Sivut

Kommentit (2079)

Vierailija

Annoin roskalavaryhmässä säkillisen vanhoja vaatteitani ja sovittiin ekan kiinnostuneen kanssa että hakee vaatepussin verannalta. Päivä kului, tuli yö ja aamu. Pussi oli yhtä siinä.  Laitoin kyselyä perään  ja vastaus oli että hän unohti. Kun pussi oli vielä seuraavanakin päivänä siinä, annoin sen seuraavalle joka hakikin tunnin kuluessa. Kun kerroin tämän oharit tehneelle naiselle, vastaus oli raivostunut että voi vi""u just meinasin hakea! Eikä tässä vielä kaikki. Olin kaupassa kun lapsi soitti että joku tupakoiva nainen kävellee verannalla ja etsii jotain, käskin mennä kysymään mikä hätänä. Kun tyttö teki työtä käskettyä nainen vastasi etsivänsä vaatteita sisältävää muovipussia. Eli  tämä oharin tehnyt nainen ei uskonut, että vaatesäkki  oli mennyt eteenpäin vaan oli tullut vielä katsomaan löytyisikö!

• ylös 131
  • alas 1
Vierailija

Olin myymässä 10€ takkia. Eräs nainen laittoi montaa viestiä, kun en heti vastannut, että HÄN haluaa ostaa tän nyt heti pois. No laitoin sopivat noutoajat lähipäiville selkeästi ja osoitteen. Ei kuulunut mitään. Viikon päästä kauheat selitykset ja uutta noutoaikaa kyseli samalle päivälle. Laitoin. Ei tullut. Seuraavana aamuna näin että hän oli yöllä laittanut viestiä, että mä lähden nyt tulemaan? Gosh.

No sanoin että yöllä meillä nukutaan ja jos haluaa takin noutaa niin sovitusti sitten. Lupaili hakevansa seuraavana päivänä. Ja seuraavana. Ja ensi viikolla. Tätä rumbaa kesti siis valehtelematta koko kuukauden. En ymmärrä mikä siinä oli, kun ei koskaan päässyt hakemaan.

• ylös 79
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vaikkei Suomessa muuten ole käsittääkseni minkäänlaista tinkaamiskulttuuria, niin en tiedä miksi sellainen on kuitenkin muuten pesiytynyt nettikirppareille. Möin 50 €:n pesukonetta - ilmoituksesta kului pari päivää, niin tuli viesti joka meni jota kuinkin, että jos hän huomenna hakee, niin onko 30 € sopiva hinta. No öö, ei - en minä huvikseni konetta hinnoitellut 50 euroon vaan se on se summa, jonka odotan saavani koneesta. Ilmoitus oli ehtinyt olla julki n. pari päivää, ja nyt jo pitäisi antaa 40%:n alennus. No, varmastikin hän odotti että heitän siitä välistä vastatarjouksen 40 euroa, mutta enpä ehtinyt sitä vaihtoehtoa edes ajatella, kun eräs toinen osti samana päivänä laitteen sillä hinnalla, millä pyysinkin. Ärsyttää, ettei mitään voi myydä ilman huolta, että joku pöliskö keksii kuitenkin hinnasta jotain huomautettavaa, ja pyrkii korjaamaan sitä itselleen suotuisammaksi.

• ylös 50
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikkei Suomessa muuten ole käsittääkseni minkäänlaista tinkaamiskulttuuria, niin en tiedä miksi sellainen on kuitenkin muuten pesiytynyt nettikirppareille. Möin 50 €:n pesukonetta - ilmoituksesta kului pari päivää, niin tuli viesti joka meni jota kuinkin, että jos hän huomenna hakee, niin onko 30 € sopiva hinta. No öö, ei - en minä huvikseni konetta hinnoitellut 50 euroon vaan se on se summa, jonka odotan saavani koneesta. Ilmoitus oli ehtinyt olla julki n. pari päivää, ja nyt jo pitäisi antaa 40%:n alennus. No, varmastikin hän odotti että heitän siitä välistä vastatarjouksen 40 euroa, mutta enpä ehtinyt sitä vaihtoehtoa edes ajatella, kun eräs toinen osti samana päivänä laitteen sillä hinnalla, millä pyysinkin. Ärsyttää, ettei mitään voi myydä ilman huolta, että joku pöliskö keksii kuitenkin hinnasta jotain huomautettavaa, ja pyrkii korjaamaan sitä itselleen suotuisammaksi.

Suomessa on kyllä tinkaamiskulttuuria,
melkeinpä kaikista isommistaa hankinnoista on tapana tingata. Kuka ostaa asuntoa tai autoa tinkaamatta? Myös kirppiksillä ollut aina ihan normaalia, samoin käytetyn tavaran myynnissä muutenkin. Jos ärsyttää niin laita ilmoitukseen että ei tinkimisvaraa.

• ylös 36
  • alas 11
Vierailija

Myin vanhaa, vielä pari kuukautta leimassa olevaa autoa jossa oli vikoja mutta liikkui, torissa hinta 250. Kerroin ilmoituksessa kaiken mahdollisen ja viisi kuvaa. Kaikenlaista kyselyä tuli, katsastanko samaan hintaan, onko kahdet renkaat (on, lukee ilmoituksessa). Kaksi laittoi viestiä että tulee hakemaan, ei oo vieläkään näkynyt. Sitten yks manne3 soitti että tulee katsomaan, tulikin ja heti käsi ojossa tarjosi 100, hetki tingittiin ja antoi 200, tehtiin siirto nettis ja ajoi pois. Viiden minuutin kuluttua oli myynnissä minun kuvilla 500lla ja ilman vikoja!

• ylös 67
  • alas 1
hiivamieslapsi

Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan jaksa näitä. Olin myymässä maisemataulua, kysymys voiko ripustaa myös vaakasuunnassa? Vastasin, että mun puolesta.

Itse suosin abstraktia taidetta. Saa laittaa vaikka vinoon, ei haittaa.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Olen myynyt ja ostanut todella paljon, ennen facea ja toria huuto.netissä, siellä homma toimi todella hyvin, samaa ei voi sanoa näistä uudemmista myyntikanavista.. Onneksi olen joutunut vain kerran huijatuksi ja kyse oli muistaakseni 15€ ostoksesta, tuo olikin ihan sarjahuijari ja sai petostuomion. Ihan periaatteesta tein rikosilmoituksen, en menettämäni rahan vuoksi.  Kyseinen myyjä monessa facen ryhmässä vannoi syyttömyytään ja uhkasi nostaa kunnianloukkaus syytteen minua kohtaan kun ärsyynnyksessäni eräällä facen kirppiksellä kommentoin hänen myynti-ilmoitustaan varoittamalla myyjästä. Eipä ole kuulunut sitten kuitenkaan sitä syytettä..

Omalla kohdallani eniten on ärsyttänyt muutamat tapaukset missä olen vastannut halutaan ostaa ilmoitukseen, toinen oli polkupyörä, tarjosin hyväkuntoista tunturi ponia, mihin oli juuri molemmat kumit uusittu, alkuperäinen runkolukko ja avaimetkin tallella. Hintaa pyysin 40€, mikä tuosta oli todella edullinen hinta. Ostaja ehdokas piti ihan liian kalliina ja tarjosi 20€ kotiin toimitettuna :D ei tullut kauppoja! Toinen oli sohvapöytä minkä hurjaan 5€ hintaan  möin ja lupasin (hölmö..) viedä kun kauppamatkan varrelle osui ostajan asuinpaikka. Sovittuna aikana olin talon edessä, yritin soittaa ostajalle, ei vastaa..odotin noin vartin verran ja sain viestin mikä rappu ja asunnon numero on, tuumasin että haku on kyllä täältä kadun laidasta autosta. Hyvin happamalla naamalla ostaja tuli sitten pöytänsä itse kantamaan asuntoon :D 

• ylös 60
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Myin vanhaa, vielä pari kuukautta leimassa olevaa autoa jossa oli vikoja mutta liikkui, torissa hinta 250. Kerroin ilmoituksessa kaiken mahdollisen ja viisi kuvaa. Kaikenlaista kyselyä tuli, katsastanko samaan hintaan, onko kahdet renkaat (on, lukee ilmoituksessa). Kaksi laittoi viestiä että tulee hakemaan, ei oo vieläkään näkynyt. Sitten yks manne3 soitti että tulee katsomaan, tulikin ja heti käsi ojossa tarjosi 100, hetki tingittiin ja antoi 200, tehtiin siirto nettis ja ajoi pois. Viiden minuutin kuluttua oli myynnissä minun kuvilla 500lla ja ilman vikoja!

Mieheni on myynyt useamman romuauton, ja aina tulee näitä "tulen hakemaan puolentunnin päästä"- soittoja. Ja koskaan nämä tyypit ei saavu paikalle. Lopulta auton on usein ostanut joku m nne.

• ylös 31
  • alas 1
Vierailija

Tavallaan nettikirppis kyseessä, annoin paikallisessa fb:n roskalavaryhmässä ilmaiseksi ison puutarhakalusteen. Siihen tuli paljon kyselyitä ja sovin noudon nopeimman kanssa seuraavalle päivälle, joka sattui olemaan äitienpäiväsunnuntai. Kaluste oli siis niin iso, että noutajan piti tulla hakemaan sitä peräkärryn kanssa ja halusin olla osoittamassa, mitä settiin kuului. Kyselin tarkempaa aikaa noudolle ja vastaus oli, että "en osaa sanoa tarkasti, kun meillä vietetään äitienpäivää". No niin vietettiin meilläkin! Noutajan mielestä siis ilmeisesti olisi ollut ihan ok, että meidän perhe viettää äitienpäivän nenä kiinni ikkunassa odottaen ja he tulevat sitten jossain välissä kun juhlallisuuksiltaan ehtivät. Pusersin tarkan kellonajan joka piti kyllä paikkansa, mutta jäi ihmetyttämään, kun ei osattu ajatella meidän kantilta vaikka sai ilmasta rahanarvosta tavaraa. Mutta ilmeisen yleistä tästä ketjusta päätellen.

• ylös 92
  • alas 1
Vierailija

Nykyään tuntuu olevan muodissa se, että postikuluja ei millään haluttaisi maksaa, vaan myyjän pitäisi maksaa ne omasta pussista. Laitoin joku aika sitten myyntiin käyttämättömät merkkiaurinkolasit parillakympillä. Samantien joku laittoi viestiä, että hän voi ostaa jos postikulut sisältyy hintaan.

• ylös 48
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä tinkaamiskulttuuria,
melkeinpä kaikista isommistaa hankinnoista on tapana tingata. Kuka ostaa asuntoa tai autoa tinkaamatta? Myös kirppiksillä ollut aina ihan normaalia, samoin käytetyn tavaran myynnissä muutenkin. Jos ärsyttää niin laita ilmoitukseen että ei tinkimisvaraa.

Toisaalta jos hinta on jo valmiiksi alakanttiin, niin silloin tinkiminen on ärsyttävää ja tulee lähinnä sellainen fiilis, että ilmaiseksi yritetään kinuta.

Itse myyn silloin tällöin tarpeettomia tavaroita torissa, ja laitan hinnan sellaiseksi että menee varmasti kaupaksi. Nykyään kirjoitan ilmoitukseen suoraan että hinta on se mikä ilmoituksessa lukee. En jaksa lukea ihan naurettavia tinkausehdotuksia.

• ylös 46
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me tarjosimme ilmaiseksi hyväkuntoista vitriiniä. Ei kiinnostanut ketään.

Ei taida vitriinit enää olla muotia. Ja hankalihan nuo on kuljettaakin

• ylös 15
  • alas 5
mypoopissowild

Vierailija kirjoitti:
Ihan loistava vinkki mesessä ja FB:ssä näiden turhien kyselijöiden, "saanko lisäkuvia", "mistä ostettu" ja "miksi myyt" ja "onko saatavilla" -kyselijöiden estäminen! Ei tarvitse enää näiden kanssa loputtomasti vääntää.

Eräskin käsittämättömän törkeä ohareiden tekijä alkoi haukkumaan minua julkisesti FB-ryhmässä. Paljastui ihan merkittävässä asemassa olevaksi ihmiseksi, aivan sekaisin koko tapaus.

Paikallisten FB-ryhmien ylläpitäjille olen ilmiantanut oharien tekijöitä ja turhia varailijoita, heidät poistetaan sieltä.

Kuvakaappaus ja faceen

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyään tuntuu olevan muodissa se, että postikuluja ei millään haluttaisi maksaa, vaan myyjän pitäisi maksaa ne omasta pussista. Laitoin joku aika sitten myyntiin käyttämättömät merkkiaurinkolasit parillakympillä. Samantien joku laittoi viestiä, että hän voi ostaa jos postikulut sisältyy hintaan.

minulle tuli viestiä että ostaja tietää postin postikulut ja että vaate mahtuu XS pakettiin, luuli tietävänsä myös vaatteen painon, todellisuudessa postin kautta postikulut olisi olleet enemmän jota ei uskonut. Vaatteiden oletetaan olevan kevyitä, tullut myös kysely mahtuuko vaate kirjekuoreen.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Meille kävi niin, että oltiin antamassa facessa ilmaiseksi isohkoa huonekalua. Joku suomalaisella ihan asiallisella nimellä varustautunut tyyppi sitten oli ottamassa sen ja olinkin että ok. Keskustelua käytiin koska ennättäisi hakemaan, mutta sainkin sitten illan aikana joltain toiselta käyttäjältä vinkin, että sama jamppa myy meidän huonekalua mun kuvilla jossain ulkomaalaisten kirppariryhmässä 500 eurolla. Aivan sama siis kuka tai mistä kotoisin oleva heppu hakee tavaran, mutta jos alkaa mun kotoa välittämään  tavaroita muualle maksua vastaan, niin siinä menee raja - olis edes hakenut sen huonekalun itse ensin, mutta ei tainnut olla autoa ja ajatteli ottaa vaan helpot rahat välistä. No, kysyin hepulta, että mitä tää tarkoittaa, niin sen kirjoittama suomenkieli muuttuikin äkkiä hoonoksi soomeksi ja tyyppi alkoi selittää, kuinka on myymässä omasta kotoaan tavaraa mutta vahingossa laittoi minun kuvat. Olin että just joo, että nää diilit on nyt peruttu. Tsekkasin vielä sen profiilin, niin kävi ilmi, ettei tyyppi edes ollut suomalainen ja siis valehtelua nimeä myöten kaikki. Ihan periaatteesta jos päästän jonkun tyypin kotiini asti noutamaan jotain, niin haluan kyllä sitten tietää edes sen oikean nimen.  No, siinä sitten oli joku toinen jonossa olija kärkyllä, mutta peruin sen ilmon ja laitoin että tulin toisiin ajatuksiin ja päätin viedä rotiskon suoraan kierrätyskeskukseen, niin eiköhän sieltä joku muija laittanut mulle sellasen vihaviestin, että oksat pois. Hyvää hyvyyttäni yritin antaa ilmaiseksi hyvää tavaraa, jouduin melkein huijatuksi ja lopuksi sain vielä haukut päälle. Oli viimeinen kerta, kun mitään mihinkään annan.

• ylös 60
  • alas 4
Vierailija

Merkkituotekirpparilla joskus vuosia sitten erehdyin liittymään ryhmään ja yritin myydä aitoa merkkituotetta, mutta keksivätkin potkaista ulos. Aluksi ihmettelin ilmoituksen häviämistä, ryhmän ylläpitäjä oli päätellyt että myisin feikkitavaraa koska ko.tavara oli ulkomailta ostettu eikä saatavilla Suomessa. Ylläpitäjä halusi keskittää koko ryhmän vain omille ja tuttujensa tavaroiden myyntiin, ei ihme jos ostajatkin jäävät pois. Jos olisin kuulunut ryhmään olisin katsonut myös ostoilmoitukset. Aika monen nettikirppiksen yp:t ystävineen kauppaavat ja nostavat omia ilmoituksiaan, kun taas vierailta myyjiltä se on kielletty. Minua ihmetyttää myös ilmoitukset jossa on tyyliin merkkihajuvesi 50-70e, kun saman voi saada kaupasta samalla hinnalla tai halvemmalla. Huutonetissä joku myi (taitaa vieläkin myydä) 1ml kokoisia kosmetiikkanäytteitä 3-10e plus postikulut, se myös ihmetytti olisiko kyseessä joku kaupan kassa joka keksinyt tehdä "sivubisnestä" ilmaisnäytteillä jotka kuuluisivat kaupan asiakkaille. Näytteissä lukee yleensä ei myyntiin ja silti niitä kaupataan.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

mypoopissowild kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan loistava vinkki mesessä ja FB:ssä näiden turhien kyselijöiden, "saanko lisäkuvia", "mistä ostettu" ja "miksi myyt" ja "onko saatavilla" -kyselijöiden estäminen! Ei tarvitse enää näiden kanssa loputtomasti vääntää.

Eräskin käsittämättömän törkeä ohareiden tekijä alkoi haukkumaan minua julkisesti FB-ryhmässä. Paljastui ihan merkittävässä asemassa olevaksi ihmiseksi, aivan sekaisin koko tapaus.

Paikallisten FB-ryhmien ylläpitäjille olen ilmiantanut oharien tekijöitä ja turhia varailijoita, heidät poistetaan sieltä.

Kuvakaappaus ja faceen

Itse olen nykyään ottanut sen linjan, että en edes vastaa täysin naurettaviin tinkausyrityksiin ja muihin epämääräisiin viesteihin. Asiallisiin viesteihin vastaan. Myös nämä "voisin ehkä ensi viikon lauantaina tulla sovittamaan" - viestit ohitan, näistä tyypeistä ei luultavasti enää kuulu mitään. Tuote menee sille joka ekana maksaa.

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Tori.fi Nämä kyselijät, että onko vielä vapaana. Vaikka vastaa samantien, että on vielä myynnissä jne. niin ei enää vastata. Toinen juttu, kun aletaan kauppaa hieromaan ja sopimaan maksuista sun muista niin eikö asiaa voisi kuitata tyyliin ”se sopii hyvin” ”sovitaan niin” ”ilmoitan, jos tulee muutoksia” jne. Ja sitten se kiitos! Joskus tuntuu, että olemmeko me vaan liian möllisköjä ja sisäänpäinkääntyneitä ilmaisussa. Nimittäin ihmeekseni monta kertaa se kauppa on sitten kuitenkin syntynyt vaikka kovasti on epäilyttänyt, kun ollaan niin harvasanaisia ja jäyhiä. Moitin välillä itseäni, että olenko liian hätäinen, koska ostohommissa on aina aloittelijoitakin ja joille jo pelkkä tietotekniikka aiheuttaa ongelmia.
Tuhannen kerjäläiset ovat luku sinänsä ja heillä ei ole mitään ”häpyä”, kun tekevät tarjouksiaan eivätkä usko, että eivät ihan ilmaiseksi saa tavaraa

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Merkkituotekirpparilla joskus vuosia sitten erehdyin liittymään ryhmään ja yritin myydä aitoa merkkituotetta, mutta keksivätkin potkaista ulos. Aluksi ihmettelin ilmoituksen häviämistä, ryhmän ylläpitäjä oli päätellyt että myisin feikkitavaraa koska ko.tavara oli ulkomailta ostettu eikä saatavilla Suomessa. Ylläpitäjä halusi keskittää koko ryhmän vain omille ja tuttujensa tavaroiden myyntiin, ei ihme jos ostajatkin jäävät pois. Jos olisin kuulunut ryhmään olisin katsonut myös ostoilmoitukset. Aika monen nettikirppiksen yp:t ystävineen kauppaavat ja nostavat omia ilmoituksiaan, kun taas vierailta myyjiltä se on kielletty. Minua ihmetyttää myös ilmoitukset jossa on tyyliin merkkihajuvesi 50-70e, kun saman voi saada kaupasta samalla hinnalla tai halvemmalla. Huutonetissä joku myi (taitaa vieläkin myydä) 1ml kokoisia kosmetiikkanäytteitä 3-10e plus postikulut, se myös ihmetytti olisiko kyseessä joku kaupan kassa joka keksinyt tehdä "sivubisnestä" ilmaisnäytteillä jotka kuuluisivat kaupan asiakkaille. Näytteissä lukee yleensä ei myyntiin ja silti niitä kaupataan.

Olen usein ihmetellyt kun nettikirppiksillä myydään iänikuisen vanhaa, usein jopa käytettyä kosmetiikkaa. Minusta ne tuotteet kuuluu roskikseen, eikä missään tapauksessa myyntiin. Hajuveden vielä jotenkin ymmärrän, mutta muuten en.

• ylös 68
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.