Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä minkään myyntiryhmän modella ei ole oikeutta määrätä, kenelle saat myydä ja kenelle et.
Jos ryhmän säännöt eivät kiinnosta niin älä myy kyseisessä ryhmässä mitään. Kyllä ne saa määrätä että myös sinun on noudatettava kyseisen ryhmän sääntöjä.
Jos on kiinnostunut torissa kyselemään tuotteen mittoja + kertonut, että jää pohtimaan asiaa, niin se tarkoittaa sitä, että myyjä voi myydä tuotteen koska haluaa kelle tahansa. Vittuako se jää odottelemaan ensimmäisen kysyjän perään? Itse en ole koskaan niin tehnyt. Sehän on vain häneltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä minkään myyntiryhmän modella ei ole oikeutta määrätä, kenelle saat myydä ja kenelle et.
Jos ryhmän säännöt eivät kiinnosta niin älä myy kyseisessä ryhmässä mitään. Kyllä ne saa määrätä että myös sinun on noudatettava kyseisen ryhmän sääntöjä.
Olipa hyökkäävä kommentti. Kyllä myyjä saa valita, kenelle myy. Ei mikään laki sitä estä. Olen tällaista asiaa puinut joskus moden kanssa, miksi en myynyt ekalle varanneelle vaan hyppäsin hänen yli. Syynä oli se, että sama nainen oli usein ekana av-ilmoituksensa kanssa mutta ei koskaan ostanut mitään, ei edes lähettänyt sitä yyveetä. Kun toinen varaaja tarjoutuu heti samana päivänä ostamaan tuotteen ja on asiallinen muutenkin, myyn hänelle. Mode kyllä ymmärsi, koska kyseisestä hupivaraajasta oli tullut hänelle ilmoituksia ennenkin.
Ilmoitan, että nopeat kaupat ohittaa av:t, joista ei kuulu mitään. En ole mistään saanut kenkää sen takia. Ei ryhmän sääntöihin voi kuulua sellainen,e ttä ensimmäisen varaajan takia myyntiä pitää pitkittää loputtomiin, vaikka ostajia olisi jonossa. Minä en sellaista sääntöä ainakaan noudattaisi. Eikä modella todellakaan ole valtaa päättää, kenelle minun on tuotteeni myytävä. Tällainen käytäntö tarkoittaisi sitä, että myytäväksi laitetut tuotteet eivät enää olisikaan myyjän omistuksessa.
Myin huonekalua torissa. Siellä joku kyttääjä oli heti kerjäämässä ilmaiseksi.
Laitoin kasan lastenvaatteita myyntiin kuvan kanssa Facebook kirpparille jollain parilla eurolla. Tuli kysymys, että kuuluuko taustalla olevat mariskoolit pakettiin?
Myin Ikean hemnes sohvasängyn pilkkahinnalla ja ilmoitukseen laitoin mittojen kohdalle linkin Ikean sivuille. Vain nouto. Tulee kysymys, että kuuluuko pakettiin kuljetus kaupungin toiselle laidalle 9 km päähän ja kanto toiseen kerrokseen.
Sama sänky. Kysytään, että mahtuuko Volkswagen Golfin farmariin. Jaa, en edes tunne automerkkejä, mutta jos sängyn korkeus ja syvyys on reilu 80 cm ja pituuskin yli kaksi metriä niin epäilen.
Lastenvaatteet menee yleensä sukulaisille, mutta joskus jää jotain myytävää niin myyn kaikki yleensä pakettina, koska haluan niistä mahdollisimman pian eroon sen takia että olen lähes joka toinen viikko muutaman päivän töissä toisella paikkakunnalla ja viikonloput mökillä tai auttamassa sairaita vanhempiani. Ilmoitukseen laitan aina maininnan, että myydään vain pakettina ja nouto ehdottomasti ensi viikon perjantaihin pp.kk.vvvv mennessä.
Silti tulee viestiä että voiko säilyttää ensi kuun palkkapäivään mennessä. Tai sanotaan että ostan ja häivyttään pariksi päiväksi linjoilta. Kerrankin myin hyväkuntoista sävy-sävyyn toppa-settiä (merkkivaatteita, takki, housut, pipo ja kintaat) suunnilleen pipon ja kintaiden hinnalla. Parin päivän radiohiljaisuuden jälkeen ostaja laittaa viestiä, että tulisi hakemaan pelkän takin ja että saan varmasti housut, pipon ja kintaat myytyä helposti, jollekin muulle. Sanoin, että lähtee vain pakettina ja että jos myynti on niin helppoa niin hän voi varmaan itsekin myydä ylimääräiset pois.
Toi ohareiden teko tai muutaman tunnin myöhästelyt/muutokset 5min ennen tapaamista on normia ilmaisissa tavaroissa. Olen ratkaissut sen siten että jätän ulos lapun kera ja hakee sitten jos hakee. Seuraavaksi voisin lisätä lappuun että saa ottaa jos ei haettu tiettyyn aikaan mennessä niin menee ainakin heti
Huutonetissä olen vuosien mittaan pienempää härpäkettä ostanut. Aina on mennyt kaikki sujuvasti ja myyjät ovat olleet asiallisesti kommentoivia aikuisia ihmisiä.
Toriin tai Facebookin kauppapaikoille en enää edes uskaltautuisi.
"Niinpä. Mutta minusta myyjäkin on aika toope kun rajaa käteismaksajat ulkopuolelle. Ja heitä on paljon."
Jos tavara menee muutenkin kaupaksi, miksi olisi toope? Varsinkin jos omassa elämässä ei oikeasti ole käyttöä käteiselle. En minä ainakaan käytä käteistä ikinä, jos sitä jostain kulkeutuu lompakkoon, täytyy aina oikein vasiten muistaa käyttää. Rasittavaa. Paljon helpompaa vaan olla ottamatta vastaan, ostakoot luottotiedottomat ja rikolliset muualta.
Miksi ihmeessä aletaan ostamaan jotain isokokoista vain nouto -tuotetta, jos ostajalla itsellä ei ole autoa/peräkärryä/pakettiautoa eikä ilmiselvästi mitään kiinnostusta edes sellaisen vuokraamiseen.
Sohvan myynti-ilmoitukseen tulee AV ja pitkä sepustus siitä, kuinka ihana sohva on ja kuinka ostaja on sellaista kauan etsinyt. Mutta kun ei ole autoa?
Niin? Asia jätetään vähän kuin myyjän ratkaistavaksi. Meneekö tämä sama porukka polkupyörällä ikeaan ostamaan parisänkyä ja itkee tiskillä, että Ikean pitäisi kuljettaa se ilmaiseksi kotiin?
Myin useamman lasitavaran ja viestittelin ostajan kanssa illalla että laitan paketin valmiiksi ja vien postiin seuraavana päivänä. Mulla oli vapaapäivä, nousin yhdeksän maissa, söin aamupalan ja aloin pakata. Kun paketti oli valmis, otin siitä kuvat ja laitoin ostajalle postin pakettikoodin. Ostaja vastasi raivoisasti että hän oletti että paketti on jo postissa, olin luvannut postittaa sen heti!!! Pyysin häntä tarkistamaan viestit ja kerroin että olen juuri lähdössä postiin, joten se paketti ehtii päivän kuljetukseen joka menee vasta 17.00. Vastauksena lisää raivoa, etteihän se sitten ole hänelle huomenna! En enää vastannut, vein paketin ja blokkasin ostajan kun näin että paketti oli noudettu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä aletaan ostamaan jotain isokokoista vain nouto -tuotetta, jos ostajalla itsellä ei ole autoa/peräkärryä/pakettiautoa eikä ilmiselvästi mitään kiinnostusta edes sellaisen vuokraamiseen.
Sohvan myynti-ilmoitukseen tulee AV ja pitkä sepustus siitä, kuinka ihana sohva on ja kuinka ostaja on sellaista kauan etsinyt. Mutta kun ei ole autoa?
Niin? Asia jätetään vähän kuin myyjän ratkaistavaksi. Meneekö tämä sama porukka polkupyörällä ikeaan ostamaan parisänkyä ja itkee tiskillä, että Ikean pitäisi kuljettaa se ilmaiseksi kotiin?
Jos tuollaiseen haluaa jotain vastata niin kannattaa kirjoittaa vain, että totta, tämä on kyllä kieltämättä todella ihana sohva. Myyn sen sille jonka kanssa ensimmäisenä saadaan sovittua nouto. Ei kannata kommentoida ostajan autottomuutta tai nouto-ongelmia mitenkään.
Nämä ei ehkä ole todella outoja, mutta vähän kuitenkin. Useita kertoja on tullut vastaan tilanne, että ostaja sopii asiallisesti ja reippaasti kaupat, sovimme postituksesta, hän ilmoittaa nimensä, osoitteensa ja puhelinnumeronsa, pyytää minun numeroa maksaakseen ja sanoo maksavansa heti. No lähetän samantien numeroni, ostaja lukee viestin, eikä hänestä enää koskaan kuulu mitään. Laitan päivän tai kahden päästä viestin, että maksaisitko niin pääsen vien paketin postiin. Ostaja lukee tämänkin, mutta ei vastaa tähänkään mitään. Näin käynyt monta kertaa. Ja minulla on varsin tavallinen suomalainen nimi, niin kyse ei ole siitäkään että säikähtäisivät ostamista joltain liian ulkomaalaisen kuuloiselta. Mikä järki on sopia kaupat niin pitkälle, että antaa kaikki omat osoite ja puhelintietonsa ja sitten katoaa täysin?
Tällä viikolla ollut outoja ja tympeitä torikokemuksia.
Torissa oli myynnissä merkkimekko, ollut jo jonkin aikaa. Hintapyynti reilusti yläkanttiin (145e), kun sama mekko on uutena tällä hetkellä tarjouksessa merkin verkkokaupassa 120 euroa.
Laitoin myyjälle viestin, että tarjoan mekosta 100 euroa.
Sain todella tylyn vastauksen "Tämä ei ole mikään huutokauppa tai tarjousmarketti eikä mekko todellakaan ole alennuksessa..." "Jos maksat pyytämäni summan niin tehdään kaupat."
OK. Onnea vaan kaupantekoon tuolla hinnalla. Ja mukavaa kevättä.
Itsekin semiahkerana torimyyjänä olen useinkin hyväksynyt ja ollut ihan tyytyväinen hyvästä tarjouksesta, ja tehnyt kaupat. En ymmärrä, miten myyjä voi tarjouksesta suuttua / loukkaantua tuolla tavalla. Meitä on niin moneen junaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Torissa oli myynnissä merkkimekko, ollut jo jonkin aikaa. Hintapyynti reilusti yläkanttiin (145e), kun sama mekko on uutena tällä hetkellä tarjouksessa merkin verkkokaupassa 120 euroa.
Sain todella tylyn vastauksen "Tämä ei ole mikään huutokauppa tai tarjousmarketti eikä mekko todellakaan ole alennuksessa..." "Jos maksat pyytämäni summan niin tehdään kaupat."
Itsekin semiahkerana torimyyjänä olen useinkin hyväksynyt ja ollut ihan tyytyväinen hyvästä tarjouksesta, ja tehnyt kaupat. En ymmärrä, miten myyjä voi tarjouksesta suuttua / loukkaantua tuolla tavalla. Meitä on niin moneen junaan jne.
Arvostelet siinä sivussa toisen ihmisen kykyä hinnoitella omia tavaroitaan. Olet kärttämässä 30% alempaa hintaa, millä myyjä on valmis myymään. Onhan se aikamoinen keskisormen näyttö myyjälle. Osta vaan sieltä merkin verkkokaupasta.
Pientä matkalaukkua olin vailla ja löysin hyvän oloisen torista. Kyselin myyjältä ensiksi tarkemmat tiedot jonka jälkeen tarjosin ToriDiilin kautta matkalaukusta mielestäni ihan hyvän tarjouksen, jonka myyjä hyväksyi.
Lähetysilmoitusta ei kuulunut ja matka alkoi lähestyä. Laittelin pariinkin kertaan viestiä, että onko lähettämässä sitä laukkua vai etsinkö jonkun toisen kun ei viikkoon kuulunut mitään. Tein torin ylläpidolle pyynnön perua tuo tapahtuma kun löysin sitten toisen vastaavan noudettavissa olevan matkan päästä. Tässä kohtaa se ghostannut myyjä sitten laittoi viestiä jossa haukkui minut pystyyn ja valitti kuinka on niin raskasta ja vaikeeta tuollaisen pakkaaminen ja lähettäminen ettei hän tuollaisia jaksa kiirehtiä kun tarjouskin oli niin surkea.
Mikähän ihme siinä oli, ettei viittinyt heti alkujaan sanoa ettei lähetä tuohon hintaan tai edes niihin myöhempiin viesteihin vastata että olikin vaikeampaa, perutaan kauppa?
Ylipäätänsä tuossa ToriDiilissä on kyllä turhan pitkä tuo lähetysikkuna. Mielestäni ihan maksimi pitäisi olla 3-4 arkipäivää kauppojen sopimisesta tai myyjän ja ostajan _yhdessä sopiessa_ pidempi. Kiva siinä viikon päästä arvailla että onkohan se vielä sitä lähettämässä vai pitäisikö ostaa tuo toinen nyt löytynyt vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelet siinä sivussa toisen ihmisen kykyä hi
Olikohan tämä sellainen tapaus, että juuri op:n haluamaa väriä tai kokoa ei enää olekaan siellä nettikaupassa. Onhan tuo 45 euron alennuksen vinkuminen aika röyhkeää ja itse en varmaan vastaisi mitään jos joku sellaista ehdottaa. Ehkä se myyjä pudottaa hintaa myöhemmin jos mekko ei mene kaupaksi, ehkä hänellä ei ole mikään kiire myydä. Ei kaikilla ole älytön kiire saada tavaraa eteenpäin tai jatkuva rahanpuute mikä saisi epätoivossa suostumaan mataliinkin tarjouksiin.
Olikohan tämä sellainen tapaus, että juuri op:n haluamaa väriä tai kokoa ei enää olekaan siellä nettikaupassa. Onhan tuo 45 euron alennuksen vinkuminen aika röyhkeää ja itse en varmaan vastaisi mitään jos joku sellaista ehdottaa. Ehkä se myyjä pudottaa hintaa myöhemmin jos mekko ei mene kaupaksi, ehkä hänellä ei ole mikään kiire myydä. Ei kaikilla ole älytön kiire saada tavaraa eteenpäin tai jatkuva rahanpuute mikä saisi epätoivossa suostumaan mataliinkin tarjouksiin.
Näissä tapauksissa tulee vaan aina mieleen, että minkä sävyisesti se alkuperäinen tarjous on lähetetty. Jos laitat sellaisen oikein negatiivisen" höhöhö tarjoan kahvipaketin vaihdossa, hulluja sä pyydät" niin ei tuon asiallisempaa vastausta kannata odottaakaan.
Itse yleensä jätän aivan alakanttiin olevat tarjoukset vain huomiotta, tai jos ne on järkevästi esitetty niin totean että näkemyksemme käypästä hinnasta ei nyt kohtaa, pidän mielummin itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelet siinä sivussa toisen ihmisen kykyä hi
Minusta tarjouksen tekeminen (satanen kirpputorilla myytävänä olevasta mekosta on vieläpä aika hyvä tarjous) ei ole mikään "keskisormen näyttö myyjälle".
Mutta jotkut ihmiset nyt vaan ovat tosi herkkähipiäisiä, valmiina loukkaantumaan ihan kaikesta. Se on heidän ongelmansa, ei varmaan ole kovin helppoa elämää sellainen.
Silloinhan se korkeampi hinta olisi hyvinkin perusteltu, jos kyseessä on sellainen malli jota ei suosion takia enää muualta saa kuin second handinä.
Nettipaikoissa suurin osa ostajista on huijareita, kinuajia ja huvittelijoita. Jälkimmäisten tarkoitus on vain aiheuttaa hämminkiä ja harmistusta kaikille. Se on hupia heille.