Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Olen ehkä kertonut näistä pari täällä palstalla peräti tähän keskusteluunkin mutta en nyt jaksa selata läpi...
1) Laitoin oman alueen FB kirppikselle ilmoituksen lahjaksi saamastani hiton isosta yksisarvispehmosta, hinnaksi "tarjoa jotain", mutta heti oli tietty ylläpito kimpussa että täällä ei tarjouskauppoja suvaita. No mä laitoin sitten että annan ilmaiseksi koska en siitä tosiaan mitään rahoja tarvinnut. Se kilometrin jono jono jono mikä siihen tuli. Ekan kanssa sitten sovittiin nouto, mutta kas kummaa vähän tuon ajan jälkeen tulee viestiä että unohdin, tulen huomenna. No taas sama juttu. Totesin että fuck it, vien pehmiksen työkaverille jolla pieni tyttö joka siitä sitten ilahtuikin ikihyviksi.
2) Myin jotain parilla eurolla jotain rättiä FB kirppiksellä ja joku pistää suoraan yksärillä yksitellen näitä peruskysymyksiä (kai-kai, olka-helma, vyötärö, materiaali). Vastailin toki. Jossain siinä välissä kuvaan tuli "av ja yv" ja taas kun tältä ekalta tuli joku kysymys niin sanoin että sori, meni jo tässä välissä. "No olisin ostanut mutta et vastannut mun kysymyksiin tarpeeks nopeesti :(" Niin varmaan.
3) Ostettiin uus telkkari ja vanha jäi pyörimään tarpeettomana. Siinä pikkuvikaa niin laitoin toriin hintaan 50e. Oli ilta siinä, kello puoli 11 ja menin suihkuun. No vit tu puhelin huutaa. Olin unohtanut piilottaa puhelinnumeron ja tähän kellonaikaan, arki-iltana puoli 11 kolme puhelua tullut ja yksi viesti, jossa lukee että voisi tulla noutamaan telkkarin heti huomenna.
"Sori, olin suihkussa, mutta kiva, koska haluaisit tulla?"
"Voisin noutaa huomenna 30e jos sopii"
...Sähköposteja oli tullut tässä välissä 9 joten enpä vaivautunut enää edes vastaamaan. Laittoi myöhemmin sitten "Voin kyllä nantaa pyytämäsikin hinnan jos tuo 30e on liian vähän". No enpä vastannut siihenkään.
4) Ylläolevan johdosta poistin ilmoituksen ärsytyksissäni ja laitoin seuraavana päivänä hintaan 70e jos karsisi vähän järkevämpää porukkaa jäljelle, mutta virhe sekin oli. Eräs nainen lupasi tulla päivän aikana hakemaan. Annoin osoitteen ja numeroni. Soittaa kohta että on juuri keskustassa ja voisi tulla pian hakemaan, mutta mikäs tässä on se viimenen hinta - 50e varmaan hyvä? Sanoin että kuule tää ilmoitus on ollut mulla puoli tuntia netissä että en varmaan ala vielä tinkiä. "No voi harmi homma kun olisin just auton kanssa lähistöllä ja jos sulla on kerran kiire päästä siitä eroon." Juu ei ole mitään kiirettä, monta päivää jo lojunut tossa nurkissa. Joku järkevä tuli telkkarin myöhemmin päivän aikana vai seuraavana hakemaan, mutta tämä nainen pisteli viestiä vielä viestiä että joko hän nyt voisi tulla hakeen 50e. Ilokseni ilmoitin, että meni jo.
5) Olin ostamassa suositun mallisia ja merkkisiä aurinkolaseja edulliseen hintaan (ihmettelin, miksi eivät ole menneet heti) ja sovittiin kaupat huomiselle. Myyjä pyysi että nyt kun tiedossa on potentiaalinen ostaja, josko maksaisin hänen tilille etukäteen 20e varausmaksun. Olisin ollut valmis noutamaan lasit vaikka siltä istumalta kuten hälle jo aiemmin mainitsin, joten mulla paloi jotenkin ihan kiinni ja vastasin vähän ilkeästi: "Ymmärränkin, miksi et ole saanut laseja myytyä. Minäkään en ole valmis maksamaan mitään varausmaksua, joten voidaan unohtaa koko juttu." -- Epäilyt herää vaan moisista.
Löysin kalliit kengät huokeaan hintaan Torista ja suhteellisen pitkään yritettiin saada järjestymään sopivaa aikaa noudolle tuossa loppukesästä alkuillasta. No sitten kun noudon aika vihdoin koitti, ostin seutulipun ja hyppäsin metroon, olin ehtinyt jo Espoon puolelle hyvän matkaa kun myyjältä tuli viestiä "Voidaanko siirtää ensi viikkoon, minulle tuli aamulla flunssa?" Juu, sairastumisia sattuu eikä niille mitään voi mutta ei mielestäni kuulosta kohtuuttoman rankalta avata ovi ja ojentaa kengät kun nouto on jo sovittu. Tai sitten ilmoittaa vähän aikaisemmin kuin varttia ennen.
Hyppäsin seuraavalla asemalla pois ja lähdin samaa reittiä takaisin, enkä vastannut viestiin mitään.
Minun nimimerkkini Torissa on juurikin tyyliä "laukku". Siihen on kaksi syytä. Nimeni on sen verran erikoinen, että ei ole vaikea tunnistaa kun tietää paikkakunnan, Ja toinen syy on se, että jos käyttäisin nimimerkkinä oikeaa nimeäni niin jos joku guuglaisi nimeni niin hän näkisi myös mitä myyn Torissa. En halua olla löydettävissä netistä, en käytä facebookiakaan.[/quote]
Minä käytän pelkästään toista nimeäni sillä ensimmäinen nimeni ja sukunimeni ovat sen verran harvinaisia. En itse tekisi kauppaa "laukku" nimisen henkilön kanssa, mutta esim. pelkkä Matti tai Helena kuulostaa jo paljon luotettavammalta.
En voi olla ihmettelemättä miten tämän aiheen, näinkin pitkästä keskustelusta, ei löydy kuin muutama maininta lutikoiden liittymisestä tällaiseen kierättämiseen? Niiden määrä on räjähtänyt, kanta on vastustukykyisempää, Suomen sisällä ne leviävät ihan kotokantaisena jo, ja niitä annetaan ilmaiseksi, tai kahvipaketin hinnalla.. Eikä takuulla lähde samalla hinnalla, eikä yhtä helposti pois kotoasi. Peitelläänkö tätä ongelmaa jotenkin? En ole tutustunut henkilökohtaisesti seinäluteisiin, enkä aio. Sen verran paljon olen vain lukenut siitä ötökästä, että kummastelen tässä aihepiirissä olevaa välinpitämättömyyttä asiaan. Kauhistuneena olen lukenut, kuinka huolettomasti nettikirpputorien(kin) kautta luteiden munat siirtyvät näköjään hienosti uusiin kohteisiin.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/03394cfa-9d0d-4cd3-8469-12a…
Ostin (tai niin luulin) nettikirppikseltä pojalle luistimet, kauppa lyötiin nopeasti lukkoon ja sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Illalla myyjältä tuli viesti "Ikävä kyllä luistimet menikin jo kaupaksi". Ööööö, mitä just tapahtui? Onneksi sain ostettua toiset luistimet saman päivänä hyvältä myyjältä.
Joskus vastauksena nettikirppisilmoituksiini tulee kauhean tunkeileva viesti tyyliin että "moi, tulen huomenna kello 9 hakemaan lautapelin ja maksan 10 euroa". Ensinäkin jos hp. oli 20 euroa niin yleensä voi ystävällisesti tingata ensin eikä vain yksipuolisesti ilmoittaa mitä maksaa ja toiseksi ei voi tuosta noin vain ilmoittaa tulevansa noin 12 tunnin varoitusajalla että tulee huomenna. Ihan kuin myyjällä ei olisi muita menoja.
Jätän vastaamatta tällaisiin viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vastauksena nettikirppisilmoituksiini tulee kauhean tunkeileva viesti tyyliin että "moi, tulen huomenna kello 9 hakemaan lautapelin ja maksan 10 euroa". Ensinäkin jos hp. oli 20 euroa niin yleensä voi ystävällisesti tingata ensin eikä vain yksipuolisesti ilmoittaa mitä maksaa ja toiseksi ei voi tuosta noin vain ilmoittaa tulevansa noin 12 tunnin varoitusajalla että tulee huomenna. Ihan kuin myyjällä ei olisi muita menoja.
Näitä tulee. Asun ns pullon perällä, eli meille oikeesti pitää tulla.
Myin myös torissa paria hyvin helposti kaupaksi menevää tavaraa a 20 e kpl. Yks mies ilmoitti otan sen ja sen, maksan yhteensä 25 e.
Samaan aikaan sähköpostiini tuli lukemattomia otan viestejä ja samana päivänä olikin jo kaupat syntyneet. Ilmoitin kaikille kiitos mielenkiinnosta, mutta kaupat on tehty ja poistin ilmoituksen . Tämä 25 e tarjoaja oli Googlen avulla löytänyt vanhasta ilmoituksesta osoitetietoni ja oli mennyt meille soittamaan ovikelloa minun ollessa töissä. Lapsi soitti ja kertoi täällä olisi joku hakija.
Sanoin miehelle puhelimessa nyt on väärä osoite ja pyysin häntä poistumaan. Mies suuttui ja alkoi huutamaan 12 vuotiaalle lapselleni. Onneksi tajusi laittaa oven kiinni ja soitti minulle.
Minä ilmoitin miehelle soittavani poliisit, jos ei lähde heti.
Ikinä ei ilmoituksiin mitään puhelin tai osoitetietoja ja kannattaa googlettaa välillä omat tiedot
EiMeilleKiitti kirjoitti:
En voi olla ihmettelemättä miten tämän aiheen, näinkin pitkästä keskustelusta, ei löydy kuin muutama maininta lutikoiden liittymisestä tällaiseen kierättämiseen? Niiden määrä on räjähtänyt, kanta on vastustukykyisempää, Suomen sisällä ne leviävät ihan kotokantaisena jo, ja niitä annetaan ilmaiseksi, tai kahvipaketin hinnalla.. Eikä takuulla lähde samalla hinnalla, eikä yhtä helposti pois kotoasi. Peitelläänkö tätä ongelmaa jotenkin? En ole tutustunut henkilökohtaisesti seinäluteisiin, enkä aio. Sen verran paljon olen vain lukenut siitä ötökästä, että kummastelen tässä aihepiirissä olevaa välinpitämättömyyttä asiaan. Kauhistuneena olen lukenut, kuinka huolettomasti nettikirpputorien(kin) kautta luteiden munat siirtyvät näköjään hienosti uusiin kohteisiin.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/03394cfa-9d0d-4cd3-8469-12a…
Suurimmaksi osaksi luteet siirtyvä omien matkatavaroiden mukana. Myös tietyt eläimet levittävät luteita. Harvemmin kukaan myy tieten tahtoen ludehuonekaluja.
Olin ostamassa eräältä FB-kirppikseltä leikkikeittiötä lapsille ja kaikki menikin hyvin kunnes myyjärouva lakkasi yhtäkkiä vastaamasta ja esti minut. Ei mitään selitystä, vähän kummastutti, mutten jaksanut vaivata asialla päätäni enempää, varsinkin kun samainen leikkikeittiö löytyi paikkakuntani kirppisryhmästä parin päivän päästä.
Kuukausia myöhemmin mieheni oli tullut vilkaisseeksi viestipyyntönsä löytäen sitten ketjun jossa tämä kyseinen rouva ilmoitti, ettei hänen omatuntonsa kestä myydä leluja narkomaaneille. Toivoi kovasti voimia miehelleni ja kertoi rukoilevansa että mieheni löytää voimia ottaa lapset ja lähteä myrkyllisestä suhteestaan ja muuta vastaavaa, oli jopa linkannut jotain tukiryhmiä, auttavia puhelimia jne. Viestejä oli tullut monena päivänä peräkkäin ja kaikkien sisältö oli sama, miten säälii miestäni ja haluaisi auttaa tätä pääsemään pois luotani, lasten takia tietenkin.
Muuta selitystä emme tälle keksineet kuin että minulla on osittaiset rastat ja lävistys kasvoissa. Koskaan en ole huumeita käyttänyt, emme käytä mieheni kanssa edes alkoholia ja muutenkin aivan normaali työssäkäyvä äiti olen. Jos jotain positiivista, rouva tarjosi meille hyvät naurut.
Ostin Arabian kulhon huuto.netistä. Myyjä oli pakannut sen todella löysästi pehmeään vihanneslaatikkoon, jossa pehmusteena muutama maitopurkki, vähän sanomalehden riekaleita yms. Tietysti kulho oli mennyt matkalla rikki. Myyjä kieltäytyi korvaamasta, koska hän pakkaa aina kaikki myymänsä esineet huolellisesti, eikä koskaan ole mitään mennyt rikki. Opetus: optimistilta ei kannata ostaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä kertonut näistä pari täällä palstalla peräti tähän keskusteluunkin mutta en nyt jaksa selata läpi...
1) Laitoin oman alueen FB kirppikselle ilmoituksen lahjaksi saamastani hiton isosta yksisarvispehmosta, hinnaksi "tarjoa jotain", mutta heti oli tietty ylläpito kimpussa että täällä ei tarjouskauppoja suvaita. No mä laitoin sitten että annan ilmaiseksi koska en siitä tosiaan mitään rahoja tarvinnut. Se kilometrin jono jono jono mikä siihen tuli. Ekan kanssa sitten sovittiin nouto, mutta kas kummaa vähän tuon ajan jälkeen tulee viestiä että unohdin, tulen huomenna. No taas sama juttu. Totesin että fuck it, vien pehmiksen työkaverille jolla pieni tyttö joka siitä sitten ilahtuikin ikihyviksi.
2) Myin jotain parilla eurolla jotain rättiä FB kirppiksellä ja joku pistää suoraan yksärillä yksitellen näitä peruskysymyksiä (kai-kai, olka-helma, vyötärö, materiaali). Vastailin toki. Jossain siinä välissä kuvaan tuli "av ja yv" ja taas kun tältä ekalta tuli joku kysymys niin sanoin että sori, meni jo tässä välissä. "No olisin ostanut mutta et vastannut mun kysymyksiin tarpeeks nopeesti :(" Niin varmaan.
3) Ostettiin uus telkkari ja vanha jäi pyörimään tarpeettomana. Siinä pikkuvikaa niin laitoin toriin hintaan 50e. Oli ilta siinä, kello puoli 11 ja menin suihkuun. No vit tu puhelin huutaa. Olin unohtanut piilottaa puhelinnumeron ja tähän kellonaikaan, arki-iltana puoli 11 kolme puhelua tullut ja yksi viesti, jossa lukee että voisi tulla noutamaan telkkarin heti huomenna.
...Sähköposteja oli tullut tässä välissä 9 joten enpä vaivautunut enää edes vastaamaan. Laittoi myöhemmin sitten "Voin kyllä nantaa pyytämäsikin hinnan jos tuo 30e on liian vähän". No enpä vastannut siihenkään.
4) Ylläolevan johdosta poistin ilmoituksen ärsytyksissäni ja laitoin seuraavana päivänä hintaan 70e jos karsisi vähän järkevämpää porukkaa jäljelle, mutta virhe sekin oli. Eräs nainen lupasi tulla päivän aikana hakemaan. Annoin osoitteen ja numeroni. Soittaa kohta että on juuri keskustassa ja voisi tulla pian hakemaan, mutta mikäs tässä on se viimenen hinta - 50e varmaan hyvä? Sanoin että kuule tää ilmoitus on ollut mulla puoli tuntia netissä että en varmaan ala vielä tinkiä. "No voi harmi homma kun olisin just auton kanssa lähistöllä ja jos sulla on kerran kiire päästä siitä eroon." Juu ei ole mitään kiirettä, monta päivää jo lojunut tossa nurkissa. Joku järkevä tuli telkkarin myöhemmin päivän aikana vai seuraavana hakemaan, mutta tämä nainen pisteli viestiä vielä viestiä että joko hän nyt voisi tulla hakeen 50e. Ilokseni ilmoitin, että meni jo.
5) Olin ostamassa suositun mallisia ja merkkisiä aurinkolaseja edulliseen hintaan (ihmettelin, miksi eivät ole menneet heti) ja sovittiin kaupat huomiselle. Myyjä pyysi että nyt kun tiedossa on potentiaalinen ostaja, josko maksaisin hänen tilille etukäteen 20e varausmaksun. Olisin ollut valmis noutamaan lasit vaikka siltä istumalta kuten hälle jo aiemmin mainitsin, joten mulla paloi jotenkin ihan kiinni ja vastasin vähän ilkeästi: "Ymmärränkin, miksi et ole saanut laseja myytyä. Minäkään en ole valmis maksamaan mitään varausmaksua, joten voidaan unohtaa koko juttu." -- Epäilyt herää vaan moisista.
Tuo ei ole laillista, ensin ilmotat tv hinta 50, sit kun tajuut että monta kiinnostunutta, nostatkin 70 euroon. On huijausta ja muiden kusetusta. Muutenkin touhusi on ihme adhd sekoilua.
Tyypilline psyykk sairas myyjä: vaatteet heitety myttyyn lattialle joku hätänen kuva, hätänen kiireessä tehty teksti, kuva vinosti otettu, hämärässä, ei edes perustietoja , merkkiä, kokoa, jne...voi olla satoja ilmotuksia, myyjän nimi milon matti milon liisa millon pertti , jaakko...mitään en näiltä adhd kavereilta osta. Tietää riesan saavansa . Ilmeisesti kirppismyynti on heillä koko elämän tarkoituskin. Jotain pimeetä niissä on, haisee kilometrien päähän että varastettua tavaraa tms yritetään. Ykskin oli kkuvaannut 100 eur mekon sovituskopissa. Miksi? No kato jos joku tarjoo 100 euroo niin käy sen varastamassa sitten, laput leikattu kaikista pois...
Vierailija kirjoitti:
Minä en oo koskaan ajatellu, että kahvipaketin vaihdossa pyytäminen olis jotenkin kauppa-asioilla juoksuttamista. Jos diili ei kelpaa, niin anna olla =)
Meinasitko sinä että minä lähetän sulle postissa kahvipaketin (4 euro+ 6 ) ja pääset eroon rievuistas?10 eurollakin saa jo merkkivaatteita..tai uusia kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole laillista, ensin ilmotat tv hinta 50, sit kun tajuut että monta kiinnostunutta, nostatkin 70 euroon. On huijausta ja muiden kusetusta. Muutenkin touhusi on ihme adhd sekoilua.
On kuule ihan laillista myydä omat tavarat juuri siihen hintaan mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuule ihan laillista myydä omat tavarat juuri siihen hintaan mihin haluaa.
No sitten se on tarjouskilpailu. Oisit nyt vielä kertaalleen tehnyt jipot ja kusettanut sitäkin ostajaa sanomalla "ähäkutti! Otin ilmon just pois ja Myynkin sen 100 eurolla! Hähähä!" Tämähän se sun idea on. Onneksi facebookissa ollaan hereillä eikä tuota loputonta peliä sallita! Yksikin ilmotti myyvänsä merkkivaatteen pikkurahalla ja kun yritin ostaa, oudosti olikin just estynyt myymästä" sairauden takia". kokoajan muita tavaroitaaan kyllä möi ja lisäili myyntiin. Ikinä ei palannut asiaan vaan ilmotus poistui. Nää pelien pelaajat on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin myös torissa paria hyvin helposti kaupaksi menevää tavaraa a 20 e kpl. Yks mies ilmoitti otan sen ja sen, maksan yhteensä 25 e.Samaan aikaan sähköpostiini tuli lukemattomia otan viestejä ja samana päivänä olikin jo kaupat syntyneet. Ilmoitin kaikille kiitos mielenkiinnosta, mutta kaupat on tehty ja poistin ilmoituksen . Tämä 25 e tarjoaja oli Googlen avulla löytänyt vanhasta ilmoituksesta osoitetietoni ja oli mennyt meille soittamaan ovikelloa minun ollessa töissä. Lapsi soitti ja kertoi täällä olisi joku hakija.
Sanoin miehelle puhelimessa nyt on väärä osoite ja pyysin häntä poistumaan. Mies suuttui ja alkoi huutamaan 12 vuotiaalle lapselleni. Onneksi tajusi laittaa oven kiinni ja soitti minulle.
Ikinä ei ilmoituksiin mitään puhelin tai osoitetietoja ja kannattaa googlettaa välillä omat tiedot
Ei oo juttu ihan noin tainnu mennä, kun oot saanut jonkun noin hiiltymään. Aina näistä vikaa löytyy, etenkin kun tuo tarjosi eniten, moraaliseseti hänen olisi pitänyt saada se tuote, ehkä joku iso tarve oli hänellä kun tarjosi enemmän. Ai mut eihän sinussa mitään vikaa ikinä ole....
Se tunne kun olet hakemisen jälkeen löytänyt etsimäsi tuotteen, asiallisesti kysyt esim. Onko tämä aitoa hiusta vai ei? Ja ei suostuta vastaamaan keskustelussa, vaan pitäisi ajaa toiseen kaupunkiin asti kuulemaan se vastaus....vaikeeksi on tehty.
Sitten mies " myi" naisten mekkoja. Yritin kysyä mittoja koska itselläni on iso povi. Ja tuotteet lähetettävä postissa. Kiukkuiseen sävyyn vastasi että antaa olla koska liian vaikeaa alkaa mittailemaan...!! Eli sikaako minä ostaisin säkissä, ilman palautusoikeutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin myös torissa paria hyvin helposti kaupaksi menevää tavaraa a 20 e kpl. Yks mies ilmoitti otan sen ja sen, maksan yhteensä 25 e.Samaan aikaan sähköpostiini tuli lukemattomia otan viestejä ja samana päivänä olikin jo kaupat syntyneet. Ilmoitin kaikille kiitos mielenkiinnosta, mutta kaupat on tehty ja poistin ilmoituksen . Tämä 25 e tarjoaja oli Googlen avulla löytänyt vanhasta ilmoituksesta osoitetietoni ja oli mennyt meille soittamaan ovikelloa minun ollessa töissä. Lapsi soitti ja kertoi täällä olisi joku hakija.
Ei oo juttu ihan noin tainnu mennä, kun oot saanut jonkun noin hiiltymään. Aina näistä vikaa löytyy, etenkin kun tuo tarjosi eniten, moraaliseseti hänen olisi pitänyt saada se tuote, ehkä joku iso tarve oli hänellä kun tarjosi enemmän. Ai mut eihän sinussa mitään vikaa ikinä ole....
Siinä lukee, että olisi maksanut 25€ yhteensä muutamasta 20€ tavarasta eli pyynti oli 40€.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi kerran niin, että ostin vahingossa Ikeasta väärän pöydän. Ko. pöytää oli kahta eri kokoa ja mä otin tietysti epähuomiossa sen pienemmän. Mokani huomasin vasta, kun olin koonnut pöydän. Laitoin ilmoituksen toriin ja hinnaksi 50€. Viesti tuli samoin tein ja kaupat sovittiin. Otin pöydän auton kyytiin ja vein pöydän ostajalle. Hän maksoi pyydetyn hinnan. Huomasin vasta myöhemmin kuitteja selatessani, että olinkin itse maksanut pöydästä vain 39€. Palautin ostajalle 11 €. Kävisipä kaikki kaupat aina näin jouhevasti.
Olit kyllä itse vähän hölmö tai liian kiltti. Ostaja sai sinulta siis uuden Ikean pöydän kotiinkuljetettuna ja koottuna samaan hintaan kuin kaupasta ostettuna.
Kaupat menivät ihankuin kirppiskaupan oppikirjasta: ostaja tuli sovittuun aikaan, kokeili kenkiä, olivat sopivat, rahat käteen ja heippa. Mut kuitenkin jatkossa alan miettiä tarkemmin tuota, et teenkö kauppaa kotona... Ja ilmeisesti täytyy korostaa sitä HAKEMISTA, jos mulla ei oo mahdollisuutta viedä tuotteita minnekään, ja noita av juttuja.
Vielä yksi stoori erittäin rehellisestä ostajasta. Olin myymässä muumimukia 15 euroa, no siitähän oli kiinnostuneita toki, mutta eräs nainen laittoi mulle viestin, että tiesinkö, et tuo muki on arvokkaampi, ja hän voi maksaa siitä 30 euroa. No, kaupat tehtiin, vaikka samalla tavallahan hänkin olisi voinut laittaa näitä av-viestejä tuohon 15 euron hintaan...