Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2601/2608 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myyntiin lasten tavaraa, kuten matkarattaat, sadetakkeja, kurahousuja, pienen pöydän ja tuolit. Yksi nainen oli varannut lähes kaikki. Sovittiin, milloin hakee. Hakuaikaan meseen tuli viesti, että tuli kyytiongelma, voinko tuoda tavarat. Sanoin, että maksua vastaan kyllä voin, kuljetus 5€. Sitten ei kuulunut mitään. Seuraavana päivänä kysyin, ostaako hän vai ei. Vastasi, että tuli yllättäviä menoja, hän yrittää lainata jostain rahaa. Sitten kun hän tuli hakemaan, sain käden täyteen pikkukolikoita ja yhden 5€ setelin. Annoin ovelta Kinder-munan mukana olleelle tytölle, kun pääsiäinen oli lähestymässä. Ajattelin, että huh mikä kaupantekijä. Samana iltana tuli viestillä kysynys, että onko Kinder-munassa kananmunaa, kun tyttö on allerginen. Vastasin, että en todellakaan tiedä, mutta hän voi googlata  Kinder-munan ainesosaluettelon.

Vierailija
2602/2608 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa oharit tekevissä noutajissa ahdistavinta on se, kun ei sitten edes lopulta tiedä mikä hyypiö siellä profiilin takana on. Pahimmassa tapauksessa tulee paljastaneeksi oman asuinpaikan tai työpaikan potentiaaliselle vainoajalle. Tästä syystä sovin aina ensiksi tapaamisen esim. tossa korttelin päässä olevalle kaupalle, ettei nyt ihan suoraa kotiovelle ketään täysin tuntematonta ohjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/2608 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tämä sellainen tapaus, että juuri op:n haluamaa väriä tai kokoa ei enää olekaan siellä nettikaupassa. Onhan tuo 45 euron alennuksen vinkuminen aika röyhkeää ja itse en varmaan vastaisi mitään jos joku sellaista ehdottaa. Ehkä se myyjä pudottaa hintaa myöhemmin jos mekko ei mene kaupaksi, ehkä hänellä ei ole mikään kiire myydä. Ei kaikilla ole älytön kiire saada tavaraa eteenpäin tai jatkuva rahanpuute mikä saisi epätoivossa suostumaan mataliinkin tarjouksiin.

Näissä tapauksissa tulee vaan aina mieleen, että minkä sävyisesti se alkuperäinen tarjous on lähetetty. Jos laitat sellaisen oikein negatiivisen" höhöhö tarjoan kahvipaketin vaihdossa, hulluja sä pyydät" niin ei tuon asiallisempaa vastausta kannata odottaakaan. 

Itse yleensä jätän aivan alakanttiin olevat tarjoukset vain huomiotta, tai jos ne on järkevästi esitetty niin totean että näkemyksemme käypäsä hinnasta ei nyt k

Viestini myyjälle oli kyllä hyvin asiallinen ja ystävällinen. Meni suurin piirtein näin: "Hei! Tarjoaisin mekosta 100 euroa". Vastaukseksi sain sitten todella tylyn ja tympeän, loukkaantuneen ihmisen viestin. Ja omasta mielestänikin 100 euroa mekosta kirpputorilla on ihan asiallinen tarjous. Jotkut ihmiset (en nyt tarkoita tätä kyseistä keissiä vaan yleensä) eivät ymmärrä, että käytetty on käytetty, vaikka kuinka olisi "vain yksissä juhlissa pidetty" ja "uudenveroinen" ja "kaapissa käyttämättä roikkunut". Se on silti käytetty ja myynnissä kirpparilla, eikä siitä voi pyytää samaa hintaa kuin uudesta korkeammasta hinnasta nyt puhumattakaan. Vähän sama kuin käytetyissä autoissa. Jos ostat upouuden auton autoliikkeestä, niin sen hinta tippuu tuhansia euroja jo siinä vaiheessa, kun ajat sen liikkeen ovesta ulos. 

Vierailija
2604/2608 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli onnistunut sopimaan jonkun tavaran noudon samaan aikaan kuin meillä oli pojan 6v synttärit. Ostaja tuli, sai tavaransa mutta ei meinannnut lähteä, vaan alkoi kysellä että saisiko hänen mukanaan ollut poika jäädä juhlimaan ja syömään kakkua. Poika oli todella nolon näköinen ja selvästi kiusaantunut ja kuulin kun hän sanoi ettei halua mihinkään pikkulasten synttäreille, mutta isänsä vain intti, että mene nyt. Meitä ei olisi haitannut tarjota pala kakkua pojalle, tilanne lähinnä huvitti ja lopulta poika sai vedettyä isänsä pois ovelta ja lähtivät.

Vierailija
2605/2608 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kerran pojalla yhden kauden käytössä olleet hyväkuntoiset sisäpelikengät myyntiin. Niistä oli muutama kiinnostunut ja sovin ensimmäisenä viestin laittaneen miehen kanssa milloin tulee noutamaan. Ostaja vielä koitti tingata, mutta totesin että tällä hinnalla nyt myyn. Halusi silti ostaa kengät ja olin sovittuna kellonaikana odottelemassa, mutta tyyppiä ei kuulunut. Kyselin hänen perään ja parin tunnin päästä tuli viesti, että hän oli kotona nukkumassa, mutta voi nyt lähteä tulemaan, mutta asuu yli tunnin matkan päässä ja voi ostaa kengät sillä ehdolla, että lasken hintaa, koska hän joutuu tulla niin pitkän matkan päästä kenkiä hakemaan. Totesin, että voi yhä tulla ostamaan kengät, mutta hintaa en yhä edelleenkään ole tiputtamassa ja jos ei tule heti noutamaan, niin myyn seuraavalle jonossa. Tuli ja pitkin hampain maksoi kengät. 

Kyllä silloin mietin, että hitto mitä touhua. 

Vierailija
2606/2608 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ja feissarimokien Kahakka kirpputorilla-juttuja lukiessa tulee vaan mieleen, että kuinka hulluja sitä onkaan olemassa. Vai onko se käytöstapojen puutetta/tylsyyttä/tyhmyyttä että menee niin hankalaksi? Ovatko esim. nämä av yv huutelijat ja sitten katoilijat samanlaisia ihan kaupankin kassalla 😰

Tuntuu olevan. Minulla on kokemusta tavallisesta kirpputorista, missä asiakkaille kaikki pitäisi antaa ilmaiseksi, lahjoittaa, maksaa ite hänelle kaypan päälle, että vaivaudui edes katselemaan. Yksi kirpputori kokemus riitti. Nyt vaan Fidaan, UFF- iin tai roskiin kaikki. 

Vierailija
2607/2608 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureilla oli pihakirppis, talot ovat aika lähekkäin ja meidän etupihat on erotettu toisistaan matalalla aidalla ja siinä on ruohonleikkurin mentävä aukko, koska autamme toisiamme loma-aikoina ruohon leikkuussa. Olin katselemassa tavaroita kun kuulin naapurin miehen sanovan jollekin että kaikissa tavaroissa piti olla hinta ja pyysi odottamaan että kysyy vaimoltaan. Menin mielenkiinnosta katsomaan ja tämä joku piti käsissään kahta minun pientä kukkapurkkiani, jotka olivat olleet oman taloni edessä hetki sitten. 

Naapurin vaimo tuli ja tunnisti istutukseni ja sanoi etteivät purkit ole myynnissä, ne ovat naapurin. Ostaja alkoi vaatia että ne myydään hänelle ja tarjosi vitosta, menin väliin, otin kukkani ja kerroin että pihakirppis on tällä pihalla, en ole myymässä istutuksiani. Jotain mutinaa siinä tuli, mutta onneksi häipyi.

Vierailija
2608/2608 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni, mutta ärsyttävä asia. 

Meillä on vilkas ja hyvin toimiva kaupunginosakirppis. Joka kerta, kun laitan sinne jotakin myyntiin, eräs samalla alueella asuva kaveri kommentoi ilmoitukseen jotakin tyyliin: "Onpa kivat kengät, meillä voisi Maijalle mennä, mittaan illalla koon" tai "Mä saattaisin olla näistä kiinnostunut, laitan yv:n kun ollaan huomenna taas kotona" jne jne. 

Koskaan hän ei enää palaa asiaan, ei varmaan muista edes näitä kommentteja kirjoitelleensa, ja ihmisen tuntien tiedän, ettei maksaisi mitään, vaan olettaa ja odottaa saavansa ilmaiseksi, kun kerran kavereita ollaan. 

Tässä käy kuitenkin niin, että muut tuotteesta mahdollisesti kiinnostuneet käsittävät nuo hänen viestinsä alustaviksi varauksiksi. Kukaan muu ei uskalla tai halua enää kysellä, koska vaikuttaa siltä, että tuote on jo myyty tai varattu vähän tämän kaverin viestistä riippuen.

Tekisi mieli sanoa hänelle, että älä pliis kirjoittele ja kommentoi jokaiseen ilmoitukseeni, jos et oikeasti ole ostamassa.