Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku nainen yritti " käräyttää" minut hotellin aamupalalla

Vierailija
06.05.2018 |

Olin saada sydärin, kun viereisestä pöydästä kuului äkkiä kovalla äänellä että mitäs sinä niillä gluteenittomilla teet kun äsken otit tavallista leipää? Siis mitä helvettiä?! O Oikeastikko joku kyylää mitä ventovieraat ottavat?! Ja huutaa siitä vielä suureen ääneen että tuo tuossa varastaa gluteenitoomia tuotteita.
Olin siis kerännyt itselleni syömiset, vienyt pöytään ja mennyt sitten hakemaan aamiaista tyttärelleni jolla keliakia...

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetista voi varastaa vain ottamalla ruokaa mukaan.

Kieltämättä kerran risoi isosti, kun tyyppi oli ottanut jälkiruokapöydästä noin 5 tavallista leivonnaista ja 3 erityisruokavalioista ja närppi jokaisesta vähän eikä henkilökunta ollut huolehtinut erityisten riittävyydestä ja jäin itse ilman jälkkäriä.

Vierailija
22/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan sitä myös haitannut, jos ei-laktoosi-intolerantti ottaa laktoositonta? Itse voin käyttää tavallisia maitotuotteita ilman pahoja ongelmia, mutta olen huomannut, että  esim. laktoosittomasta jäätelöstä vatsa ei mene niin kuralle kuin tavallisesta. Joten käytän välillä tavallisia ja välillä laktoosittomia maitotuotteita. Jos käyttäisin kaikessa laktoositonta, maksaisin turhaan enemmän saamatta juuri lisähyötyä.

Vaikka ei olisi keliakiaa, niin kai sille gluteiinillekin voi olla eri tasoisia herkkyyksiä, niin että on joskus ok syödä gluteiinitonta, muttei kuitenkaan ole niin pahaa ongelmaa, että pitäisi käyttää rahansa ostaakseen ihan aina gluteiinitonta. Joskus jopa kannattaa kokeilla, tuleeko gluteiinittomasta erilainen olo kuin tavallisesta. Tämän takia kerran tilasinkin pizzan gluteiinittomalla pohjalla. (En havainnut mitään eroa olossa, mutta pizza oli ihmeellisen pienikokoinen, vaikka maksoikin enemmän.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli naisella oli pekonin lisäksi kurkkua tai tomaattia omalla lautasellaan, olisit voinut valittaa, kuinka tämä varastaa kasvissyöjiltä. Ihme sekopää. Noutopöydän kaikki tuotteet ovat lähtökohtaisesti tarjolla kaikille, ellei toisin ole ilmoitettu. Moni syö mielellään gluteenitonta leipää, vaikka ei olisikaan keliaakikko. Minä esimerkiksi saan tavallisesta leivästä lieviä ilmavaivoja, joten yritän rajoittaa sen syömistä, ja saatan juuri hotelliaamiaiselka ottaa vaikkapa viipaleen tavallista leipää ja viipaleen gluteenitonta leipää.

Mä myös ole crohnikkona tällainen viljatuotteiden hylaihminen, joka kestää vähän tai kestää harvoin, mutta on olemassa jokin sietokyvyn kynnys, jota ei auta ylittää, tai alkaa lima, veri ja nivelkivut. Gluteenittomia juttuja sietää vähän enemmän tai useammin, mutta jonkin kastikesuurusteen tms. annan mennä, oli mitä oli. Päätin jo aikaa sitten, että jos törmään tällaisin toisten syömisiä vahtiviin kyttäsherlokkeihin, annan erityisen yksityiskohtaisen ja graafisen selityksen siitä, mitä suolistossani tapahtuu vehnänpuputuksen jälkeen. Vielä ei ole tarvinnut tehdä sitä kuin työpaikalla.

Vierailija
24/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maistanut gluteenitonta leipää, eikä se ole hyvää joten ei todellakaan tee mieli syödä niitä itse, kiitos vain!  Tyttö onneksi sopeutui nopeasti, kun ei 5v enää muista niin hyvin sitä normaalin leivän makua .

Ap

Pirkan riisi-maissileipä on herkkua. Vähän kuin riisikakut, mutta tiiviimpää. Ostin äskettäin kokeilun halusta, maistuu vaikka tuorejuuston kanssa. Nam!

Vierailija
25/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Haluatko että myrkytän lastesi ruuan?” On minun go-to vastaus jos joku ryttyilee ravintolassa.

Vierailija
26/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eli-keliaatikot kahmivat myös gluteenittomia tuotteita,  jos siellä on jotain hyvän näköistä. Ja sitten oikea keliaatikko voi jäädä ilman .(

Totta, mutta tästä voidaan mainita henkilökunnalle, ei kailottaa koko kansalle...

- keliaakikko

Vierailija
27/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pojallahan sen vehnäallergian lisäksi myös maitoallergia ja gluteenittomistakaan ei kaikki käy ilman että kysyy, onko vehnää, kun niissä voi olla sitä vehnätärkkelystä. Pari kertaa onnistui, että hänelle laitettiin ruokavalioon sopiva leipäpala valmiiksi ja sen sai nimellä pyytämällä. Niitä oli tuotevalikoimassa muutenkin, mutta pojalle varattiin varmuuden vuoksi erikseen. Eräässä hotellissa hänelle tehtiin kaurapuuroa, kun muuten oli neliviljaa. Aika hyvin on joustettu isompien ketjujen hotelleissa.

Vierailija
28/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KeliaaTikko xd

Vierailija
29/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko todella ainoa jota tässä häiritsee lähinnä se että äiti hakee ensin aamupalaa itselleen ja sitten vasta (5 v ?) lapselleen?

Vierailija
30/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko todella ainoa jota tässä häiritsee lähinnä se että äiti hakee ensin aamupalaa itselleen ja sitten vasta (5 v ?) lapselleen?

Keliakia oli todettu 5-vuotiaana, tytär ei kai enää ollut 5-vuotias.

Vierailija
31/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit työntänyt sille banaanin suuhun ohikävellessäsi.

Vierailija
32/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut etelässä seurattua kun jotkut tekevät evässämpylöistä itselleen eväät ja laittavat ne hartaasti ensin ympärilleen vilkuiltuaan käsilaukkuunsa.

Joskus otan vielä videopätkän tuosta ja laitan nettiin.

Vierailija
33/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on tullut etelässä seurattua kun jotkut tekevät evässämpylöistä itselleen eväät ja laittavat ne hartaasti ensin ympärilleen vilkuiltuaan käsilaukkuunsa.

Intiassa aamupalalla oli tarjolla myös muovirasioita, joihin sai kerätä itselleen lounaan mukaan.

Ja vaikka ei olisikaan sallittua, joka tapauksessa kyttäämällä häpäiset vain itse itsesi.

Vierailija
34/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiassa aamupalalla oli tarjolla myös muovirasioita, joihin sai kerätä itselleen lounaan mukaan.

Ja vaikka ei olisikaan sallittua, joka tapauksessa kyttäämällä häpäiset vain itse itsesi.

Espanjassa aamupalalla ei ollut tarjolla muovirasioita koska toiminta on kiellettyä.

Paljon pahemmin se eväiden tekijä itsensä häpäisee...

Vierailija
35/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisturistit ottivat aamupalalta puuroa ruokatermokseen.

Vierailija
36/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keliakia oli todettu 5-vuotiaana, tytär ei kai enää ollut 5-vuotias.

Täyttänyt jo 6v  ja tein itselleni aamupalan sillä välin kun mietti, mitä ottaa.

ap

Vierailija
37/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette jos ottaa sieltä jotain mukaan? Olinko hirveä rikollinen, kun vein sairastuneelle miehelleni  sämpylän huoneeseen tai kun otin lapselle, joka intti ettei ole nälkä hedelmän ,kun tiesin että kyllä se nälkä sitten tulee.

Vierailija
38/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa aamupalalla ei ollut tarjolla muovirasioita koska toiminta on kiellettyä.

Paljon pahemmin se eväiden tekijä itsensä häpäisee...

Niin kuten mainitsin kaikkialla se ei ole sallittua.

Silti jos sinä kuvaat vieraita ihmisiä sämpylän takia, niin kyllä sori vain sinä olet tilanteessa se pelle.

Vierailija
39/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pöh. Olisin katsonut tuollaista päästä varpaisiin ja todennut, että buffet-aamiaisella saa ottaa ihan kaikkea tarjolla olevaa ruokaa, eikä syömiseni kuulu kenellekään muulle.

Minä ainakin otan mitä tahansa, mikä näyttäå hyvältä. Enkä ole allerginen millään tavalla.

Seinähulluhan se nainen oli, mutta ihan vaan takaisin sanoakseni ja hiukan käytöstavoille opettaakseni saattaisin vastata.

Vierailija
40/56 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette jos ottaa sieltä jotain mukaan? Olinko hirveä rikollinen, kun vein sairastuneelle miehelleni  sämpylän huoneeseen tai kun otin lapselle, joka intti ettei ole nälkä hedelmän ,kun tiesin että kyllä se nälkä sitten tulee.

Mielestäni todellakin noin voi tehdä, sillä ovathan mies ja lapsi yhtälailla maksavia asiakkaita. Ulkona odottavalle kaverille sen sijaan en lähtisi sämpylöitä keräämään.