Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään ihmiset ovat niin epäsosiaalisia ?

Vierailija
04.05.2018 |

Miksi ihmiset nykyään vain tuhahtelevat, kävelevät pois tai käskevät pahimmillaan painua h*elvettiin, jos heille alkaa jutella vaikka kadulla tai bussissa ? Mikä on saanut nyky ajan ihmiset niin epäsosiaalisiksi ?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ystäviä, joiden kanssa jutella, älä kiusaa muita ihmisiä.

Vierailija
22/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näin käy, Helsingissä? En ole koskaan törmännyt siihen, että joku vain kävelisi pois. Juttu ei monesti sen kummemmin lähde käyntiin, mutta monet kerrat olen vaihtanut lauseen tai kaksi ventovieraan kanssa.

Samat kokemukset: jos heittää tilanteeseen sopivan lausahduksen, useimmiten syntyy jonkinmoinen arkielämää piristävä pikkuyhteys ja kumpikin lähtee tilanteesta hymy huulillaan. Ei sitä samaa ihmistä tapaa välttämättä enää koskaan mutta arvokasta se on silti. Toisaalta ehkä sitä tulee jo alitajuisesti valittua kelle yleensä tulee sanottua jotain...

Oma isoisäni oli 50-80-luvuilla nuohoojana ja sitä kautta hän tunsi varsin suuren osan kotikaupunkinsa asukeista. Kun hän käveli vielä eläkeiässään kaupungilla, tuli joka kerta vastaan useampi tällainen puolituttu ja aina oli aikaa pienelle kuulumisten vaihdolle ja se vaikutti piristävän kumpaakin osapuolta.

On ihan eri asia vaihtaa kuulumisia tuttujen kanssa kuin häiritä tuntemattomia julkisilla paikoilla tai liikennevälineissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla syy on: Olen viimeiset 1,5 viikkoa kohdannut niin monta liian stressaavaa tilannetta, että tänään huomasin, etten jaksa hymyillä enää edes kohteliaisuudesta keskustelukumppanille. Enkä jaksa saada ääneen normaalia pontta, vaan puhuin ihan hiljaa vain. Olen siis ihan uupunut. Toivottavasti ensi viikko menisi vähän tyynemmin. Ei kyllä taida....

Puolitoista viikkoa ollut raskasta, ja kaikki normaali kyky katoaa :DD

No mutta eikö olekin kiva, että sulla on kevyempää. Ja lisäksi olet noin herttainen ja empatiakykyinenkin vielä. Lucky you :-)

Tähän täytyy todeta, että olisi ihan huippua, jos takana olisi vain pari viikkoa raskasta ja vaikeuksia...

Lucky us, jotka emme ihan pienistä nuupahda.

Vierailija
24/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulevat juttelemaan päihdepäissään olevat urpot. En halua vaihtaa heidän kanssaan yhtään sanaa, vaikka se tekisi heidät niin onnelliseksi. Ihmiset varmaan ajattelevat että ap on mielenvikainen, ja pelkäävät että tämä alkaa pummimaan rahaa "sopivasti keskustelun lomassa" niin kuin monesti tapahtuu jos erehdyt juttelemaan täysin vieraan ihmisen kanssa.

Vierailija
25/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ystäviä, joiden kanssa jutella, älä kiusaa muita ihmisiä.

Miten hankitaan  ystäviä, jos kerta tuntemattomille ei saa puhua? Taidat olla hieman tyhmä.

Vierailija
26/26 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tullaan todella usein höpöttämään kadulla. Välillä ärsyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan