Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1541/2608 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdanko nyt itse tehdä jotain väärin? Myyn tavaraa ja olen saanut monelta viestiä "vieläkö tavara on myynnissä". Vastaan "kyllä on". Viesti luetaan, mutta siihen ei vastata mitään. Tämä on tullut nyt eteen noin 15 kertaa. Pitäisikö minun sanoa jotain muuta, tyyliin "milloin pääset hakemaan"? Olen aina odottanut että he itse ehdottaisivat sitä, mutta ei.

Ihan sama täällä, tuo on niiin tuttua! Eikä asiaa auta yhtään vaikka kysyt jotain muuta. Useimmiten vastapuoli vaan vaikenee. Tämä on ilmeisesti joidenkin mielestä hauskaa ajanvietettä, siis kysellä onko tavara vielä myynnissä...

Vierailija
1542/2608 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdanko nyt itse tehdä jotain väärin? Myyn tavaraa ja olen saanut monelta viestiä "vieläkö tavara on myynnissä". Vastaan "kyllä on". Viesti luetaan, mutta siihen ei vastata mitään. Tämä on tullut nyt eteen noin 15 kertaa. Pitäisikö minun sanoa jotain muuta, tyyliin "milloin pääset hakemaan"? Olen aina odottanut että he itse ehdottaisivat sitä, mutta ei.

Ihan sama täällä, tuo on niiin tuttua! Eikä asiaa auta yhtään vaikka kysyt jotain muuta. Useimmiten vastapuoli vaan vaikenee. Tämä on ilmeisesti joidenkin mielestä hauskaa ajanvietettä, siis kysellä onko tavara vielä myynnissä...

Ostaja on saattanut laittaa monelle eri myyjälle kysymystä yhtaikaa, ja tekee kaupat yhden parhaiten sopivan kanssa. Tietysti kohteliasta olisi ilmoittaa ”Kiitos mutta löysin jo muualta”.

Itse myydessäni laitan kyllä itse vastaan jotain kysymystä tai ehdotusta. Mielestäni on hyvä vähän potkaista kauppaprosessia eteenpäin. Ostajakin saattaa olla passiivinen ihminen ja odottaa, että myyjä ehdottaa jotain. Tai jos hän saa monelta myyjältä vastauksen, ehkä on helpointa lähteä kauppaan sen kanssa, joka on jo enemmän päässyt asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2608 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on myyntipaikka eikä huutokauppa. Jos laitan tavaralle hinnan esim. 20€, niin joku lähettää viestin: "Maksan 10€." tai ostaja kysyy, paljonko alennan hintaa. Tuollaisiin viesteihin en edes vastaa.

Vierailija
1544/2608 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin Marketplacessa? Siinä on sellainen valmiiksi täytetty malliviesti, jossa lukee noin, ja moni taitaa osua siihen vahingossa puhelimella selatessa. Itsellenikin käynyt kerran, kun lähettämisnappula on just siinä mihin peukku osuu selatessa.

Vierailija
1545/2608 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa jonkun hupia lienee sanoa ostavansa ja tulevansa hakemaan, mutta ei sitten tulekaan vaan ilmoittaa tulevansa seuraavana päivänä. Eikä sitten enää kuulu mitään. Ikävä juttu sikäli, että toimiessaan tori olisi tosi kiva kauppapaikka. Kun näitä ääliöitä on, niin eipä viitsi siellä enää mitään myydäkään.

Vierailija
1546/2608 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä erästä 10e arvoista lahjakorttia, hinta oli sille 5e, joko nouto tai postitus. Tuo lahjakortti oli vielä sellainen, että sen saattoi tarkistaa koneelta käsin, paljonko siinä on saldoa.

No, ostajakandidaatti pyysi, että voisinko antaa hänelle osoitetietoni, lisäksi kuvan sähkölaskustamme ja kuvan itsestäni sekä tiliotteen yläreunasta kuvan, jossa näkyisi osoitetietoni ja nimeni. Oli kuulemma niin epäluuloinen, kun oli huijattu. Semmoista.

Vierailija
1547/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?

Talvella naapuri laittoi sukset Fb-roskalavalle. Samalla minuutilla vastasin, että mulle. Sanoi, että ne meni jo. 

Tästä nyt tulee väkisinkin mieleen että oletko muutenkin naapurilta vailla sitä tätä ja tuota? Jos ei halunnut antaa sinulle.

Vierailija
1548/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä kaikenlaisia nähty, mutta yksi outo katoamistapaus jäi mieleen. Olin myymässä tavaraa, ostaja vaikutti kiinnostuneelta ja viestitteli aktiivisesti, sovittiin noutoaika jne. Soitti vielä että on 10 minuutin päästä perillä. Mutta ei koskaan tullut eikä ilmoittanut mitään. En kyllä perään soitellut, mutta jäi mietityttämään että mitähän tapahtui.

Vierailija
1549/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä kaikenlaisia nähty, mutta yksi outo katoamistapaus jäi mieleen. Olin myymässä tavaraa, ostaja vaikutti kiinnostuneelta ja viestitteli aktiivisesti, sovittiin noutoaika jne. Soitti vielä että on 10 minuutin päästä perillä. Mutta ei koskaan tullut eikä ilmoittanut mitään. En kyllä perään soitellut, mutta jäi mietityttämään että mitähän tapahtui.

Jos se jäi auton alle? :(

Vierailija
1550/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaupantekoa edistää, jos sanot että on vielä myytävänä, haluatko ostaa ja minulle käy nouto silloin tai tällöin tai voin postittaa tällä hinnalla postiin tai ärrälle jne. Kyllä sitä ostajaakin raivostuttaa jos pitää lypsää asia kerrallaan siltä myyjältä. Kauppaa tehdää puhumalla tai viestittelemällä ei heittäytymällä mykäksi.

Vierailija
1551/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa yksiä laseja 2€ kpl. Kysyin mitä pohjassa lukee. Luki IITTALA ja sitten hinta nousikin 3 euroon :D Mutta maksoin sen kun ne oli silti halpoja.

Yksi myi ohuita housuja ja lupasin ne ostaa jos tulevat kirjeenä niin, että postimaksu on vain kirjemerkki. Kuulemma menivät kirjeeseen ja kun oli lähettänyt sain viestin, että voisinko maksaa lisää kun hän on hinnoitellut päin mäntyä ja meneekin nyt kaikki myynnit tappiolle. Varmaan normaalisti olisin maksanut mutta unohdin viestin ja parin pvä päästä mietin, että ei kai se mun moka ole enkä maksanut lisää.

Vierailija
1552/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tekstarit "saako kympillä"...Ei muuten mutta kun myynnissä on yleensä kymmeniä tuotteita kerralla...

Vierailija
1553/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein paikallislehdestä tai netistä voi lukea, jos jossain on ollut vakavampi kolari tai allejäänti.

Onhan tuokin tapa feidata kaupat. Tuli jotain muuta.

Uskotteko muuten niitä ostajia, jotka ilmoittaa joutuneensa sairaalaan, kun myyjä yrittää selvittää kaupankäynnin etenemistä? Jotenkin kuulostaa epäuskottavalta, varsinkin, jos yhdelle ja samalle myyjälle osuu useampi tällainen sairaalaan joutuja.

Vierailija
1554/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein paikallislehdestä tai netistä voi lukea, jos jossain on ollut vakavampi kolari tai allejäänti.

Onhan tuokin tapa feidata kaupat. Tuli jotain muuta.

Uskotteko muuten niitä ostajia, jotka ilmoittaa joutuneensa sairaalaan, kun myyjä yrittää selvittää kaupankäynnin etenemistä? Jotenkin kuulostaa epäuskottavalta, varsinkin, jos yhdelle ja samalle myyjälle osuu useampi tällainen sairaalaan joutuja.

Itse todellakin jouduin sairaalaan 9 päiväksi yllättäen, enkä olisi sen jälkeenkään pystynyt mihinkään kaupankäyntiin pitkään aikaan. Että on niitä tositarinoitakin.2

Vierailija
1555/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän suorastaan alkaa pelätä sitä, että ollessani ostajana sattuukin jotain, etten pääsekään silloin kun on sovittu. Että lapsi sairastuisi tai itse tms. Tietysti ottaisin yhteyttä ja ehdottaisin uutta aikaa, mutta pelottaisi, että myyjä ei uskoisi, kun kerran on hirveän yleistä, että ostajat keksivät tekosyitä. Mitä jos oikeasti joutuisin sairaalaan! Kun se taitaa olla yleisin tekosyy... ”Vai niin, mitenkäs sattuikaan taas juuri nyt kun piti olla tulossa ostamaan”, ajattelisi myyjä.

No jaa, ehkä pitäisi pelätä sairaalaan joutumista muista syistä kuin toriostojen uudelleen sopimisen kannalta... :D

Vierailija
1556/2608 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on mahdollista joutua oikeesti sairaalaan, eikä silloin oo ekana toriostot mielessä. Harmi vaan, kun jotkut käyttää sitä tekosyynä, vaikka vois vaan suoraan sanoa, että "sori, tulin toisiin ajatuksiin/ en tarviikaan tuotetta/ sain sen jo muualta" tms., niin ei tartteis myyjänkään ihmetellä, että vieläkö kaupat toteutuu vai ei.

Vierailija
1557/2608 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehkä väärä palsta valittaa tästä aiheesta, mutta lapset...

Paljon mm. annan roskalavoilla (jotain kalliimpaa myyn) ja ilmoitan yleensä suoraan ilmoituksessa alueen ja että iltaisin nouto (koska päivisin työt ja sen jälkeen muita menoja), niin moni lapsellinen kyselee kaiken maailman muita vaihtoehtoja, jotta saisi tavaran päivällä. Ja kun itse en jaksa kiikuttaa ilmaista tavaraa minnekään, vaikka oisikin vaikka työmatkani varrella. Ja sitten inistään, että esim. 17.30 ei käy, kun lasten kanssa jo rauhoitutaan iltapuuhille. Jos mun elämä ois tullut noin vaikeaksi, olisin varmaan katunut ikäni lastentekoa.. V*tun iltapuuhat, en edes tiedä mitä ne on ja lapseni saanut jo teineiksi. Helpotti!

Vierailija
1558/2608 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sopinut puhelimessa ostajan kanssa tarkan kellonajan tavaran maksamiselle ja noutamiselle aamupäivälle. Tunti sovitun ajan jälkeen puhelin soi ja kuvittelin soittajan olevan ostaja, mutta siellä kyseltiinkin oliko tavara jo mennyt kaupaksi. Kerroin että alkuperäinen ostaja oli ilmeisesti tullut toisiin aatoksiin ja oli myynnissä edelleen. Sovittiin hinta ja puolessa tunnissa se haettiin pois ja maksettiin. Illan suussa ovikello soi ja ensimmäinen ostaja alkoi tinkimään uutta hintaa. Kerroin ettei tule kauppoja ja suljin oven.

Vierailija
1559/2608 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?

Talvella naapuri laittoi sukset Fb-roskalavalle. Samalla minuutilla vastasin, että mulle. Sanoi, että ne meni jo. 

Tästä nyt tulee väkisinkin mieleen että oletko muutenkin naapurilta vailla sitä tätä ja tuota? Jos ei halunnut antaa sinulle.

Jos joku laittaa vain viestin, että "mulle" tai "otan nämä" niin en myy tai lahjoita tuollaiselle. Yksinkertaisesti koska noin epäkohtelias viesti on vastenmielinen.

Vierailija
1560/2608 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vinkki: älä ainakaan varaa tuotetta vaan myy nopeimmalle noutajalle / rahat tilille laittajalle. Näin minä teen kauppaa, jää ne ehkäilijät pois. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi