Mikä on pahin moka, minkä olet tehnyt töissä?
Itse mokasin pahemman kerran tänään (tai no parina viime päivänä). Tein yhtä isoa projektia kolme kokonaista työpäivää ja tänään pomoni tuli katsomaan miten minulla menee. Olen kuulemman tehnyt kaiken ihan väärin ja kolmen päivän urakka on ollut periaatteessa turha. Pomo vihainen ja minua itkettää.
Heittäkää vähän vertaistukea kertomalla omia mokianne!
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Unohdin antaa asiakkaalle 400€ lahjakortin mukaan, eli annoin vain tyhjän kuoren. Meni häälahjaksi, kyllä hävetti.
Saatiinko asia selvitettyä vai onko joidenkin välit selittämättömästi tulehtuneet nyt?
Vierailija kirjoitti:
Jätin toimiston oven epähuomiossa auki viikonlopuksi. Kuka tahansa olisi voinut marssia sisään ja pölliä tietokoneet yms., siellä ei nimittäin ollut valvontakameraa tai hälyjä. Onneksi kukaan ei yrittänyt!
Minulla sama juttu museossa. Joku oli mennyt lauantai-illan tai sunnuntain aikana sinne ja juonut kaljaa, kun paikalle oli ilmestynyt juotu kaljapullo. Hieman noloa tulla maanantaina paikalle, kun porukka ihmettelee kaljapulloa ja lukitsematonta ulko-ovea
Vierailija kirjoitti:
Nuorena mansikan poimijana poimin myyntiin myös ne mansikat, joista linnut olivat nokkasseet palan.
Ei varmaan haittaa. Ihmiset kuitenkin pesee mansikat ennen kuin laittaa ne suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri nosti asiakkaan autoon tyyliin kuorikatesäkkejä ja turmeli asiakkaan auton takakontin verhoilua niin että se jouduttiin uusimaan kokonaan. Onneks oli vakuutus, keheh
Mitä ihmeen takakontin verhoilua? Miten joku märkä säkki nyt pilaa takakontin muka?
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat tilasivat irish coffeet ja nauttivat ne ja kehuivatkin miten osasin juuri oikean verran laittaa juomaan fariinisokeria.
Yöllä kotona tajusin että olin unohtanut viskin kokonaan kyseisistä irish coffeista.
Tämä oli ihan huippu! :D :D
Sekoitan oppilaiden nimet välillä yhä, vaikka olen jo elokuusta asti opettanut heitä. Saatan unohtaa myös, mitä olen juuri muutama minuutti sitten sanonut (opetan kieliä ja joudun esimerkiksi kysymään oppilailta, että sanoinko jo tämän esimerkin... ). Tämä huvittaa oppilaita välillä. Olen kyllä ihan hyvä opettaja, mutta liika työ ja pitkät päivät vaativat veronsa. Liikaa ylitunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin väärälle potilaalle väärää lääkettä. Tai oikeastaan kahden lääkkeet menivät sekaisin. Kummalekaan ei koitunut mitään mutta vointia tuli seurata tarkemmin ja tiiviimmin.
Mietin alan vaihtoa. Nyt kyse oli toki vahvoista lääkkeistä mutta ei noista henki mene. Mutta joskus käsissä on niin vahvoja aineita että pelottaa jopa. Tuntuu välillä kohtuuttomalta kestää painetta "kuoleekohan joku minun tekemisiini". Ja hoitotyössä me emme saa virheitä tehdä. Tuntuu kohtuuttomalta että meidän pitäisi olla yli-ihmisiä, joille inhimillistä virhettä ei saa tapahtua.
Viimeisern lauseeseesi:
Teidän työssä ne inhimilliset mokat voivat maksaa potilaan hengen, joten siinä varmaan "pieni" syy siihen, ettei juuri teidän työssä niitä mokia saisi tapahtua.
Joo, mutta tuollaisen vastuun pitäisi näkyä palkassa ettei perheen elättääkseen joudu tekemään tuplavuoroja ja lisäkeikkoja, em. eivät ainakaan lisää työhyvinvointia tai keskittymistä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräällä potilaalla oli taipumusta liioitteluun ja teatteriin hoitohenkilökunnan ja ylipäätään muiden ihmisten huomion saadakseen. Sitten kun se oikea hätä sitten olikin, en ottanut sitä vakavasti ja potilas menehtyi pian sitä seuranneiden tapahtumien jälkeen.
Tiedätkö miksi jotkut potilaat liioittelevat oireitaan?
Osaatko arvata mikä syy siihen on.
Minäpä kerron: VÄHÄTTELY JA HOITAMATTA JÄTTÄMINEN!
Minäpä kerron mikä on hyvin useilla huomiohakuisilla potilailla: persoonallisuushäiriö. Yleinen diagnoosi, yrittävät manipuloida hoitajia ja saada ja käyttää valtaa ja usein onnistuvatkin tässä hyvin. Myös muiden potilaiden ja hoitajien hyvinvoinnin kustannuksella.
Unohdin kolmenkymmenen litran pullataikinasta hiivan. Yöllä sitten ihmeteltiin kun ei pitkot nouse...
Olin nuori hoitaja ja laitoin asukkaalle emätinpuikon peräpuikkona. Eipä siitä onneksi mitään harmia tullut. Varokaa vastavalmistuneita 😁
Laukaisin jonkin ison tietokoneajon työpäivän päätteeksi tietämättäni.
Superkoneet olivat printanneet yön yli viisisataa kiloa täysin turhaa paperia huoneen täyteen.
Olin nuori kesätöissä 80-luvulla. Ei minua moitittu, mutta tajusin ihan itse, että siihen firmaan ei toiste ole tarve tehdä hakemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräällä potilaalla oli taipumusta liioitteluun ja teatteriin hoitohenkilökunnan ja ylipäätään muiden ihmisten huomion saadakseen. Sitten kun se oikea hätä sitten olikin, en ottanut sitä vakavasti ja potilas menehtyi pian sitä seuranneiden tapahtumien jälkeen.
Höpö höpö. Tällaiset potilaat ovat yleensä niitä jotka haluaa antibioottikuurin flunssasta, joka pikku vaivasta "kaikki tutkimukset ja magneetti", käyvät terveysasemalla raivoamassa ja valittamassa jatkuvalla syötöllä. "Tutkimiseksi kunnolla" ei riitä että on katsottu hyvin ja yritetty selittää ettei mitään ole vialla. Usein hankala ihmistyyppi jolle ei kelpaa mikään. "Ei saanut hoitoa" tarkoittaa ettei saanut arvon henkilön itse toivomaa hoitoa joka saattaa olla hyvinkin hölmö, esim. terveen elimen leikkaus tai vaikkapa antibioottikuuri 5pv jatkuneeseen virustautiin. Itselleen kuoppaa kaivavat. En yhtään ihmettele jos esim. tällainen fiktiivinen henkilö kävisi valittamassa joka viikko rintakipua ja aina ekg:t ja kaikki muut olisivat kunnossa, niin että sillä 100:lla käynnillä asiasta terveysaseman henkilöstö ei enää hommaan niin vakavasti suhtautuisi.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan töissä mainostoimistossa. Pomo pyysi soittamaan eräälle julkisuuden henkilölle, suostuttelemaan kampanjahahmoksi. Soitin ja esitin asiani. Sinuttelin ihmistä. Tuli hiljaista. Henkilö kysyi tunnemmeko me toisemme. Vastasin että emme henkilökohtaisesti, mutta sinun urasi on kestänyt jo pitkään, joten siinä mielessä minä tunnen sinut.
Henkilö sitten soitti pomolle. Paheksui sitä että minä olin sinutellut häntä. Pomo tuli ilmoittamaan asian ja jäykistyin todella. En ollut ollut pitkään siellä duunissa ja epäilin että kenkää tuli nyt. Pomo kuitenkin sanoi että sinä et näköjään tiennyt tämän henkilön Te-Sinä -rumbasta, josta hän oli ollut kuuluisa. MInä en sitä tiennyt. Pomokaan ei sitä kertonut. Pomo onneksi suhtautui tähän hommaan tyyliin huihai ... ei olisi vaikean luonteensa takia sopinutkaan tähän kampanjaan, mutta ilmeisesti briiffaja olisi hänet halunnut. Suomalaisuuden ikoni.
Juuri tuon takia parin kuukauden harkka pr -toimistossa riitti tuosta alasta koko loppuiäksi.
Sitä kun voi hoitaa työkseen muutakin, kuin miettiä onko jollakulla kusi noussut niin päähän ettei voi normaalisti puhua. Yksi tyyppi suuttui, kun pitkässä viestissä oli nimi yhden kerran kirjoitettu väärin, siis pelkkä kirjoitusvirhe.
Pintaliito-Prinsessojen kokoontumisajot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tällaiset potilaat ovat yleensä niitä jotka haluaa antibioottikuurin flunssasta, joka pikku vaivasta "kaikki tutkimukset ja magneetti", käyvät terveysasemalla raivoamassa ja valittamassa jatkuvalla syötöllä. "Tutkimiseksi kunnolla" ei riitä että on katsottu hyvin ja yritetty selittää ettei mitään ole vialla. Usein hankala ihmistyyppi jolle ei kelpaa mikään. "Ei saanut hoitoa" tarkoittaa ettei saanut arvon henkilön itse toivomaa hoitoa joka saattaa olla hyvinkin hölmö, esim. terveen elimen leikkaus tai vaikkapa antibioottikuuri 5pv jatkuneeseen virustautiin. Itselleen kuoppaa kaivavat. En yhtään ihmettele jos esim. tällainen fiktiivinen henkilö kävisi valittamassa joka viikko rintakipua ja aina ekg:t ja kaikki muut olisivat kunnossa, niin että sillä 100:lla käynnillä asiasta terveysaseman henkilöstö ei enää hommaan niin vakavasti suhtautuisi.
Lähiomaiseni ei ollut tällainen potilas mutta ilmeisesti tällaiseksi leimattiin kun yritti hakea apua koko ajan paheneviin kipuihinsa. Kuoli sitten hoitamattomaan syöpään. Sai kuulla siihen asti valitusta kuinka kuluttaa resursseja käymällä jatkuvasti "hoidossa". Ei saanut lähetettä tutkimuksiin tai hoitoa, läjinnä jumppaohjeita ja treveydenhoitajan keskusteluapua.
Oppilaan äiti oli salaisuutena kertonut minulle, että odottaa lasta. Tätä ei vielä ekaluokkalainen, tuleva isosisko tiennyt.
Tyttö sanoi sitten porukassa n. viikon kuluttua (olin kuulolla), että toivoo pikkuveljeä. Tåstä hätäisesti päättelin, että äiti on kertonut tietysti jo tytöllekin.
Totesin: niin, äitisi odottaa tosiaan vauvaa. Paljastuikin, että tyttö oli vielä autuaan tietämätön asiasta ja soppa oli valmis.
Ei auttanut kuin myöntää virhe äidille, joka oli yllättävän ymmärtäväinen. Itse soimasin kuitenkin pitkään itseäni ja vannoin olevani varovaisempi minulle uskottujen luottamuksellisten asioiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oppilaan äiti oli salaisuutena kertonut minulle, että odottaa lasta. Tätä ei vielä ekaluokkalainen, tuleva isosisko tiennyt.
Tyttö sanoi sitten porukassa n. viikon kuluttua (olin kuulolla), että toivoo pikkuveljeä. Tåstä hätäisesti päättelin, että äiti on kertonut tietysti jo tytöllekin.
Totesin: niin, äitisi odottaa tosiaan vauvaa. Paljastuikin, että tyttö oli vielä autuaan tietämätön asiasta ja soppa oli valmis.
Ei auttanut kuin myöntää virhe äidille, joka oli yllättävän ymmärtäväinen. Itse soimasin kuitenkin pitkään itseäni ja vannoin olevani varovaisempi minulle uskottujen luottamuksellisten asioiden kanssa.
Miksi sinun piti todeta tytölle yhtään mitään, vai halusitko vain näyttää tietäväsi asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Tein pääministerinä toimiessani ihan päättömiä muutoksia työttömyysturvaan. Onneksi kukaan ei huomannut mitään.
Olet lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin katsonut työvuorolistaa väärin ja kuvittelin meneväni iltavuoroon huoltoasemalle. Olisikin ollut aamu ja puljun avaus. Heräsin puhelunsoittoon, jossa pomo vihaisena tivaa miksi en tullut töihin...olin nuori ja ensimmisessä kesätyöpaikassa ja otin homman aika raskaasti.
Olisi pomollakin voinut olla vähän empatiaa ymmärtää, että vahinkoja sattuu eikä varmasti toistu jatkossa. Huh huh!
Pesin rakennussiivoojana lattian, jota ei olisi saanut pestä. Meni lattia pilalle siitä keittiöstä.
Ai roskakorista?