pankista lainaa, koska en ole töissä. (Lisätään vielä, että olen aina hoitanut kaikki raha-asiani mallikkaasti, olen poissa työelämästä omasta valinnastani, en elä tuilla ja välimies tietää tilanteeni ja on täysin omasta halustaan mukana eikä halua korvausta.)
Ajatuksena on, että välimies ottaisi lainan omiin nimiinsä, lainaisi summan sitten minulle, ja minä maksaisin velkaa hänelle kuukausittain takaisin saman verran, kuin lainan lyhennys on pankille.
Onko tämä mahdollista tai laillista? En viitsi pankista mennä kyselemään, jos onkin niin, että tällainen järjestely on syytä tehdä kaikessa hiljaisuudessa, eikä pankin huomion kiinnittäminen ole järkevää.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Puhoksen pimeä myyjä, kallis Canadan Goose parkatakki lämmikkeenä. Tuli vaan mieleen kun sanoit ettet halua näyttää naamaasi pankissa.

Vierailija
102/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo välimies oikein on? Ja miksi hän ei halua hyötyä mitään, mutta haluaa ryhtyä tosi riskipitoiseen ja hankalaan rumbaan? Ja miksi ap hankkimassa taloa yksin? Ei siis asuntoa, vaan ihan taloa? Ymmärtäisin, jos ap:lla on lapsia tai mies, joka maksaa kaiken (niin toki saakin tehdä), mutta todellako ap ajattelee hankkia, asua ja hoitaa omakotitaloa yksin? Onko välimies ap:n ex-puoliso, jonka kanssa yhteisiä lapsia? Mikä talo on tuollainen, että 80 % hinnasta on muutama kymmenen tuhatta? Ilmeisesti syrjäseudulla ja vanha talo?

"lainasumma on vain muutama kymmenen tuhatta, minulla on 20% asunnon hinnasta säästettynä ja laina-aika olisi noin 5-8 vuotta."

Oletko ap ikinä kuullut asp-lainasta? Ainakin sen avulla luultavasti saisit ihan pankkilainaakin, jos nykytilanteesi on väliaikainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, mutta todella idiootti saa "välimies" olla jos tällaiseen lähtee.

Miksi?

Luonnollisestikin teemme velkakirjan välimiehen kanssa, joten hyväksikäyttöön ei jää mahdollisuutta. 

ap

Luonnollisesti voi käydä miten tahansa vaikka teillä onkin velkakirja olemassa. Entä jos "välimies" kuolla kupsahtaa kesken kaiken? Menet vain pokkana näyttämään sitä velkakirjaasi ja väität että asunto on sinun? Ei se niin mene. Entä verot, korot, vakuutukset? Tyhmiäkö olette? Juridinen vastuu? Voi luoja että tämä maa kantaa noin idiootteja kansalaisia.

No niinpä näyttää kantavan, sinäkin vastailet, vaikka et näköjään sanaakaan ole ymmärtänyt.

Miten välimiehen kuoleminen vaikuttaa ap:n asuntoon? Kauppakirja on se joka ratkaisee asunnon omistajan, ja siinä on ap:n nimi. Velka hoidetaan kuolinpesän kanssa aivan kuten muutkin velat.