Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Tohon kirppisryhmien kaverivaatimuksiin; olisikohan taustalla ollut se kaunis ajatus että vain kirppistelyjä varten tehtyjä kusetusprofiileja saataisiin näin karsittua pois tai jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso myi hääpukuaan netissä. Joku muija otti yhteyttä, tuli sovittamaan, mekko sopi, ilmoitti että hyvä juttu, halusi vain sovittaa kyseistä kokoa ennen mekon tilaamista Kiinasta. Ko. mekko ei siis ollut alunperin tilattu Kiinasta, mutta ilmeisesti malli oli sopivanlainen tai sitten saman mekon sai halvemmalla Kiinasta, en muista kumpi oli kyseessä.
Loputtomista tori.fi -ohareista ei jaksa edes alkaa vääntää tekstiä, niitä on piisannut kuten aika moni täällä on jo raportoinut.
No on kyllä ollut pokkaa tuolla naisella. Mielestäni on jo aika röyhkeää käydä jonkun pienyrittäjän kivijalkaputiikissa testaamassa tuotetta jonka aikoo tilata jostain vinkuintiasta, mutta että tunkea toisten ihmisten kotiin...?!
Vierailija kirjoitti:
”Lähdetään nyt ajelemaan sinnepäin.”
Tästä on nyt noin 8kk, eikä ostaja ole vieläkään hakenut kenkiä.
Fillarilla tulossa Australiasta, älä vielä anna periksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin joitakin vuosia sitten Torissa Ikean huonekalun lisäosia. Niille ei lopulta ollutkaan tarvetta itsellä, olivat avaamattomassa paketissa ja pyyntihinta n. puolet Ikean hinnasta.
Kaupat sovittiin ensimmäisen kyselijän kanssa. Noutamista soudettiin parin päivän ajan, aina aikataulut muuttuivat. Tämä ei ollut ongelma, sattui sellainen viikko että olin lähes joka päivä iltapäivät ja illat kotona. Lopulta kolmantena noutopäivänä ostaja ilmoitti olevansa rapun edessä.
Pihalla odotti fiksusti pukeutunut 40v+ nainen, iso katumaasturi rouskutti tyhjäkäynnillä naisen selän takana. Yllätykseksini nainen ilmoitti "maksavansa summan x" joka oli puolet ilmoituksen hinnasta. Minä sitten ystävällisesti korjasin että hinta kyllä oli 2 kertaa x, olettaen että nainen muistaa hinnan väärin tms. Mutta ei, hän vain totetaa, että hän ei maksa kuin summan x. Tätä sitten hetki jankattiin ovella, lopulta nainen korotti ääntään ja totesi hyvin määrätietoisesti "Minä ostan nämä tällä hinnalla (x)". Jolloin minulle riitti, totesin "ettet muuten osta" ja toivotin hyvät jatkot ja painuin sisälle rappuun.
Ehdin olla kotona muutaman minuutin kun puhelin piippasi viestiä. Nainen kyseli että "mitä tämä on, hän ostaa ne osat". Vilkaisin ikkunasta ja siellä se istui autossaan rapun edessä. Vastasin että hinta on se mikä ilmoituksessa oli, tehdään kaupat. Vastaus oli "Ei, minä maksan hinnan x". Vastasin vielä kerran ettei kauppoja tule. Nainen istui vielä lähemmäs puolituntia autossa rapun edessä, odotti kai että taipuisin. Olinkohan ensimmäinen myyjä joka ei suostunut naisen tinkimiseen, vai mitä ihmettä :D.
Ihan oikeesti, mistä näitä hulluja löytyy näin paljon??!?!? Ja miksi ne kaikki ostelevat tavaroita torissa ja muilla nettikirppiksillä?
Ne on Torissa koska ne on lentäneet pihalle Huutonetistä. Siellä kaupat sujuvat ongelmattomasti, ja vain asialliset kauppakumppanit jäävät, hupihuutajat ja muut ohareiden tekijät saavat käyttökiellon.
Myin joskus vaatteita Tori.fi'ssä, osassa oli kuva niin että olivat minun tai mallinukketorson päällä, jos niissä oli sellaisia malleja tai yksityiskohtia ettei henkarissa riiputtaen saanut selvää. Kasvojani tms. ei tietty näkynyt, vain tiukkaan rajattuna se vaate.
Korkokenkäilmoitus tuotti jonkun fetisistin kyselemään, saisiko hän tulla sovittamaan kenkiä samalla kun haukun häntä, saisiko minulta ostaa käytetyt sukkahousut ja voisinko virtsata hänen suuhunsa. Ei helvata.
Glitterikoristefarkkujen + topin yhdistelmäilmo, jossa siis kahdessa kuvassa näkyi alakroppani takaapäin (ne farkkujen aika spessut glitterikoristeet ja erikoinen leikkaus) ja etukroppa kaulasta vyötäisille ilman käsivarsia. Tuli pyyntö lähteä treffeille kun olen niin kaunis nainen. Niin, siis jokainen nainenhan haluaa treffeille tuolla perusteella.
Tekonahkatakin + tekonahkamekon yhdistelmä sai aikaan yhden tyypin kysymystulvan "kyseleekö miehet koskaan pikkuhousuja, kyseleekö miehet koskaan hassuja, onnistuisko nouto". No ei onnistunut, sattuneesta syystä.
Kerran piti ostaa Lundian välihyllyjä. Sovin noudon, myyjä tarjosi Lundian laatikostoa ja suuttui, kun sanoin että hyllyistä oli puhe. Ne oli kuulemma jo myyty toiselle. Nooo, kukas sitä jaksaa kaikesta pysyä kirjoilla.
FB-kirppiksillä on aina näitä urpoja, jotka eivät ymmärrä myynti-ilmon "en ota varauksia" -lausetta ja itkee sitten pitkin palstaa, kun en varannut heille vaan myin ekalle noutajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?
Talvella naapuri laittoi sukset Fb-roskalavalle. Samalla minuutilla vastasin, että mulle. Sanoi, että ne meni jo.
Ilmoitukseen kuuluu laittaa, että MMM, joka meinaa, että myytävänä myös muualla. Silloin on teoriassa mahdollista tehdä minuutissa kaupat toisessa ryhmässä, kun toisessa ryhmässä on vasta huomattu ilmoitus. Jos ei lue MMM niin on mielestäni ainakin lievää huijausta.
"Huijausta"? Siis huonoa käytöstä voi toki olla, mutta ei tuota nyt huijaukseksi voi sanoa, ellei myyjä ota rahoja monelta eri ostajalta.
Mitä huijausta tässä nyt muka on???
Siis tämähän on vaan yksityisten ihmisten välistä kirppiskauppaa. Jos haluan voin vaikka myydä sille jonka naamataulu mielyttää eniten. Ei mikään laki eikä mikään muukaan taho velvoita minua myymään tavaroitani yhtikäs kellekään, jos en halua. Ja minulla on täysi oikeus myydä kelle haluan tai olla myymättä, jos siltä tuntuu ja vaikka muuttaa mieltäni kesken kaiken jos haluan.
Voihan ilmoituksen ottaa aina pois, jos tuleekin toisiin ajatuksiin, mutta aika monella fb-kirpparilla sääntöjä. Esim. että pitää merkitä AV ja lisätietoja saatuaan joko vahvistaa tai vapauttaa. Muussa tapauksessa 12 tunnin päästä tuote on varattu seuraavalle jonossa olevalle jne. Ei silloin ole ok myydä vaikka sille viimeisenä jonossa olevalle, jos se onkin hyvännäköinen tai myyjän paras kaveri, jos jonossa on edellä jo liuta muita. Tai jos tarjouskauppa tai yv:llä kauppojen sopiminen ohi seinän on kielletty, silloin se on kielletty. Ellei nämä säännöt kelpaa, on olemassa myös ns. säännöttömiä kirppareita, joissa voi myydä kelle tahansa tai olla myymättä, mutta ei missä tahansa kirpparilla päde ne kuuluisat viidakon lait, joita tuossa peräänkuulutat.
Huijausta tai huonoa käytöstä, samapa tuo, mutta se, ettei sitä suoraan kielletä missään virallisessa lakipykälässä, ei tee siitä sallittua ko. nettikirpparilla.
Olin muuttamassa ja laitoin roskalava-ryhmään ikivanhat parvekekalusteet ilmaiseksi hengen mukaan, niin joku kehtaa pyytää, että voisinko tuoda ne hänelle n.15 km päähän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin aikoja sitten FFP-Jennin blogikirppikeltä takin. Hinta oli 50€, jonka maksoin. Ei tuonut koskaan perille vaikka sovimme ajan ja paikan.
On kusettanut myös ystävääni.
Hän osti kengät (eikä millään pikkusummalla).
Kengät eivät koskaan saapuneet eikä J vastannut sähköposteihin jossa niitä kenkiä kyseltiin.
Kusettaminen on vissiin tuolla verissä.
Täysin sekopäinen ostaja: oli nainen, fanitti jotain bändiä, oli kovistyyppinen ja uhittelija. Keräsi ystäviään ja paljon myös vieraita ihmisiä syyttelemään milloin ketäkin myyjää. Sain tiedon toiselta henkilöltä että hän käyttäytynyt siis aikaisemminkin samalla tavoin. Alkoi syyttämään, haukkumaan ja vetämään jengiä mukaan aiheettomaan syyttelyyn siitä kun hän ei saanut ostamaan vaatetta juuri samana päivänä postissa. Sitten hän odoti peräti 3 päivää ja teki kaikenlaisia täysin turhia, aiheettomia ilmoituksia vetäen mukaan useita vieraitakin ihmisiä jotka alkoivat hulluna kiusata ja lähtivät maanisina ja aiheettomasti mukaan. Olisin myös suostunut kauppojen perumiseen mutta sekään ei käynyt, sillä hänen oli saatava se vaate "Jota ei ollut olemassa" juuri sillä hetkellä vaikka postituksesta oli sovittu ja postitus yleensä aina kestää. No lopulta nainen sai kuin saikin postista haluamansa vaatteen, mutta ei koskaan taipunut anteeksipyyntöön vaikka sitä odotin kaiken sen turhan haukkumisen, ivaamisen, virkavallalla aiheettomasti uhittelun ja mustamaalaamisen jälkeen. Sääliksi käy ihmisiä jotka vielä erehtyvät käymään kauppaa tuollaisen kanssa joka ei pysty päivääkään odottamaan postia tai alkaa uhittelu ja haukkuminen sekä ryhmistä poisto ja mustamaalaus. Ja kyllä, kyse samasta nettikirppiksestä jossa pyörii paljon muunkinlaista porukkaa ja jossa pikkupoika ei saanut myydä itse askartelemiaan. Noloa ja yllättävää on että nettikirppiksillä sekoilevat myös aikuiset ihmiset teinien lisäksi, ne ovat yleinen päihteiden väärinkäyttäjien kokoontumisareena. En käy enää nettikirppiksillä, en myymässä enkä ostamassa.
Ostin kerran vaatteen yhdeltä erittäin tunnetulta bloggaajanaiselta joka pitää nykyään useampaa eri blogia. Hänellä oli tapana järjestää blogikirppiksiä ennen blogissaan, nyt suljetussa insta ryhmässä. Ostin yhden vaatteen joka näytti kuvissa ja kuvailutekstillä OK:lta. Kyse oli kesävaatteesta jossa puhtaat kirkkaat värit, puhdas ehjä materiaali jne. Vaatetta piti odottaa ainakin kuukausi, sillä bloggaaja ei itse ehtinyt/vaivautunut postittamaan suurta määrää vaatteita joita hän oli itse myynyt. Ihmetytti myös se ettei hän vaivautunut laittamaan minkäänlaista tiedotusta asiasta. Vasta viikkojen odotuksen jälkeen sähköpostiin saapui yksi kiertoviesti, jossa hän ilmoiti yleisluontoisesti että hän on jossain eikä ehdi itse postittaa kasaa vaatteita. Jotenkin aika tökeröä ja kylmää käytöstä ostajia kohtaan jotka viikkokaupalla odottivat. Kun vaate lopulta saapui perille toisen lähettämänä lähes risasta ankeasta rypistyneestä kirjekuoresta paljastui käytetty, nuhjuinen ja pesemätön vaate. Mukana ei ollut minkäänlaista pahoitteluviestiä viivästymisestä, jota odotin. Muistaakseni vaatetta oli kuvailtu tyyliin "Uusi/kuin uusi ehjä hieno kesävaate jne." mutta sitä se ei ollut, kyse oli vanhasta käytettynä ostetusta kirppislumpusta. Vaate oli ohutta kangasta ja siinä oli myös muutama reikä. Vaatteen hinta tietysti sen verran kallis että samalla hinnalla saa kaupasta esim. uuden topin tai paidan. En itse kehtaisi ikinä myydä niin rähjäistä vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran vaatteen yhdeltä erittäin tunnetulta bloggaajanaiselta joka pitää nykyään useampaa eri blogia. Hänellä oli tapana järjestää blogikirppiksiä ennen blogissaan, nyt suljetussa insta ryhmässä. Ostin yhden vaatteen joka näytti kuvissa ja kuvailutekstillä OK:lta. Kyse oli kesävaatteesta jossa puhtaat kirkkaat värit, puhdas ehjä materiaali jne. Vaatetta piti odottaa ainakin kuukausi, sillä bloggaaja ei itse ehtinyt/vaivautunut postittamaan suurta määrää vaatteita joita hän oli itse myynyt. Ihmetytti myös se ettei hän vaivautunut laittamaan minkäänlaista tiedotusta asiasta. Vasta viikkojen odotuksen jälkeen sähköpostiin saapui yksi kiertoviesti, jossa hän ilmoiti yleisluontoisesti että hän on jossain eikä ehdi itse postittaa kasaa vaatteita. Jotenkin aika tökeröä ja kylmää käytöstä ostajia kohtaan jotka viikkokaupalla odottivat. Kun vaate lopulta saapui perille toisen lähettämänä lähes risasta ankeasta rypistyneestä kirjekuoresta paljastui käytetty, nuhjuinen ja pesemätön vaate. Mukana ei ollut minkäänlaista pahoitteluviestiä viivästymisestä, jota odotin. Muistaakseni vaatetta oli kuvailtu tyyliin "Uusi/kuin uusi ehjä hieno kesävaate jne." mutta sitä se ei ollut, kyse oli vanhasta käytettynä ostetusta kirppislumpusta. Vaate oli ohutta kangasta ja siinä oli myös muutama reikä. Vaatteen hinta tietysti sen verran kallis että samalla hinnalla saa kaupasta esim. uuden topin tai paidan. En itse kehtaisi ikinä myydä niin rähjäistä vaatetta.
Mulla vst, paitsi oli lastenvaatebloggaaja.
Lokakuussa ostin lapselleni talvitakin ja tuli yli kk päästä. Talvitakille oli jo käyttöä ja hinta oli vain vähän normaalia edullisempi.
Lopulta kertoi mies oli potkukelkalla joutunut viemään sen postiin, eli heilläkin oli lunta maassa.
Takkiin oli jäänyt vielä hälytin , mutta takki oli tietty mainoslahja. Takin kanssa ei voinut käydä edes meidän lähikaupassa.
Bloggaaja vaan kommentoi en voi mitään. Minä sitten lähetin hänelle esimerkkiviestin, jonka olin lähettämässä takin lahjoittajalle, blogista löytyi mainos, palautti 10 e rahaa ja lähetti käyttämättömän bodyn. Lapsi oli silloin 5 v.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei oo osunut mitään superomituisia, mutta joitakin pieru saharaan -tyyppejä kyllä. Ne ärsyttävät, varsinkin, jos olen myymässä jotain tilaa vievää ja sellaista, josta pitäisi päästä eroon hetimiten, kuten jotain kaappia tms. joka lojottaa keskellä eteistä. Silloin ne nopeat kaupat on todellakin nopeat, en jaksa odottaa viikkoa, varsinkin, jos jonottajia olisi, mutta en uskalla heti ignoorata av:n tekijää.
Kerran harmitti, kun myin hyvin palvelleet rattaat jollekin hemmetin trokarille. Hän huusi kilpaa huutonetissä edullisia rattaitani, ja olisin niin halunnut myydä ne sille huudossa toiseksi jääneelle (profiilissa pelkkää positiivista, tällä ykköshuutajalla oli paljon neutraalia ja negaa), mutta sääntöjen mukaan mun oli pakko myydä eniten tarjoavalle. Ketutti, kun tiesin, ettei hän tule rattaita itse tarvitsemaan, koska oli ostelemassa vastaavia koko ajan, eli trokari oli.
Huutonetissä sain kerran neutraalin palautteen, vaikka kaupat oli sujuneet hyvin, annoin itse positiivisen palautteen jne., mutta tuotteesta puuttui inhimillisen virheen vuoksi muutama osa, jotka postitin omilla postimaksuillani heti perään. Hän kiitti lopuista osista, mutta ei vaihtanut palautetta positiiviseksi. Ketutti, koska se typerä neutraali kummitteli aina siellä mun palautteissa, kun kaikki muut palautteet oli positiivisia.
Taisit olla vaan rahanahne, koska jos OIKEASTI olisit halunnut toisen voittavan huudon niin olisit lopettanut huutokaupan eli sulkenut kohteen hänen huutonsa jälkeen. :)
Minua tori.fi:ssä ällöttävät "tarjoajat". Jos olen kerran myyjänä hinnan ilmoittanut, niin miksi haaskaavat aikaani esittämällä typeriä "tarjouksiaan"?
Kerran myin esim. satasen lahjakorttia 85 eurolla ja samaan liikkeeseen 50 euron korttia neljälläkympillä.
Joku idiootti pikkupaikkakunnalta laittoi sähköpostiviestin, että "tarjoan molemmista yhteensä 60 euroa".
Kuopuksenikin on muuttamassa omilleen ja kauhulla jo ajattelen, että nyt pitäisi aloittaa tori.fi:ssä varsinainen myyntikampanja, koska pienempään asuntoon en itse muuta, ennen kuin olen saanut suuren määrän tavaraa pois.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei sattunut itselleni, mutta nauratti kun kaveri myi tavaroitaan muuton alta kirppreilla ja kirjoitti näistä nettikirppisten asiakkaista avautumispostauksen Facebookiin. Että ihan tosissaan jostain euron tavaroista tehdään varaus ja ollaan että ”täytyy vielä kysyä mieheltä lupa”, kaverini oli vastannut tälle henkilölle että jos et saa ilman miehen lupaa ostaa euron tuotetta niin vaihda hyvä nainen miestä! :D
Kun ei se kyse aina kaikilla ole siitä, etteikö mies antaisi ostaa vaikka 50€ tuotetta. Minä joudun kysymään aina, että suostuuko ja pystyykö mies hakemaan tuotteen, jos on toisella puolella kaupunkia. Minulla ei ole ajokorttia, joten joskus on hankala päästä hakemaan tuotetta, joka ei ole edes bussiyhteyksien reitillä. Tosin en mainosta, että kysyn mieheltä.
hartenleed kirjoitti:
Myin facen kirpparilla päältä täytettävää pyykinpesukonetta hintaan 20€. Tarkoitus oli siitä päästä äkkiä eroon, toimivana otettu pois käytöstä hyvä kone, koska halusin sivusta täytettävän koneen. Eräs nainen sitten sen halusi ostaa.
Hän alkoi kuitenkin viesteillä tinkomaan, että annanko takuun koneelle?? Olin ihmeissäni että mitä? No pitäähän minun taata että se toimii, jos se hajoaa viikon päästä niin hän on turhaan sen ostanut. Totesin että kone on toimivana otettu käytöstä pois, enkä mitenkään voi taata että kone kestää tietyn ajan, kyseessä kuitenkin käytetty useamman vuoden vanha kone. Jos hän haluaa takuun niin kannattaa hakea kone suoraan kodinkoneliikkeestä.
Minä olin sitten se typerä ja vaikea. Sanoin että jätän kaupat tähän, kun on niin vaikeaa ja myyn koneen seuraavalle. Heti sille löytyikin ostaja, tuttava osti sen tyttärelleen ja kone kesti vielä pari vuotta.
Jos jonkun talous kaatuu 20€ pyykinpesukoneeseen, niin... No, en tiedä mitä sanoa.
20€ ei nyt ihan riitä tuohon, jos rikki menisi. Ensin tulee hakukustannukset, mahd. auton vuokraus. Jos tuote ei toimi, joudutaan uudelleen vuokraamaan se auto ja maksamaan kaatopaikka/kierrätysmaksut. Ymmärrän ihan hyvin kysyjää.
Itselläni kävi sellainen juttu, että myin sähkögrillin pois tarpeettomana. Kokeilimme, että se varmasti toimii. Ostaja hakee ja kaikki ok. Sitten saan hirveän räyhäysviestin, että olen myynyt rikkinäisen tuotteen ja tietenkään en suostu rahojaan palauttamaan, sillä olen vain huijari. Tuli todella paha mieli tästä. Vastasin silti ystävällisesti, että voi tuoda takaisin jos ei toimi ja rahansa saa myös. Kyse oli 10€. Neuvoin myös, että sen ritiläosan tulee naksahtaa paikoilleen, sillä muuten ei toimikkaan, että varmistivatko ritiläosan olevan kunnossa.
No tämän jälkeen tuli asiallinen viesti ja sanoi ettei lähde palauttamaan nyt tuotetta. Ensin haukkui pystyyn ja halusi palauttaa.. No kysyin vielä, että saivatko toimimaan, ei mitään vastausta. Veikkaan että saivat kun ei vastannut enää mitään eivätkä palauttaneet. Ikinä en myisi tahalleni mitään rikkinäistä.
Torista seuraavia kokemuksia:
1. Sovittiin treffit metroasemalle ja tuotteen hinta oli 10€. Ostajalla oli vain 20€ seteli mukana, sanoin aika napakasti että jos sinulla ei ole tasarahaa, niin pitäisi sinun ilmoittaa siitä etukäteen. Siinä sitten autoin häntä lataamaan kännykkäänsä MobilePayn ja saatiin maksu perille.
2. Ostaja osti 2 blenderiä, toinen oli 5€ ja isompi 10€. Antoi minulle kympin setelin ja väitti kovaa että molemmat maksavat 5€. Näytin siinä vaiheessa myynti-ilmoitukset ja äkkiä löytyikin vielä lompakosta vitosen seteli.
3. Laitettiin iso määrä vaatteita myyntiin. Nainen otti yhteyttä ja varasi monta vaatetta, lähetin vielä muutamasta ylimääräiset kuvat. Sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Ei kuulunut, laitoin viestiä ja vastasi että lapset kipeänä. Uusi nouto parin päivän päähän, ei kuulunut taaskaan, kyselin perään ja nyt kuulemma hän oli kipeänä. Pari kertaa vielä kyselin perään, mutta kauppoja ei saatu aikaiseksi.
4. Myytiin käsilaukku 4€, hyväkuntoinen keskikokoinen nahkalaukku. Ilmoituksessa oli että nouto Helsingistä tai postitus ja postilla ostaja maksaa. Ostaja löytyi, kyseli mitat laukusta ja sen jälkeen oli ok, mutta hän ei pääsisi noutamaan. Sanoin että postitus maksaa 5€ kun pienellä kirjeellä ei mahdu. No sepä ei käynytkään vaan kysyi voinko toimittaa Vantaalle. Sanoin että riippuu vähän sijainnista, kun hän antoi osoitteen niin sehän olikin Tuusulan perukoilla. Katsoin että ajan tuonne 40min per suunta joten en lähtenyt toimittamaan.
Vierailija kirjoitti:
3. Laitettiin iso määrä vaatteita myyntiin. Nainen otti yhteyttä ja varasi monta vaatetta, lähetin vielä muutamasta ylimääräiset kuvat. Sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Ei kuulunut, laitoin viestiä ja vastasi että lapset kipeänä. Uusi nouto parin päivän päähän, ei kuulunut taaskaan, kyselin perään ja nyt kuulemma hän oli kipeänä. Pari kertaa vielä kyselin perään, mutta kauppoja ei saatu aikaiseksi.
Tämä on niiiiin useasti toistunut, että enää ei jaksa.....ihan oikeasti, minua ei kiinnosta onko lapset kipeinä tai mikä nyt taas on miksi ei pääse hakemaan. Jos ei pääse, niin sitten ei varata!
ehehe kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Lähdetään nyt ajelemaan sinnepäin.”
Tästä on nyt noin 8kk, eikä ostaja ole vieläkään hakenut kenkiä.
Fillarilla tulossa Australiasta, älä vielä anna periksi!
Ihana :D <3
Minulta tavaroita varanneilla on ilmeisesti keskimääräistä huonompi tuuri, sillä hämmästyttävän moni on aina joutunut sairaalaan kun tuote pitäisi noutaa.
Hauskimpia ja kummallisimpia tori.fi-kauppoja:
Myytiin vanhaa vuodesohvaa kympillä. Ihan ehjä eikä kankaassakaan ollut tahroja joten pilkkahintaan lähti. Ostajat tulivat 140 km:n päästä tuota hakemaan. Bensoihin saattoi muutama euro mennä myyntihinnan päälle.
Laitoin myös vanhan pirttipöytäkaluston myyntiin. Vanhempi mies tuli sitä kohtuumatkan päästä hakemaan ja kertoi vievänsä sen kesämökilleen. Reipaan tuhannen kilsan päähän. Mietin silloin että eikö sieltä suunnalta olisi löytynyt yhtään kalustoa kun oletettavasti sen peräkärryn vetäminen halki Suomen kustantaa jonkun verran.
Työkaveri myi sohvaa ja pyynti oli 20 €. Mainitsi ilmoituksessa että on vanha ja ollut koiran makuusijana. Ostaja otti yhteyttä ja kysyi että myisikö seitsemällä kympillä. Työkaveri yritti kovasti sanoa että siinä on nyt hippasen liikaa ja tosiaan ollut koiran käytössä mutta ei uskottu. Pariskunta ilmeisyi oven taakse sovittuna aikana, antoi sen 70 € ja kantoi sohvan pois. Harvemmin sitä törmää näin päin tinkaaviin.
Hlökohtaisesti tykkään facen roskalavoista. Kaikki kelpaa, mies on joskus sanonut että laitetaan meidän roskapussitkin sinne kun hyvin näyttää menevän. Jopa vanhan terassin alla olleet osittain jo lahonneet sähkötolpan pätkät saivat aikaan jonoa (ja myös kiivasta keskustelua siitä että saako niitä antaa eteenpäin kun ovat ilmeisesti ei-kuluttajakäyttöön tarkoitettua kamaa). Suurimmassa osassa annetaan-kamoissa olen voinut nostaa ne oven ulkopuolelle ja siitä on hakija voinut tulla noukkimaan ihan oman aikataulunsa mukaan mikä vähentää ohariodotteluita.