Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan pahin juttu, mutta olisin ostamassa vaaterättiä. Kysyin missäpäin ja myyjä ilmoitti läheisen asuntoalueen. Laitoin yvn heti. Ei vastausta. Viikon päästä laitoin ketjuun laittaneeni yvn. Muita kyselijöitä ei ketjussa ole. Myöhemmin kyselin vielä onko edelleen vaate hänellä. Ei vastausta edelleenkään.
Ei halunnut myydä sinulle. Minäkin kerran laitoin lyhyen viestin yhdelle kyselijälle että varattu toiselle vaikka ei ollut. En halunnut sitä ihmistä kotiini, tunnen ihmisen ja tiedän että on kitupiikki tinkaaja ja muutenkin täysin huijarin maineessa.
Miksi jokin vaaterätin kauppa pitää sopia omaan kotiin? Ennen korona-aikaa kun myyntiä harrastin, sovin tavaranhaun läheiseen kahvilaan. Auton takakontistakin voi tavarat luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan pahin juttu, mutta olisin ostamassa vaaterättiä. Kysyin missäpäin ja myyjä ilmoitti läheisen asuntoalueen. Laitoin yvn heti. Ei vastausta. Viikon päästä laitoin ketjuun laittaneeni yvn. Muita kyselijöitä ei ketjussa ole. Myöhemmin kyselin vielä onko edelleen vaate hänellä. Ei vastausta edelleenkään.
Ei halunnut myydä sinulle. Minäkin kerran laitoin lyhyen viestin yhdelle kyselijälle että varattu toiselle vaikka ei ollut. En halunnut sitä ihmistä kotiini, tunnen ihmisen ja tiedän että on kitupiikki tinkaaja ja muutenkin täysin huijarin maineessa.
Miksi jokin vaaterätin kauppa pitää sopia omaan kotiin? Ennen korona-aikaa kun myyntiä harrastin, sovin tavaranhaun läheiseen kahvilaan. Auton takakontistakin voi tavarat luovuttaa.
Helpompaa. Ei tarvitse lähteä kamoja roudaamaan ympäriinsä. Nykyään on myös paljon noita ohareiden tekijöitä.
Myyjä oli myymässä kahta samanlaista tuotetta hintaan X, eli hinta oli selvästi kauppapaikan käytäntöjen mukaan molemmista. Noutaessani hän alkoi tinkiä että eikö se nyt kuitenkin voisi olla hyvä hinta yhdestäkin kappaleesta ja jos haluan molemmat niin voisin saada hiukan alennusta (kaksinkertaisesta hinnasta) ja jotain muuta kamaa mukaan...
Koitin myydä yhtä neuletta eräälle naiselle. No, hän vakuutti sen haluavansa joten ajattelin että selvä, nyt hoituu tämäkin alta. Kysyin maksutapaa, hän sanoo että verkkopankki, tämäkin oli okei.
Sitten jäin odottamaan, että maksaa niin saan neuleen postitettua. Ei maksua ensimmäisenä iltana, sitten ei toisenakaan. Molempina iltoina laittoi viestin, että ei ehdi koska lapsi sitä ja tätä. Toinen samassa kaupungissa asuva tyyppi sitten halusi ostaa vaatteen. Laitoin tälle ensimmäiselle naiselle viestiä että aikooko maksaa, haluan neuleesta nyt lähinnä eroon ja että menee sille joka seuraavana on jonossa ja pääsee sen hakemaan, ellei maksa nyt tulevan illan aikana. Taas tuli viesti että lapsella on nuhaa ja kuumetta, hän ei ehdi maksaa. Päätin antaa asian olla ja myin vaatteen seuraavalle.
Lopulta tämä ensimmäinen ostaja laittoi viestiä 3 päivää myöhemmin, että miksei tuotetta enää löydy. Kerroin myyneeni. Tämähän veti sitten herneet nenäänsä, että olen varsinainen ihmisp*rse koska en sympatioinut hänen lapsensa nuhakuumetta ja olin luvannut neuleen hänelle. Ainoa vaan, että siinä ajassa mitä hän kertoi lapsensa lenssusta, olisi hän saanut kyllä maksettua ostoksensa moneen kertaan :D että välillä näin. En vain ymmärrä.
Möin torilla merkkilaukkua ja paljon oli ostajaehdokkaita jonossa.
Aioin myydä ensimmäiselle joka otti yhteyttä.
Se oli virhe. Ensin sanoi ostavansa ja sovittiin kaupat ja maksutapa. Sain häneltä hänen yhteystietonsa. Sitten se alkoi..... olen varmaan huijari, kun minun nimellä ja puhelinnumerolla ei löydy mitään tietoja. No numeroni on salattu ihan täysin puhelinmyyjien takia. Varmaan en ole ainut. Selitin ostajalle tämän, niin sanoi miettivänsä seuraavaan päivään.
Minä peruin kaupat ja möin seuraavalle jonossa olevalle ja kaikki meni putkeen.
Ostajan nimi on muistissa, niin en tee enää toista virhettä.
Näitä on monia. Yks oli sellainen, että olin vaihtamassa tavaraa x tavaraan y jonkun fb harrasteryhmän kautta. Tyyppi antoi oson ja puhelinnumeronsa. Mentiin osotteeseen, jossa olevassa kerrostalossa ei ollut edes ko. rappua. Laiton tekstarin, että öö mitäs tää tarkoittaa, tyyppi alko antaa ohjeita, että menkää siitä ja siitä ja kirkon ohi ja jonnekin, että hän on nyt pyykkituvassa. Olin että voitko nyt antaa osotteen, ei millään voinut kun pyykkäsi. Siinä vaihdettiin pari viestiä ja totesin, että tää kauppa jää nyt tähän kun et kerro osotetta missä voidaan tavarat vaihtaa. Sitten tuli vielä viesti että no voi harmi, kun hän olisi niin halunnut ne minun tavarat... (ARGH!)
Toisen kerran olin myymässä suhteellisen kookasta lipastoa. Sitä tulikin sitten pariskunta katsomaan. Lipasto sattui olemaan harrastehuoneessa, jossa paljon tietotekniikkaa, kameraa yms pientä kätevää tavaraa, niin pariskuntapa sitten alkoi elein ja sanoin esittämään, että voitaisko mennä toiseen huoneeseen, niin he voivat tuumata ottavatko lipaston. Totesin, että voitte mennä tuonne ulos tuumailemaan, laittakaa tekstari jos otatte, niin kannetaan ulos. Eivät ottaneet. Olisivat varmaan halunneet tuumailla mitä mahtuu kasseihin / takkien alle.
Sitten yksiä kauppoja yrittäessä miespuoliselle ostajalle olisi käyneet ainoastaan ajat puolen yön jälkeen kaupantekoon. No, en yllättäen myynyt, kun tuli vähän sellainen fiilis, että mitähän mies kuvitteli pääsevänsä ostamaan.
Apua, näitä lukiessa tulee mieleen karmeita muistoja siitä ajasta kun Facebookissa kirppikset olivat noita ryhmiä joissa ihan hirveitä ylläpitäjiä! Ne varailijat jotka laittoivat kaikkeen nopeimpana av ja niitä ei saanut mitenkään ohittaa tai nostivat ylläpitäjän avulla hirveän riidan. Siinä sitten kaikki odottivat kun jonon eka tinki ja mietti ja sähläsi ja mittaili ja kyseli mieheltä ja sitten vapauttikin koko jutun. Onneksi tuli Marketplace, voi myydä kenelle haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on nimeltään Pirkka0
, mitä moni luulee naisen nimeksi ja on ulkonäöltäänkin pitkätukkainen blondi. Möi sitten Facen kirppiksellä sänkyä ja joku vanhahko mies laittoi viestin " Olet kaunis nainen. Voisin tulla testaaamaan sänkyä" Alkujärkytyksen jälkeen veli oli kuolla nauruun ja niin kyllä minäkin kun tapauksesta kuulin, kiimainen ukkopolo luuli velipoikaa naiseksi!
Tää on se ainoa tilanne, missä voisi lähettää dick picin...
Vierailija kirjoitti:
Paikallisfacekirppiksillä on vakkari av-tyypit. Jo siinä vaiheessa tietää, että tuo sitä ei kylläkään ota ja vituttaa, jos jonossa on varma ostaja.
täällä on joukko mummoja jotka varaa mutta ei osta. sitten kun kukaan ei osta, ilmestyy oven taakse tarjoaa esim.kympin tuotteesta 2 euroo.
Vierailija kirjoitti:
Keräilen vanhoja My Little Ponyjä. Viitisen vuotta sitten sain huuto.net:istä huudettua vähän harvinaisemman yksilön sopuhintaan. Itse kauppa meni hyvin, poni saapui nopeasti ja hyvässä kunnossa.
Outous alkoi kun sain sen kuvattua ja laitettua englanninkieliseen blogiini luonnollisesti mielissäni löydöstäni. Lähes välittömästi sain vihaisen viestin: "Where did you buy this and when? >:C". Kerroin huutaneeni sen suomalaiselta sivustolta hiukan alle viikko sitten. Alkuperäisen viestin lähettäjä vastasi lyhyesti tyyliin: "Aijaa, no et sinä oo sitten se joka vei MUN ponin MUN nenän edestä".
Olin vähän kysymysmerkkinä, joten menin vilkaisemaan tän tyypin omaan blogiin ja se oli joku 30-v. brony, joka oli kirjoittanut uhkaavan blogitekstin siitä mitä se tekis sille tyypille joka oli huutanut Ebaystä samaisen ponin, jota tämä tyyppi piti oman itsensä ilmentymänä. Blokkasin bronyn äkkiä. Tunsin väistäneeni luodin :S
Minä olisi tuhonnut ponin vaikka polttamalla ja kuvannut videolle. Lähettänyt video tuolle tyypille. :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä klassinen. Myin käyttämättömiä rintaliivejä torissa, en olisi millään halunnut niitä heittää roskiin. Laitoin ilmoituksen ja meni noin 5 sek kun 55v mies olisi halunnut ostaa ne.
wink: kannattaa myydä käytetyt naisten pikkuvaatteet *reilulla* hinnalla. Aina löytyy ostaja.
Vierailija kirjoitti:
Apua, näitä lukiessa tulee mieleen karmeita muistoja siitä ajasta kun Facebookissa kirppikset olivat noita ryhmiä joissa ihan hirveitä ylläpitäjiä! Ne varailijat jotka laittoivat kaikkeen nopeimpana av ja niitä ei saanut mitenkään ohittaa tai nostivat ylläpitäjän avulla hirveän riidan. Siinä sitten kaikki odottivat kun jonon eka tinki ja mietti ja sähläsi ja mittaili ja kyseli mieheltä ja sitten vapauttikin koko jutun. Onneksi tuli Marketplace, voi myydä kenelle haluaa!
Meidän omassa oli yksi, joka varasi lähes kaiken mutta ei ottanut. Nykyään tainnut poistua kokonaan facebookista, sai varmaan huonoa palautetta.
sei ei ole hullu joka pyytää. vaan maksaja.
aina voi tinkiä.
eikös tarkoitus ole päästä niistä ylimääräisistä tavaroista eroon. eikä yrittää tienata. ohi verottajan.
monikin ns ammattimyyjä ilmoittelee vaikka kuinka paljon myytäviä tavaroitaan.
ei voi kenelläkkään olla useita vuosia myytävä tavaraa esim. 10 v putkeen. ilmoitukset ja uutta tavaraa pukkaa.
joku pyysi joskus arabian astiasta jotain 100 e. kertoi että leimat löytyy.
sanoin tarjoan 5 e. tuli ikävä viesti takaisin ja etten myy sillä hinnalla.
sanoin katsos missä ne leimat on ja astia on todella huonokuntoinen.
eipä sanonut enää mitään.
kauppaa tehdä niin. että aina on mahdollisuus tinkiä.
ärsyttävät ilmoitukset torissa. tuo kahvipaketti tai suklaata. annetaan osiossa. eihän silloin mitään ilmaiseksi anneta. pöllöt kahvin tms ruinaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.
Eiköhän kahvipaketti-juttu juonna siitä että vieläkin jotkut kuvittelee että useimmilla on kahvipaketteja kotona valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Torista löysin kivan tv-tason. Hinta 50€. Sovittiin kaupat, myyjä oli joku paremmin toimeentuleva mies. Me mentiin miehen kanssa hakemaan perusverkkareissa. Kun yritin maksaa ei suostunut ottamaan rahaa vastaan, saatiin sitten se tv-taso ilmaseksi. Tuli olo että mies jotenkin sääli meitä eikä kehdannut ottaa rahaa vastaan.
Myin lapsen legoja. Olin jakanut ne kahteen settiin, toiseen yleisiä, toiseen erikoisia (minecraft, techno etc).
Eräs pikkupoika tuli äitinsä kanssa. Ja poika kelpuutti tavaran mutta muistutti omaani vuosien takaa että otti sydämestä ja annoin toisen laatikollisen ja lego-lautapelin kaupan päälle.
ei varmasti johdu mistään sellaisesta... että kotona aina useampi paketti.
ahneuttaan yrittävät jotain saada. kun pitäisi ilmaiseksi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää odottele ostajia. Jos on sovittu vaikka että ostaja tulee aamulla, oletan hänen tulevan klo 10 mennessä. Kerran sain vihaisen ostajan tulemaan lankoja pitkin, koska hänen mielestään klo 10.30 on vielä aamu. Minusta ei ole, ei edes lauantaina, eikä oltu enää kotona. Voi olla että olisin odotellut hiukan aikaa mikäli ostaja ei olisi jo kerran siirtänyt hakua. Nyt sitten olikin jo matkalla meille.
Tästä viisastuneena ilmoitan nykyisin tarkasti, että olemme kotona klo 8-10 ja 20-21.
Miksi paljon 👎.
Aamu on aamu, kymmeneltä alkaa a a m u p ä i v ä, koska keskipäivä on jo klo 12.00.
Ei sitten voi sopia ihan kelloaikaa :D
Vierailija kirjoitti:
ei voi kenelläkkään olla useita vuosia myytävä tavaraa esim. 10 v putkeen. ilmoitukset ja uutta tavaraa pukkaa.
Tähän puuttuisin, että kyllä voi. Minulla esim. on 6 lasta, ja kyllä riittää vuodesta toiseen vaatteita, harrastusvälineitä ym. :)
Ja sitten voi olla shoppailusta tykkääviä, jotka ostelevat paljon ja laittavat sitten vanhempia ylimääräisiä myyntiin kun kotona ei tila riitä, eikä tässä välttämättä ole mitään tienaamisen ajatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa. Ei tarvitse lähteä kamoja roudaamaan ympäriinsä. Nykyään on myös paljon noita ohareiden tekijöitä.
Ensin yksi itkee, kun vieras ihminen tulee kotiovelle. Ja sitten, kun siihen tarjoaa toimivaa vaihtoehtoa, toinen valittaa "vaikeutta" sopia tapaaminen jonnekin muualle kuin kotiin...
Myin vanhat paperinukkeni netissä postimaksun hinnalla eli vitosella. Ostaja halusi maksaa kuitenkin 15 euroa. Kun tätä ihmettelin kehotti menemään vaikka pizzalle.