Syntyvyys putoaa ja eläkkeiden maksu voidaan joutua ajattelemaan uudelleen. Tässä ratkaisu
Jos eläkkeitä joudutaan alkamaan leikkaamaan sen vuoksi, koska syntyvyys on niin pientä ja ei ole tarpeeksi veronmaksajia, niin silloin eläkkeiden leikkaus tulee aloittaa ensimmäisenä lapsettomista. Miksikö? No tietenkin siksi, koska he eivät ole niitä veronmaksajia tänne tehneet!
Ensimmäisenä siis lapsettomien eläkkeet leikkuriin ja annetaan muiden eläkkeet olla koskemattomina. Jos tuo ei riitä, niin vasta sitten aletaan koskemaan muiden eläkkeisiin.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin lapsettomat maksavat veroja muiden lasten hyväksi ja tämän muiden lasten elättämisen jälkeen lapsettomat ei saa eläkettä koska pitää elättää muiden lapsia ja niiden vanhempia vähän lisää?!
Nyt naurattaa. Mitäs sitten kun lapsettomat muuttavat pois Suomesta ja teillä lapsellisilla ei olekkaan enään lapsettomia joita riistää? ;)
Asia on niin että kenenkään lapsettoman ei tulisi joutua maksamaan toisten varhaiskasvatuksesta, koulusta, neuvoloista ja muista palveluista. Hoitakaa itse omat lapsenne älkääkä sysätkö sitä muille.
Ja sinähän et ole saanut neuvolaa, koulutusta jne muiden maksamana?
Lapsi on valtiolle investointi, joka yleensä tuottaa itsensä moninkertaisesti takaisin. 30 vuoden päästä nuo lapset rahoittavat monet palvelut, joita itsekin käytät.
Niin, yleensä. Entä jos vanhemmat eivät saa kasvatettua lapsestaan tuottavaa veronmaksajaa? Pitäisikö samalla perusteella näiden vanhempien eläkettä leikata, tai jopa poistaa kokonaan, koska sen lisäksi, että eivät ole kartuttaneet eläkettään lastentekoajalta, ovat lisänneet systeemin kuormitusta etuuksia syövillä jälkeläisillään? Kaikki mukaan talkoisiin ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
T
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten määrä ei vaikuta maapallon selviämiseen mitenkään.
Täytyyhän sen vaikuttaa, koska jokaisesta syntyy hiilijalanjälkiä.
Ei kai meitä muuten kehotettaisi välttämään lentomatkailua, risteilyä, puilla lämmittämistä, uusien tavaroiden hankkimista ja punaisen lihan syöntiä, vain muutama seikka mainitakseni. Kulutamme liikaa, joten meidän on kierrätettävä tavarat, suosittava lähiruokaa yms. ja silti jätämme hiilijalanjälkiä, vaikkakin pienempiä.
Suomalaisten suurempi määrä ei vaikuta kuin positiivisesti koska täällä on kykyä keksiä ratkaisu koko ilmasto-ongelmaan. Ei sitä Afrikassa keksitä. On tärkeää, että tällaisessa tilanteessa juuri fiksut lisääntyvät. It's not a trivial thing to increase the total sum of human brain power.
Kannatan! Mutta samalla sitten neuvolat, synnytykset, äitiyslomat, päivähoidot ja peruskoulut vanhempien itse maksettavaksi. Lapsilisät ja kotihoidontuet pois.
T. Lapseton
Mitäs turhia huolehditte. Säästöjä syntyy kun lapsilisät loppuu lapsien loppumisen myötä. Jokaiselle lapsetekoikäiselle olettamana arvioidaan vaikka 2 lasta, joita ei siis tehdä. Sitten vaan laskemaan kuinka paljon sitä säästöä kertyy kun lapsilisät jäävät eläkekassojen käyttöön ja kun lisätään siihen vielä ilmainen peruskoulululutus ja kouluruokailu ja mitä lie tukia lapsiperheet saavatkaan. Pelkkä ilmainen äitiyspakkaus voi että mikä säästö syntyy. Sitte ku viimeinenkin tällä asuva nuukahtaa on huolet ohi ja kärvistely, kateus, ahdistus ja kaikki muukin unohdettu.
Voi pyhät pyssyt ja pylväshallit 🤪
1940-2020 välisen syntyvyyden ero on n. 53500, eli 2020 syntyi yli puolet vähemmän kuin 1940. Nyt eläkkeellä oleva vanhempi sukupolvi sai Suomen nousuun ja ilman sen kummaisempia tukiaisia mitä tänä päivänä. 1990 alkoi sitten lopullinen alamäki vaikka suurista ikäpolvista oli työmarkkinoilla hyvin vielä väkeä, mutta kun nuorempi polvi vain opiskeli opiskeli ja opiskeli lisää, tuli hitomoisen monen vuoden työntekijäpula työmarkkinoille vanhemman sukupolven siirtyessä eläkkeelle.
Iski lama-aika ja soppa menikin kokkeliksi ja työttömyyttä pahensi laman lisäksi koneistaminen ja automaatio mmoninkertaissti. Työpaikat väheni yt neuvottelut oli päivän sana ja syitä keksittiin jos mistäkin. Fuusiot loivat myös työttömyyttä. Se vähäkin mitä oli jäljellä työpaikkoja ulkomainen työvoima alkoi täyttää ne ja nyttemmin lisääntyvässä määrin. Näin ollen haukutaan koko ajan väärää puuta eli suuren ikäpolven eläkeläisiä, vaikka ongelmat ei siltä ajalta juonna. Väliinputoaja ikäkausi on myös syytön vaikka pahimmat kaaokset syntyi sillon, mutta kun töitä ei ollut niin ei ollut. Kaiken teollisuuden siirtäminen ulkomaille, johan sen järkikin sanoo se on työpaikat pois täältä. Omavaraisuutta meillä ei enää ole, viljely ja karjanpito on murskattu ja jokainen ikäihminen ainakin muistaa kuinka pellot pantiin pakettiin. Sähköt tulee mistä tulee vaikka meillä olisi mahdollisuus omavaraisuuteen, mutta kun ei niin ei. Kymmenittäin muitakin asioita missä Suomi on yksselitteisesti pistänyt toiminnat muualle ja näin ollen heikentäneet suomalaisten asemaa. En siis ihmettele yhtään jos syntyvyys laskee ja on laskenutkin roimasti. Jos olisin nyt itse lapsenteko iässä en todellakaan tekisi, en tähän epävarmuuteen ja turvattomuuten mikä tänä.päivänä jyllää. Nuoret tappaa toisiaan, käyttää huimeita juo viinaa rötöstelee siinä ne tulevaisuuden veronmaksajat ainakaan ole.(ei todellakaan kaikki nuoret, mutta päivittäin näistä saa lukea miten raa'aksi touhu mennyt ja entistä nuorempienkin raakuus).
Asiat kun ei vaan ole niin yksraiteisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan! Lapsettomat naiset eivät ole ansainneet ylisuuria eläkkeitään, kun eivät ole edes armeijaa joutuneet käymään.
Ja pelkällä armeijan käynnilläkö lapseton mies ansaitsee ylisuuren eläkkeensä? Aikamoinen epätasa-arvo. Lapsiin pitää sitoutua aika lailla koko elämäksi. Armeijasta pääsee puolessa vuodessa.
Pääsee huonolla tuurilla paljon nopeammin, jos sota tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan! Mutta samalla sitten neuvolat, synnytykset, äitiyslomat, päivähoidot ja peruskoulut vanhempien itse maksettavaksi. Lapsilisät ja kotihoidontuet pois.
T. Lapseton
Jokainen lapsetonkin on itse saanut tuon kaiken lapsena.
Ainoa toimiva ratkaisu on se että jokainen säästää itse oman eläkkeensä, silloin poistuu kaikki ongelmat eläkkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lapseton
Tuo T. Lapseton on ihan oikesssa, koska täällähän syyllistetään nyt nimenomaan lapsettomia ja heidän tulevaisuutta pitäisi tuhota poistamalla kaikki. Jos näin olisi silloin myös velvollisuudet lapsellisia kohtaan pitää poistaa. Ja vot, silloin lapsettomat pystyvät hyvinkin itse säästämään eläkkeensä, kun ei tartte eläkemaksuja maksaa ja pystyy sijoittamaan rahansa, eikä tietenkään veroja maksaa niiltä osin mikä liittyy millään muotoa lapsiin, tai lapsiperheisiin, kuten hän ne tuossa luettelikin. Kyllä olisi lapsettoman veroprosentti pieni ja tulevaisuus turvattu. Ja arvaa mitä, sitten se älämölö vasta syntyisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lapseton
Mitä sitten? Silloin oli noin ja ajat muuttuvat. Jos lapsettomat joutuvat maksamaan enemmän niin sitten onkin reilua että mukuloita hankkivat elättävät ne itse.
Eikä pitäisi enää yli 65-vuotiaana olla oikeutettu eläkkeeseen, julkiseen terveydenhoitoon eikä poliisin suojeluun? Ihan analogialla...