Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1101/2608 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sattunut vastaan mitään kovin pahaa, mutta tämä on ehkä oudoin: myin korsettia Huuto.netissä osta heti -hintaan. Joku mies osti sen, ja kertoi moneen otteeseen, että korsetti tulee lahjaksi hänen naisystävälleen. Yhteydenpito ja maksu toimivat mutkattomasti, eikä mua hittojakaan kiinnostanut, miksi mies ostaa korsetin. En tainnut edes ajatella koko asiaa, ennen kuin hän itse teki siitä numeron.

Tuli siis miehelle itselleen käyttöön, koska halusi moneen kertaan sinulle korostaa, että tulisi lahjaksi naisystävälle.

Tai sitten miesystävälleen? Koiralleen? Kissalleen?

Vierailija
1102/2608 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin roskalava-ryhmässä ilmaiseksi lasten sängyn jossa tarroja, naarmuja ym. Eräs  vanhempi nainen ilmaisi kiiinnostuksensa, mutta kun näki sängyn haukkui sen ja huusi ettei maksa siitä mitään ! Ei antanut suunvuoroa ja häipyi, myöhemmin varoitteli minusta roskalava-ryhmässä että olen huijari. Kun yp puuttui siihen että täällä ei myydä mitään ja muutama ryhmäläinen tuli puolustamaan että mainitaanhan tuossa ilmoituksessa selvästi tarrat! niin nainen julisti kaikki meidät hulluiksi ja häipyi. Sängyn haki sitten vanha mies, joka oli onnellinen saadessaan ilmaiseksi ihan nukkumiskelposen sängyn yökyläilevälle  "vaarin rinsessalle"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/2608 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin roskalava-ryhmässä ilmaiseksi lasten sängyn jossa tarroja, naarmuja ym. Eräs  vanhempi nainen ilmaisi kiiinnostuksensa, mutta kun näki sängyn haukkui sen ja huusi ettei maksa siitä mitään ! Ei antanut suunvuoroa ja häipyi, myöhemmin varoitteli minusta roskalava-ryhmässä että olen huijari. Kun yp puuttui siihen että täällä ei myydä mitään ja muutama ryhmäläinen tuli puolustamaan että mainitaanhan tuossa ilmoituksessa selvästi tarrat! niin nainen julisti kaikki meidät hulluiksi ja häipyi. Sängyn haki sitten vanha mies, joka oli onnellinen saadessaan ilmaiseksi ihan nukkumiskelposen sängyn yökyläilevälle  "vaarin rinsessalle"

Olikohan sama nainen joka kerran fb kirpparilla osti minulta vaatteen (muistaakseni noin 20e postikulujen kanssa..) kehtasi järjestää hirveän shown ja älämölön siitä kun ko.vaate ei saapunut Hänelle heti seuraavana päivänä postissa. Ostaja oli käynyt läpi koko ryhmän jäsenet, teki varoituksia, keräsiä jengiä mukaan pilkkamiseen ja uhitteli virkavallalla, lakimiehellä ja millä kaikella. Sitten vaate saapui kuin saapuikin perille, kuten piti. Ostaja ei enää tuon jälkeen pahoitellut kertaakaan eikä vastannut. Muut ryhmän jäsenet pahoittelivat käytöstään. Liian moni teini ja teinin tasolle jäänyt harrastaa noita ryhmiä. Ei se ole kiva myyjillekkään ensin päiväkausia odottaa ostajaa tai katsoa näkyykö maksu (moni ei maksa mutta olettaa saavansa ilmaista huijaamalla). Enää en myy netissä, parempi ja helpompi viedä annettaviin. Myyjä on aina syypää, vaikka toimisi rehellisesti. Huijareita on myös ostajissa ja turhaa ei pidä syyllistää.

Vierailija
1104/2608 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä joitain tyyppejä näissä facebookin roskalava-ryhmissä. Tarjotaan vanhaa vaatetta, arvotonta sisustuskrääsää ym. hinnaltaan ilmaiseksi, mutta ”vaihtuu kahteen pakettiin juhlamokkaa”. Toisin sanoen siis 8€, juu ei kiitos!

Vierailija
1105/2608 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lastemme vanhaa kerrossänkyä, ja mainitsin ilmoituksessa, että lisämaksusta kuljetus onnistuu(etukäteen ohareiden tekijöiden takia). No yksi nainen oli kiinnostunut, mutta kun pyysin maksamaan bensakulut tililleni tai käteisellä jos olisi käynyt katsomassa sänkyä etukäteen, niin raivostui. Itse en todellakaan lähde kuljettamaan isoa sänkyä toiselle puolelle kaupunkia, jos sitten ostajaa ei vaikka näykään. Kuulemma ilmoitti minusta ylläpidolle ja teki rikosilmoituksen, että yritän huijata rahaa. No eipä ole mitään enää kuulunut.

Vierailija
1106/2608 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse lähinnä vain Huuto.netiä, kun siellä on se palautteenantomahdollisuus/-velvollisuus sekä ostajalla että myyjällä.

Tuo karsii kaikki epämääräiset ja epäluotettavat ostajat sekä myyjät hyvin tehokkaasti pois, kun palautteista heti näkee, että onko tyypillä vain positiivista palautetta (eli paljon onnistuneita kauppoja), vai useita negatiivisia palautteita (eli ohareita tai muuta ihmeellistä toimimatonta kaupanteossa).

Hyvin on toiminut tähän asti, ja mulla on varmaan ainakin 1500 onnistunutta kauppaa tehtynä (ostoja ja myyntejä molempia.lähes yhtä paljon). Ongelmia tuolla Huutiksessa todella vähän, kun vaan on tarkkana palautteiden kanssa.

Suosittelen :) - ja siis tsekatkaa ne palautteet ennen kuin myytte tai ostatte!

Varmaan Tori ja muutkin paranisivat (tai siis kaupantekijöiden luotettavuus paranisi), kun niihin lisättäisiin joku vastaava palautemekanismi.

Ärsyttää, että sain kostonegan, jota yp ei poistanut edes pyynnöstä. Eräs ostaja ei vastannut yhteydenottoihin ja laitoin lopulta negan. Keksi päästään jonkun nega vastineen...

Kostona negatiivinen palaute taitaa olla yleistä huutonetissä. Airbnb:llä on sellainen systeemi, ettei toisen palautetta näe, ennen kuin on omansa jättänyt. Olisi toimiva myös huutonetissä!

Vierailija
1107/2608 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, justiinsa harkitsin että olisin pistänyt ratsastuskamppeita myyntiin fb-kirppikselle mutta taidan vielä harkita asiaa :D

Vierailija
1108/2608 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myynyt nyt viime vuosina monia huonekaluja periaatteella halpa hinta - nopea nouto.

Mikä kumma siinä on, että ensimmäiseksi varaa aina se jolta jää se nopea nouto kohta käsittämättä. Sitten tulee perään useampi ostaja jotka hakis heti, mutta eka pohtii, että o nko se kissa nyt tarpeeksi terve, että pärjää hetken yksin. Ja onkohan se mies nyt kuumeessa ja seuraavassa viestissä se onkin mummo sairaalassa, jonka takia haku kestää.

Sitten pihaan tullaan sadan tonnin mersulla ja sit onkin selkä kipeä ei voi ite kantaa jne.

Vierailija
1109/2608 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä muuttamassa kuun lopulla ja laittelin pari juttua myyntiin Facebookiin. Myin sohvapöytää, johon laitoin nouto tai tuonti pientä korvausta vastaan autolla. Heti ensimmäinen kiinnostunut vänkää, että pitäisi tuoda hälle ilmaiseksi, koska matka vain 1km. Ei kuulemma itse voi hakea, koska bussissa kauhea viedä (pöytä kevyt). Ei kuulemma ole paljon rahaa, niin ei voi maksaa korvausta kuljetuksesta :D Ja silti mun olisi pitänyt tuhlata bensaa/bussilippuun rahaa. 

Laitoin myös kulhon, jossa oli selkeästi vain nouto. Eka kyselijä kysyi heti, että voitko tuoda paikkaan X. Raah, eikö ihmiset osaa lukea :D

Vierailija
1110/2608 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä harvat kaupat menneet hyvin ja putkeen, mutta aika käsittämättömiä juttuja kyllä saanut tästä ketjusta lukea. Miten tuollaiset ihmiset selviää edes normaali elämässään, jos pienet kirppiskaupatkin jo pelottaa niin ettei uskalla tavaraa hakea. Enkä itse kyllä niin mitenkään kehtaisi alkaa vaatimaan vielä ilmaisia kuljetuksia (puoli)ilmaiselle kamppeelle, mikä näyttää olemaan myös yleistä.

Vierailija
1111/2608 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut pari kertaa ratsastus saappaat tori.fi myyntiin (ilmoituksilla noin 1-vuosi väliä). Kummallakin kerralla minulle soitti mies, joka ensin lyhyesti kyseli saappaista ja sitten alkoi kertomaan muutamia minuutteja kestävää tarinaa tyttärestään, joka oli uponnut lantalaan saappaillaan ja hänen saappaat menivät siinä pilalle. Kertoi myös muita juttuja tyttärestään. Kun kysyin haluaisivatko he sopia treffit jonnekkin ja kokeilla saappaita niin yllättäen enää ei kiinnostanut. Eli halusi vain hetkeksi juttuseuraa minusta.

Vierailija
1112/2608 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut ratsastussaapaspervo! 

Tuo tosin jutteli lähinnä niistä myynnissä olevista, koon 36 saappaista. Kuinka paljon käytetty? Onko niissä hikoiltu? Ja niin edelleen. Kun kuulin miehen hengästyvän puhelimessa niin suljin luurin ja blokkasin numeron.

Vierailija
1113/2608 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
1114/2608 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ostaa jotakin lipastoa torista muutama vuosi sitten. Laitoin viestiä ilta-aikaan, että ostan lipsaston, voin hakea vaikka heti aamusta myyjälle sopivaan aikaan Myyjä vastasi, että huominen ei sovi kun ei ile kotona ja kävisikö ylihuominen. Vastasin, että käy sekin. Hetken kuluttua tuli viesti, ilmoitti että huomenna kello 12 käy. Ihmettelin, mutta vastasin ok ja tulevanj hakemaan. Kello 10 aamulla tuli viesti, että joku oli jo hakenut lipaston ja perään kuittaus "nopeat syö hitaat, ehkä opit tästä jotakin". :DD

Vierailija
1115/2608 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
1116/2608 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaupat netissä n.10-15e ostoksesta, sovimme myyjän kanssa että lisätään tuohon lähetyskulut ja hinta oli 20e postikuluineen. Myyjä lähetti paketin minulle sekä tekstarin tyyliin" Hei, paketti on matkalla. Lähetys maksoihin 1,90e enemmän kuin olin arvioinut, laitatko tuon summan vielä minun tililleni?"

No en laittanut. Hinta oli sovittu ja kaupat tehty. Hoh-hoijaa.

Vierailija
1117/2608 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihan tuttu kuvio. Sit on nämä, jotka varaa jonkin tuotteen, muttei koskaan vastaa tai tuu hakemaan. Kun laitat niille viestin, ne ei joko vastaa mitään tai vastaus on tyyliin: en muistanut varanneeni, en tarvitsekaan enää tai sori, sain jo muualta tai ehdin ostaa kaupasta.

Joskus menee näinkin: eräs tuote oli ollut myynnissä jo aika kauan sen perusteella, mikä päiväys oli ilmoituksessa. Siitä syystä varmistin ensimmäisessä viestissä, että onko vielä tuote myynnissä. (Joskus kai jotkut unohtaa poistaa vanhentuneet ilmoituksensa?)

Oli kiire saada ko. tuote sillä hetkellä, ja kun vastausta ei alkanut kuulua, eräässä kaupassa sattuikin olemaan ko. tuotetta vielä jäljellä. (On sesonkituote) Kolmen päivän päästä sitten tulikin viesti, että on hänellä vielä ko. tuote myymättä, mutta vastaus tuli siis aivan liian myöhään. En siis ollut mitään kuitenkaan vielä varannut.

Sun tapaus oli siis vähän erilaisempi kuin omani, mutta tässä tapauksessa myyjä vain oli liian hidas reagoimaan tilanteeseen.

Vierailija
1118/2608 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muuttoa tekemässä ja laitoin ylimääräistä tavaraa facen roskalavalle. Yhteydenottoja tuli paljon, mutta osa niistä oli älyttömiä.

1. Kasa villasukkia. Eräs rouva kyseli, voiko hän varata vain tietyt sukat itselleen. Ei, koska ilmoituksessa luki ilmiselvästi että kaikki kerralla. Ilmoitti, ettei sitten ota mutta kappas keppana, kun toinen kiinnostunut halusi kyseisen sukkasetin niin alkoi tämä alkuperäinen pommittaa että hän ottaa sittenkin. Tämä toinen kiinnostunut perui kaupat, koska aikataulut ei osunut yksiin ja parin päivän päästä oli siis muutto.

Laitoin ensimmäiselle kyselijälle, mikäli hän tosissaan nyt haluaa sukkasetin niin tulee hakemaan. Ei käynyt aikataulut hänen kuskilleen, koska itsellään ei ajokorttia eikä julkisilla "jaksa tulla", olisi pitänyt hänelle viedä h.kohtaisesti! Lopulta vetäytyi itse kaupanteosta ja marttyyri asenne päälle.

Jos annan tavaraa ilmaiseksi, niin en lähde niitä kuljettamaan sulle toiselle puolelle kaupunkia jos minulla ei ole sinne asiaa. Järkikin tuon jo sanoo, ellei ilmoituksessa toisin mainita.

2. Eräs henkilö seurasi kiivaasti tuota roskalava ilmoitustani. Jokaiseen kuvaan kommentoi "jos ei mene kenellekään niin otan!" ja jos 5 min ei kukaan ollut kommentoinut, niin hän varasi ja samalla painoitti, että hänelle täytyy tuoda ne, koska ei enää kulje kotoaan minnekään.

Tosin, aina jos siellä oli joku muu kiinnostunut ja pääsi heti hakemaan niin luopui varauksestaan. Pari tavaraa jäi siten, ettei kelvannut kenellekään ja edelleen henkilö laittoi viestillä, että hän ottaa mutta minun pitää tuoda. En suostunut, ja niinpä vein muutto aamuna ylimääräiset tavarat kierrätykseen.

3. Laitoin myyntiin toiseen fb-ryhmään kengät muutamalla eurolla. Eräs rouva otti yhteyttä, että on kiinnostunut ostamaan mutta hänen miehensä käy hakemassa, kun oli töissä lähettyvillä. Tämä passasi, ja sovittiin kellonaika kun hänen puoliso varmisti milloin pääsee.

Odotin kaksi h*lvetin tuntia kyseistä tyyppiä hakemaan ne kengät, enkä siis voinut lähteä kämpältäni minnekään kun ei tiennyt, milloin ko. henkilö tulee. Lopulta laitoin naiselle viestiä, milloin hänen puolisonsa mahtaa tulla jotta pääsen kaupassa käymään. Vastaus tuli 15 min päästä "joutuikin jäämään ylitöihin, tulee puolen tunnin päästä". Ärsytti, kun ei voitu ilmoittaa asiasta. Kaiken kukkuraksi äijä ei tullut edes noutamaan ronttosia itse asunnosta, vaan kaupat piti mennä tekemään alaovelle

Vierailija
1119/2608 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on sattunut, että vanha rouva sopii kaupat ja lähettää papan hakemaan. Ja sitten tuote ei ollutkaan mieluinen ja haluis palauttaa. Voi voi, olis tullut itse paikanpäälle katsomaan.

Vierailija
1120/2608 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksuista närkästyjät ovat omaa luokkaansa Huutonetissä. Laitan ilmoituksiin AINA postikulujen hinnan. Joten älä huuda, jos et hyväksy postareita! Mutta aina joku laittaa huudon sulkeuduttua viestiä ja kyselee postareita tyyliin " tuleehan tämä viidellä eurolla?" No ei stana tule! Käytän aina huutopakettia ja pyydän ostajalta vain sen summan, en ylimääräistä. Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä