Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan ottaminen "välimiehen" avulla

Vierailija
06.05.2018 |

Eli siis en voi itse saada pankista lainaa, koska en ole töissä. (Lisätään vielä, että olen aina hoitanut kaikki raha-asiani mallikkaasti, olen poissa työelämästä omasta valinnastani, en elä tuilla ja välimies tietää tilanteeni ja on täysin omasta halustaan mukana eikä halua korvausta.)
Ajatuksena on, että välimies ottaisi lainan omiin nimiinsä, lainaisi summan sitten minulle, ja minä maksaisin velkaa hänelle kuukausittain takaisin saman verran, kuin lainan lyhennys on pankille.
Onko tämä mahdollista tai laillista? En viitsi pankista mennä kyselemään, jos onkin niin, että tällainen järjestely on syytä tehdä kaikessa hiljaisuudessa, eikä pankin huomion kiinnittäminen ole järkevää.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sen estäisi - paitsi kateellinen naapuri..??

Vierailija
2/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, mutta todella idiootti saa "välimies" olla jos tällaiseen lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätään vielä, että lainasumma on vain muutama kymmenen tuhatta, minulla on 20% asunnon hinnasta säästettynä ja laina-aika olisi noin 5-8 vuotta.

ap

Vierailija
4/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on asuntolainan vakuutena. Jos tuttava ottaa asuntolainan, asuntokin pitäisi hänen ostaa. Hän ei saa pankista asuntolainaa muutoin. Eli asunto tulisi hänen nimiinsä?

Vierailija
5/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välimiehen" pitää sitten ottaa asunto myös omiin nimiinsä. Ei pankki hänelle asuntolainaa myönnä ilman asuntoa. Eli et omistaisi asuntoa, jota maksaisit.

Vierailija
6/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan takuuna on yleensä asunto. Jos välimiehesi ottaa lainan, niin hänen pitää myös ostaa asunto, joka sitten on pankin omistuksessa siihen saakka, että laina on maksettu.

Vierailija
7/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Luonnollisestikin teemme velkakirjan välimiehen kanssa, joten hyväksikäyttöön ei jää mahdollisuutta. 

ap

Vierailija
8/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki vaatii asunnon panttikirjat itselleen eli ei onnistu ainakaan asuntolainana. Jos muuten vakuudet riittää, niin muuta lainaa saattaa saada, mutta korot voivat olla kovemmat.

Vierailija
9/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimiehellä on velaton asunto ja mökki, joten takuita on riittävästi. Kiitos tosin huomioista, tajusin juuri että laina ei välttämättä voikaan olla asuntolainaa vaan jotain muuta lainaa, koska tosiaan minun asuntoni ei tule välimiehen nimiin. 

ap

Vierailija
10/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimiehellä on velaton asunto ja mökki, joten takuita on riittävästi. Kiitos tosin huomioista, tajusin juuri että laina ei välttämättä voikaan olla asuntolainaa vaan jotain muuta lainaa, koska tosiaan minun asuntoni ei tule välimiehen nimiin. 

ap

Mutta miten saisit asunnon nimiisi?

Vierailija
11/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluottojen korot ovat aivan eri luokkaa kuin asuntolainojen.

Vierailija
12/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Luonnollisestikin teemme velkakirjan välimiehen kanssa, joten hyväksikäyttöön ei jää mahdollisuutta. 

ap

Jos, pankki, jolla toimintansa volyymin takia on enemmän riskonottokykyä kuin tavallisella ihmisellä, ei usko että saat velkasi maksettua riittävällä todenäköisyydellä, niin olisihan tavallinen ihminen hullu ottaessaan sen riskin.

Vierailija
13/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä saanut ihan pankista sata tonnia asuntolainaa vaikken ollut sillä hetkellä missään töissä eikä seuraavasta työpaikasta tietoakaan. Kannattaa kysyä ensin siitä omasta pankista joka tietää tilanteesi, jos tulee kättä nenään niin onhan noita pankkeja aika monta muutakin.

Ongelmaksi välimiehen osalta tulee että pankki varmaan haluaa sen ostettavan asunnon lainan vakuudeksi, ja siitä tulee sitten melkoiset selittelyt miksei onnistu jos asuton on sinun nimissäsi. Sitten taas jos välimies ostaa omiin nimiinsä, menee varainsiirtovero toiseen kertaan.

Vierailija
14/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimies ostaa asunnon, ottaa siihen lainan. Kaupan jälkeen myy sinulle osamaksulla. Tässä tilanteessa toki kaikki verot ja maksut menee kahteen kertaan... Kannattaa laskea tuleeko halvemmaksi näin (pienempi korko asuntolainassa) vai jollain muulla, korkeakorkoisemmalla lainalla.

Vierailija
15/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutusluottojen korot ovat aivan eri luokkaa kuin asuntolainojen.

Precis. Olisi todella idioottimaista ottaa kulutusluottoa asunnon ostamiseen, kun asuntolainassa on edullisempi korko ja asuntolainan korosta saa verovähennystä.

Vierailija
16/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kyllä välimieheltä viisasta koko omaisuuttaan pistää likoon tämmöiseen juttuun, ottaa laina ja vielä laittaa omaisuuttaan vakuudeksi. 

Vierailija
17/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

ap

Huh, huh - kyllä välimies on aika tyhmä jos tähän lähtee mukaan, ulosottoon kun hommat lopulta menevät, niin luuletko "välimiehen" olevan siellä ihan kärkisijoilla rahojaan takaisin saamassa?

Vierailija
18/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaihtoehto olla että ostatte asunnon yhdessä? Lainankin voisi ehkä ottaa molempien nimiin, riippuu vähän kuka tämä välimies on ja mikä hänen suhteensa on sinuun. Ja kun olet maksanut lainan kokonaan, niin siirrätte asunnon kokonaan sinun nimiisi, mahtaisiko tällä välttää mitään veroja ja maksuja?

Vierailija
19/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran meinaat asunnon 5-8 vuodessa maksaa, niin säästäisin itse 5 vuotta ja ostaisin sitten asunnon itse niin ettei tarvitse välikäsiä.

Vierailija
20/103 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on välimiehen nimissä, se osakekirja jää pantiksi pankille kaupanteon yhteydessä. Ja se laina on välimiehen verotuksessa näkyvä ja asunto myös. Joten ei oikein onnistu jos pankkilainaa tarvitaan. Ja tyhmähän olisit: omaisuus ei olisi sun virallisesti etkä saisi lainasta verovähennyksiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi