Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyys putoaa ja eläkkeiden maksu voidaan joutua ajattelemaan uudelleen. Tässä ratkaisu

Vierailija
02.05.2018 |

Jos eläkkeitä joudutaan alkamaan leikkaamaan sen vuoksi, koska syntyvyys on niin pientä ja ei ole tarpeeksi veronmaksajia, niin silloin eläkkeiden leikkaus tulee aloittaa ensimmäisenä lapsettomista. Miksikö? No tietenkin siksi, koska he eivät ole niitä veronmaksajia tänne tehneet!

Ensimmäisenä siis lapsettomien eläkkeet leikkuriin ja annetaan muiden eläkkeet olla koskemattomina. Jos tuo ei riitä, niin vasta sitten aletaan koskemaan muiden eläkkeisiin.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan! Lapsettomat naiset eivät ole ansainneet ylisuuria eläkkeitään, kun eivät ole edes armeijaa joutuneet käymään.

Vierailija
2/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatetaan! Lapsettomat naiset eivät ole ansainneet ylisuuria eläkkeitään, kun eivät ole edes armeijaa joutuneet käymään.

Ja pelkällä armeijan käynnilläkö lapseton mies ansaitsee ylisuuren eläkkeensä? Aikamoinen epätasa-arvo. Lapsiin pitää sitoutua aika lailla koko elämäksi. Armeijasta pääsee puolessa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetun lapsen tai lasten kulut kun pistää sijoituksiin 20 vuotta voi jo itse kustantaa oman eläkkeensä aika suurelta osin. Näin ei vain yhteiskunta tule Suomessa ainakaan minun elinaikanani toimimaan.

Vierailija
4/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, pitääpä sitten äkkiä vääntää muksu, vaikka tulenkin olemaan maailman surkein vanhempi ja läpsin sitä vyöllä harva se päivä. Mutta saanpahan eläkkeen!

Vierailija
5/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi olisi moraalisesti aika väärin, tosi moni on tahattomasti lapseton.

Vierailija
6/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos jokainen maksaisi eläkemaksua talteen ja se talteen maksettu raha tulisi sitten eläkepäivillä tilille pieninä osina. Tähän päälle vielä takuueläke, joka toimisi vähän samoin kuin toimeentulotuki, eli olisi sellainen raha että pärjää hengissä ja eläkkeestä saa vähän kuin bonusta? Voisi vaikka itse valita kuinka suuren summan ottaa eläkebonusta omalta eläketililtään. Näin toimien ei olisi merkitystä vaikka väestö kääntyisi laskuun. Ennen aikojaan kuolleiden eläkerahoja voitaisiin sitten käyttää muiden takuueläkkeenä. Nykyinen eläkejärjestelmä on suorastaan typerä, kun se perustuu ikuiselle kasvulle. Itse en usko koskaan tulevani saamaan minkäänlaista eläkettä, joten olen harkinnut pimeitä töitä ja niiden rahojen sijoittamista osakkeisiin, jotta tulevaisuudessa olisi edes jotain turvana.

T. Nuori

Vierailija
7/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pelkällä armeijan käynnilläkö lapseton mies ansaitsee ylisuuren eläkkeensä? Aikamoinen epätasa-arvo. Lapsiin pitää sitoutua aika lailla koko elämäksi. Armeijasta pääsee puolessa vuodessa.

Mutta sinua taas ei heitetä vankilaan jos kieltäydyt hankkimasta lapsia.

Vierailija
8/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinua taas ei heitetä vankilaan jos kieltäydyt hankkimasta lapsia.

Missasit pointtini. Miksi lapsetonta miestä ei rangaista? Oikeastiko vain tuon armeijan käynnin takia hän saisi eläkkeen, mutta vaikka koko ikänsä töitä tehnyt nainen ei?

Vierailija
9/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkkeitä joudutaan alkamaan leikkaamaan sen vuoksi, koska syntyvyys on niin pientä ja ei ole tarpeeksi veronmaksajia, niin silloin eläkkeiden leikkaus tulee aloittaa ensimmäisenä lapsettomista. Miksikö? No tietenkin siksi, koska he eivät ole niitä veronmaksajia tänne tehneet!

Ensimmäisenä siis lapsettomien eläkkeet leikkuriin ja annetaan muiden eläkkeet olla koskemattomina. Jos tuo ei riitä, niin vasta sitten aletaan koskemaan muiden eläkkeisiin.

Käy vaikka läpi pari keskenmenoa tai pari hormonihoitovuotta tai pidä sylissä kohtuun menehtynyttä lastasi ja VINGU SITTEN RAHASTA JA ELÄKKEISTÄ JA SIITÄ MITÄ SINUN PITÄISI SAADA. Kasva sitten aikuiseksi ja kasvata lapsesikin aikuiseksi ja ole onnellinen, jos sinä suret vain tulevia eläkkeitä etkä jotain vakavampaa.

Vierailija
10/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulotetaanhan tämä sitten myös suuriin ikäluokkiin, joiden olisi niitä lapsia pitänyt tehdä enemmän, jotta huoltosuhde ei olisi kärsinyt? Lisäksi kaikki joilla on ainoastaan yksi lapsi pitää laittaa puolikkaalle eläkkeelle, koska vasta kaksi lasta tekemällä on hoitanut oman osuutensa huoltosuhteen jatkumisesta tasapainoisena.

Vierailija
11/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreille isommat eläkkeet kun ovat järjestäneet meille lisää veronmaksajia maailmalta tietysti myös!?

Vierailija
12/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasket lapsettoman? Mulla on enemmän lapsia kuin keskiverto pariskunnalla vaikka en ole itse yhtään synnyttänyt. Olen luovuttanut munasoluja jo kolme kertaa. Olen osani tehnyt Suomen väkiluvun kasvun edistämiseksi.

Ja mun eläkettä pitäs vielä leikata. Salli mun nauraa 😂

Vierailija
13/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ei myöskään tarvitsisi maksaa samaa eläkettämaksua kuin lapsellisten

Vierailija
14/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on siinä  että jokainen alka ITSE säästämään jo nuorena sitä omaa eläkettään  sen lisäksi  että  työeläkeyhtiöt napsivat sen vajaa 10% palkasta. Sen lisäksi kun laittaa 10-15% palkasta sijoittamiseen ei  tarvitse miettiä paljonko saa eläkettä vanhana. Itse voi  kerätä  paremman pesämunan kuin työeläkekartelli ikinä.

Älkää olko huolettomia heinäsirkkoja ja miettikö että  kyllä valtio hoitaa. Ei  hoida, kyllä se eläkettä on itse kartutettava jo  parikymppisestä.

Vierailija
15/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä idea. Lapsettomat maksavat pirttiviljelijoiden tuotosten hoito-ja koulutuskuluja eivätkä  rasita julkista sektoria kuten pirttiviljelijät. Multimammat veks kotoa poikimasta ja tuottavaan työhön!

Vierailija
16/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niiden lasten vanhemmille sitten raippaveroa, jos lapsesta ei tulekaan veronmaksaja, vaan sossun asiakas.

Vierailija
17/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ihmistä, joka ei voi saada lapsia, rangaista hieman lisää?

Vierailija
18/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on siinä  että jokainen alka ITSE säästämään jo nuorena sitä omaa eläkettään  sen lisäksi  että  työeläkeyhtiöt napsivat sen vajaa 10% palkasta. Sen lisäksi kun laittaa 10-15% palkasta sijoittamiseen ei  tarvitse miettiä paljonko saa eläkettä vanhana. Itse voi  kerätä  paremman pesämunan kuin työeläkekartelli ikinä.

Älkää olko huolettomia heinäsirkkoja ja miettikö että  kyllä valtio hoitaa. Ei  hoida, kyllä se eläkettä on itse kartutettava jo  parikymppisestä.

Et uskokaan, kuinka moni menee tolla "kaikki rahat palamaan, mitä sitä säästelemään"-mentaliteetilla ja pitävät aina tilillään korkeintaan tonnia tai paria. Eihän tollanen summa riitä mihinkään, kun paska osuu tuulettimeen.

Vierailija
19/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi olisi moraalisesti aika väärin, tosi moni on tahattomasti lapseton.

Tahaton lapsettomuus on tietysti inhimillinen tragedia. Elämisen kulujen kannalta sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, onko vapaaehtoisesti vai vastentahtoisesti lapseton. Lasten kasvatus maksaa, ellei koko perhe elä pelkillä sosiaalituilla. Ilman tukia 18 vuodessa keskimäärin noin 100.000€, eli keskimäärin melkein 500€/kk. Pikkulapsi vähemmän ja teini enemmän.

Tosin lasten hankintaa tuetaan jo nyt lapsilisällä, joka ei tietysti hääppöinen ole.

Vierailija
20/91 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joskus ollut joku vanhanpiianvero tms? Sitäkö tässä halutaan takaisin?