Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään ihmiset ovat niin epäsosiaalisia ?

Vierailija
04.05.2018 |

Miksi ihmiset nykyään vain tuhahtelevat, kävelevät pois tai käskevät pahimmillaan painua h*elvettiin, jos heille alkaa jutella vaikka kadulla tai bussissa ? Mikä on saanut nyky ajan ihmiset niin epäsosiaalisiksi ?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pelkäämme, että muista ihmisistä koituu vain harmia. 

Vierailija
2/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syy on: Olen viimeiset 1,5 viikkoa kohdannut niin monta liian stressaavaa tilannetta, että tänään huomasin, etten jaksa hymyillä enää edes kohteliaisuudesta keskustelukumppanille. Enkä jaksa saada ääneen normaalia pontta, vaan puhuin ihan hiljaa vain. Olen siis ihan uupunut. Toivottavasti ensi viikko menisi vähän tyynemmin. Ei kyllä taida....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisille ihmisille olet alkanut jutella, millaisessa tilanteessa ja miten? Kerro vaikka puolikymmentä viimeisintä esimerkkiä. Itse en ole kokenut vastaavaa, vaikka olen juuri sitä tyyppiä, joka saattaa alkaa jutella ventovieraille sopivan tilaisuuden tullen.

Vierailija
4/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pelkäämme, että muista ihmisistä koituu vain harmia. 

Siis mitä harmia on muka siitä, että haluaa jonkun tuntemattoman kanssa vaikka jutella päivän polttavasta aiheesta, tai vaikka kysyä neuvoa jonkun paikan löytääkseen ?

Vierailija
5/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisille ihmisille olet alkanut jutella, millaisessa tilanteessa ja miten? Kerro vaikka puolikymmentä viimeisintä esimerkkiä. Itse en ole kokenut vastaavaa, vaikka olen juuri sitä tyyppiä, joka saattaa alkaa jutella ventovieraille sopivan tilaisuuden tullen.

Viimeksi tänään junassa yritin jutella viereeni istuneelle herrasmiehelle yhdestä uutisesta, häntä ei kiinnostanut yhtään ja hän vain jatkoi kännykän näpertämistä. Aiemmin tällä viikolla yritin lounastauolla saada erään miehen kanssa keskustelua aikaiseksi, lopputuloksena hän vaihtoi pöytää. Minä tykkään vaikkapa junassa tai bussissa tai pysäkillä odotellessa jutella ihmisille mutta kun mitään vastakaikua en saa. 

Olen myös kerran töiden jälkeen oluella yrittänyt aloittaa keskustelua erään yksinäiseltä näyttäneen jannun kanssa, käski minua menemään pois. Mikä on kun ei voi puhua tuntemattomien kanssa yhtään mistään koskaan ?

Vierailija
6/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nyt herranen aika riitä, että ollaan niin hemmetin sosiaalisia sosiaalisessa mediassa! Vieläkö pitäisi ihan oikeasti olla sitä oikeassa elämässäkin! Kattia kanssa!

Vierailija
7/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua että kukaan tuntematon puhuisi minulle

Vierailija
8/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teinityttöjen kuuluukin reagoida kun vanhat sedät tulevat juttusille.

Vierailija
9/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yksi päivä mieleen, että varmaan lankapuhelinten poistuminen on yksi asia, joka on tehnyt ihmisistä entistä mölömpiä. Ennen oli pakko puhua vieraille, kun puhelin pirisi. Joku saattoi kysellä omatkin kuulumiset, vaikka olisi tavoitellut toista henkilöä.

Vierailija
10/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sivusto sen saa aikaan.

Vierailija
11/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla syy on: Olen viimeiset 1,5 viikkoa kohdannut niin monta liian stressaavaa tilannetta, että tänään huomasin, etten jaksa hymyillä enää edes kohteliaisuudesta keskustelukumppanille. Enkä jaksa saada ääneen normaalia pontta, vaan puhuin ihan hiljaa vain. Olen siis ihan uupunut. Toivottavasti ensi viikko menisi vähän tyynemmin. Ei kyllä taida....

Puolitoista viikkoa ollut raskasta, ja kaikki normaali kyky katoaa :DD

Vierailija
12/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sivusto sen saa aikaan.

Ja tällä palstalla päivätyönään aikansa kuluttavat WT-YH jätökset. Ei tuollaisten moraalittomien lårttojen kanssa halua olla missään tekemisissä, koskaan.

Vierailija
13/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu se on ollut niin kauan kun olen ollut elossa. Veikkaanpa että ennen suomalaiset olivat vieläkin jurompia. Nyttemmin matkustelu ja ulkomailla asuminen on yleistynyt joten varmaan jotkut ovat saaneet muualta vaikutteita.

Vierailija
14/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä höpöttelen takaisin jos minulle höpötellään ystävällismielisesti :)

Vierailija
15/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näin käy, Helsingissä? En ole koskaan törmännyt siihen, että joku vain kävelisi pois. Juttu ei monesti sen kummemmin lähde käyntiin, mutta monet kerrat olen vaihtanut lauseen tai kaksi ventovieraan kanssa.

Vierailija
16/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista viikkoa ollut raskasta, ja kaikki normaali kyky katoaa :DD

No mutta eikö olekin kiva, että sulla on kevyempää. Ja lisäksi olet noin herttainen ja empatiakykyinenkin vielä. Lucky you :-)

Vierailija
17/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi tekee ihmiset kärttyisiksi. Sitten vältellään stressaavia asioita, eli ihmisiä. Loppujen lopuksi todetaan, että parasta on olla vain kotona, ihan yksin. Sitten kotona päädytään VA-palstalle, joka sitten kuitenkin stressaa.

Vierailija
18/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla työkeskeisyys, sosiaaliset mediat. Vaikka ihminen onkin primitiivisesti sosiaalinen eläin niin silti useimmat ihmiset tarvitsevat välillä aikaa vain itselleenkin tai perheellensä.

Vierailija
19/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat väsyneitä. On todella ärsyttävää kuunnella ventovieraan ihmisen pitkää ja yhdentekevää selitystä jostakin asiasta, jos haluaisi vain hetken olla rauhassa ennen kuin bussi saapuu.

Vierailija
20/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näin käy, Helsingissä? En ole koskaan törmännyt siihen, että joku vain kävelisi pois. Juttu ei monesti sen kummemmin lähde käyntiin, mutta monet kerrat olen vaihtanut lauseen tai kaksi ventovieraan kanssa.

Samat kokemukset: jos heittää tilanteeseen sopivan lausahduksen, useimmiten syntyy jonkinmoinen arkielämää piristävä pikkuyhteys ja kumpikin lähtee tilanteesta hymy huulillaan. Ei sitä samaa ihmistä tapaa välttämättä enää koskaan mutta arvokasta se on silti. Toisaalta ehkä sitä tulee jo alitajuisesti valittua kelle yleensä tulee sanottua jotain...

Oma isoisäni oli 50-80-luvuilla nuohoojana ja sitä kautta hän tunsi varsin suuren osan kotikaupunkinsa asukeista. Kun hän käveli vielä eläkeiässään kaupungilla, tuli joka kerta vastaan useampi tällainen puolituttu ja aina oli aikaa pienelle kuulumisten vaihdolle ja se vaikutti piristävän kumpaakin osapuolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän