Miksi kulttuurillisesta omimisesta riehuvat ovat yleensä valkoihoisia?
Esimerkiksi naistenhuoneella box braidseista ovat valkoihoiset räyhänneet, kun taas suurin osa tummaihoisista jäsenistä ovat todenneet sen olevan täysin ok.
Kommentit (5)
Koska vain valkoisten evoluutio on mennyt niin pitkälle että se on synnyttänyt itsetuhoisen ihmisen alalajin nimeltä homo stupidus zuvacci
No kyllä monet esim. amerikan alkuperäiskansoihin kuuluvat pitävät asiasta meteliä.
Kiirehtimällä itse ekana syyttämään ja tuomitsemaan muita yritetään varmistaa, ettei joku muu ehätä ensin syyttämään sinua.
Olen alkanut viime aikoina ajatella, että kulttuurisen omimisen esiin nostamisesta on tullut keskiluokkaisen hyvän maun leima.
Eli kun joku vouhkaa kulttuurisesta omimisesta, niin oikeastaan hän haluaa alleviivata OMAA poliittista korrektiuttaan. Ihan sama, onko vouhkaaja itse ulkopuolinen vai sitä muka omittua kulttuuria.
Minä en ymmärrä, missä raja menee.
Saako hämäläisjuuret omaava syödä karjalanpiirakoita?
Saanko kutsua ruokaani poronkäristykseksi, jos suvussani ei ole saamelaisia?
Voiko lapseni käyttää inkapipoa? Farkkuja? Cowboy-hattua? Kiina-tossuja?
Ominko kulttuurisesti, kun minulla on ikat-kankaasta verhot ja tyynyjä?
Mitä kansallispukua saan käyttää? Kenen kansallispuvun käyttöä minulla on oikeus kontrolloida? Saako muu kuin suomalainen saunoa?
No tummien kulttuurit ei yleensä ole niin kummoisia että kannattaisi paljon melskata jos ne jollekin vaan kelpaa...