Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omatuntokysymys:-jos näet maassa makaavan laitapuolen kulkijan, joka ei nouse pystyyn:

Vierailija
05.05.2018 |

- menetkö heti kysymään, mikä hätänä, ilman epäröintiä?
-menetkö ohi rekisteröimättä koko tilannetta?
- huomaat makaajan, mutta ajattelet, ettei ole sinun arvoisesi eikä ansaitse mitään huomiota?

Itse katsoisin hetken aikaa ja jos hän ei nousisi, menisin kysymään. Luonne ei antaisi periksi mennä ohi, jos joku olisi hädän tarpeessa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan spurgukin saada sairaskohtauksen. Pitäisikö jättää kadulle kuolemaan, ei kai sentään?

Vierailija
42/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette auta, mistä voitte olla aivan varmoja, että maassa makaava on deeku eikä ihminen, joka on tämän ainoan kerran juonut liikaa ja sammunut maahan tai ettei ole saanut sairaskohtausta?

Jos on spurguja nähnyt tarpeeksi niin kyllä sen erottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailen tilannetta hetken ja soitan 112.

En todellakaan alkaisi ketään juoppoa, narkeista puhumattakaan, elvyttämään, en edes halua koskea (sykettä etsien tm.) tuollaisiin ihmisiin.

Toki ns. "kunnollisen näköisilläkin" ihmisillä voi olla tarttuvia tauteja, mutta riski on suurempi esim. narkki vs. pieni lapsi.

Vierailija
44/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tekisin. Varmaan huhuilisin onko kaikki ok ja tönäisisin jalalla. Jos ei reagoi, soittaisin 112. Yrittäisin pysyä melko kaukana, koska olen aika varovainen eikä koskaan voi tietää jos saa vaikka puukosta.

Vierailija
45/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kiinnosta spurgut tai nistit. Kunnon kansalaisia autan

Vierailija
46/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet juopon niin hän on todennäköisesti tuhonnut liudan lapsia sekoilullaan. Juopot myös helposti sekoilevat juovuksissa niin, että voivat kähmiä lapsiakin eli höpöhyvikset opettakaa edes tyttärenne varovaisiksi. Siis ennen täydellistä rappiota juovuksissa tekee mitä sattuu. Katsokaa nyt uutisistakin näitä naispedofiileja, kännssä on eukot olleet sekoilessaan.

Kyllä siellä joukossa varmasti entisiä kikttejäkin on, mutta juopposakki turmelee.

Vierailija
47/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kysymässä (riittävän etäältä ainakin aluksi), että onko kaikki hyvin ja jos tulee jonkinmoinen vastaus eikä ilma ole kylmä, annan olla. Katson ettei asento ole hengittämisen kannalta vaarallinen ja saatan jäädä seurailemaan vaikuttaako vain nukkuvan humalaansa. Jos ei vastaa tai on kylmä, soitan häkeen.

Pari kertaa olen joutunut tällaiseen tilanteeseen, molemmilla kerroilla vastaus on tullut enkä soitellut minnekään. Kerran ole soittanut laitapuolen kulkijalle ambulanssin, koska oli kaatuessaan lyönyt päänsä eikä päässyt omin avuin ylös ja oli ilta ja pakkasta. Ambulanssia ei suostuttu ensin lähettämään, koska henkilö oli humalassa (!).

Jotenkin kamalan kylmäksi on yhteiskunta mennyt, jos ihmistä ei auteta ellei ole ns. kunnon kansalainen. Jokainen voisi muistaa, että ne spugetkin on ihmisiä, jonkun lapsia, veljiä/siskoja tai vanhempiakin. Koskaan ei tiedä miten elämä kuljettaa.

Vierailija
48/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin juoppoasuntolan lähellä muinoin, joten makailijoita kotikadulla riitti. Kertaakaan en kävellyt ohi kysymättä onko kaikki hyvin. Yleisin vastaus nuorelle naiselle oli: haista v1ttu. Päättelin ko. vastauksesta, että kaikki on ok.

Vierailija
49/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muutaman kerran soittanut hankeen sammuneelle poliisin paikalle. Koiraa ulkoiluttaessa heidät havainnut. Sanoin poliiseille, etten uskaltanut yksinäisellä paikalla mennä herättelemään. He sanoivat, ettei ikinä pidäkään mennä. Voivat olla hyvin arvaamattomia herätessään. 

Vierailija
50/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kunnon pakkaset niin silloin soitto, muutoin Olkoot. On itse juonut. Voisin käydä Alkossa ostamassa uuden pullon jotta pääsee päämääräänsä nopeammin eikä juoksusta väsyneitä hoitajia, ambulanssikuskeja ja poliiseja. Lisäksi mahdolliset aikuiset lapset saisivat rauhan juopostaa. Toki voisin AA-esitteenkin laittaa josko olisi itsellä motiivi.

Mutta mitä rahan haaskausta kuljettaa ympäriinsä ja sama pian uudestaan.

Vierailija
51/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinkin ostaa pikku pulloja viinaa ja aina kun näen tien vieressä retkottavan juopon odotella sinisilmäisen lähimmäisen saapumista paikalle. Kun tämä menee kuulemaan kiroilua ja mahdollisesti saa nyrkistä niin minä taas saan matelevan mielistelyn ja maireita sanoja kun jalomielisesti ojennan pienen viinapullon kärsivälle.

Vierailija
52/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan käytännössäkin auttanut huumautuneen laitapuolen kulkijan ylös ojasta, joten good for me. Ei tarvitse nojata ajatukseen että luulisin olevani avulias kanssaihmisille.

Vierailija
53/53 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäröitiin hetkinen, mutta näytti sen verran vakavalta että soitettiin ambulanssi. Olikin ambulanssimiehistön vanha tuttu. Meinasivat ensin jättää äijän kyydistä siihen maahan makaamaan, mutta onneksi siihen ehti pysähtyä muitakin ohikulkijoita ihmettelemään mikä on meneillään. Kännissähän se örveltäjä oli, mutta melkein taju kankaalla jäisessä maassa ja kouri rintaansa kun niin otti sydämestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme