Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1121/2608 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin huutonetissä tavaraa. Eräs nainen huusi kohteen, viiteen kertaan sovittiin nouto, mutta ei koskaan tullut hakemaan eikä ilmoittanut esteestä. Negatiiviseen palautteeseen kommentoi, että "lapseni sairastuivat yksi kerrallaan jne...". Olen töissä terkkarissa, ja tiedän, että tällä naisella ei ole kuin yksi lapsi. 

Aika pelottavaa tietää, että joku hukku terkkarin työntekijä käy tutkimassa potilasyietojani jos ostan hältä jotain huuto.netissä...

Pyytäkää nähtäväksi lokitiedot terkkarista, siellä näkyy nää uteliaisuuttaan nuuskineiden käynnit!

Vierailija
1122/2608 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää jaksa myydä mitään torilla näiden säätäjien ja oharintekijöiden takia. Helpompaa antaa kama Konttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/2608 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kasan kahvikuppeja ja mukeja muutamalla eurolla, etä sain kaappiin tilaa. Aika paljon muutakin oli myynnissä siihen aikaan. Kuppien ostaja tuli lapsensa kanssa ja kun kaupat oli hoidettu, niin näki pihalla tytön pyörän. Alkoi vaatia, että myyn pyörän hänelle todella halvalla, mikä ei tietenkään sopinut minulle, koska se oli oman tyttöni käytössä. Suuttui niin että paiskasi yhden parittoman mukin maahan ja lähti pihalta karjuen kuinka huono myyjä ja ihminen olen. 

Vierailija
1124/2608 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli annetaan osastolla täysikokoinen piano tarjolla. Noutaja ilmoitti, että voi tulla hakemaan pianon, jos sen voi kuljettaa farmariauton takakontissa. Ei olis varmaan auton pyörät pyörinyt eikä se sinne kyllä olisi muutenkaan mahtunut.

Vierailija
1125/2608 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouduin ostamaan yhden lastenvaatteen pyydetyllä hinnalla tori.fi-palvelussa, mikäli se on vielä vapaa. Myyjä vastaa viestiini ja ilmoittaa, että myynnissä on edelleen, mutta sai niin paljon viestejä vaatteesta, että kolminkertaisti pyyntihinnan. Arvaatte ehkä, syntyikö kaupat. :,D ehkäpä joku on halukas maksamaan uuden pyynnin mukaan. Minä en. Kyseessä ei ollut mikään poikkeuksellisen uniikki merkkituote, jonka alkuperäinen hinta olisi ollut erityisen halpa.

Vierailija
1126/2608 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimaksuista närkästyjät ovat omaa luokkaansa Huutonetissä. Laitan ilmoituksiin AINA postikulujen hinnan. Joten älä huuda, jos et hyväksy postareita! Mutta aina joku laittaa huudon sulkeuduttua viestiä ja kyselee postareita tyyliin " tuleehan tämä viidellä eurolla?" No ei stana tule! Käytän aina huutopakettia ja pyydän ostajalta vain sen summan, en ylimääräistä. Huoh.

Mikä siinä onkin että ihmiset ei jaksa lukea niitä ilmoituksia mitä niissä sanotaan? Jatkuvasti kysellään postikuluja vaikka ne lukee jokaisessa ilmoituksessa ja vaihtoehtojakin vielä on. Sitten pitää kysellä ja kerjätä että kertoisitko nyt millä tavalla haluat postituksen ja mistä haluat noutaa pakettisi.

Vierailija
1127/2608 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teini-ikäisenä myin remmisandaaleja netissä. Kengistä oli normaalit kuvat, ei jalassa. Sain viestiä joltain tyypiltä, että saisiko kuvaa kengät jalassa. No laitoin, en osannut silloin epäillä mitään hämärästä sähköpostiosotteesta huolimatta. Vastauksena sain jotain irstasta kommenttia varpaisiini liittyen, ei siis ollutkaan missään ostoaikeissa, kunhan toteutti jotain varvasfetissiään...

Vierailija
1128/2608 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nyt on aikaa varmaan 15v, laitoin huutonettiin ekaa kertaa junnuna aika huonokuntoisen mopon myyntiin 150e. Noh unohdin sen ilmotuksen ja varmaan 3kk päästä tajusin sen kun olin jo myynyt kaverille mopon ja sähköpostista löysin hänen viestinsä, mikä meni jotenkuten näin: "voitin huudon (50e), laita mopo junalähetyksellä (n,150km päähän.) Vastasin viestiin että unohdin ilmotuksen nettiin ja olen myynyt jo mopon kaverilleni parempaan hintaan. Tuli viesti takaisin jossa uhkailtiin rikosilmoituksella jos hän ei saa mopoa. Nooh soitin hänelle ja pyysin anteeksi tapahtunutta. Enkä päässyt edes tarinan loppuun kun vanhempi mieshenkilö linjan toisessa päässä alkoi täyttä kurkkua huutamaan kuinka kusipää olen, ja miten hän tulee hakkaamaan minut ja isäni ym sairaita uhkailuja. (mies oli luultavasti humalassa ja taustalta kuului kovaa lapsen itkua ja vaimon huutoa) En muista enempää mitä hän sanoi ja löin luurin korvaan. Tän jälkeen en oo käyttäny huutonettiä enää koskaan tavaroiden myymiseen :D Laitoin myös perään viestin missä kerroin että: Jos vielä otat minuun yhteyttä teen sinusta rikosilmoituksen uhkailujesi takia.

Vierailija
1129/2608 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vedessä juurrutettuja kukkia, apostolinmiekkoja. Se on sellainen vanhanajan kasvi, ettei sitä myydä kukkakaupoissa ja kaikki taimet ovat menneet aina nopeasti. Yksi nainen halusi alun ja sovimme noudosta. rouva tuli hakemaan sitä ja hämmästyi / suuttui kun kasvi ei ollut ruukussa multineen vaan täsmälleen se sama ilmoituksessa kuvineen ja mittoineen ollut taimi.  Ei ollut millään uskoa, etten todellakaan myy yli 30 vuotta vanhaa ja todella suurta emokasvia hintaan 10€.  Jätti sitten ostamatta, oli googlannut minkälainen kasvi on kyseessä ja "ei tuollaisella rääpäleellä mitään tee, sen piti olla iso kasvi!". Jonossa seuraavana ollut ostaja oli enemmän kuin tyytyväinen samaan kasviin. 

Vierailija
1130/2608 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa jotakin lipastoa torista muutama vuosi sitten. Laitoin viestiä ilta-aikaan, että ostan lipsaston, voin hakea vaikka heti aamusta myyjälle sopivaan aikaan Myyjä vastasi, että huominen ei sovi kun ei ile kotona ja kävisikö ylihuominen. Vastasin, että käy sekin. Hetken kuluttua tuli viesti, ilmoitti että huomenna kello 12 käy. Ihmettelin, mutta vastasin ok ja tulevanj hakemaan. Kello 10 aamulla tuli viesti, että joku oli jo hakenut lipaston ja perään kuittaus "nopeat syö hitaat, ehkä opit tästä jotakin". :DD

Mä tein kerran kaupat takista. Nouto oli sovittu seuraavaksi päiväksi klo 15. Kahden aikaan tuli viesti, että "takki haettiin, nopeat syö hitaat" ...

Vierailija
1131/2608 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa jotakin lipastoa torista muutama vuosi sitten. Laitoin viestiä ilta-aikaan, että ostan lipsaston, voin hakea vaikka heti aamusta myyjälle sopivaan aikaan Myyjä vastasi, että huominen ei sovi kun ei ile kotona ja kävisikö ylihuominen. Vastasin, että käy sekin. Hetken kuluttua tuli viesti, ilmoitti että huomenna kello 12 käy. Ihmettelin, mutta vastasin ok ja tulevanj hakemaan. Kello 10 aamulla tuli viesti, että joku oli jo hakenut lipaston ja perään kuittaus "nopeat syö hitaat, ehkä opit tästä jotakin". :DD

Mitä ihmettä :D 

Vierailija
1132/2608 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki myyjät, joiden mielestä vaate on hyväkuntoinen vaikka siinä on reikiä, pesussa lähtemättömiä tahroja, printti murentunut lähestulkoon pois, järkyttävä haju ym. Jostain kumman syystä en kovin mielelläni osta nettikirpputoreilta enää vaatteita, enkä muuten tavallisiltakaan. Niin järkyttävää lumppua tulee vastaan.

Mutta ehkä pitäisi vain ymmärtää ihmisten erilaisuutta. Jollekin maailman virttynein riepu on vielä ihan priimaa ja sellaisena se myös myydään. Ehkä se on sitä saituutta tai optimismia, jos on varttunut äärimmäisen köyhissä oloissa.

Vierailija
1133/2608 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein kerran kaupat takista. Nouto oli sovittu seuraavaksi päiväksi klo 15. Kahden aikaan tuli viesti, että "takki haettiin, nopeat syö hitaat" ...

Tuollaisiin voisi vastata vaikkapa, että "sopimuksenrikkojat palaa helvetissä".

Vierailija
1134/2608 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin koteja kissanpennuille rahaa vastaan, ilmoituksessa oli kuvat ym tiedot.

Minulle soitti vanhempi hieman humalainen mies, joka olisi halunnut valkoisen kissan (minulla ruskeita). Alkoi sitten surullisen vuodatuksen aikanaan edesmenneestä misusta, joka oli valkoinen. Vähän surullinen tapaus, tosin niin outo etten ehkä olisi valkoista myynyt vaikka sellainen olisi ollutkin. Pennut olivat minulle yksittäistapaus ja katsoin tarkkaan mihin perheisiin ne myin.

Vierailija
1135/2608 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista omituisin:

Laitoin aurinkolasit myyntiin tori.fi, hinta 70 euroa. Useamman tinkaajan ja peruneen ostajaehdokkaan jälkeen sain viestin potentiaaliselta ostajalta. Yritin sopia tapaamisen seuraavalle päivälle, jotta en tuhlaisi aikaa mikäli tämäkin peruu, mutta ostajalle sopi vasta neljän päivän päästä, antoi summittaisen kellonajan ja sovittiin että nähdään yhdellä metroasemalla.

10-15 minuuttia ennen tätä antamaansa "noin"-aikaa ennen ilmoitti tarkemman ajan, minä ehdotin tarkkaa paikkaa ja annoin tuntomerkkini, hän mainitsi omaksi tuntomerkikseen takkinsa värin.

Menin paikalle, metrosta jääneet ihmiset purkautuu ulos, katselen ympärilleni - ei näy.

Kunnes viimeinkin bongaan oikean värisen takin, ja koska kyseinen ihminen näytti hieman eksyneeltä, ajattelin mennä luokseen kysymään oliko hän ostaja. Ja hänhän se oli.

Ojensin lasit tarkistettavaksi, hetken jälkeen ostaja otti lompakostaan kauppahinnan verran käteistä ja antoi ne minulle - ei siis yrittänyt paikan päällä tingata tai ehdottaa mobilepayta tms. Lähdin kotiin ja olin tästä normaalista poikkeavasta tori-kokemuksesta niin yllättynyt että laitoin oitis siskolleni viestiä asiasta.

Kaikki muu on tullut nähtyä, mutta sutjakasti sujuvia kauppoja harvemmin.

Vierailija
1136/2608 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkafetissimies halus ostaa (mahdollisimman käytettyjä) sukkia. En myynyt sukka parkojani.

Mulle kelpaisi hyvin raha, voisin myydä kaikki vanhat omat ja samaa kokoa käyttävien lasteni vanhat sukat hyvään hintaan!

Eikö sinua yhtään ällötä se, että joku mies tulisi todennäköisesti r*nkkaamaan sinun lastesi sukille/käyttäen niitä siinä? Myy omia vaatteitasi sellaiseen tarkoitukseen jos haluat, mutta kuvottavaa minusta että sinulle olisi ihan okei antaa lastesikin sukat sellaiseen! Eihän se todennäköisesti lapsiin varsinaisesti vaikuta mitenkään jos eivät edes tiedä, mutta silti...

Vierailija
1137/2608 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkafetissimies halus ostaa (mahdollisimman käytettyjä) sukkia. En myynyt sukka parkojani.

Mulle kelpaisi hyvin raha, voisin myydä kaikki vanhat omat ja samaa kokoa käyttävien lasteni vanhat sukat hyvään hintaan!

Eikö sinua yhtään ällötä se, että joku mies tulisi todennäköisesti r*nkkaamaan sinun lastesi sukille/käyttäen niitä siinä? Myy omia vaatteitasi sellaiseen tarkoitukseen jos haluat, mutta kuvottavaa minusta että sinulle olisi ihan okei antaa lastesikin sukat sellaiseen! Eihän se todennäköisesti lapsiin varsinaisesti vaikuta mitenkään jos eivät edes tiedä, mutta silti...

Oletko konmarittaja? Mieti mitä tunteita tämä esine sinussa herättää ja lajittele esineet osioihin heitä pois/säilytä/harkitse..

Minua ei hetkauta esineet suuntaan tai toiseen ja joku sukka - en muodosta siihen erityistä kiintymyssuhdetta. (En ole tuo, jolle vastasit)

Vierailija
1138/2608 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se olisi vain plussaa!

Vierailija
1139/2608 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista omituisin:

Laitoin aurinkolasit myyntiin tori.fi, hinta 70 euroa. Useamman tinkaajan ja peruneen ostajaehdokkaan jälkeen sain viestin potentiaaliselta ostajalta. Yritin sopia tapaamisen seuraavalle päivälle, jotta en tuhlaisi aikaa mikäli tämäkin peruu, mutta ostajalle sopi vasta neljän päivän päästä, antoi summittaisen kellonajan ja sovittiin että nähdään yhdellä metroasemalla.

10-15 minuuttia ennen tätä antamaansa "noin"-aikaa ennen ilmoitti tarkemman ajan, minä ehdotin tarkkaa paikkaa ja annoin tuntomerkkini, hän mainitsi omaksi tuntomerkikseen takkinsa värin.

Menin paikalle, metrosta jääneet ihmiset purkautuu ulos, katselen ympärilleni - ei näy.

Kunnes viimeinkin bongaan oikean värisen takin, ja koska kyseinen ihminen näytti hieman eksyneeltä, ajattelin mennä luokseen kysymään oliko hän ostaja. Ja hänhän se oli.

Ojensin lasit tarkistettavaksi, hetken jälkeen ostaja otti lompakostaan kauppahinnan verran käteistä ja antoi ne minulle - ei siis yrittänyt paikan päällä tingata tai ehdottaa mobilepayta tms. Lähdin kotiin ja olin tästä normaalista poikkeavasta tori-kokemuksesta niin yllättynyt että laitoin oitis siskolleni viestiä asiasta.

Kaikki muu on tullut nähtyä, mutta sutjakasti sujuvia kauppoja harvemmin.

”Kunnes viimeinkin bongaan oikean värisen takin, ja koska kyseinen ihminen näytti hieman eksyneeltä, ajattelin mennä luokseen kysymään oliko hän ostaja. ... ostaja otti lompakostaan kauppahinnan verran käteistä ja antoi ne minulle”

Miksi näin päässäni tämän tilanteen niin, että ostajalla oli keltainen takki, musta pipo, Kekkosen silmälasien muotoiset lasit, mustat ulkohousut ja kuomat :D Hän seisoi selkä kumarassa (vanhempi nainen) ja katseli ympärilleen. Sinä tulet paikalle ja hän kääntyy tällainen ilme kasvoillaan sinuun:

https://images.app.goo.gl/NZP3QxwbHSbzrXgEA

Kaivaa kukkarosta rahat vaivalloisesti sanaakaan sanomatta, ojentaa ne sinulle ja lähtee paikalta selkä kumarassa laahustaen.

On se mielikuvitus vain ihmeellinen asia! :D

Vierailija
1140/2608 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ehkä varsinaisesti ärsytä mutta ihmetyttää nämä ostajat, jotka voivat isoja huonekaluja tulla hakemaan yksin ja automaattisesti olettavat, että tulen mukaan kantamaan.

Viimeksi oli eräs nainen, joka tuli isomman kokoista huonekalua noutamaan. Kertoi kuinka ei viitsinyt miesystävä vaivata asialla mutta onneksi kuulemma kahdestaan saamme huonekalun kuitenkin helposti kannettua hänen autolleen. Eipä siinä mitään, tottakai menen kantamaan. Mutta en minäkäkään välttämättä kaikista painavimpia jaksa kantaaa. Itse olen aina ostajana mennyt jonkun muun kanssa hakemaan huonekaluja. Mielestäni ainakin olisi kohteliasta kysyä etukäteen asiasta mutta ehkä olen turha nipottaja. 

Tämä! Olin myymässä isoa laatikostoa ja oltiin sovittu haku ostajan kanssa. Olin moneen otteeseen maininnut, että on iso ja tarvitsee kaksi kantajaa. Vähän ennen sovittua hakua laittaa viestiä, että olisi nyt tulossa, autanhan häntä kantamaan sen!? Kirjoitin, että olen monta kertaa sanonut, ettei saa kannettua yksin ja kannattaa ottaa kaveri mukaan kantoavuksi. "No olen tulossa suoraan töistä, en nyt saanut ketään tähän hätään". Selvä, et sitten voinut sopia hommaa niin, että olisit saanut sen kaverin. Sanoin, että ok, myyn seuraavalle, näkemiin.

Ohiksena, älä itse oleta automaattisesti mitään. Olen hakenut yksin jos minkälaista tuotetta, vaikka myyjä on tiukannut että pitää olla kantoapua. No, kyllä on homma hoitunut. Samoin on saatettu pistää että pakulle tai kärryllä vietävä, ja hyvin olen saanut henkilöautooni mahtumaan. Joskus se virheellinen tila/logistiikkaurpoilu on siellä toisessa päässä.

Ja ennen kuin ehdit huutaman että juuri sinulla oli iso viiden istuttava sohva, niin sanonpa vain, että järkeään voi käyttää vastatessakin.

Miksi kommentoit näin viestiin, johon se ei päde? Lainaamassasi viestissähän ostaja nimenomaan olisi tarvinnut kantoapua, ja kun ei sitä hankkinut, jäi kaupat välistä? Tuskin koko viestiä olisi kirjoitettu, jos ostaja olisi saapunut ilman kantoapua mutta kuitenkin saanut sen yksin vietyä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä