Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2649)
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen fb:n ryhmä ostetaan/myydään/annteaan/vaihdetaan. Pari vuotta sitten.
Ryhmä mummoja jotka ensin tuli dissaamaan tavaraa. Sitten joku mummoista teki tarjouksen alle puoleen hintaan jos ei vielä vähemmälläkin.
Jos et suostunut myymään ehdotetulla hinnalla, sitten alkoi rutina. Ihan kadulla saattoi joku tulla sen jälkeen aukomaan päätään.
Näin siis Hervannassa.
Tiedän tämän porukan. Hauskuuttavat yhteisöä myös Duon kassoilla. Yksi on maksamassa, pari muuta vähän matkan päässä jonossa alkavat huutelemaan kassalle. Yleensä valitsevat kassan jossa on vasta aloittanut kesätyttö.
Eräs näistä varastelee vieressä pakkaavalta.
Hervannassa on jo ainakin kolme vuotta pyrkinyt narkilta näyttävä golem-ilmestys. Kinuaa annetaan-ryhmistä kaiken ilmaisen tavaran mitä saa (useita profiileja). Tavarat löytyvät sitten pysäkeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.
Ympäristöteko
Jumalallinen (tai ainakin raamatullinen) tekopas: "Nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi. Silloin mies nousi ja lähti kotiinsa.".
Vanhempi käännös: Ota vuoteesi ja käy.
Tuosta väännettiin monta vitsiä rippileirillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä minkään myyntiryhmän modella ei ole oikeutta määrätä, kenelle saat myydä ja kenelle et.
Jos ryhmän säännöt eivät kiinnosta niin älä myy kyseisessä ryhmässä mitään. Kyllä ne saa määrätä että myös sinun on noudatettava kyseisen ryhmän sääntöjä.
Vieläkö näissä ryhmissä käy kauppa? Lähdin kaikista pois jo ennen koronavuosia, kun ne säännöt menivät niin hankaliksi.
Yks tuttava oli vaihtamassa asuntoa ja kysyi viestillä, tarvinko jotain tavaraa. Oli laittamassa lahjoitukseen ylimääräsiä. Sanoin, että voin tulla katsomaan. Pihalle talon viereen oli nostettu huonekaluja, vaatteita, kenkiä ym. Niillä ei vaan tehnyt enää mitään, koska oli satanut lunta päälle. No eipä siellä mitään erityistä olisi ollutkaan, mutta kuka viitsii viedä kotiinsa sohvan, joka on ollut useamman päivän ulkona sään armoilla.
Olin myymässä uusia ja vielä myyntipakkauksessa olevia verhoja, maksuna käteinen. Ostaja saapui sovittuna aikana paikalle ja kysyi, voiko maksaa tilille. Eli hän ottaisi verhot mukaansa ja sitten vasta maksaisi. Sanoin, että ei käy ja kas kummaa, rahat löytyikin ostajan taskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin väärät kuoret ja panssarilasin puhelimeen. Olin avannut paketit jo ennen kuin huomasin virheeni. Maksoin näistä posteineen lähes 30 e. Laitoin toriin myyntiin ja hinnaksi 20 e. Kaksi ihmistä jo tarjonnut 10 e. Olen vastannut että ei käy. Eivät saisi kaupastakaan uusia kympillä. 15 e on vieläkin puolet uusien hinnasta joten sen kyllä kärsii mielestäni maksaa jo. Tyhmänä tosiaan pitävät. Mieluummin viskaan roskiin kuin harrastan hyväntekeväisyyttä noin ahneille.
Mihin puhelinmalliin?
av
Keskaria ja Lällätystä typerille ihmisille, ei jatkoon 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vastauksena nettikirppisilmoituksiini tulee kauhean tunkeileva viesti tyyliin että "moi, tulen huomenna kello 9 hakemaan lautapelin ja maksan 10 euroa". Ensinäkin jos hp. oli 20 euroa niin yleensä voi ystävällisesti tingata ensin eikä vain yksipuolisesti ilmoittaa mitä maksaa ja toiseksi ei voi tuosta noin vain ilmoittaa tulevansa noin 12 tunnin varoitusajalla että tulee huomenna. Ihan kuin myyjällä ei olisi muita menoja.
Jätän vastaamatta tällaisiin viesteihin.
Näitä tulee. Asun ns pullon perällä, eli meille oikeesti pitää tulla.
Myin myös torissa paria hyvin helposti kaupaksi menevää tavaraa a 20 e kpl. Yks mies ilmoitti otan sen ja sen, maksan yhteensä 25 e.Samaan aikaan sähköpostiini tuli lukemattomia otan viestejä ja samana päivänä olikin jo kaupat syntyneet. Ilmoitin kaikille kiitos mielenkiinnosta, mutta kaupat on tehty ja poistin ilmoituksen . Tämä 25 e tarjoaja oli Googlen avulla löytänyt vanhasta ilmoituksesta osoitetietoni ja oli mennyt meille soittamaan ovikelloa minun ollessa töissä. Lapsi soitti ja kertoi täällä olisi joku hakija.
Sanoin miehelle puhelimessa nyt on väärä osoite ja pyysin häntä poistumaan. Mies suuttui ja alkoi huutamaan 12 vuotiaalle lapselleni. Onneksi tajusi laittaa oven kiinni ja soitti minulle.
Minä ilmoitin miehelle soittavani poliisit, jos ei lähde heti.
Ikinä ei ilmoituksiin mitään puhelin tai osoitetietoja ja kannattaa googlettaa välillä omat tiedot
Ei oo juttu ihan noin tainnu mennä, kun oot saanut jonkun noin hiiltymään. Aina näistä vikaa löytyy, etenkin kun tuo tarjosi eniten, moraaliseseti hänen olisi pitänyt saada se tuote, ehkä joku iso tarve oli hänellä kun tarjosi enemmän. Ai mut eihän sinussa mitään vikaa ikinä ole....
Tarjosi eniten? Ap myi tavaroita 20e/kpl, röyhkeä ostaja tarjosi kahdesta tavarasta yhteensä 25e kun ap:n pyyntihinta kahdelle yhteensä olisi ollut 40e.
"Myin myös torissa paria hyvin helposti kaupaksi menevää tavaraa a 20 e kpl. Yks mies ilmoitti otan sen ja sen, maksan yhteensä 25 e"
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ihmiset ei tajua, että jos mä myyn jotain haluan päästä eroon siitä. Mä en halua PUHUA siitä !!
Eli mä myyn kengät, koko jotain 37 tms. "Mikä on tarkka koko?" No ei paljon kiinnosta, mä haluan eroon niistä, ota ne tai ole hiljaa !!
JOs mä myyn sohvan ja mainitsen että on jotain tahroja, "Mitä tarhoja ja missä kohti" No en jaksa kirjotataa, ota se sohva tai pysy hiljaa !!
Oikeesti musta tuntuu että pää räjähtää kun kaiken maailman häröt kyselee kokoja, kuntoja ja tahroja. Joskus vien kaiken pihalel roskiin kun hermot menee. Kerran revin kengät riekaleiksi sen ijaan että PUHUN jonkun kanssa niistä. Ne oli mun exmiehen kengät, no se oli nyt sellanen tyyppi ettei siitä voi eedes puhua ! Ne kengät piti saada myyntiin ennen kuin se tuli vaatimaan ne takaisin, se voi ola jopa väkivaltanen joten ne kengät oli oikeesit saatava pois, ja kerrottava miehelle että se otti ne iste mukaan, ja unothi vaan jonnekin. Nin siinäpä vastailet kaiken maailman häröille että mitä kokoa.
Ostajille: ottakaa se tavara tai jättäkää otamata, mutta älkää kyselkö !!!
Niin. Ilmeisesti et osaa/halua/viitsi laittaa ilmoitukseesi kaikkia ostajan näkökulmasta varsin tarpeellisia tietoja myytävästä tuotteestasi, joten siksi joutuvat niitä erikseen kysymään (edes) harkitessaan tuotteesi ostamista.
Toivottavasti kukaan ei osta sinulta enää yhtään mitään, sen verran hankalan ja vastenmielisen kuvan annat itsestäsi myyjänä.
Vierailija kirjoitti:
Olin myymässä uusia ja vielä myyntipakkauksessa olevia verhoja, maksuna käteinen. Ostaja saapui sovittuna aikana paikalle ja kysyi, voiko maksaa tilille. Eli hän ottaisi verhot mukaansa ja sitten vasta maksaisi. Sanoin, että ei käy ja kas kummaa, rahat löytyikin ostajan taskusta.
Tilille voi nykyaikana maksaa ihan siinä paikanpäällä. Millä vuosituhannella elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla luki ilmoitukseni otsikossa jo koko, niin eikös vaan ensimmäinen kommentoija kirjoita, että "Koko??"
Menetän uskon ihmiskuntaan, kun ei edes lyhyttä otsikkoa jakseta lukea!!
Minusta tuntuu, että joillakin ihmisillä menee sellainen ostohysteria päälle, kun näkevät sopivan tuotteen. Olen itsekin törmännyt tällaisiin ostajiin, jotka tuntuvat olevan niin kiihtyneitä, että eivät osaa lukea tai ymmärrä lukemaansa.
Tämä. Kutsuisin sitä jonkinlaiseksi vauhtisokeudeksi. Kun ostaja näkee vihdoinkin jotain, mitä on pitkään halunnut ja etsinyt, sen oman "Graalin maljansa" tai "valkoisen valaansa" niin innostus on siinä kohtaa niin suuri että se lähestulkoon sumentaa järjen. Pääasia on koittaa saada hankittua se itselleen mahdollisimman nopeasti, jolloin yksityiskohdat ja muut olennaiset tiedot/asiat saattavat jäädä täysin huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilille voi nykyaikana maksaa ihan siinä paikanpäällä. Millä vuosituhannella elät?
Jos myynti-ilmoituksessa on selkeästi sanottu maksutavaksi käteinen, niin miksi ostaja on ensitöikseen ilmoittanut maksuvaiheessa myyjälle maksavansa tilille? Onko ostajalla mielestäsi ollut luetun ymmärtäminen ihan kohdillaan tuossa tilanteessa? Minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Myin nettikirppiksellä hyväkuntoisen mekon edullisesti, olisiko ollut 5€ pyynti. Tämä siksi että arvostan nopeita kauppoja, ei turhia sovitteluja jne. Ostaja tuli hakemaan ja kysyi voiko sovittaa. Sanoin että voi, mietin samalla että en kyllä haluaisi makuuhuoneeseen päästää (siellä siis iso peili) kun en ole siivonnutkaan. No enpä ehtinyt sanoa muuta kun hän oli jo riisunut paidan, oli siinä rintaliivisillään, housut piti jalassa. En tiedä huomasiko/välittikö että mies istui keittiössä parin metrin päässä ja olisi saattanut pelmahtaa paikalle milloin tahansa. No mutta mekko sopi ja kaupat tuli, oli vaan vähän hämmentävä tilanne.
Minä olen kirpparilla töissä ja meillä on eräs asiakas, joka riisuilee keskellä kauppaa ja sovittelee vaatteita rintaliivisillään, vaikka vieressä olisi tyhjä sovituskoppi. Häntä yritetään kyllä ohjata koppiin, mutta kuulemma vaan ihan nopeasti tässä... Tätä ei niin usein tapahdu, että olisi ollut vielä tarpeen miettiä mitään jatkotoimenpiteitä, mutta aina pistää ihmetyttämään. Oletan, että pakko noilla ihmisillä on olla jokin paljastelumotiivi, kun ei tuon tason käyttäytyminen nyt ihan normaalia ole. Vaikka joku ei henkilökohtaisesti kauheasti kainostelisi, niin suurin osa ymmärtää kyllä yleiset soveliaisuussäännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.
Tämähän se, enkä myöskään ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa, että joku äijä haistelee vanhoja hikisiä lenkkareitas? Tuolla voisi tehdä ihan hyvää voittoakin, kas kun tämän "alan" miehet harvemmin tinkaavat.
Minulla ei ole mitään ongelmia myydä miehille naistenvaatteita, jos myyntitilanne hoituu asiallisesti. Aivan sama minulle tuleeko naisystävälle vai omaan käyttöön.
Noille haistelijoille en kuitenkaan lähtisi myymään sen takia, koska heidän kanssaan ei mene asiallisesti, vaan osa ostokokemusta on flirttailua ja vähintään puolituhmia puheita. Siinä ei ole mitään ongelmaa, jos ihmisellä on tällainen fetissi, mutta en ole s*ks*työntekijä enkä halua puhua vihjailevia jollekin hemmolle maksua vastaan. Jos joku näin haluaa toimia, niin siitä vaan! En tuomitse! Mutta eihän sitä nyt voi kaikilta olettaa.
Muutenkin on epäkunnioittavaa lähteä toteuttamaan omia fantasioitaan tuntemattomien kanssa, kun ei ole tietoa toisen halukkuudesta. Netissä on ainakin käytettyjen alusvaatteiden myymistä varten olevia palstoja, joissa myyjät ovat asennoituneet tähän ja heille saa flirttaillakin. Joillekin feisbuukin myyjille ei ole soveliasta lähteä vihjailemaan mistään aromeista jne., koska he eivät ole ilmaisseet olevansa ok tällaisen kanssa. Tätä varten sitä suostumuspuhetta on ollut, jotta nekin ihmiset, jotka eivät ennen ole ymmärtäneet tätä, alkaisivat tajuta. On ok toteuttaa fantasioitaan, mutta vain sellaisten ihmisten kanssa ja myötävaikutuksella, jotka ovat siihen suostuneet. Jättäkää tavisihmiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei täydellinen ihminen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöttötuolia myin ja olipas säätäminen sopivan noutoajan sopimiseksi. Sitten lopulta saatiin sovittua ja n. tunti ennen ostajan tuloa huomaan että voi p.. varaston avain on jäänyt miehen taskuun ja tämä on töissä.
No ei muutakun ilmotus ostajalle että äläpä tulekkaan. Pahoittelin ja lupasin tuoda tuolin ostajalle seuraavana päivänä junalla lastenrattaiden ja muksun kanssa, olikohan kerava tai korso tms juna-asemalle. Onneks asuttiin radan varressa silloin.
Tämmöstä sattuu..Joillekin tuntuu sattuvan, joo. Itse olisin edellisenä iltana hakenut tuolin varastosta tai vähintään tarkistanut avaimen sijainnin, mutta tykkäänkin olla valmistautunut ja olisin nolostunut tosi paljon jos olisin huolimattomuuttanut aiheuttanut toiselle vaivaa.
Osa meistä ihmisistä on inhimillisen erehtyväisiä. Onneksi
Ei siinä ole mitään onnea. Toisekseen, ei huolimattomuus ja valmistautumisen puute ole kuin laiskuutta ja kykenemättömyyttä valmistautua.
Kyllä, koska ikinä ihmisen eteen ei tule mitään, joka voisi vaikuttaa toimintakykyyn. Kukaan ei esimerkiksi koskaan kärsi raudanpuutteesta, unettomuudesta tai kovasta stressistä eikä myöskään masennuksesta ja vaikka kärsisikin, niin tutkitusti mikään näistä tai mistään muustakaan ei aiheuta esim. aivosumua ja vaikuta muistiin tms.
Itse olen todella huolellinen ja järjestelmällinen ihminen, joka miettii huolella asiat etukäteen ja on hyvissä ajoin varautunut asioihin. Silti aina silloin tällöin jotain tapahtuu eikä asiat menekään suunnitellusti. Koen aika ahdistavana elämänasenteena, että jos edes kerran mokaa jossain, niin se on sitten automaattisesti piittaamattomuutta ja laiskuutta tai yleistä kykenemättömyyttä. Elämään kuuluisi mahtua myös epäonnistumisen ja anteeksiannon mahdollisuus, se on tervettä ihmisyyttä.
Tämähän ei tietenkään sitten tarkoita, ettei omaa mokaansa kuuluisi pahoitella ja korvata parhaan kykynsä mukaan. Tässä minusta näkeekin sen, kuka mokasi vahingossa ja kuka piittaamattomuuttaan. Nämä jälkimmäiset ovatkin yleensä sitten hyvin hällä väliä -asenteella liikkeellä jäätyään mokastaan kiinni. Ei meinaa edes pahoitteluja tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua niin aina huvittaa kun itse olen myynyt tavaraa, joka on hyväkuntoista ja ns. merkkitavaraa mutta myyn halvalla koska on ollut tarkoitus vain päästä asiasta eroon. Paljon myös todella hyväkuntoista tavaraa olen lahjoittanut ihan ilmaiseksi. Niin silti melkein aina saa säätää ja odotella, kymmeniä viestejä ja venkslausta ja mittojen kyselyä ja varmistelua ja ja ja, vain koska ostajat ovat naisia. Pätee ilmaiseksi annettuun tavaraan ja siihen ostotavaraan kans.
Mies pistänyt omia kamojaan myyntiin. Hintaa useampi satanen, eka tyyppi kommentoi postaukseen "ostan", kerkeää ehkä toinenkin siihen sanoa että minä ostan, jos Jaska tossa edellä ei ostakkaan. Sitten mies sanoo kellonajan milloin on kotona, tämä ostaja pistää yhden viestin ja kysyy osoitetta. Sitten saapuu tismalleen sovittuna aikana, ehkä minuutin myöhässä ja sanoo että tossa olikin joku iso rekka just tiellä niin piti hetki odotella. Iskee rahat käteen, lastaa ostoksensa autoon ja sanoo moro.
Mies antaa jotain tavaraa pois, eka ottaja sanoo "joo pistän viestiä koska sulle sopii haku" ja jälleen homma toimii automaattisesti.Olenkin päättänyt että jos tulee vielä tavaraa josta halutaan vain eroon, niin pistän miehen ilmoittamaan siitä ja kun vauva-aika päättyy, niin mies myy kaikki vauvakamat. Minä en jaksa :D "onko tää istuin poikaväreissä" "millä pesuohjelmalla vaatteet pesty" "Minkäkokoinen mutteri noissa vaunuissa on tuolla alaosassa"
Kyllä ne miehetkin osaa jahkata ja kokeilevat kaikenlaisia temppuja. Tullaan ostamaan vaikka rahaa ei muka ole kuin puolet sovitusta, varataan eikä koskaan enää vastata mihinkään viesteihin, luvataan kahvipaketti tuoda lahjoitetun tavaran vastneeksi eikä sitä koskaan ole mukana. Eli ihan samanlaisia kuin naisetkin usein. Toisaalta naisiakin on sellaisia jotka ei koskaan kysele enempää, maksavat heti ja sovitun summan, kiittelevät ja kehuvat kun ostoksensa ovat saaneet. Meitä on moneen junaan ja ei ole sukupuolesta kiinni.
Tavarasta se on kiinni. Luulen tuon edellisen miehen myyneen työkaluja tms. remppakamaa. Itsekin niitä kohtalaisesti myynyt, ja kaupat sujuneet pitkälti yllä mainituilla tavoilla. Sitten taas jotkut sisustus- ja lastentarvikkeet ovat niitä hankalimpia miljoonien viestien vuoksi.
Sama kokemus. Myös keittiökamat menneet hyvin sujuvasti ilman sen kummempia vääntöjä ihan sukupuolesta riippumatta. Oman mutun mukaan mitä käytännöllisempi tavara, sitä vähemmän vääntöä ja mitä enemmän tavara liittyy sisustukseen tai esteettisyyteen tai on ylipäätään enemmän yksilön mausta riippuvainen, niin sitten tuleekin pidempi myyntiprosessi, aivan riippumatta sukupuolesta.
Yleisesti ottaen olen kyllä saanut kamaa myytyä hyvin pienellä määrällä vääntöä tai ohareita, mutta asun pikkukaupungissa ja myyn suhteellisen vähän. Isoissa kaupungeissa paljon myyvät varmaan törmäävät isompaan määrään häröilyä.
Torissa kauppa ei käy nyt.
Suomen kansa on täysin rahaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua niin aina huvittaa kun itse olen myynyt tavaraa, joka on hyväkuntoista ja ns. merkkitavaraa mutta myyn halvalla koska on ollut tarkoitus vain päästä asiasta eroon. Paljon myös todella hyväkuntoista tavaraa olen lahjoittanut ihan ilmaiseksi. Niin silti melkein aina saa säätää ja odotella, kymmeniä viestejä ja venkslausta ja mittojen kyselyä ja varmistelua ja ja ja, vain koska ostajat ovat naisia. Pätee ilmaiseksi annettuun tavaraan ja siihen ostotavaraan kans.
Mies pistänyt omia kamojaan myyntiin. Hintaa useampi satanen, eka tyyppi kommentoi postaukseen "ostan", kerkeää ehkä toinenkin siihen sanoa että minä ostan, jos Jaska tossa edellä ei ostakkaan. Sitten mies sanoo kellonajan milloin on kotona, tämä ostaja pistää yhden viestin ja kysyy osoitetta. Sitten saapuu tismalleen sovittuna aikana, ehkä minuutin myöhässä ja sanoo että tossa olikin joku iso rekka just tiellä niin piti hetki odotella. Iskee rahat käteen, lastaa ostoksensa autoon ja sanoo moro.
Mies antaa jotain tavaraa pois, eka ottaja sanoo "joo pistän viestiä koska sulle sopii haku" ja jälleen homma toimii automaattisesti.Olenkin päättänyt että jos tulee vielä tavaraa josta halutaan vain eroon, niin pistän miehen ilmoittamaan siitä ja kun vauva-aika päättyy, niin mies myy kaikki vauvakamat. Minä en jaksa :D "onko tää istuin poikaväreissä" "millä pesuohjelmalla vaatteet pesty" "Minkäkokoinen mutteri noissa vaunuissa on tuolla alaosassa"
Kyllä ne miehetkin osaa jahkata ja kokeilevat kaikenlaisia temppuja. Tullaan ostamaan vaikka rahaa ei muka ole kuin puolet sovitusta, varataan eikä koskaan enää vastata mihinkään viesteihin, luvataan kahvipaketti tuoda lahjoitetun tavaran vastneeksi eikä sitä koskaan ole mukana. Eli ihan samanlaisia kuin naisetkin usein. Toisaalta naisiakin on sellaisia jotka ei koskaan kysele enempää, maksavat heti ja sovitun summan, kiittelevät ja kehuvat kun ostoksensa ovat saaneet. Meitä on moneen junaan ja ei ole sukupuolesta kiinni.
Tavarasta se on kiinni. Luulen tuon edellisen miehen myyneen työkaluja tms. remppakamaa. Itsekin niitä kohtalaisesti myynyt, ja kaupat sujuneet pitkälti yllä mainituilla tavoilla. Sitten taas jotkut sisustus- ja lastentarvikkeet ovat niitä hankalimpia miljoonien viestien vuoksi.
Sama kokemus. Myös keittiökamat menneet hyvin sujuvasti ilman sen kummempia vääntöjä ihan sukupuolesta riippumatta. Oman mutun mukaan mitä käytännöllisempi tavara, sitä vähemmän vääntöä ja mitä enemmän tavara liittyy sisustukseen tai esteettisyyteen tai on ylipäätään enemmän yksilön mausta riippuvainen, niin sitten tuleekin pidempi myyntiprosessi, aivan riippumatta sukupuolesta.
Yleisesti ottaen olen kyllä saanut kamaa myytyä hyvin pienellä määrällä vääntöä tai ohareita, mutta asun pikkukaupungissa ja myyn suhteellisen vähän. Isoissa kaupungeissa paljon myyvät varmaan törmäävät isompaan määrään häröilyä.
Pks toki on ne sekoimmat tyypit. Tämä on selvää se.
Siellä on uusavottomuus, autottomuus, itsekkyys, laiskuus yms. Ongelmat yleisiä.
Ainepäät ja häröt lisänä...
Siperia oli opettanut, ettei ilmaiseksi kannata netissä ilmoittaa mitään, koska joudun varausrumbaan eikä kukaan lopulta hae tavaraa. Joten laitoin isohkolle metallipöntölle vitosen hinnaksi ja ilmoitukseen "vain nouto". Ja luonnollisesti kaupungin sekä kaupunginosan, missä tavara sijaitsee. Ekat kyselijät luonnollisesti kysyivät, missä tavara on...
Kun sitten yksi kysyjä ilmoitti varaavansa pöntön jos voi noutaa sen vasta viikonlopun jälkeen, suostuin. Viikonlopun jälkeen hän kysyi voisinko tuoda tavaran paikkaan X. Kieltäydyin mainiten että tavara on iso ja että olen vauvan kanssa kaksin kotona, enkä voi kuljettaa tavaraa. Siksi ilmoituksessa oli "vain nouto". Varauksia oli jonossa jo liuta.
Ostaja esitti toimituksesta ja noudosta monta kysymystä ja kun olin jo puoli tuntia vastaillut, ilmoitin etten voi enää käyttää tähän vitosen pönttöön enempää aikaani, ja hänen pitää nyt vain ilmoittaa jos ei pääse noutamaan sitä, jolloin myyn sen seuraavalle. Hän ilmoitti tulevansa klo X. Tuohon kellonaikaan alkoi sadella kysymyksiä reitistä ja minulle tuntemattomista kadunnimistä. Olin nukuttamassa vauvaa, ja ilmoitin että nyt me perumme nämä kaupat koska nouto ei sinulta onnistu. Laitoin puhelimen pois ja kun tunteroisen kuluttua vilkaisin sitä uudestaan, hän oli maksanut tuotteen ja ilmoittanut olevansa pihalla. Siis lähemmäs tunnin sovittua myöhemmin, kun olin kaksin kotona vauvan kanssa. Palautin rahat ja toivotin hyvää jatkoa.
Myin seuraavana päivänä tuotteen jonottajalle, joka tuli täsmällisesti ilmoittamassaan vartin aikaikkunassa, löysi itsenäisesti paikalle, maksoi ja lähti pois. Hän palautti samalla uskoni ihmiskuntaan.