Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1801/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleen on jäänyt niin huonoja osto, kun myyntitapauksiakin. Lopetin kokonaan ja siirryin kirppispöydälle, ongelmat loppuivat siihen.

Eräs nainen teki kauppaa siitä ja tästä. Taisi tulla hintaa yhteensä peräti 8€, muutto oli päällä ja tiesi hyvin, että tavarat on noudettava päivään x mennessä. Syitä jatkuvaan tulonsa perumiseen löytyi monia, oli väsynyt, kissa karkasi, siskon mies kuoli ja viimeisin oli huippu, hänen miehensä eksyi metsään. Oli seuraavanakin päivänä siellä teillä tietämättömillä ja vielä kolmannenkin. Luulen, että olisi kuppien sijaan isompi tarve navigaattorille...

Yksi ostotilanne koitui 200€ tappioksi minulle, koska en vain kehdannut sanoa ja perua kauppaa, kun huomasin käyväni sitä heikosti näkevien vanhusten kanssa ja olivat tuotteen toimittaneet jo kotiovelle saakka.. tästä päätin, että en enää koskaan osta ovelle tuotuna, koska en voi kieltäytyä enää siinä vaiheessa.

Yhden kerran ostin samaiselta myyjältä paidan sekä elokuvan. Postia kovasti odotin ja kylläpä suututti avata kirje. Paidassa oli keskellä selkää iso reikä ja dvd:ssä oli suusta sylkäistyt puoliksi sulanut lakupala...

Tinkiminen hämmästyttää aina. Mikäli myyt tuotetta vaikka 10€, aina tingitään -50%, röyhkeimmät jopa enemmän. Esimerkkinä myin lapsen käyttämätöntä merkkihaalaria, ovh 119€. Laput kiinni, pyysin 35€ ja minkälaisen viestin sain. Jotakuinkin näin: ”moikka, mä oon yksinhuoltaja äiti ja siksi mulla on ihan kauheen tiukkaa ja mun lapsella ei oo talvivaatteita. Voisitko lahjottaa tän mulle ja jos sulla olis vielä jotkut talvikengät ni tarviin sellaisetkin. Koko 26 tai 27” siis MITÄ!?!

Joo. Myyn aika paljon tietyllä face-kirppiksellä. Tinkiminen on oma asiansa ja annan alennusta usein ihan oma-alotteisesti jos joku ottaa useamman tavaran.

Mutta missä maailmassa nää lahjoitusten anelijat oikeen elää? :D

Mulla on nyt kaks kertaa sama nainen varannut jotain ja tosissaan kysellyt, voinko antaa ilmaiseksi muutaman euron arvoisen tuotteen. "Onko tiukka hinta? Onkohan mahdollista saada ilmaiseksi kun on itsellä tiukka rahatilanne vai onko sullakin nyt ei ole rahaa ostaa pakko ei ole 😭😭😭"

Eikä mitään käsitystä välimerkeistä mutta itkuhymiöiden rivi on pakollinen :D

Joo jumankauta nää on pahimpia. Asian x hinnaksi on laitettu 20e, ihan OK-hinta, ei kallis. Sit tulee joku joka alkaa vinkuu et "En saa rahaa ennen päivää x, nyt on tosi huono rahatilanne, etkö voi myydä kympillä :( mie tulee hakee, voitko myydä vitosella muuten ei oo rahaa ruokaan" -tyylisesti. No hemmetti en voi, ei tuu mieleen et mä haluan ehkä sen 20e että en ole vastaavassa tilanteessa? Ja jos on noin tiukka tilanne, niin miks ihmeessä pyrit ostamaan jotain lenkkareita FB-kirppikseltä? 

Vierailija
1802/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tinkaaminen on ok kunhan vaan tingataan heti kaupoista sovittaessa. Ei niin, että sovitaan kaupat ja sitten ovella vasta aletaan tingata. Silloin en anna yhtään alea. Haluan sopia hinnan jo valmiiksi, sillä joskus voin antaa alennusta, joskus en. Riippuu ihan siitä haluanko tuotteesta nopeasti eroon ja onko muitakin ostajia jonossa. Raivostuttaa sopia tapaaminen jonkun kanssa joka alkaa tingata, en anna alea, koska on muitakin kiinnostuneita ja sit tämä yksi ei ota tuotetta kun en alenna. Siinä menee vaan kaikkien aikaa hukkaan! Miksi ihmeessä antaisin tuotteen jollekin 20€ halvemmalla jos muitakin ostajia on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä huonossa rahatilanteessa olevia tuntuu riittävän. Ja kumma juttu kun tarvitsevat kuitenkin sen merkkivaatteen... Voinko maksaa 100e kengät osissa?Joo voit mutta tuotteen saat vasta kun saan viimeisen erän, tuntui olevan ostajalle hankala ymmärtää....Ja rattaita yms kysellään toukokuussa niin rahaa olisi vasta heinäkuussa, mutta tarvitaan kyllä jo kesäkuun alussa...Näitä on nyt vuoden sisään ollut tosi monta tapausta.

Vierailija
1804/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paikallisessa fb-kirppisryhmässä käytetään usein ”ostan ohittaa av:n”. Joskus myös ”ei av, vain osto” tai ”nopein noutaja etusijalla”. Ei tule ongelmaa miettijöiden ja mittailijoiden kanssa.

Vierailija
1805/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennämme mökkiä ja tehtiin ns avoimet ovet.

Otin lähes 50 valokuvaa, post it lapsussa hinta ja koko.

Muutama tuli kauempaa ja sovin tulevat heti aamusta ja on ns etuosto-oikeus, muut tulivat vasta tunnin päästä.

Heti alkoi tinkaus. Sanoin tätä on tulossa moni katsomaan. Jos haluat tämän, se maksaa tämän. Klo 17 maksaa vähemmän.

Toinen osti kaikki, mitä oli varannut ja maksoi pyydetyn.

Toinen jäi odottamaan klo 17 ja myin kaikki siihen mennessä. Oli kiinnostunut 3 huonekalusta.

Laitoin jokaisen jälkeen viestiä keinutuoli nyt meni, taso meni nyt ja samoin viimeisestä.

Vähän aikaa viimeisen viestin jälkeen pakettiauto lähti liikkeelle, oli odottanut kulmassa monta tuntia, yli 5 h. Sitten ajoi takaisin.

Tinkaus oli kova, n 40% ja kaikki, mistä tinki, myin pyydetyllä.

Vierailija
1806/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan pahin juttu, mutta olisin ostamassa vaaterättiä. Kysyin missäpäin ja myyjä ilmoitti läheisen asuntoalueen. Laitoin yvn heti. Ei vastausta. Viikon päästä laitoin ketjuun laittaneeni yvn. Muita kyselijöitä ei ketjussa ole. Myöhemmin kyselin vielä onko edelleen vaate hänellä. Ei vastausta edelleenkään.

Vierailija
1807/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan pahin juttu, mutta olisin ostamassa vaaterättiä. Kysyin missäpäin ja myyjä ilmoitti läheisen asuntoalueen. Laitoin yvn heti. Ei vastausta. Viikon päästä laitoin ketjuun laittaneeni yvn. Muita kyselijöitä ei ketjussa ole. Myöhemmin kyselin vielä onko edelleen vaate hänellä. Ei vastausta edelleenkään.

Facebook ei ilmoita myyjälle kaikista kommenteista. Yksityisviesti menee sit sinne viestipyynnöt-kansioon, josta niitä ei välttämättä hoksaa etsiä.

Toki jotkut ohittaa vaan kun ei just nyt huvita ja sit se unohtuu, eikä myöhemmin kehtaa.

Vierailija
1808/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n kirppiksellä vituttanut, kun illalla ~22 on sovittu jo kaupat, haku sovittu ja osoitteet annettu. Sit ilmoitetaankin ”sori, toinen tuli hakemaan tuotteen nyt”. Itse olisin aamulla hakenut

Vierailija
1809/2608 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin omalle kohdalle osunut on se, kun olin sopinut myyjän kanssa tulevani hakemaan tuotteen n. klo 18. Sitten kiireellä töistä polkupyörällä sinne, niin eihän hän ollut kotona tai vastannut puhelimeen. Laittoi sitten illalla viestin että tule nyt hakemaan, en enää mennyt, olin jo kotona (työpaikka oli lähempänä häntä). Ei edes pahoitellut...

Vierailija
1810/2608 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on nimeltään Pirkka, mitä moni luulee naisen nimeksi ja on ulkonäöltäänkin pitkätukkainen blondi. Möi sitten Facen kirppiksellä sänkyä ja joku vanhahko mies laittoi viestin " Olet kaunis nainen. Voisin tulla testaaamaan sänkyä" Alkujärkytyksen jälkeen veli oli kuolla nauruun ja niin kyllä minäkin kun tapauksesta kuulin, kiimainen ukkopolo luuli velipoikaa naiseksi!  

Vierailija
1811/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka selkeästi laitan Tori-ilmoituksiin, että ”vain nouto, ei postitusta”, niin ”etkö nyt kuitenkin vois postittaa” -kyselyitä tulee monta viikossa. En, oon niin laiska. En jaksa pakkailla ja lähettää. Varsinkin kun nämä kyselyt tulevat aina johonkin viiden euron tuotteisiin. Ennemmin annan ilmaiseksi pois.

Vierailija
1812/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tinkaaminen on ok kunhan vaan tingataan heti kaupoista sovittaessa. Ei niin, että sovitaan kaupat ja sitten ovella vasta aletaan tingata. Silloin en anna yhtään alea. Haluan sopia hinnan jo valmiiksi, sillä joskus voin antaa alennusta, joskus en. Riippuu ihan siitä haluanko tuotteesta nopeasti eroon ja onko muitakin ostajia jonossa. Raivostuttaa sopia tapaaminen jonkun kanssa joka alkaa tingata, en anna alea, koska on muitakin kiinnostuneita ja sit tämä yksi ei ota tuotetta kun en alenna. Siinä menee vaan kaikkien aikaa hukkaan! Miksi ihmeessä antaisin tuotteen jollekin 20€ halvemmalla jos muitakin ostajia on?

Sattui kerran, että puhelimessa sovittiin ilmoituksen mukaisesta hinnasta 50,- ja noutoajasta. Kun sitten ostaja tuli niin alkoi kysymään, että hän maksaisikin vain 40,-. Sanoin saman tien, että nyt maksaa hänelle 60,-.

Närkästyi silmin nähden, joten suljin vain oven. Myin seuraavana päivänä toiselle henkilölle alkuperäisellä pyyntihinnalla.

Vierailija
1813/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran muuton alta tavaraa. Myynnissä oli myös korkea nojapeili, hintaa muistaakseni 10 euroa. Siitä tuli heti valtava vyöry kyselyitä. Ensimmäisen kanssa kuitenkin sovittiin nouto.

Ostaja tuli hakemaan peiliä ja alkoi heti hirveän nyrpistelyn, kun peilin takaa löytyi hiukan pölyä, jota en ollut huomannut pyyhkiä (lasin ja kehyksen pyyhin). Alkoi tingata tällä perusteella alennusta. Sanoin etten anna alennusta, kun pölyn voi vain pyyhkiä pois, ja että muita ostajia on jonoksi asti. Lopulta ostaja maksoi peilin ja lähti niskojaan nakellen.

Vierailija
1814/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi ilmoitus myytävästä tuotteesta laitettu samana päivänä. Laitoin viestiä, onko myynnissä,olen kiinnostunut ostamaan ja koska voin noutaa ja mistä

Myyjän vastaus: on myynnissä, mutta olen lähdössä lomalle, tulen kesän jälkeen takaisin Suomeen...

Aha ok miks ees laitoit myynti ilmon? Kyse oli puutarhapöydästä. Ja ilmoitus toukokuussa.

Vierailija
1815/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FB-kirppiksellä ärsyttää syystä se sääntö., että ei saa myydä ensimmäisen av:n ohi sellaiselle, joka voisi tulla heti ostamaan tuotteen, ja se eka av pyytää lisäaikaa ja on jo kuuluisa hupivaraaja. Minä en siitä säännöstä välitä, vaan laitan ilmoituksiini aina tämän: "Myyn nopeimmalle ostajalle". En ole saanut mitään tukkapöllyä sen takia. Aiemmin oikeasti kiinnostuneet, jonossa olleet varaajat, joutuivat odottelemaan näiden nopeiden turhaan varanneiden takia.

Joo, tuo oli sietämätön sääntö. Omassa kaupungissani oli ihminen, joka oli tunnettu siitä, että teki bisnestä nettikirppareilla FB:ssä. Siis kielletystl, koska päivysti 24/7 jokaisessa paikallisessa kierrätysryhmässä, joissa kaikissa tuotteiden jälleenmyynti voitollisesti oli kielletty. Joten kukaan ei halunnut enää myydä hänelle, kun tiedettiin, että osti jälleenmyytäväksi voitolla. Mutta tuon av-säännön takia, ja kun teki tuota työnään ja päivysti aina ryhmissä, niin tämä sai aina sen av:n ekana. Ja sitten oli tosi vaikea saada myytyä kenelläkään asialliselle. Onneksi on nyt hävinnyt maisemista jouduttuaan vaikeuksiin.

Mihis vaikeuksiin hän nyt sitten joutui?

Vierailija
1816/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori-ilmoituksista päätellen Suomen toiseksi käytetyin valuutta on juhlamokkapaketti.

Vierailija
1817/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jorma tai erkki kyselee teiltä naisten vaatteita, niin ei kannata heti pervoksi leimata, koska vanhemmille pariskunnille on yleistä, että he käyttävät yhteistä Tori-tiliä, joka on jomman kumman nimissä.

Vierailija
1818/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori-ilmoituksista päätellen Suomen toiseksi käytetyin valuutta on juhlamokkapaketti.

Kyllä! Ja se on valuuttaa sekä myydään- että annetaan-ilmoituksissa. Tosi monissa ilmoituksissa ”annetaan” tuote kahvia vastaan. Kyllä nuo ilmoitukset kuuluisi myyntipuolelle.

Vierailija
1819/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku jorma tai erkki kyselee teiltä naisten vaatteita, niin ei kannata heti pervoksi leimata, koska vanhemmille pariskunnille on yleistä, että he käyttävät yhteistä Tori-tiliä, joka on jomman kumman nimissä.

Kyllä on myös niitä jormia ja erkkiä jotka ostavat likaisia/tuoksuvia ym.. naisten vaatteita. 

Vierailija
1820/2608 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattui kerran, että puhelimessa sovittiin ilmoituksen mukaisesta hinnasta 50,- ja noutoajasta. Kun sitten ostaja tuli niin alkoi kysymään, että hän maksaisikin vain 40,-. Sanoin saman tien, että nyt maksaa hänelle 60,-.

Närkästyi silmin nähden, joten suljin vain oven. Myin seuraavana päivänä toiselle henkilölle alkuperäisellä pyyntihinnalla.

Mä tein saman. Myin 100 eurolla,ovella sanoi ei ole kuin 50 euroa ja pakettiautokin on täällä. Sanoin kauniisti sulla on nyt mahdollisuus käydä hakemassa 50 euroa automaatilta ja palata, tai sitten maksat 200 euroa. Ei kuulemma ollut rahaa, sanoin heippa.

Laitoin viestiä seuraavalle, tuli hakemaan seuraavana päivänä, maksoi pyydetyn. Ekana tullut laittoi viestiä voin maksaa 80 euroa, en vastannut ja ilmoitus oli poissa.

Tulee pakettiautolla ja alkaa tinkimään. Idiootti !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan